Minek kell a Suzuki Wagon+-t újra feltalálni?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Amikor felkerültem Pestre vagy egy évig én is fostam vezetni a városban, mert Úristen ennyi tard közt én sicher nem fogok. Aztán szépen esténként/éjjelente mikor már minimálisra csökkent a belvárosban a forgalom szépen nekikezdtem. Ki Angyalföld fele, rakpart, le a Soroksárin, egy kis körút ésatöbbi, hogy egyáltalán megismerjem a városban merre-hogyan. Aztán mikor már megszoktam egyáltalán azt, hogy Pest, utána már nappal is bemerészkedtem. Idővel pedig fokozatosan hozzáidomultam még a csúcsidős Mortal Kombathoz is. Utóbbinál ráadásként a metrópótló bevezetése is hozzájárult (továbbra is a purgatórium földi fokozata szerintem), mivel egyszerűen drasztikusan megnőtt a menetidőm busszal, én meg nem vagyok hajlandó szardíniaként összenyomva (úgy, hogy csak a harmadik buszra férek fel) hetente többször plusz fél-1 órákat elcseszni feleslegesen. Plusz a legszebb, hogy Pest így meg úgy de aztán a végén nem Veszprémben nyúzták le a Golf hátulját? Mondjuk azt meg a Szentpéterváron látott módon ideiglenesen szigszalaggal rögzítettem amíg a szerviz be nem fogadtaA világ nem a fővárosba befele, hanem onnan kifele van!
A vasárnapi forgalom stresszesebb, kiszabadulnak a hétvégéi vezetők.
Engem az zavart, hogy pestre kellett mennem, és 25 perc volt egy parkolóhelyet találni kedd este a Boráros környékén...
Gondolom ez városon belüli kolbászolásra vonatkozik.
Hát ha 10 óra alatt megy 160 kmt vele... más egy óra alatt megtesz annyit.
Egy dologban igaza van: Ez egy önkormányzati mulasztás. Szabályozni kellett volna, vagy megoldani, pl:
Arany ez az ember...
A videóban a legszebb, hogy az elején kiáll nagy gerincesen, hogy "különben is, ez tilos nem kell ehhez külön rendelet vagy bármit"...
...majd tessék kapaszkodni...
...hogy miért nem KOMPENZÁLTÁK valamivel a villanyosokat.
Tetszik érteni? Megállapítja, hogy ez eleve tilos, de azért kompenzálják őket.
Értem. Akkor engem és a többi szabályosan viselkedő embert mikor kompenzál bárki, bármivel?
És ezt a szellemóriást követik annyian, ahányan...
Ez kb. olyan, mintha egy ember azt mondaná, hogy igazából bűnt követtem el, de mostantól nem fogom, ezért engem kompenzálni kell.
WUT...?
A videó amúgy eleve rávilágít arra, hogy erre a tömeges villanyozásra mennyire áll készen az infra. Semennyire.
És még mindig nem esik le a jóembernek, hogy ez nem két fillér lenne/lesz, ha kitart az agybaj.
nekem városban is jobb 16 km/h-nál az átlagom, pedig amikor be kell menjek, akkor már nagyobb forgalom szokott lenni, inkább el se indulok normálisan.Gondolom ez városon belüli kolbászolásra vonatkozik.
Megvettem az X milliós benzinautót, és csak a benzinkúton tölthetem, nem lógathatok le az erkélyről egy csöveg és azon át enm tölthetem benzinnel? Még nem tiltották meg, akkor az önkormányzat mulasztott, ha elkezdem csinálni, és a hülyeséggel szembesülve megtiltják?Egy dologban igaza van: Ez egy önkormányzati mulasztás. Szabályozni kellett volna, vagy megoldani, pl:
- minden forgalomba helyezett elektromos autó esetén, ha kertes/családi házas a lakcím, akkor ki kell építenie az ingatlan területén töltőt, ők nem kerülnek be a kvótába
- társasházban lakó elektromos autósok vagy meg tudják oldani a társasház területén a töltést (néha van rá mód), akkor nem mennek kvótába, vagy nem, akkor őket számba vesszük
- a számba vett, egyéni töltővel nem rendelkező elektromos autók esetében az önkormányzat egy adott algoritmus alapján kiépít közterületi töltőket (gyorstöltőből ugyebár kevesebb kell, mint lassúból)
Egyébként pl. a mozgáskorlátozott kártyára jogosultak alapján hasonlóan működik a mozgáskorlátozott parkolók kijelölése is, bemegy valaki a kártyájával, hogy itt lakom és nem tudok parkolni, az önkormányzat felfest neki egyet.
Nyilván a töltők esetén ez egy lassabb és drágább folyamat, de igazából az áram értékesítésből bevétel is jönne, amin nyereséget realizálhatna hosszú távon, és még a levegőszennyeződés is csökkenne ... mondjuk utóbbi Gödöllőn nem egy nyomasztó probléma...
És igen nyilván sokak csőrét csípi, hogy megvette az X milliós villanyautót és most hirtelen nem tudja tölteni, de persze azt sem értem, akinek ennyi pénze van villanyautóra az hogy a fenébe gondolta, hogy egy hosszabbítot ledob az erkélyről, azzal tölti egész éjszaka az autóját és ez így jó lesz, nagy az Isten állatkertje, és alacsony a kerítés ...
Mióta feladata egy önkormányzata megoldani az autók töltését közpénzből....?
- a számba vett, egyéni töltővel nem rendelkező elektromos autók esetében az önkormányzat egy adott algoritmus alapján kiépít közterületi töltőket (gyorstöltőből ugyebár kevesebb kell, mint lassúból)
Totálisan más elv.Egyébként pl. a mozgáskorlátozott kártyára jogosultak alapján hasonlóan működik a mozgáskorlátozott parkolók kijelölése is, bemegy valaki a kártyájával, hogy itt lakom és nem tudok parkolni, az önkormányzat felfest neki egyet.
Sok pénz, kevés ész.És igen nyilván sokak csőrét csípi, hogy megvette az X milliós villanyautót és most hirtelen nem tudja tölteni, de persze azt sem értem, akinek ennyi pénze van villanyautóra az hogy a fenébe gondolta, hogy egy hosszabbítot ledob az erkélyről, azzal tölti egész éjszaka az autóját és ez így jó lesz, nagy az Isten állatkertje, és alacsony a kerítés ...
De legalább a gyalogosnak volt esze.Ismét jómadarak.
Az, hogy a zebrán álló autó mellett ketten is elmennek....
Elképesztő...
Nope.Ha azt elfogadjuk, hogy a belső égésű autóról az áttérés villanymotoros autókra az támogatandó közfeladat, ebben az esetben a helyi önkormányzatnak lenne feladata.
Ha ti úgy gondoljátok, hogy ez nem egy közpénzből támogatandó közfeladat, akkor tényleg nem.
Én úgy gondolom, hogy ez egy fontos közfeladat lenne. Legalább addig, amíg kezd valóban elterjedni.
Az autózás lényegében az. Más kérdés, hogy a mindenkori magyar vezetés sok esetben kikerülhetetlenné tette. De ez az ő bűnük, ettől az autózás még drága hobbi kellene, hogy legyen.villanyautózás ma lényegében az
Egyetértve, de azért ez nem magyar sajátosság. A saját autó volt a modern, progresszív dolog évtizedekig.Az autózás lényegében az. Más kérdés, hogy a mindenkori magyar vezetés sok esetben kikerülhetetlenné tette. De ez az ő bűnük, ettől az autózás még drága hobbi kellene, hogy legyen.
A magyar állam ezzel nem ért egyet. Ő támogatja.Nope.
A villamosra áttérés akkor közfeladat, ha lenne hozzá első körben tiszta erőmű.
Tehát, mikortól jön az adóemelés Paks2 CCGT és a habos babos naperőművekért?
Amúgy szerintem meg "bégésű autóról az áttérés villanymotoros autókra az támogatandó közfeladat," hanem az, hogy ne legyen annyi indokolatlan autó használat. Tehát én közösségi közlekedés működetetését és fejlesztését támogatnám.
Legkevésbé sem érzem közfeladatnak egyesek drága hobbiját támogatni.
Mert a villanyautózás ma lényegében az. Értem én, hogy ez egyeseknek fáj, de akkor is ez ma a helyzet.
Az ok, hogy Budapesten lehet kerákpározni meg BKVzni, de van Magyarországon vidék is. Na meg kevéssé egészséges lakosság is.Egyetértve, de azért ez nem magyar sajátosság. A saját autó volt a modern, progresszív dolog évtizedekig.
Maga az autózás persze. De az, hogy pl egy Vámosmikola Kemence távolság kb 10 perc helyett 50 perc, és van 2 óránként busz, ami bemegy minden zsákfaluba. Mert leépítettük a tömegközlekedést nullára.Egyetértve, de azért ez nem magyar sajátosság. A saját autó volt a modern, progresszív dolog évtizedekig.
Ahol ez közfeladat ott nem akarok adót fizetni.Ha azt elfogadjuk, hogy a belső égésű autóról az áttérés villanymotoros autókra az támogatandó közfeladat, ebben az esetben a helyi önkormányzatnak lenne feladata.
Ha ti úgy gondoljátok, hogy ez nem egy közpénzből támogatandó közfeladat, akkor tényleg nem.
Én úgy gondolom, hogy ez egy fontos közfeladat lenne. Legalább addig, amíg kezd valóban elterjedni.
Apropó adó. Igazából számomra az a csoda, hogy állam bácsi nem ért egyet veletek, de teljesen más okból. Az üzemelő belső égésű járművek mesebeli adóbevételt termelnek az államnak. Abban a pillanatban ahogy rájönnek, hogy az elektromos autók valami tömeges dologgá válhat, abban a pillanatban vagy el fogják lehetetleníteni vagy ki kell vetniük rá valami irdatlan adót, vagy a villanyautó töltése csak külön villanyóráról mehet majd és az nagyon máshogy fog adózniAhol ez közfeladat ott nem akarok adót fizetni.
Erre az autók számának a csökkentése a megoldás. Avagy tudom, hogy a felvert, és a fékpor nem létezik, de azért melyik a kisebb terhelés, a 600 kgos trabant, vagy a 3 tonnás elektromos suv?Én asztmásként bármit megadnék a légszennyezés csökkentéséért, tudom másoknak ez nem szempont ...