Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

W

Wilson

Guest

Így néz ki, amikor beszakad a Bajkál jege egy ZIL alatt​


Totalcar

Bár a Bajkál-tó jege a téli hónapok alatt úgy megvastagszik, hogy egy részén még márciusban is autózható marad, áprilisban már csak az önveszélyes őrültek hajtanak rá. Sok ilyen akad minden évben, sok autó, teherautó végzi emiatt a világ legmélyebb tavának fenekén, de ezekről a drámai eseményekről nem szokott felvétel készülni. Nem úgy annak a ZIL-nek a drámájáról, ami a napokban szakad jégbe a tavon.


Az orosz sajtó szerint április 5-én két ZIL-131-est is baleset ért a tavon. Hűtőket és deszkákat szállítottak, amikor beszakadt alattuk a vékony, töredezett jég – a szerencsétlenebbül járt teherautóval történteket vette videóra valaki, ez látható fent. A - még rakomány nélkül is közel héttonnás - telepakolt ZIL nem sokáig tartotta magát, de azért a benne ülők még ki tudtak szállni belőle, és a felvétel szerint még egy reménytelen rakománymentéssel is megpróbálkoztak. A másik teherautó valamivel jobban járt, nem merült el, így azt ki tudták húzni.

gruzovik 0


Ahogy a helyi sajtó írja, a Vészhelyzeti Minisztérium már március 19-én kiadott egy közleményt, amiben figyelmeztette a tó jegét autózásra használókat, hogy a jég olvadásnak indult, és veszélyessé vált. Hogy a két ZIL-es miért próbálkozott be mégis, rejtély, hiszen ilyenkor már legfeljebb tájékozatlan autósok szoktak hasonlóval próbálkozni, de még a 131-esnél sokkal könnyebb személyautók alatt is beszakad néha a jég kora tavasszal. Pár éve, egy roncskereső expedíción például közel száz autót találtak a tóban, de voltak ott még hószánok, motorok, traktor, de még egy helikopter is.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Jaaa... hogy a video csak egy nagyon intenzívre sikerült nap lezárása volt.. próbaidő alatt.

Elképzelem a védő fejét, amikor megkapja ezt az ügyet. Erre a tárgyalásra azért beülnék :D
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 415
36 427
113

Engem elképesztően elkeserít az, hogy nyugatról jön az a "progresszív" ideológia ami arról szól, hogy túl jó dolgom van, meg még önállóan gondolkodom meg beszélek is, szóval ennek most vége. Majd ők becsicskitanak újra jobbágynak. Nem lesz magántulajdonom, se házam se autóm. Majd ők megmondják, hogy élhetek és gondolkodhatok. Érezzem magam szarul!​

Ha esetleg a felső közép osztályba lépnék egy csoda folytán akkor lehet önvezető villanyrollerem ami oda megy ahova ők engedik, miközben megfigyelnek.
Azért nehezen mennek el az emberek tüntetni egy rendszer ellen úgy, hogy nincs mivel maximum gyalog.
Önvezető, központból is irányítható autókkal nehéz "taxis blokádot" csinálni :)
Én azt látom, hogy a megszerzett szabadság jogaimat minden eszközzel megpróbálják tőlem elvenni. És egy rosszabb minőségű életet kínálnak föl , mint ami jelenleg van.
És igen, ezt a tendenciát le lehet mérni az autózáson is! Nyílvánvaló az irány!

Hát ja, ilyenkor azért nehéz nem arra gondolni, hogy hátha van valami a konteókban, és ebben a járványban is részük lehet, annyira megfelel a céljaiknak a legtöbb következménye. Ami miatt régen (a konteósok szerint) forradalmakat, világháborúkat kellett kirobbantania az "NWO-soknak", azt most elérik egy pandémiával, a most éppen Great Resetnek nevezett világmegváltó társadalommérnöki program átnyomásában. Amit nem sikerült Grétácskával, azt megcsinálják a Coviddal. Akkor "iskolasztrájkot" hirdettek, most csak a vírus miatt van "iskolasztrájk". Meg "turizmussztrájk", "étteremsztrájk" stb.
 
K

kamm

Guest
Szabálysértés volt, nem bűncselekmény.
Pontosan, szinte sehol sem buncselekmeny szerintem.

Idekint az a vicces, hogy jogsi nelkul max megbuntetnek - viszont ha elvettek a jogsidat es ugy vezetsz, akkor az mar harmad es masodfoku elbiralas eseten is minimum vetseg, elmehet akar fel evig is a boribe, mig first degree mar felony (buntett?), utobbiert akar eveket (!) is lehet kapni. :D
 
K

kamm

Guest
Ez egy olyan gaz oldal, ez az Origo, latszik, hogy nincs egy epkezlab ujsagirojuk. Szo nincs arrol, hogy nem szunnek meg, hanem sokkal lassabban vezetik ki oket, hogy zokkenomentes legyen az atallas az elektromosokra.
 
  • Tetszik
Reactions: gafzhu
T

Törölt tag 1711

Guest
Ez egy olyan gaz oldal, ez az Origo, latszik, hogy nincs egy epkezlab ujsagirojuk. Szo nincs arrol, hogy nem szunnek meg, hanem sokkal lassabban vezetik ki oket, hogy zokkenomentes legyen az atallas az elektromosokra.

Inkább elnapolják míg kibukik mekkora baromság és visszacsinálhatnak mindent.
Vagy történik vmi csoda és találnak a jelenleginél biztonságosabb és kevésbé környezetgyilkos tárolási módot.
 
  • Tetszik
Reactions: therob and fip7
K

kamm

Guest
Inkább elnapolják míg kibukik mekkora baromság és visszacsinálhatnak mindent.
Vagy történik vmi csoda és találnak a jelenleginél biztonságosabb és kevésbé környezetgyilkos tárolási módot.
Nem csinalnak vissza semmit. Meg a cikk is leirja, hogy attol tartottak a gyartok, hogy amig nem tudjak eleg olcson adni az elektromosokat, addig inkabb 10-15 eveig fognak jarni a benzineseikkel azaz nekik irgalmatlanul leesik a forgalmuk, ugy meg meg tovabb lassul a price/adaptaion gorbe esese, kevesebb ado, meg tovabb szennyezo regiek stb.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Nem csinalnak vissza semmit. Meg a cikk is leirja, hogy attol tartottak a gyartok, hogy amig nem tudjak eleg olcson adni az elektromosokat, addig inkabb 10-15 eveig fognak jarni a benzineseikkel azaz nekik irgalmatlanul leesik a forgalmuk, ugy meg meg tovabb lassul a price/adaptaion gorbe esese, kevesebb ado, meg tovabb szennyezo regiek stb.

Mondani sok mindent lehet.
Gyártók a csődtől tartottak. Ezért visszakozott a zöld lobbi, mert azt már ők se vállalhatták be, hogy a komplett német autóipar padlót fog.

Közben az afrikaiaknak/dél-kelet ázsiaiaknak kezd tele lenni a töke vele, hogy ők döglenek meg a nyugati jólétért.
Olyan apróságokról nem is beszélve, mint pl. az oroszok a nyersanyagok kitermelési jogáért cserébe atomerőműveket adnak afrikai államoknak.
Gondolhatod mennyi kobalt fog jönni abból a bányából amire ráteszik a kezüket...

+Kínaiak azzal számolnak, a bitcoin bányászatból származó szennyezés 2030-ban fog tetőzni, pedig már most Argentína szintjén van és még ott a többi digitális valuta is... Ha az összes személyautót leállítanák az EU-ban akkor se tudnák kompenzálni.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 602
12 709
113

A videó önmagáért beszél, nem is ragoznám; reméljük tanult/tanul az esetből.

Amitől agyfrászt kapok, az ennek az útszakasznak az ostoba favorizálása.
S most nem azokról beszélek, akinek Harsány vagy Kisgyőr az úti célja, ott nyilván nincs alternatíva.
Hanem azokról, akik Miskolc-Bükkábrány között autóznak. Mert ott van alternatíva:
A hosszabb út sokkal kevésbé kanyargósabb, gyakorlatilag egy komolyabb ívek nélküli, szinte sík út.
Ellenben a Harsányon átvezető úttal, ami komolyabb szintkülönbségekkel, veszélyes és aljas kanyarokkal tűzdelt keskenyebb út, kockázatosabb előzési lehetőségekkel.
Nyilván a reggeli és délutáni időszakban a Mályi-Nyékládháza szakasz is forgalmas, de napközben már szinte kihalt:
Amióta Miskolcig ér az M3-as autópálya, azóta rengeteget csökkent a forgalma ennek a hosszabb útnak is.
Amíg az autópálya csak Gyöngyösig, illetve Füzesabonyig ért, addig a két verzión dübörgött át az egész forgalom Miskolcra/ról.
S akik a két alternatíva között választhatnak - mert mondjuk Mezőkövesd a viszonylat - előszeretettel, meg merem kockáztatni, hogy többségében is rövidebb utat választották régen is, s ma is.
Kis mintás közvélemény kutatásom szerint:
  • Mer' rövidebb - spórolok
  • Mer' gyorsabb, időben is spórolok.
  • Olyan jó kanyargós, meg autós élmény.
Aha...
Én kíváncsiságból rendre kimértem olyan autókkal, amikben volt fedélzeti ámítógép, hogy ha dízel, ha benzines, még a legjobb esetben is ugyanannyira jött ki az elfogyasztott üzemanyag mennyisége. S akkor a sokkal intenzívebb hajtáslánc, fék, gumi, futómű használatot nem is forintosítottam.
Gyorsabb, hát ja, főleg, ha utolértél pl. egy Volán buszt, teherautót, netán traktort...akkor egy perccel sem voltál gyorsabb, de legalább idegállapotba kerültél.
Az autós élményről meg annyit, hogy az előzőek miatt mai napig sem tudod élvezettel kiautózni a teljes szakaszt, ha már time attackot játszol, arról nem is beszélve, hogy korszerű nyugati autók ide, hárombetűs elektronikus segédletek oda, mai napig is rengeteg a baleset azon a szakaszon. Főleg rosszabb időjárási és útviszonyok között.

De ha ezt ennyire tudom, akkor miért jártam rendszeresen én is arra a munkahelyi autókkal? Tán élveztem, hogy teljesen kitudtam, na meg ki is kellett aknázni pl. a 69 lóerős szívódízel teljes fordulatszám tartományát, "erejét" és robbanékonyságát 8 testes utassal?

Hja; próbáltad volna elmagyarázni nagy hatalmú, s hazafele már néha khm. "szalonspicces" orvosbáróknak, meg egyéb relatív hatalmasságoknak, hogy nem jobb alternatíva, nem haladósabb arra menni...
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
M

molnibalage

Guest
Nekik egész jó gyorsvasút hálózatuk is van, úgyhogy lehet értelme is.
Sőt, azt nézve, hogy az átlag késés mennyi, mennyit kell bohóckodni előtte és utána és akkor a város szélén van, az aki 4 óra vonatozást repüléssel vált ki, arra pislogok...

Reading - Heathrow - Bp - nyócker nekem összesen volt vagy 5 óra.

  • Ebből a reptérre ki az út volt csomagfeladással kb. 1 óra.
  • Hiába nyitották ki időben a kaput vagy 40 perc volt a beszállás, és guruláskor vagy 15 percet álltunk.
    (Annyi A380-ast felszállni, mint akkor soha nem fogok az tuti...)
  • A repülés volt asszem 2 óra 15 perc.
  • Mire kiszálltam és megjött a csomagom volt vagy 30 perc.
  • Tömeggel haza vagy még 45 úgy, hogy a nyolcker közel van.
Ehhez képest a vasút városközpontból városközpontba visz.

Teljesen logikusnak tűnik az ötlet főleg, hogy ott atomáram hajtja a vasutat.
Kérem, EZ A környezetvédelem. Nem a német no speed limit autópálya és napbuzulás.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 564
113
Sőt, azt nézve, hogy az átlag késés mennyi, mennyit kell bohóckodni előtte és utána és akkor a város szélén van, az aki 4 óra vonatozást repüléssel vált ki, arra pislogok...

Reading - Heathrow - Bp - nyócker nekem összesen volt vagy 5 óra.

  • Ebből a reptérre ki az út volt csomagfeladással kb. 1 óra.
  • Hiába nyitották ki időben a kaput vagy 40 perc volt a beszállás, és guruláskor vagy 15 percet álltunk.
    (Annyi A380-ast felszállni, mint akkor soha nem fogok az tuti...)
  • A repülés volt asszem 2 óra 15 perc.
  • Mire kiszálltam és megjött a csomagom volt vagy 30 perc.
  • Tömeggel haza vagy még 45 úgy, hogy a nyolcker közel van.
Ehhez képest a vasút városközpontból városközpontba visz.

Teljesen logikusnak tűnik az ötlet főleg, hogy ott atomáram hajtja a vasutat.
Kérem, EZ A környezetvédelem. Nem a német no speed limit autópálya és napbuzulás.
Azért sokáig a helyközi repülésben nem volt az a nagy bonyolultság ("biztonság") mint a nemzetköziben.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell and torsen
T

torsen

Guest
Azért sokáig a helyközi repülésben nem volt az a nagy bonyolultság ("biztonság") mint a nemzetköziben.
Igen, régen minden jobb volt! :) Még 9/11 előtt repültem egyszer Detroit- Columbus oda-vissza távon (55 perc). Gyakorlatilag mintha távolsági busszal mentél volna. A Bae-146-os utasainak felénél se kabát, se táska, csak egy napilap. Utas besétál, leül, gép indul, leszáll, utas kisétál. A reptereken csak köszönt a személyzet. Mondjuk Amszterdamban, mielőtt beszálltunk az MD-11-be 15 percig "beszélgetett" velünk egy amerikai officer.

A villanyautó témához. A Renault most vezeti be a Dacia Springet 17000 euroért, nálunk 6,5 milió. Végre egy villanyautó, amelyik nem akar kimenni a világból egy töltéssel és nem akar 2,2mp alatt 100-ra gyorsulni, és van csomagtere is.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 499
59 998
113
Jóval régebben a repülö Shuttle NY és Washington között olyan volt mint a vârosi busz, vagy villamos.Felszâltâl arra, ami éppen indult, mert 30percenkènt mentek a gépek.