Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Na, ezért mennyit lehet kapni, ha Berkire az ügyészség 7,5 évet kér?
Mert ez szándékos veszélyeztetés, hivatalos szerv ellen és aztán sikerült is belerohanni a szembe levőbe...
@Kurfürst ?

Hát itt sok minden történik. :D

Szerintem közúti veszélyeztetés alapesete (Btk 231. § (1) bek) - 3 évig terjedő szabveszt, halmazatban kisebb kárt (500 000 ezer forintig) okozó szándékos rongálással (Btk. 371. § (2) a) pont - 1 évig terjedő szabveszt, 500 fölött kár esetén 3 évig terjedő, de itt a halmazatban kiszabott büntetés szempontjából pont mindegy, hiszen a súlyosabb felső tétel emelkedik 50%-al)

Az igazán fincsi ezzel halmazatban a Hivatalos személy elleni erőszak alapesete lenne (Btk. 310. § (1) bek. a) pont : 1-5 évig terjedő szabveszt), de azt majd kicentizik a bíróságon, hogy most menekült az intézkedés elől és csak kitért, vagy el is akarta a kékeket ütni, / letojta, ha elüti őket, esetleg akadályozta volna a jardot a szógálatban (mintha épp helyszíneltek volna) stb..

Fincsi nélkül 4,5 évig, bemérlegelt fincsivel együtt 7,5 évig kinéző halmazati büntetés. De mint mondtam, a minősítés nagyban attól függ, hogy a sok baromságot, amit a platós gyökér művel alig 5 másodperc alatt, hogyan értékelik majd.
 

fulcrum11

Well-Known Member
2015. április 17.
246
293
63
Hát itt sok minden történik. :D

Szerintem közúti veszélyeztetés alapesete (Btk 231. § (1) bek) - 3 évig terjedő szabveszt, halmazatban kisebb kárt (500 000 ezer forintig) okozó szándékos rongálással (Btk. 371. § (2) a) pont - 1 évig terjedő szabveszt, 500 fölött kár esetén 3 évig terjedő, de itt a halmazatban kiszabott büntetés szempontjából pont mindegy, hiszen a súlyosabb felső tétel emelkedik 50%-al)

Az igazán fincsi ezzel halmazatban a Hivatalos személy elleni erőszak alapesete lenne (Btk. 310. § (1) bek. a) pont : 1-5 évig terjedő szabveszt), de azt majd kicentizik a bíróságon, hogy most menekült az intézkedés elől és csak kitért, vagy el is akarta a kékeket ütni, / letojta, ha elüti őket, esetleg akadályozta volna a jardot a szógálatban (mintha épp helyszíneltek volna) stb..

Fincsi nélkül 4,5 évig, bemérlegelt fincsivel együtt 7,5 évig kinéző halmazati büntetés. De mint mondtam, a minősítés nagyban attól függ, hogy a sok baromságot, amit a platós gyökér művel alig 5 másodperc alatt, hogyan értékelik majd.
A halmazati itt arra vonatkozik, hogy több autót is megrongált pl.? Elvileg már ment pár perce a műsor, de csak a végét filmezték le.
A szegény Volvo tulajt valszeg nem nagyon fogja vigasztalni, de reméljük volt rajta casco.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
A halmazati itt arra vonatkozik, hogy több autót is megrongált pl.? Elvileg már ment pár perce a műsor, de csak a végét filmezték le.
A szegény Volvo tulajt valszeg nem nagyon fogja vigasztalni, de reméljük volt rajta casco.

A bűnhalmazat és a folytatólagosan elkövetett bűncselekmény​

Btk. 6. § (1) Bűnhalmazat az, ha az elkövető egy vagy több cselekménye több bűncselekményt valósít meg, és azokat egy eljárásban bírálják el.

Az is lehet halmazat, ha több autót is megrongált (pl. többrendbeli rongálás) én csak egyet láttam, aminek szemből belement), ezek már elhatárolási kérdések. Tehát lehet halmazat azért, mert ugyanazt a bűncselekményt többször (többrendbeli elkövetés) követi el más személyek sérelmére, vagy mert különféle bűncselekméneket követ el, és azokért egyszerre indul ellene büntetőeljárás.

Vannak bűncselekmények, amelyek egymásba olvadnak, természetes egységet képeznek, büntetlen eszköz- vagy utócselekmények, vagy a halmazat csak látszólagos. Ilyenkor nincs halmazat.

Ez már a mélyvíz része, nem mennék bele részletesen, de ha valakit érdekel, fenn van a Bünti 1. tankönyv a neten.
Büntetőjog I.; Általános rész; A 2012. évi C. törvény alapján | Digitális Tankönyvtár (tankonyvtar.hu)

A halmazati büntetés a gyakorlatban - ha a fluffot leszedjük róla - elsősorban a büntetési tétel felső határát növeli - angolszász / common law rendszerekben, illetve pl. Spanyolországban ez eltérő, ott bűncselekményenként kiszabják a büntit, aztán szépen mechanikusan összeadják és az illető leül majd 482 évet (kumulatív rendszer). Kontinentális felfogásban ennek nem látják értelmét, mert 1. valahol unfair az elkövetővel szemben sok piti bűncselekmény miatt súlyos tíz éveket kiszabni 2. Amúgyis végrehajthatatlan 3. Egy idő után ténylegesen életfogytiglant eredményezne, az elkövetőnek nulla az esélye a szabadulásra -> semmi vesztenivalója, veszélyes és kezelhetetlen lesz a BV intézetben, nem lehet motiválni hogy jó magaviselettel korábban szabadulhat.

A halmazati büntetés​

Btk. 81. § (1) Bűnhalmazat esetén egy büntetést kell kiszabni.
(2) A halmazati büntetést a bűnhalmazatban lévő bűncselekményekre megállapított büntetési nemek, illetve büntetési tételek közül a legsúlyosabbnak az alapulvételével kell kiszabni.
(3) Ha a bűnhalmazatban lévő bűncselekmények közül legalább kettő határozott ideig tartó szabadságvesztéssel büntetendő, a büntetési tétel felső határa a legmagasabb büntetési tétel felével emelkedik, de nem érheti el az egyes bűncselekményekre megállapított büntetési tételek felső határának együttes tartamát.
(4) Ha ennek feltételei az adott bűncselekmény vonatkozásában fennállnak, a bűnhalmazatban lévő bűncselekmény büntetési tételét a különös, a többszörös és az erőszakos többszörös visszaesőkre, továbbá a bűnszervezetben történő elkövetésre vonatkozó rendelkezések alapján, a (2) és (3) bekezdés alkalmazását megelőzően kell megállapítani.
(5) A mellékbüntetés halmazati büntetés esetében sem haladhatja meg a törvényben meghatározott legmagasabb mértéket, illetve tartamot.

Persze ez csak a büntetőjogi felelőssége, a polgárjogi kártérítési felelőssége ettől különálló kérdés, azaz attól, hogy elítélik, még meg kell térítse a rommá tört Volvó árát / javítási költségeit. Aztán hogy hogyan hajtják be rajta, más kérdés..
 
M

molnibalage

Guest
Szabálysértés volt, nem bűncselekmény.
A lényeg az, hogy nem bűncselekmény.
Ha egy orvos, vagy pilóta engedély és jogosultság nélkül végez valamit, az annak számít? Ha igen, akkor a vezetés = veszélyes üzem az miért is nem? Főleg, ha valakitől mondjuk pont vétség miatt vették el...
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
A lényeg az, hogy nem bűncselekmény.
Ha egy orvos, vagy pilóta engedély és jogosultság nélkül végez valamit, az annak számít? Ha igen, akkor a vezetés = veszélyes üzem az miért is nem? Főleg, ha valakitől mondjuk pont vétség miatt vették el...

Szabálysértés (volt eddig), ahogyan az ittas járművezetés is az (zéró tolerenaciával - de bűncselekmény bizonyos alkoholszint felett), vagy ha lejárt a műszakid. Ezek piti szabálysértések önmagukban, pl. kigurulsz jogsi nélkül a haver kocsijával 10 méter a házból egy csendes mellékutcára a közútra, és pechedre pont ott áll a rendőr.

Vicces (?) módon pilótára is igaz, de azért lássuk be, ha felvisz a vitorlázó haverod, és egy percig te foghatod a kormányt, az is ide tartozik.. veszélyessége elég minimális.

Engedély nélküli vezetés​

Szabálysértési törvény 220. § Aki vasúti járművet, légi járművet, gépi meghajtású vízi járművet, úszó munkagépet, illetőleg a közúti forgalomban olyan gépi meghajtású járművet vezet, amelynek vezetésére hatósági engedéllyel nem rendelkezik, továbbá aki e járművek vezetését ilyen személynek átengedi, szabálysértést követ el.

A fenti példánál maradva a haverod már Járművezetés tiltott átengedése bűncselekményért felel, ha nem csak jogsid nincs, de még seggrészeg is vagy vagy be vagy állva.

Járművezetés tiltott átengedése​

Btk. 238. § (1) Aki vasúti vagy légi jármű, gépi meghajtású úszólétesítmény vagy közúton, illetve közforgalom elől el nem zárt magánúton gépi meghajtású jármű vezetését ittas vagy bódult állapotban lévő személynek, illetve a vezetésre egyéb okból alkalmatlan személynek átengedi, vétség miatt egy évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.

Persze csak akkor szabálysértés, ha nincs súlyosabb következménye, az már bűncselekmény is lehet.

Dokinak kiadni magad már Kuruzslás bűncselekménye (Btk. 187. §), ja és persze a zugírászokat (Btk. 286. §) sem szeretjük.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 417
20 602
113
Elképesztően lehangoló jövő képet fest föl a szakértő úr. :(
Tedd hozzá a davosi kongresszus utáni "you will own nothing and you will be happy" perspektívát, amit az elit a pórnépnek kínál. Tedd hozzá a kínai lejáró szavatosságú digitális pénzt, ami majd megjelenik itt is.

8836186.jpg
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 226
60 276
113

Veér István


Tudod én egy ideje úgy érzem, hogy a római birodalom bukása idején születtem. A kérdés csak az, hogy az én életemben össze omlik-e ez az egész szar, vagy úgy élem le az életem, hogy ez a mostani kínlódás megy folyton.
Nekem nagyon nem tetszik az amerre tart a világ. Igaz, senkit sem érdekel a véleményem.
Remélem lesz egy olyan kritikus tömeg aki hasonlóan gondolkodik, mint én. És lesz elég erőnk ahhoz, hogy más irányba tereljük a folyamatokat. :)
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 907
32 577
113
Tudod én egy ideje úgy érzem, hogy a római birodalom bukása idején születtem. A kérdés csak az, hogy az én életemben össze omlik-e ez az egész szar, vagy úgy élem le az életem, hogy ez a mostani kínlódás megy folyton.
Valószínűleg a birodalom bukása idején élt rómaiak sem fogták fel a birodalom bukását teljes mértékben, mert ez csak utólag, történeti szemüvegen át ennyire egyértelmű. Sőt, a birodalom jelentős részén tovább élt a római szellem (Bizánc még 1000 évig élt, amit Romániának neveztek, mert ennyire folytonos volt a birodalmi tudat, Nyugaton meg hamar létrejött a Frank, majd a Német-Római Birodalom). A történelem amúgy is tele van bukásokkal, változásokkal; de továbbéléssel is.

Ha az autózást nézzük, nézd meg, itthon mennyivel volt kevesebb autó akárcsak 20 évvel ezelőtt is. 2000-ben volt 2,3 millió, ma meg van 3,9 millió. Volt élet 2000-ben? Volt. Teljesítmény és hatótáv... mekkora teljesítménye volt egy Ladának, vagy pláne egy Trabantnak. Eljutottak vele A-ból B-be? El. Sokkal lassabban? Nem.
Csak arra akarok rámutatni, hogy az autózás és az autóhoz való hozzáállás sem konstans, állandó dolog, hanem folyamatosan változó dolog.
 
  • Tetszik
Reactions: gergo55

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 226
60 276
113

phaidros


Kommunista rendszer ide-vagy oda a Trabant meg a Lada is arra készült amire a Golf meg a Kadet nyugaton. Hogy kiterjesszék az átlag polgár szabadságát.
Ezzel szemben a mai elektromobilitás arról szól, hogyan lehetne minél jobban szétsz@patni az átlag polgárt, hogyan lehetne a legjobban korlátozni a személyes szabadságát. Önvezetés, totális megfigyelés, kis hatótáv, csillagászati ár stb....
A világ többi részén meg Euro 0-III között van a standard.

Engem elképesztően elkeserít az, hogy nyugatról jön az a "progresszív" ideológia ami arról szól, hogy túl jó dolgom van, meg még önállóan gondolkodom meg beszélek is, szóval ennek most vége. Majd ők becsicskitanak újra jobbágynak. Nem lesz magántulajdonom, se házam se autóm. Majd ők megmondják, hogy élhetek és gondolkodhatok. Érezzem magam szarul!
Ha esetleg a felső közép osztályba lépnék egy csoda folytán akkor lehet önvezető villanyrollerem ami oda megy ahova ők engedik, miközben megfigyelnek.
Azért nehezen mennek el az emberek tüntetni egy rendszer ellen úgy, hogy nincs mivel maximum gyalog.
Önvezető, központból is irányítható autókkal nehéz "taxis blokádot" csinálni :)
Én azt látom, hogy a megszerzett szabadság jogaimat minden eszközzel megpróbálják tőlem elvenni. És egy rosszabb minőségű életet kínálnak föl , mint ami jelenleg van.
És igen, ezt a tendenciát le lehet mérni az autózáson is! Nyílvánvaló az irány!
 
M

molnibalage

Guest
Valószínűleg a birodalom bukása idején élt rómaiak sem fogták fel a birodalom bukását teljes mértékben, mert ez csak utólag, történeti szemüvegen át ennyire egyértelmű. Sőt, a birodalom jelentős részén tovább élt a római szellem (Bizánc még 1000 évig élt, amit Romániának neveztek, mert ennyire folytonos volt a birodalmi tudat, Nyugaton meg hamar létrejött a Frank, majd a Német-Római Birodalom). A történelem amúgy is tele van bukásokkal, változásokkal; de továbbéléssel is.

Ha az autózást nézzük, nézd meg, itthon mennyivel volt kevesebb autó akárcsak 20 évvel ezelőtt is. 2000-ben volt 2,3 millió, ma meg van 3,9 millió. Volt élet 2000-ben? Volt. Teljesítmény és hatótáv... mekkora teljesítménye volt egy Ladának, vagy pláne egy Trabantnak. Eljutottak vele A-ból B-be? El. Sokkal lassabban? Nem.
Csak arra akarok rámutatni, hogy az autózás és az autóhoz való hozzáállás sem konstans, állandó dolog, hanem folyamatosan változó dolog.
Ezt tök jó, csak a munkaerőpiactól kezdve a szolgáltató szektoron át elég sok minden ráállt arra, hogy ez a mobilitás elérhető.

phaidros


Kommunista rendszer ide-vagy oda a Trabant meg a Lada is arra készült amire a Golf meg a Kadet nyugaton. Hogy kiterjesszék az átlag polgár szabadságát.
Ezzel szemben a mai elektromobilitás arról szól, hogyan lehetne minél jobban szétsz@patni az átlag polgárt, hogyan lehetne a legjobban korlátozni a személyes szabadságát. Önvezetés, totális megfigyelés, kis hatótáv, csillagászati ár stb....
A világ többi részén meg Euro 0-III között van a standard.

Engem elképesztően elkeserít az, hogy nyugatról jön az a "progresszív" ideológia ami arról szól, hogy túl jó dolgom van, meg még önállóan gondolkodom meg beszélek is, szóval ennek most vége. Majd ők becsicskitanak újra jobbágynak. Nem lesz magántulajdonom, se házam se autóm. Majd ők megmondják, hogy élhetek és gondolkodhatok. Érezzem magam szarul!
Ha esetleg a felső közép osztályba lépnék egy csoda folytán akkor lehet önvezető villanyrollerem ami oda megy ahova ők engedik, miközben megfigyelnek.
Azért nehezen mennek el az emberek tüntetni egy rendszer ellen úgy, hogy nincs mivel maximum gyalog.
Önvezető, központból is irányítható autókkal nehéz "taxis blokádot" csinálni :)
Én azt látom, hogy a megszerzett szabadság jogaimat minden eszközzel megpróbálják tőlem elvenni. És egy rosszabb minőségű életet kínálnak föl , mint ami jelenleg van.
És igen, ezt a tendenciát le lehet mérni az autózáson is! Nyílvánvaló az irány!
Bocsánat, de ennek a kommentnek a fele micsoda? Nem közlekedés és nem is igaz.
Arról egészen biztosan nem az EU tehet, ha saját házad nem lehet, mert a hazai lakáspiac a fővárosban az airbnb miatt volt olyan, amilyen.
A maradék meg a torz támogatási rendszer miatt, aminek az EU-hoz semmi köze...

Az önvezető autó a láthatáron nincs. Egy forgalommentes elővárosi helyzetben, akkora faszságokat csinálnak az kocsik, hogy beszarok rajta.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 226
60 276
113

molnibalage


Nem értetted meg amit írok.
Lehet könnyebb lenne ha folyamat ábrán ábrázolhatnám, hogy honnan indultunk, hol vagyunk most és merre tartunk.
A komment fele amit nem értesz az az ideológiai alapvetés ami miatt a mai autózás olyan irányba halad amilyenbe.
Erről szól az önvezetés, az Euró 7 az energiewende meg a középosztály fölszámolása is.
Egy degenerált lelkivilágú kisebbség próbálja önmagához hajlítani a valóság szövetét. Ez van minden mögött. Nekem meg ez az irány nem tetszik. Ennyi.

Ui.: Nem akarok házat venni van hol laknom :)
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 907
32 577
113
Ezt tök jó, csak a munkaerőpiactól kezdve a szolgáltató szektoron át elég sok minden ráállt arra, hogy ez a mobilitás elérhető.
Majd változik. Nincs kőbe vésve, hogy a jövőben is a jelenlegi formában kell működnie a dolgoknak; de az sem, hogy a mobilitásra vannak ráállva egyesek. Lehet, hogy ez is egy zsákutca (volt). Majd a történelem megítéli.

Ezzel szemben a mai elektromobilitás arról szól, hogyan lehetne minél jobban szétsz@patni az átlag polgárt, hogyan lehetne a legjobban korlátozni a személyes szabadságát.
Miért, azért, mert újra nem lesz mindenki segge alatt saját autó, attól még az nem feltétlen a személyi szabadság korlátozása. -Szerintem. Nyilván így kényelmesebb sok minden, ez kétségtelen; de ez egy kényelmi dolog és nem korlátozás/nem korlátozás kérdése.
A világ többi részén meg Euro 0-III között van a standard.
Ez így van. Érdekes, hogy a termelést, gyártást nem akarják Európába hozni, vagy a fogyasztást korlátozni; pedig többek közt akár a vízi, akár a szárazföldi szállítmányozás épp ugyan olyan -ha nem még inkább- káros, mint a közlekedés.
Tulajdonképen Európa a maga minden értelemben vett mocskát kiszervezte Európából és mivel már nincs mit csinálni, így jön a jóemberkedés -persze csak addig, ameddig a gazdasági érdekek nem sérülnek.

Se a telefon, se az internet, se az autózás -pláne ennek "okos" változatai nem kötelezőek. Szabadon választható dolgok. Ezért nem érzem úgy, hogy ezzel, vagy ezek hiányával mindenképp nagy csorbát szenvedne a szabadság (hisz azt amúgyis olyan sok mindenben meg lehet élni); még ha személy szerint hányok ettől a mai iránytól.
 
  • Tetszik
Reactions: csakb and Wilson
T

Törölt tag 1711

Guest