Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 705
28 175
113
A világ nem a fővárosba befele, hanem onnan kifele van!

A vasárnapi forgalom stresszesebb, kiszabadulnak a hétvégéi vezetők.
Engem az zavart, hogy pestre kellett mennem, és 25 perc volt egy parkolóhelyet találni kedd este a Boráros környékén...
Amikor felkerültem Pestre vagy egy évig én is fostam vezetni a városban, mert Úristen ennyi tard közt én sicher nem fogok. Aztán szépen esténként/éjjelente mikor már minimálisra csökkent a belvárosban a forgalom szépen nekikezdtem. Ki Angyalföld fele, rakpart, le a Soroksárin, egy kis körút ésatöbbi, hogy egyáltalán megismerjem a városban merre-hogyan. Aztán mikor már megszoktam egyáltalán azt, hogy Pest, utána már nappal is bemerészkedtem. Idővel pedig fokozatosan hozzáidomultam még a csúcsidős Mortal Kombathoz is. Utóbbinál ráadásként a metrópótló bevezetése is hozzájárult (továbbra is a purgatórium földi fokozata szerintem), mivel egyszerűen drasztikusan megnőtt a menetidőm busszal, én meg nem vagyok hajlandó szardíniaként összenyomva (úgy, hogy csak a harmadik buszra férek fel) hetente többször plusz fél-1 órákat elcseszni feleslegesen. Plusz a legszebb, hogy Pest így meg úgy de aztán a végén nem Veszprémben nyúzták le a Golf hátulját? Mondjuk azt meg a Szentpéterváron látott módon ideiglenesen szigszalaggal rögzítettem amíg a szerviz be nem fogadta :D
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
8 868
35 517
113
43027ff09ebf11f4a7836d7248e5b84e.png

Hát ha 10 óra alatt megy 160 kmt vele... más egy óra alatt megtesz annyit.
Gondolom ez városon belüli kolbászolásra vonatkozik.
 

hendrick

Well-Known Member
2018. június 30.
2 813
4 986
113

Arany ez az ember...

A videóban a legszebb, hogy az elején kiáll nagy gerincesen, hogy "különben is, ez tilos nem kell ehhez külön rendelet vagy bármit"...
...majd tessék kapaszkodni...

...hogy miért nem KOMPENZÁLTÁK valamivel a villanyosokat.

Tetszik érteni? Megállapítja, hogy ez eleve tilos, de azért kompenzálják őket.
Értem. Akkor engem és a többi szabályosan viselkedő embert mikor kompenzál bárki, bármivel?
És ezt a szellemóriást követik annyian, ahányan...

Ez kb. olyan, mintha egy ember azt mondaná, hogy igazából bűnt követtem el, de mostantól nem fogom, ezért engem kompenzálni kell.
WUT...?

A videó amúgy eleve rávilágít arra, hogy erre a tömeges villanyozásra mennyire áll készen az infra. Semennyire.
És még mindig nem esik le a jóembernek, hogy ez nem két fillér lenne/lesz, ha kitart az agybaj.
Egy dologban igaza van: Ez egy önkormányzati mulasztás. Szabályozni kellett volna, vagy megoldani, pl:
  • minden forgalomba helyezett elektromos autó esetén, ha kertes/családi házas a lakcím, akkor ki kell építenie az ingatlan területén töltőt, ők nem kerülnek be a kvótába
  • társasházban lakó elektromos autósok vagy meg tudják oldani a társasház területén a töltést (néha van rá mód), akkor nem mennek kvótába, vagy nem, akkor őket számba vesszük
  • a számba vett, egyéni töltővel nem rendelkező elektromos autók esetében az önkormányzat egy adott algoritmus alapján kiépít közterületi töltőket (gyorstöltőből ugyebár kevesebb kell, mint lassúból)

Egyébként pl. a mozgáskorlátozott kártyára jogosultak alapján hasonlóan működik a mozgáskorlátozott parkolók kijelölése is, bemegy valaki a kártyájával, hogy itt lakom és nem tudok parkolni, az önkormányzat felfest neki egyet.

Nyilván a töltők esetén ez egy lassabb és drágább folyamat, de igazából az áram értékesítésből bevétel is jönne, amin nyereséget realizálhatna hosszú távon, és még a levegőszennyeződés is csökkenne ... mondjuk utóbbi Gödöllőn nem egy nyomasztó probléma...

És igen nyilván sokak csőrét csípi, hogy megvette az X milliós villanyautót és most hirtelen nem tudja tölteni, de persze azt sem értem, akinek ennyi pénze van villanyautóra az hogy a fenébe gondolta, hogy egy hosszabbítot ledob az erkélyről, azzal tölti egész éjszaka az autóját és ez így jó lesz, nagy az Isten állatkertje, és alacsony a kerítés ... :D
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 961
19 269
113
Egy dologban igaza van: Ez egy önkormányzati mulasztás. Szabályozni kellett volna, vagy megoldani, pl:
  • minden forgalomba helyezett elektromos autó esetén, ha kertes/családi házas a lakcím, akkor ki kell építenie az ingatlan területén töltőt, ők nem kerülnek be a kvótába
  • társasházban lakó elektromos autósok vagy meg tudják oldani a társasház területén a töltést (néha van rá mód), akkor nem mennek kvótába, vagy nem, akkor őket számba vesszük
  • a számba vett, egyéni töltővel nem rendelkező elektromos autók esetében az önkormányzat egy adott algoritmus alapján kiépít közterületi töltőket (gyorstöltőből ugyebár kevesebb kell, mint lassúból)

Egyébként pl. a mozgáskorlátozott kártyára jogosultak alapján hasonlóan működik a mozgáskorlátozott parkolók kijelölése is, bemegy valaki a kártyájával, hogy itt lakom és nem tudok parkolni, az önkormányzat felfest neki egyet.

Nyilván a töltők esetén ez egy lassabb és drágább folyamat, de igazából az áram értékesítésből bevétel is jönne, amin nyereséget realizálhatna hosszú távon, és még a levegőszennyeződés is csökkenne ... mondjuk utóbbi Gödöllőn nem egy nyomasztó probléma...

És igen nyilván sokak csőrét csípi, hogy megvette az X milliós villanyautót és most hirtelen nem tudja tölteni, de persze azt sem értem, akinek ennyi pénze van villanyautóra az hogy a fenébe gondolta, hogy egy hosszabbítot ledob az erkélyről, azzal tölti egész éjszaka az autóját és ez így jó lesz, nagy az Isten állatkertje, és alacsony a kerítés ... :D
Megvettem az X milliós benzinautót, és csak a benzinkúton tölthetem, nem lógathatok le az erkélyről egy csöveg és azon át enm tölthetem benzinnel? Még nem tiltották meg, akkor az önkormányzat mulasztott, ha elkezdem csinálni, és a hülyeséggel szembesülve megtiltják?

Nem az önkormányzat dolga szerintem a töltő infrát megteremteni, abba beruházni, és azt biztosítani, és nem is dolga villanyautó kvótákat fenntartani. Ellenben mondhatja, hogy a narancs hosszabítónak nem a közterületen a helye. Nem történt mulasztás az önkormányzat részéről. Lehet belőle bevétele? A teljesítményadóból is lehet. Ja, a villanyjanik azalól mentesek? De még nekik építsen extra infrát a közösség?

A mozgáskorlátozott parkolót elfogadom, de hogy elektromos parkolók legyenek, ahogy vannak is, és oda nem lehet parkolni, közben meg 25 percig keresgélhetek parkolóhelyet (ha nem én vagyok a keselyű-csorda elején más lecsap rá), azt nem tartom helyesnek.
 
M

molnibalage

Guest
  • a számba vett, egyéni töltővel nem rendelkező elektromos autók esetében az önkormányzat egy adott algoritmus alapján kiépít közterületi töltőket (gyorstöltőből ugyebár kevesebb kell, mint lassúból)
Mióta feladata egy önkormányzata megoldani az autók töltését közpénzből....?
A benzinkutak piaci alapon vannak. Ne vegyen villanyautót aki nem tudja tölteni és kész.
Ne az adófizetői fontból tolják még ezt is úgy, hogy még támogatták is a vásárlást.
Esetleg ingyen prosti, aki leszpoja őket még ne legyen?

A kerékpárvásárlásra miért nincs akkor állami támogatás?
Annál nagyobb környezetvédelem nincs, mint kocsi helyett bringával járni és közösségi közlekedéssel.

Egyébként pl. a mozgáskorlátozott kártyára jogosultak alapján hasonlóan működik a mozgáskorlátozott parkolók kijelölése is, bemegy valaki a kártyájával, hogy itt lakom és nem tudok parkolni, az önkormányzat felfest neki egyet.
Totálisan más elv.
Mert arról, hogy valaki mozgáskorlátozott nem maga dönt.
A kocsi fajtájáról meg a vásárló...

És igen nyilván sokak csőrét csípi, hogy megvette az X milliós villanyautót és most hirtelen nem tudja tölteni, de persze azt sem értem, akinek ennyi pénze van villanyautóra az hogy a fenébe gondolta, hogy egy hosszabbítot ledob az erkélyről, azzal tölti egész éjszaka az autóját és ez így jó lesz, nagy az Isten állatkertje, és alacsony a kerítés ... :D
Sok pénz, kevés ész.
 

hendrick

Well-Known Member
2018. június 30.
2 813
4 986
113
Ha azt elfogadjuk, hogy a belső égésű autóról az áttérés villanymotoros autókra az támogatandó közfeladat, ebben az esetben a helyi önkormányzatnak lenne feladata.
Ha ti úgy gondoljátok, hogy ez nem egy közpénzből támogatandó közfeladat, akkor tényleg nem.
Én úgy gondolom, hogy ez egy fontos közfeladat lenne. Legalább addig, amíg kezd valóban elterjedni.
 
  • Vicces
Reactions: Törölt tag 1711
M

molnibalage

Guest
Ha azt elfogadjuk, hogy a belső égésű autóról az áttérés villanymotoros autókra az támogatandó közfeladat, ebben az esetben a helyi önkormányzatnak lenne feladata.
Ha ti úgy gondoljátok, hogy ez nem egy közpénzből támogatandó közfeladat, akkor tényleg nem.
Én úgy gondolom, hogy ez egy fontos közfeladat lenne. Legalább addig, amíg kezd valóban elterjedni.
Nope.
A villamosra áttérés akkor közfeladat, ha lenne hozzá első körben tiszta erőmű.
Tehát, mikortól jön az adóemelés Paks2 CCGT és a habos babos naperőművekért?

Amúgy szerintem meg "bégésű autóról az áttérés villanymotoros autókra az támogatandó közfeladat," hanem az, hogy ne legyen annyi indokolatlan autó használat. Tehát én közösségi közlekedés működetetését és fejlesztését támogatnám.

Legkevésbé sem érzem közfeladatnak egyesek drága hobbiját támogatni.
Mert a villanyautózás ma lényegében az. Értem én, hogy ez egyeseknek fáj, de akkor is ez ma a helyzet.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 055
10 159
113
Az autózás lényegében az. Más kérdés, hogy a mindenkori magyar vezetés sok esetben kikerülhetetlenné tette. De ez az ő bűnük, ettől az autózás még drága hobbi kellene, hogy legyen.
Egyetértve, de azért ez nem magyar sajátosság. A saját autó volt a modern, progresszív dolog évtizedekig.
 

hendrick

Well-Known Member
2018. június 30.
2 813
4 986
113
Nope.
A villamosra áttérés akkor közfeladat, ha lenne hozzá első körben tiszta erőmű.
Tehát, mikortól jön az adóemelés Paks2 CCGT és a habos babos naperőművekért?

Amúgy szerintem meg "bégésű autóról az áttérés villanymotoros autókra az támogatandó közfeladat," hanem az, hogy ne legyen annyi indokolatlan autó használat. Tehát én közösségi közlekedés működetetését és fejlesztését támogatnám.

Legkevésbé sem érzem közfeladatnak egyesek drága hobbiját támogatni.
Mert a villanyautózás ma lényegében az. Értem én, hogy ez egyeseknek fáj, de akkor is ez ma a helyzet.
A magyar állam ezzel nem ért egyet. Ő támogatja.


Amúgy meg pl az elektromos flottával rendelkező carsharing szolgáltatóknak is akadály, ha nincs hol tölteni
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Egyetértve, de azért ez nem magyar sajátosság. A saját autó volt a modern, progresszív dolog évtizedekig.
Maga az autózás persze. De az, hogy pl egy Vámosmikola Kemence távolság kb 10 perc helyett 50 perc, és van 2 óránként busz, ami bemegy minden zsákfaluba. Mert leépítettük a tömegközlekedést nullára.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and gafzhu

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 961
19 269
113
Ha azt elfogadjuk, hogy a belső égésű autóról az áttérés villanymotoros autókra az támogatandó közfeladat, ebben az esetben a helyi önkormányzatnak lenne feladata.
Ha ti úgy gondoljátok, hogy ez nem egy közpénzből támogatandó közfeladat, akkor tényleg nem.
Én úgy gondolom, hogy ez egy fontos közfeladat lenne. Legalább addig, amíg kezd valóban elterjedni.
Ahol ez közfeladat ott nem akarok adót fizetni.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

hendrick

Well-Known Member
2018. június 30.
2 813
4 986
113
Ahol ez közfeladat ott nem akarok adót fizetni.
Apropó adó. Igazából számomra az a csoda, hogy állam bácsi nem ért egyet veletek, de teljesen más okból. Az üzemelő belső égésű járművek mesebeli adóbevételt termelnek az államnak. Abban a pillanatban ahogy rájönnek, hogy az elektromos autók valami tömeges dologgá válhat, abban a pillanatban vagy el fogják lehetetleníteni vagy ki kell vetniük rá valami irdatlan adót, vagy a villanyautó töltése csak külön villanyóráról mehet majd és az nagyon máshogy fog adózni :D
Sok taxis nem véletlenül váltott...
Én asztmásként bármit megadnék a légszennyezés csökkentéséért, tudom másoknak ez nem szempont ...