Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 107
3 146
113
A csippp hiány betettt....júniusban rendeltem.autót..szeptemberre igérték.....LEGHAMARABB február..... :( :( :( :( :(
 
  • Hűha
Reactions: fip7

hendrick

Well-Known Member
2018. június 30.
2 800
4 965
113
Erre az autók számának a csökkentése a megoldás. Avagy tudom, hogy a felvert, és a fékpor nem létezik, de azért melyik a kisebb terhelés, a 600 kgos trabant, vagy a 3 tonnás elektromos suv?
Értem a logikádat (bár kicsit alma-körte), DE fékezni minden járműnek kell, sőt a fékpornál durvább a kopó gumiabroncs, ezt kihagytad, DE mi lenne ha legalább kipufogógáza és kipöfékelt pora ne lenne nekik? upsz... mégiscsak előrelépés lenne levegőminőségben.
 
  • Vicces
Reactions: Törölt tag 1711

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 598
12 671
113
A csippp hiány betettt....júniusban rendeltem.autót..szeptemberre igérték.....LEGHAMARABB február..... :( :( :( :( :(
Én is júniusban (30-án) rendeltem. "Békeidőben" szeptemberi szállítás lett volna. A szerződésre - muszáj írni valamit - dec. 31-et írtak.
Szóban "Mindenképpen meghozza karácsonyfa alá a Jézuska", de inkább szeretnék november közepe - vége körül átadni.

Még gyártani sem kezdték (kapni fogok róla értesítést).:(:(:(:(

A kereskedés telephelyére - aminek udvarán többféle vállalkozás is van - időnként be szoktam menni valós okokból, ilyenkor eddig mindig "véletlenül" összefutottam a vezető értékesítővel, de már erről is leszoktam...
 

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 107
3 146
113
Én is júniusban (30-án) rendeltem. "Békeidőben" szeptemberi szállítás lett volna. A szerződésre - muszáj írni valamit - dec. 31-et írtak.
Szóban "Mindenképpen meghozza karácsonyfa alá a Jézuska", de inkább szeretnék november közepe - vége körül átadni.

Még gyártani sem kezdték (kapni fogok róla értesítést).:(:(:(:(

A kereskedés telephelyére - aminek udvarán többféle vállalkozás is van - időnként be szoktam menni valós okokból, ilyenkor eddig mindig "véletlenül" összefutottam a vezető értékesítővel, de már erről is leszoktam...
én is ugyan ez
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 563
113
Én is júniusban (30-án) rendeltem. "Békeidőben" szeptemberi szállítás lett volna. A szerződésre - muszáj írni valamit - dec. 31-et írtak.
Szóban "Mindenképpen meghozza karácsonyfa alá a Jézuska", de inkább szeretnék november közepe - vége körül átadni.

Még gyártani sem kezdték (kapni fogok róla értesítést).:(:(:(:(

A kereskedés telephelyére - aminek udvarán többféle vállalkozás is van - időnként be szoktam menni valós okokból, ilyenkor eddig mindig "véletlenül" összefutottam a vezető értékesítővel, de már erről is leszoktam...
Nem szabad válogatni. Barátomnak kellett autó, bement a kereskedésbe, megmondta melyik típus, mit tudnak "azonnal" adni, ami legalább ezt a szintet megugorja. Egy fosbarna fullextrás modellt ami a hajón utazik már. Két hét múlva megkapta (végül más színűt, mert lett egy visszamondott azonos felszereltségű valami neki szimpatikusabb színben).
 
  • Tetszik
Reactions: hendrick

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 107
3 146
113
Nem szabad válogatni. Barátomnak kellett autó, bement a kereskedésbe, megmondta melyik típus, mit tudnak "azonnal" adni, ami legalább ezt a szintet megugorja. Egy fosbarna fullextrás modellt ami a hajón utazik már. Két hét múlva megkapta (végül más színűt, mert lett egy visszamondott azonos felszereltségű valami neki szimpatikusabb színben).
M3 competition xdrive......merre van...már indulok is :D :D :D :D :D
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 598
12 671
113
Nem szabad válogatni. Barátomnak kellett autó, bement a kereskedésbe, megmondta melyik típus, mit tudnak "azonnal" adni, ami legalább ezt a szintet megugorja. Egy fosbarna fullextrás modellt ami a hajón utazik már. Két hét múlva megkapta (végül más színűt, mert lett egy visszamondott azonos felszereltségű valami neki szimpatikusabb színben).
Ha nem szabadna válogatni, akkor maradt volna az 1.4-es Albea még vagy újabb évtizedig: 15 éves korára alig 130000 km van benne, de az szinte csak városban, hivatásos gkv. szemléletű üzemeltetéssel: pl. hidegindításnál 20-30 másodperc járatás elindulás előtt, odafigyelős használat, gyári előírások betartása (tehát pl. 2 évente fékfolyadék csere, stb.).
Most kapott újra Dinitrolos teljes alváz és üregvédelmet.
Amúgy a frászt fogom neked eladni;), a lányom fogja első autónak megkapni - némi térítés ellenében, hogy jobban megbecsülje, mintha ingyen kapná meg. Első autónak ideális lesz: A vezetése nem magától értetődő, igényli az odafigyelést, a lábujjhegyes pedálkezelést, a futóműve nem tűri a duhajkodást stb.

Apa (én) 33 év alatt levezetett - leginkább városban, meg a Bükkben gyenge, hulladék (Nysa, szívódé Transit, Robur, stb., stb.) de legalább kézi váltós kocsikkal - 40000-47000 órát.
Tehát reggel felkeléskor a bal talpam fáj, bal csípőm, térdem kopott. Ha vezetéssel kezdem a napot - márpedig azzal kezdem munkába menet (szétvert tömegközlekedés), akkor utána vagy két óra hosszat bicegek.
Most már csak alkalomszerűen vezetek a munkahelyen ezt azt; új emelőhátfalas Movanót, meg nagy duzzogva VII-es elektromos Golfot.:rolleyes:

Tehát dupla kuplungos automata lesz, s mivel az egy érzékeny jószág, ezért kizárólag új; használt Double Clutch Transmission szóba sem jöhet.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 859
32 428
113
A kerékpárvásárlásra miért nincs akkor állami támogatás?
Egyrészt jogos, hogy autóra se legyen.
Szerintem azért kerékpárt mindenki megengedhet magának.
Egyébként van állami támogatás elektromos kerékpárra.

https://kerekpar2020.elektromobilitas.ifka.hu/

(Elektromos rásegítésű kerékpárokra vonatkozó műszaki követelményekre, miszerint támogatást kizárólag az EN 15194:2017 (MSZEN 15194:2018) szabványnak megfelelő kerékpárokra lehet igényelni, amelyeknél a motor kikapcsolódik, ha a kerékpáros nem folytatja tovább a pedálok hajtását, illetve teljesítménye a jármű sebességének növekedésével fokozatosan csökken, majd mielőtt elérné a 25 km/h sebességet, a motor leáll, illetve gázkar nem lehet a kerékpáron.)
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

hendrick

Well-Known Member
2018. június 30.
2 800
4 965
113
Nem szabad válogatni. Barátomnak kellett autó, bement a kereskedésbe, megmondta melyik típus, mit tudnak "azonnal" adni, ami legalább ezt a szintet megugorja. Egy fosbarna fullextrás modellt ami a hajón utazik már. Két hét múlva megkapta (végül más színűt, mert lett egy visszamondott azonos felszereltségű valami neki szimpatikusabb színben).

A csippp hiány betettt....júniusban rendeltem.autót..szeptemberre igérték.....LEGHAMARABB február..... :( :( :( :( :(

Én is júniusban (30-án) rendeltem. "Békeidőben" szeptemberi szállítás lett volna. A szerződésre - muszáj írni valamit - dec. 31-et írtak.
Szóban "Mindenképpen meghozza karácsonyfa alá a Jézuska", de inkább szeretnék november közepe - vége körül átadni.

Még gyártani sem kezdték (kapni fogok róla értesítést).:(:(:(:(

A kereskedés telephelyére - aminek udvarán többféle vállalkozás is van - időnként be szoktam menni valós okokból, ilyenkor eddig mindig "véletlenül" összefutottam a vezető értékesítővel, de már erről is leszoktam...


Azt hiszem már belinkeltem ide egy cikket. Egyszerűen nem szabad olyan autót venni, amit azóta gyártottak, hogy elkezdődtek a COVID miatti ellátási zavarok. Az autógyártók nem szívbajosak, jól van megírva a szerződésük, dettó a kereskedől. Ők szállítanak, csak te nem azt fogod kapni, amire gondoltál, meg amit pl a youtube tesztekben látsz. Pl lehet kevésbé hatékony lesz a motorvezérlés, lehet, hogy teljesen más lesz a műszerfal (1-2 generációval régebbi) kimarad pár legújabb generációsba beletett elektronikus extra, mert egyszerűen beszerezhetetlen... egyszerűen downgradelték a modelleket (bármi olyan amiből beszerezhető régebbi generációs vagy akár kompatibilissé tehető rendszerelem, azt beszenvedik, csak hogy mehessen a gyártás), abból gyártanak ami van, szörnyű szükséggazdálkodás folyik, mintha egy szocialista hiánygazdaságos gyárban lennél, csak most épp minden autógyártónál. (Az új autók értékének átlagban 40% az elektronika)


A másik meg az, hogy az extra kérésekért, amikor egyedileg neked gyártják le, többet kérnek, meg várni kell rá. A kereskedők jellemzően készletről sokkal kedvezőbb ajánlatokat adnak.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 563
113
A VW DCT-i elég rosszul muzsikálnak megbízhatóságban.
Azt hiszem már belinkeltem ide egy cikket. Egyszerűen nem szabad olyan autót venni, amit azóta gyártottak, hogy elkezdődtek a COVID miatti ellátási zavarok. Az autógyártók nem szívbajosak, jól van megírva a szerződésük, dettó a kereskedől. Ők szállítanak, csak te nem azt fogod kapni, amire gondoltál, meg amit pl a youtube tesztekben látsz. Pl lehet kevésbé hatékony lesz a motorvezérlés, lehet, hogy teljesen más lesz a műszerfal (1-2 generációval régebbi) kimarad pár legújabb generációsba beletett elektronikus extra, mert egyszerűen beszerezhetetlen... egyszerűen downgradelték a modelleket (bármi olyan amiből beszerezhető régebbi generációs vagy akár kompatibilissé tehető rendszerelem, azt beszenvedik, csak hogy mehessen a gyártás), abból gyártanak ami van, szörnyű szükséggazdálkodás folyik, mintha egy szocialista hiánygazdaságos gyárban lennél, csak most épp minden autógyártónál. (Az új autók értékének átlagban 40% az elektronika)


A másik meg az, hogy az extra kérésekért, amikor egyedileg neked gyártják le, többet kérnek, meg várni kell rá. A kereskedők jellemzően készletről sokkal kedvezőbb ajánlatokat adnak.
Pl lehet kevésbé hatékony lesz a motorvezérlés, lehet, hogy teljesen más lesz a műszerfal (1-2 generációval régebbi) kimarad pár legújabb generációsba beletett elektronikus extra, mert egyszerűen beszerezhetetlen...

Ennek cimbi monjuk még örült volna, mert nem kell adbluet-t vadászni, meg a turbóval lesz-e gond témán rágódni :)

Elégedett azzal amit kapott: egy Ssangyong Pickupot vett. Menni megy, jól, ami kell működik, a bőrülés kényelmes, és légkondis, a platóra meg sok szerszám meg szirszar felfér. Neki ez számított.

Az új autók értékének felét adó elektronika nem kispórolható, az infotainmentenlehet spórolni, de a gépházban levő elektronika így is úgy is kell, és nincs a generációk közt akkora ugrás motorvezérlés terén pl. (Amúgy autóipari munkahelyem tapasztalata alapján épp, hogy upgradelik inkább a régi modellt is, mert az olcsósítás generációról generációra kötelező, még ha a tudás bővül is!)

De igazad van abban, hogy nem kell félteni ezeket a szükséggazdálkodókat, amíg egy fröccsöntött műanyag astra szívósorért 400kHUF-ot elkérnek (van benne egy műanyag pillangó szelep is meg egy aktuátor és vezérlő elektronika is, kb 2000 huf értékben)! (csak anekdotám van róla, tegnap egy régi kollégával beszéltem, panaszkodott a sose kopeljéről)
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 563
113
Egyrészt jogos, hogy autóra se legyen.
Szerintem azért kerékpárt mindenki megengedhet magának.
Egyébként van állami támogatás elektromos kerékpárra.

https://kerekpar2020.elektromobilitas.ifka.hu/

(Elektromos rásegítésű kerékpárokra vonatkozó műszaki követelményekre, miszerint támogatást kizárólag az EN 15194:2017 (MSZEN 15194:2018) szabványnak megfelelő kerékpárokra lehet igényelni, amelyeknél a motor kikapcsolódik, ha a kerékpáros nem folytatja tovább a pedálok hajtását, illetve teljesítménye a jármű sebességének növekedésével fokozatosan csökken, majd mielőtt elérné a 25 km/h sebességet, a motor leáll, illetve gázkar nem lehet a kerékpáron.)
Vagy lenne a rendes villanyrobogóra, cserélhető akkuval, ahogy fent valaki berakta a videót (vagy máshol láttam?).

Ez a pedelec téma tipikus németes virtue signaling. És azt támogatjuk. Szerintem valami EUs irányelvek okán is lehetünk mi is ezen a képmutató bandwagonon. (Bár falusi örege mamókákat nem biztos, hogy rászabadítanék jogsi nélkül az utakra akár csak 3-10 lóerővel sem, a saját érdekükben. Brutális miket látok családlátogatáskor, hogy közlekednek a nénik-bácsik. Teljes kamikaze, körül nem néznek, stb. Ők az utak igazi királyai! Isten óvja őket! Viszont ők nem fognak milliós pedelecet venni, elvannak az 50 éves csepel tanyabikeal, és elég jól kiszolgálja az igényeik)
 
M

molnibalage

Guest
Egyrészt jogos, hogy autóra se legyen.
Szerintem azért kerékpárt mindenki megengedhet magának.
A munkatársam kb. 1-2 hónapja kérdezgetett milyen vegyen.
Egy sima 1 teleszkópos bringa, nem alap ülés, 2 lámpa és defektálló külsővel laza 300k volt.
Nem villany, lábbal hajtós...
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 711
10 648
113
A munkatársam kb. 1-2 hónapja kérdezgetett milyen vegyen.
Egy sima 1 teleszkópos bringa, nem alap ülés, 2 lámpa és defektálló külsővel laza 300k volt.
Nem villany, lábbal hajtós...
Szvsz. ha csak egy sima biciklit akarsz venni, az sokkal olcsóbb. Lehet nem lesz defekttűrő. 300k-ért elektromos rásegítésű biciklit is árulnak. Arre mag talán még állami támogatás is van.
 
M

molnibalage

Guest
Szvsz. ha csak egy sima biciklit akarsz venni, az sokkal olcsóbb. Lehet nem lesz defekttűrő. 300k-ért elektromos rásegítésű biciklit is árulnak. Arre mag talán még állami támogatás is van.
Az a hulladék kategória kb.
A COVID ellátás hiány és megnőtt bringázási kedv miatt ennek is egekbe szökött az ára.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 598
12 671
113
Igényeim/igénytelenségem szerint (szoktam mondani; mindannyian igénytelenek vagyunk, csak mindannyin másra) választottam.
Nyilván a szocializációm szerint:
Én már tudtam örülni az ötsebességes, meg hatsebességes váltónak is, az elektronikus motorvezérlésnek, a központi zárnak. S ezeknek 2006-ban! Mert addig KGST autóm volt.
Persze a munkahelyen akkor már vezettem Nissan Primerát, VI-es Golfot, Turbódízel Transitot (A turbó ellenére csak 80 lovas MK III-as hosszú tengelytávú Transitot kifejezetten szerettem vezetni, arra emlékszem vissza a legszívesebben), de azok ugye nem a sajátjaim voltak. A tulajdonlás iránti vágy működteti a világot...

Szóval engem a full extra nem hat meg. Sőt! Ahogy haladok kifele e világból (50 felett már statisztikailag bőven B oldal, ha tetszik, ha nem), már - illeszkedve a társadalmi tendenciákba - nem vagyok olyan fogékony az újdonságokra, az ámító kütyükre.
Eleve Népmarhakocsi (VW) konszern teljesen kizárt. Ez az én vállalt irracionális sztereotípiám. (Miközben ugye harminc éve munkaeszközeim a nálunk tényleg megbízhatóan működő termékeik).
Tehát olyan konfigurációt választottam, ami fapados, már csak amiatt is, mert speciel pont ez az összeállítás a nekem kedves.
valószínűleg ösztönösen minimalizálom a kockázatot, de az automatára szükségem van a mozgásszervi nyavalyáim miatt.
Az én felhasználói profilomban műszaki megoldásában a Renault Clio hibrid lenne az ideális, de az egy nyomorult kisautó méregdrágán.

Akkor jöjjön a coming-out!

Hyundai i30 Life, Big Block:D:D:D, tehát 1.0, DCT.
Sorolom tételesen listáról azokat, amiknek kifejezetten örülök, hogy nincsenek az alapfelszereltségnél:
  • Lágyhibrid. A Smartgreen motor a drágább felszereltségnél van.
  • Holttér figyelő rendszer, meg a hozzátartozó egyéb hárombetűsek (Éberség elvtársak! Éberség!)
  • Sávkövető rendszer (sávtartó van, de könnyen kikapcsolható), amíg hazánkban az útburkolati jelek karbantartása Balkán pozitív, addig hagyjuk csak meg a hanyatló Nyugat ópiumának...
  • Könnyűfém felni! Totális téveszmét okoz a neve. Még 14 collban is (Hyundai min. 15 coll) is majdnem 3 kg-al nehezebbek az utcai öntött könnyűfém felni az acélfelnitől.
  • Krómbetét a hátsó lökhárítón. Én szeretem az álkrómot, de nem így.
  • Defektjavító készlet. Eddig négy defektem volt a pályafutásom alatt, egyiket sem tudta volna kompenzálni. ( benyelt laprugókengyel(!), oldalfalat kiszúró akácfa csonk, kapukitámasztó)
Ehelyett szükség pótkereket rendeltem.
- Full LED fényszórók, meg hátsó lámpatestek,pedig akkor még nem is olvastam az olvasói levelet:
  • üdvözlő tükörfény, elektromosan behajló tükör (állítás, fűtés van, de azok már elég üzembiztosak)
  • sötétített üvegezés. nem játékautót veszek ( Mivel sötétedő belső tükör ehhez a felszereltséghez nem rendelhető, ezért a hátsó szélvédő lesz zöld középárnyalattal fóliázva a SUV-ok lámpái miatt...)
  • Prémium (ez a neve!) hűtőmaszk. Ezt a bronzhatású malajziai style gyári optikai tuningot így szerencsére nem kapom meg...
  • Tolatás, parkolás csipogók. A hamis riasztásokat is el tudom engedni.
  • Rendeltem bőrkormányt, mert sajnos csak azzal lehet rendelni ülés és kormányfűtést. Eleget fáztam húsz percen belül nem felfűthető dízel mikrobuszokkal. Még szép, hogy már ízületesek az ujjaim...
  • Elektromos rögzítőfék
  • TFT kijelző. Szeretem a hagyományos mutatókat.
  • Érintő képernyő. Autóba ne azon kelljen már kutatni a legalapvetőbb funkciókat is. Szeretem a forgatható hangerőgombot
  • Kétzónás klíma. Szeretem a forgatható ventilátor és klímaszabályozást.
  • Esőérzékelős ablaktörlő. Én még optimálisan működővel nem találkoztam.
  • Elektromos ablakemelő hátul. Nincs rá szükségem.

Úgy hirtelen.


Háromhengeres 1.0: Kétszáz-kétszáznyolcvanezret kibírnak még céges autóként is. Én 15 év alatt megyek 130000-et. Elég lesz.
Méretezésnél tartanak ott a gyárak, hogy ennyit igen jó eséllyel kibírnak, a használt autót vásárló meg kit érdekel!?
A Kia 7 év garit ad 200000 km-el, az ugyanezen technikát tartalmazó Hyundai meg kilométer korlátozás nélkül, de csak öt évet.
Ki van ez találva;)

Hyundai DCT váltó: Nem egy barátomnak, ismerősömnek, munkatársamnak van (megyei kórház). Kis minta, de kinek van több?
Senkinek nem volt még vele gondja. Eddig csak olvastam róla, hogy voltak vele problémák.



Ooorky: "...Egyszerűbb ha egyből a roncstelepre viteted..."
Van egy rossz hírem: Az összes mai autó már jó esetben 25, max 30 éven belül bontóvárományos.
Ezekből nem lesz oldtimer az elektronikák miatt.
Pl. a Renault a 80-as évekbeli F-1-es kocsijait mai napig be tudja indítani a Renault napokon, a 90-es évekbelieket már nem.
Ez az utcai autókra is igaz lesz gyanítom húsz év múlva.

... a nyolcvanas évek végén mindenki azt mondta Magyarországon, hogy nem kell neki olyan autó, amiben elektronikus a befecskendezés, a gyújtás, a feszültségszabályzás, meg katalizátor, mert nem lehet az út szélén, meg a laktótelepi parkolóban javítani.
  • a kilencvenes években mindenki azt mondta Magyarországon, hogy nem kell olyan dízel autó, amiben turbó van, meg elektronikus adagoló
  • utána mindenki azt mondta, hogy nem kell közös gyűjtőcsöves dízel, meg direk tbefecskendezős benzin, meg kettőstömegű lendkerék.
  • ma senki nem szeretne venni lágyhibridet.

Egy volt kollégám 89'-ben azt mondta, hogy nem fog venni Sopianae cigit, mert felemelték az árát 18-ról 19 forintra.
Átállt a Symphoniára, mert az lett 18 forint.
Azóta nem találkoztam vele.
Kérdésem a következő: Vajon most mit szív!?


A kutya ugat, a karaván halad.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 859
32 428
113
A munkatársam kb. 1-2 hónapja kérdezgetett milyen vegyen.
Egy sima 1 teleszkópos bringa, nem alap ülés, 2 lámpa és defektálló külsővel laza 300k volt.
Nem villany, lábbal hajtós...
Sima csepel 80 volt kb. 4 éve, de épp pár órája várakozás közben nézegettem ugyan olyanokat, kb. most is annyi, meg vettek előttem kettőt (azt nem néztem, hogy pont milyent, az +sárvédővel, kosárral volt kb. 70/db). Szóval én mindig lehidalok többszázezres új bicikliken.
Meg el kell menni Ozorára, na ott van választék. :D Több ezer kerékpárt hoznak be az ottani cigányok Németországból.
 

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 107
3 146
113
Igényeim/igénytelenségem szerint (szoktam mondani; mindannyian igénytelenek vagyunk, csak mindannyin másra) választottam.
Nyilván a szocializációm szerint:
Én már tudtam örülni az ötsebességes, meg hatsebességes váltónak is, az elektronikus motorvezérlésnek, a központi zárnak. S ezeknek 2006-ban! Mert addig KGST autóm volt.
Persze a munkahelyen akkor már vezettem Nissan Primerát, VI-es Golfot, Turbódízel Transitot (A turbó ellenére csak 80 lovas MK III-as hosszú tengelytávú Transitot kifejezetten szerettem vezetni, arra emlékszem vissza a legszívesebben), de azok ugye nem a sajátjaim voltak. A tulajdonlás iránti vágy működteti a világot...

Szóval engem a full extra nem hat meg. Sőt! Ahogy haladok kifele e világból (50 felett már statisztikailag bőven B oldal, ha tetszik, ha nem), már - illeszkedve a társadalmi tendenciákba - nem vagyok olyan fogékony az újdonságokra, az ámító kütyükre.
Eleve Népmarhakocsi (VW) konszern teljesen kizárt. Ez az én vállalt irracionális sztereotípiám. (Miközben ugye harminc éve munkaeszközeim a nálunk tényleg megbízhatóan működő termékeik).
Tehát olyan konfigurációt választottam, ami fapados, már csak amiatt is, mert speciel pont ez az összeállítás a nekem kedves.
valószínűleg ösztönösen minimalizálom a kockázatot, de az automatára szükségem van a mozgásszervi nyavalyáim miatt.
Az én felhasználói profilomban műszaki megoldásában a Renault Clio hibrid lenne az ideális, de az egy nyomorult kisautó méregdrágán.

Akkor jöjjön a coming-out!

Hyundai i30 Life, Big Block:D:D:D, tehát 1.0, DCT.
Sorolom tételesen listáról azokat, amiknek kifejezetten örülök, hogy nincsenek az alapfelszereltségnél:
  • Lágyhibrid. A Smartgreen motor a drágább felszereltségnél van.
  • Holttér figyelő rendszer, meg a hozzátartozó egyéb hárombetűsek (Éberség elvtársak! Éberség!)
  • Sávkövető rendszer (sávtartó van, de könnyen kikapcsolható), amíg hazánkban az útburkolati jelek karbantartása Balkán pozitív, addig hagyjuk csak meg a hanyatló Nyugat ópiumának...
  • Könnyűfém felni! Totális téveszmét okoz a neve. Még 14 collban is (Hyundai min. 15 coll) is majdnem 3 kg-al nehezebbek az utcai öntött könnyűfém felni az acélfelnitől.
  • Krómbetét a hátsó lökhárítón. Én szeretem az álkrómot, de nem így.
  • Defektjavító készlet. Eddig négy defektem volt a pályafutásom alatt, egyiket sem tudta volna kompenzálni. ( benyelt laprugókengyel(!), oldalfalat kiszúró akácfa csonk, kapukitámasztó)
Ehelyett szükség pótkereket rendeltem.
- Full LED fényszórók, meg hátsó lámpatestek,pedig akkor még nem is olvastam az olvasói levelet:
  • üdvözlő tükörfény, elektromosan behajló tükör (állítás, fűtés van, de azok már elég üzembiztosak)
  • sötétített üvegezés. nem játékautót veszek ( Mivel sötétedő belső tükör ehhez a felszereltséghez nem rendelhető, ezért a hátsó szélvédő lesz zöld középárnyalattal fóliázva a SUV-ok lámpái miatt...)
  • Prémium (ez a neve!) hűtőmaszk. Ezt a bronzhatású malajziai style gyári optikai tuningot így szerencsére nem kapom meg...
  • Tolatás, parkolás csipogók. A hamis riasztásokat is el tudom engedni.
  • Rendeltem bőrkormányt, mert sajnos csak azzal lehet rendelni ülés és kormányfűtést. Eleget fáztam húsz percen belül nem felfűthető dízel mikrobuszokkal. Még szép, hogy már ízületesek az ujjaim...
  • Elektromos rögzítőfék
  • TFT kijelző. Szeretem a hagyományos mutatókat.
  • Érintő képernyő. Autóba ne azon kelljen már kutatni a legalapvetőbb funkciókat is. Szeretem a forgatható hangerőgombot
  • Kétzónás klíma. Szeretem a forgatható ventilátor és klímaszabályozást.
  • Esőérzékelős ablaktörlő. Én még optimálisan működővel nem találkoztam.
  • Elektromos ablakemelő hátul. Nincs rá szükségem.

Úgy hirtelen.


Háromhengeres 1.0: Kétszáz-kétszáznyolcvanezret kibírnak még céges autóként is. Én 15 év alatt megyek 130000-et. Elég lesz.
Méretezésnél tartanak ott a gyárak, hogy ennyit igen jó eséllyel kibírnak, a használt autót vásárló meg kit érdekel!?
A Kia 7 év garit ad 200000 km-el, az ugyanezen technikát tartalmazó Hyundai meg kilométer korlátozás nélkül, de csak öt évet.
Ki van ez találva;)

Hyundai DCT váltó: Nem egy barátomnak, ismerősömnek, munkatársamnak van (megyei kórház). Kis minta, de kinek van több?
Senkinek nem volt még vele gondja. Eddig csak olvastam róla, hogy voltak vele problémák.



Ooorky: "...Egyszerűbb ha egyből a roncstelepre viteted..."
Van egy rossz hírem: Az összes mai autó már jó esetben 25, max 30 éven belül bontóvárományos.
Ezekből nem lesz oldtimer az elektronikák miatt.
Pl. a Renault a 80-as évekbeli F-1-es kocsijait mai napig be tudja indítani a Renault napokon, a 90-es évekbelieket már nem.
Ez az utcai autókra is igaz lesz gyanítom húsz év múlva.

... a nyolcvanas évek végén mindenki azt mondta Magyarországon, hogy nem kell neki olyan autó, amiben elektronikus a befecskendezés, a gyújtás, a feszültségszabályzás, meg katalizátor, mert nem lehet az út szélén, meg a laktótelepi parkolóban javítani.
  • a kilencvenes években mindenki azt mondta Magyarországon, hogy nem kell olyan dízel autó, amiben turbó van, meg elektronikus adagoló
  • utána mindenki azt mondta, hogy nem kell közös gyűjtőcsöves dízel, meg direk tbefecskendezős benzin, meg kettőstömegű lendkerék.
  • ma senki nem szeretne venni lágyhibridet.

Egy volt kollégám 89'-ben azt mondta, hogy nem fog venni Sopianae cigit, mert felemelték az árát 18-ról 19 forintra.
Átállt a Symphoniára, mert az lett 18 forint.
Azóta nem találkoztam vele.
Kérdésem a következő: Vajon most mit szív!?


A kutya ugat, a karaván halad.
nézd ....teljesen más célközönség vagyunk.....47 leszek pici múlva és amit én kinéztem autót azt élvezeti cikknek veszem....megvárom!!!! amiket felsoroltál nekem meg pont ezek kellenek bele minimum....Hozzászoktam,hogy rengeteg figyelést levesz a vállamról évi szintem 40-50.000 km.Kinek a pap kinek a papné
 
  • Tetszik
Reactions: misinator