Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Értem a logikádat (bár kicsit alma-körte), DE fékezni minden járműnek kell, sőt a fékpornál durvább a kopó gumiabroncs, ezt kihagytad, DE mi lenne ha legalább kipufogógáza és kipöfékelt pora ne lenne nekik? upsz... mégiscsak előrelépés lenne levegőminőségben.Erre az autók számának a csökkentése a megoldás. Avagy tudom, hogy a felvert, és a fékpor nem létezik, de azért melyik a kisebb terhelés, a 600 kgos trabant, vagy a 3 tonnás elektromos suv?
Én is júniusban (30-án) rendeltem. "Békeidőben" szeptemberi szállítás lett volna. A szerződésre - muszáj írni valamit - dec. 31-et írtak.A csippp hiány betettt....júniusban rendeltem.autót..szeptemberre igérték.....LEGHAMARABB február.....
én is ugyan ezÉn is júniusban (30-án) rendeltem. "Békeidőben" szeptemberi szállítás lett volna. A szerződésre - muszáj írni valamit - dec. 31-et írtak.
Szóban "Mindenképpen meghozza karácsonyfa alá a Jézuska", de inkább szeretnék november közepe - vége körül átadni.
Még gyártani sem kezdték (kapni fogok róla értesítést).
A kereskedés telephelyére - aminek udvarán többféle vállalkozás is van - időnként be szoktam menni valós okokból, ilyenkor eddig mindig "véletlenül" összefutottam a vezető értékesítővel, de már erről is leszoktam...
Nem szabad válogatni. Barátomnak kellett autó, bement a kereskedésbe, megmondta melyik típus, mit tudnak "azonnal" adni, ami legalább ezt a szintet megugorja. Egy fosbarna fullextrás modellt ami a hajón utazik már. Két hét múlva megkapta (végül más színűt, mert lett egy visszamondott azonos felszereltségű valami neki szimpatikusabb színben).Én is júniusban (30-án) rendeltem. "Békeidőben" szeptemberi szállítás lett volna. A szerződésre - muszáj írni valamit - dec. 31-et írtak.
Szóban "Mindenképpen meghozza karácsonyfa alá a Jézuska", de inkább szeretnék november közepe - vége körül átadni.
Még gyártani sem kezdték (kapni fogok róla értesítést).
A kereskedés telephelyére - aminek udvarán többféle vállalkozás is van - időnként be szoktam menni valós okokból, ilyenkor eddig mindig "véletlenül" összefutottam a vezető értékesítővel, de már erről is leszoktam...
M3 competition xdrive......merre van...már indulok isNem szabad válogatni. Barátomnak kellett autó, bement a kereskedésbe, megmondta melyik típus, mit tudnak "azonnal" adni, ami legalább ezt a szintet megugorja. Egy fosbarna fullextrás modellt ami a hajón utazik már. Két hét múlva megkapta (végül más színűt, mert lett egy visszamondott azonos felszereltségű valami neki szimpatikusabb színben).
Ha nem szabadna válogatni, akkor maradt volna az 1.4-es Albea még vagy újabb évtizedig: 15 éves korára alig 130000 km van benne, de az szinte csak városban, hivatásos gkv. szemléletű üzemeltetéssel: pl. hidegindításnál 20-30 másodperc járatás elindulás előtt, odafigyelős használat, gyári előírások betartása (tehát pl. 2 évente fékfolyadék csere, stb.).Nem szabad válogatni. Barátomnak kellett autó, bement a kereskedésbe, megmondta melyik típus, mit tudnak "azonnal" adni, ami legalább ezt a szintet megugorja. Egy fosbarna fullextrás modellt ami a hajón utazik már. Két hét múlva megkapta (végül más színűt, mert lett egy visszamondott azonos felszereltségű valami neki szimpatikusabb színben).
dupla kuplungos automata lesz
Miért is?Egyszerűbb ha egyből a roncstelepre viteted.
Egyrészt jogos, hogy autóra se legyen.A kerékpárvásárlásra miért nincs akkor állami támogatás?
Nem szabad válogatni. Barátomnak kellett autó, bement a kereskedésbe, megmondta melyik típus, mit tudnak "azonnal" adni, ami legalább ezt a szintet megugorja. Egy fosbarna fullextrás modellt ami a hajón utazik már. Két hét múlva megkapta (végül más színűt, mert lett egy visszamondott azonos felszereltségű valami neki szimpatikusabb színben).
A csippp hiány betettt....júniusban rendeltem.autót..szeptemberre igérték.....LEGHAMARABB február.....
Én is júniusban (30-án) rendeltem. "Békeidőben" szeptemberi szállítás lett volna. A szerződésre - muszáj írni valamit - dec. 31-et írtak.
Szóban "Mindenképpen meghozza karácsonyfa alá a Jézuska", de inkább szeretnék november közepe - vége körül átadni.
Még gyártani sem kezdték (kapni fogok róla értesítést).
A kereskedés telephelyére - aminek udvarán többféle vállalkozás is van - időnként be szoktam menni valós okokból, ilyenkor eddig mindig "véletlenül" összefutottam a vezető értékesítővel, de már erről is leszoktam...
A VW DCT-i elég rosszul muzsikálnak megbízhatóságban.Miért is?
Pl lehet kevésbé hatékony lesz a motorvezérlés, lehet, hogy teljesen más lesz a műszerfal (1-2 generációval régebbi) kimarad pár legújabb generációsba beletett elektronikus extra, mert egyszerűen beszerezhetetlen...Azt hiszem már belinkeltem ide egy cikket. Egyszerűen nem szabad olyan autót venni, amit azóta gyártottak, hogy elkezdődtek a COVID miatti ellátási zavarok. Az autógyártók nem szívbajosak, jól van megírva a szerződésük, dettó a kereskedől. Ők szállítanak, csak te nem azt fogod kapni, amire gondoltál, meg amit pl a youtube tesztekben látsz. Pl lehet kevésbé hatékony lesz a motorvezérlés, lehet, hogy teljesen más lesz a műszerfal (1-2 generációval régebbi) kimarad pár legújabb generációsba beletett elektronikus extra, mert egyszerűen beszerezhetetlen... egyszerűen downgradelték a modelleket (bármi olyan amiből beszerezhető régebbi generációs vagy akár kompatibilissé tehető rendszerelem, azt beszenvedik, csak hogy mehessen a gyártás), abból gyártanak ami van, szörnyű szükséggazdálkodás folyik, mintha egy szocialista hiánygazdaságos gyárban lennél, csak most épp minden autógyártónál. (Az új autók értékének átlagban 40% az elektronika)
Here Are Features Some New Cars Won't Get Because of the Chip Shortage
You might have to do without items from heated seats to infotainment screens on your new-vehicle purchase, but this won't last.www.caranddriver.com
A másik meg az, hogy az extra kérésekért, amikor egyedileg neked gyártják le, többet kérnek, meg várni kell rá. A kereskedők jellemzően készletről sokkal kedvezőbb ajánlatokat adnak.
Vagy lenne a rendes villanyrobogóra, cserélhető akkuval, ahogy fent valaki berakta a videót (vagy máshol láttam?).Egyrészt jogos, hogy autóra se legyen.
Szerintem azért kerékpárt mindenki megengedhet magának.
Egyébként van állami támogatás elektromos kerékpárra.
https://kerekpar2020.elektromobilitas.ifka.hu/
(Elektromos rásegítésű kerékpárokra vonatkozó műszaki követelményekre, miszerint támogatást kizárólag az EN 15194:2017 (MSZEN 15194:2018) szabványnak megfelelő kerékpárokra lehet igényelni, amelyeknél a motor kikapcsolódik, ha a kerékpáros nem folytatja tovább a pedálok hajtását, illetve teljesítménye a jármű sebességének növekedésével fokozatosan csökken, majd mielőtt elérné a 25 km/h sebességet, a motor leáll, illetve gázkar nem lehet a kerékpáron.)
A munkatársam kb. 1-2 hónapja kérdezgetett milyen vegyen.Egyrészt jogos, hogy autóra se legyen.
Szerintem azért kerékpárt mindenki megengedhet magának.
Szvsz. ha csak egy sima biciklit akarsz venni, az sokkal olcsóbb. Lehet nem lesz defekttűrő. 300k-ért elektromos rásegítésű biciklit is árulnak. Arre mag talán még állami támogatás is van.A munkatársam kb. 1-2 hónapja kérdezgetett milyen vegyen.
Egy sima 1 teleszkópos bringa, nem alap ülés, 2 lámpa és defektálló külsővel laza 300k volt.
Nem villany, lábbal hajtós...
Az a hulladék kategória kb.Szvsz. ha csak egy sima biciklit akarsz venni, az sokkal olcsóbb. Lehet nem lesz defekttűrő. 300k-ért elektromos rásegítésű biciklit is árulnak. Arre mag talán még állami támogatás is van.
Sima csepel 80 volt kb. 4 éve, de épp pár órája várakozás közben nézegettem ugyan olyanokat, kb. most is annyi, meg vettek előttem kettőt (azt nem néztem, hogy pont milyent, az +sárvédővel, kosárral volt kb. 70/db). Szóval én mindig lehidalok többszázezres új bicikliken.A munkatársam kb. 1-2 hónapja kérdezgetett milyen vegyen.
Egy sima 1 teleszkópos bringa, nem alap ülés, 2 lámpa és defektálló külsővel laza 300k volt.
Nem villany, lábbal hajtós...
nézd ....teljesen más célközönség vagyunk.....47 leszek pici múlva és amit én kinéztem autót azt élvezeti cikknek veszem....megvárom!!!! amiket felsoroltál nekem meg pont ezek kellenek bele minimum....Hozzászoktam,hogy rengeteg figyelést levesz a vállamról évi szintem 40-50.000 km.Kinek a pap kinek a papnéIgényeim/igénytelenségem szerint (szoktam mondani; mindannyian igénytelenek vagyunk, csak mindannyin másra) választottam.
Nyilván a szocializációm szerint:
Én már tudtam örülni az ötsebességes, meg hatsebességes váltónak is, az elektronikus motorvezérlésnek, a központi zárnak. S ezeknek 2006-ban! Mert addig KGST autóm volt.
Persze a munkahelyen akkor már vezettem Nissan Primerát, VI-es Golfot, Turbódízel Transitot (A turbó ellenére csak 80 lovas MK III-as hosszú tengelytávú Transitot kifejezetten szerettem vezetni, arra emlékszem vissza a legszívesebben), de azok ugye nem a sajátjaim voltak. A tulajdonlás iránti vágy működteti a világot...
Szóval engem a full extra nem hat meg. Sőt! Ahogy haladok kifele e világból (50 felett már statisztikailag bőven B oldal, ha tetszik, ha nem), már - illeszkedve a társadalmi tendenciákba - nem vagyok olyan fogékony az újdonságokra, az ámító kütyükre.
Eleve Népmarhakocsi (VW) konszern teljesen kizárt. Ez az én vállalt irracionális sztereotípiám. (Miközben ugye harminc éve munkaeszközeim a nálunk tényleg megbízhatóan működő termékeik).
Tehát olyan konfigurációt választottam, ami fapados, már csak amiatt is, mert speciel pont ez az összeállítás a nekem kedves.
valószínűleg ösztönösen minimalizálom a kockázatot, de az automatára szükségem van a mozgásszervi nyavalyáim miatt.
Az én felhasználói profilomban műszaki megoldásában a Renault Clio hibrid lenne az ideális, de az egy nyomorult kisautó méregdrágán.
Akkor jöjjön a coming-out!
Hyundai i30 Life, Big Block, tehát 1.0, DCT.
Sorolom tételesen listáról azokat, amiknek kifejezetten örülök, hogy nincsenek az alapfelszereltségnél:
Ehelyett szükség pótkereket rendeltem.
- Lágyhibrid. A Smartgreen motor a drágább felszereltségnél van.
- Holttér figyelő rendszer, meg a hozzátartozó egyéb hárombetűsek (Éberség elvtársak! Éberség!)
- Sávkövető rendszer (sávtartó van, de könnyen kikapcsolható), amíg hazánkban az útburkolati jelek karbantartása Balkán pozitív, addig hagyjuk csak meg a hanyatló Nyugat ópiumának...
- Könnyűfém felni! Totális téveszmét okoz a neve. Még 14 collban is (Hyundai min. 15 coll) is majdnem 3 kg-al nehezebbek az utcai öntött könnyűfém felni az acélfelnitől.
- Krómbetét a hátsó lökhárítón. Én szeretem az álkrómot, de nem így.
- Defektjavító készlet. Eddig négy defektem volt a pályafutásom alatt, egyiket sem tudta volna kompenzálni. ( benyelt laprugókengyel(!), oldalfalat kiszúró akácfa csonk, kapukitámasztó)
- Full LED fényszórók, meg hátsó lámpatestek,pedig akkor még nem is olvastam az olvasói levelet:
Nem baj, ha selejt, csak sok legyen belőle
A beszállítók sötét ügyei - Nem jó a minőség? Engedjetek az árból, hogy maradjon pénz a hibásat cserélni, és minden mehet tovább!totalcar.hu
- üdvözlő tükörfény, elektromosan behajló tükör (állítás, fűtés van, de azok már elég üzembiztosak)
- sötétített üvegezés. nem játékautót veszek ( Mivel sötétedő belső tükör ehhez a felszereltséghez nem rendelhető, ezért a hátsó szélvédő lesz zöld középárnyalattal fóliázva a SUV-ok lámpái miatt...)
- Prémium (ez a neve!) hűtőmaszk. Ezt a bronzhatású malajziai style gyári optikai tuningot így szerencsére nem kapom meg...
- Tolatás, parkolás csipogók. A hamis riasztásokat is el tudom engedni.
- Rendeltem bőrkormányt, mert sajnos csak azzal lehet rendelni ülés és kormányfűtést. Eleget fáztam húsz percen belül nem felfűthető dízel mikrobuszokkal. Még szép, hogy már ízületesek az ujjaim...
- Elektromos rögzítőfék
- TFT kijelző. Szeretem a hagyományos mutatókat.
- Érintő képernyő. Autóba ne azon kelljen már kutatni a legalapvetőbb funkciókat is. Szeretem a forgatható hangerőgombot
- Kétzónás klíma. Szeretem a forgatható ventilátor és klímaszabályozást.
- Esőérzékelős ablaktörlő. Én még optimálisan működővel nem találkoztam.
- Elektromos ablakemelő hátul. Nincs rá szükségem.
Úgy hirtelen.
Háromhengeres 1.0: Kétszáz-kétszáznyolcvanezret kibírnak még céges autóként is. Én 15 év alatt megyek 130000-et. Elég lesz.
Méretezésnél tartanak ott a gyárak, hogy ennyit igen jó eséllyel kibírnak, a használt autót vásárló meg kit érdekel!?
A Kia 7 év garit ad 200000 km-el, az ugyanezen technikát tartalmazó Hyundai meg kilométer korlátozás nélkül, de csak öt évet.
Ki van ez találva
Hyundai DCT váltó: Nem egy barátomnak, ismerősömnek, munkatársamnak van (megyei kórház). Kis minta, de kinek van több?
Senkinek nem volt még vele gondja. Eddig csak olvastam róla, hogy voltak vele problémák.
Ooorky: "...Egyszerűbb ha egyből a roncstelepre viteted..."
Van egy rossz hírem: Az összes mai autó már jó esetben 25, max 30 éven belül bontóvárományos.
Ezekből nem lesz oldtimer az elektronikák miatt.
Pl. a Renault a 80-as évekbeli F-1-es kocsijait mai napig be tudja indítani a Renault napokon, a 90-es évekbelieket már nem.
Ez az utcai autókra is igaz lesz gyanítom húsz év múlva.
... a nyolcvanas évek végén mindenki azt mondta Magyarországon, hogy nem kell neki olyan autó, amiben elektronikus a befecskendezés, a gyújtás, a feszültségszabályzás, meg katalizátor, mert nem lehet az út szélén, meg a laktótelepi parkolóban javítani.
- a kilencvenes években mindenki azt mondta Magyarországon, hogy nem kell olyan dízel autó, amiben turbó van, meg elektronikus adagoló
- utána mindenki azt mondta, hogy nem kell közös gyűjtőcsöves dízel, meg direk tbefecskendezős benzin, meg kettőstömegű lendkerék.
- ma senki nem szeretne venni lágyhibridet.
Egy volt kollégám 89'-ben azt mondta, hogy nem fog venni Sopianae cigit, mert felemelték az árát 18-ról 19 forintra.
Átállt a Symphoniára, mert az lett 18 forint.
Azóta nem találkoztam vele.
Kérdésem a következő: Vajon most mit szív!?
A kutya ugat, a karaván halad.