Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ximix: Az utolsò mondat mit jelent?
Remélem jön valaki aki ért is hozzá
Én úgy értelmezem és tippelem, hogy akartak egy böszme erős vellany masinát építeni, a motorikus része ma már nem gond, de ezt az erőt lekel tudja adnia sínre, ehhez kell súly és forgózsámolyok a kerekekkel.
A tengelyterhelés adott, tehát ha kevés a két forgózsámoly akkor gond van, mert ha pl 3, 4 van akkor a pálya ív amin közlekednie kell korlátozott.
Ezért fogtak két vontatót fenékkel összeforgatták és összekötötték őket, és kaptak két-két forgózsámolyt bennük két hajtott tengellyel, így 8 tengelye hajtott, letudja adni az erőt, jól veszi az ívet, van súlya is és a tengelyterhelése is jó, aztán ezenfelül van e még benne valami okosság azt nem tudom.
Ez emberi nyelven azt jelenti, hogy a kanyarban a belső és a külső ker~k fordulatszáma különbözik. Minél hosszabb a forgóváz, annál nagyobb a sebességkülönbség az első és az utolsó tengelyen, valamint a belső és a külső keréken.A kérdés jó.
Mondjuk hülye voltam, hogy az eredeti angolt szöveget nem raktam spoilerba vagy nem jelöltem meg a forrást és pont azt a videót aztán mégsem illesztettem be ami alatt a szöveg volt
forrás
With 1676 mm of Broad Gauge, these e-locos are designed to take smooth turns even at the sharpest of curves.
Közben találtam egy ilyen Alstom-os pdf-et, itt szerepel szóról szóra
Alstom & Indian Railways mark five years of signing largest FDI in railway sector
Az Alstom & Indian Railways öt éven át kötötte a legnagyobb közvetlen befektetést a vasúti szektorban
gugli ford link
Alstom India
Wag-12 wiki
gugli ford
Remélem jön valaki aki ért is hozzá
Én úgy értelmezem és tippelem, hogy akartak egy böszme erős vellany masinát építeni, a motorikus része ma már nem gond, de ezt az erőt lekel tudja adnia sínre, ehhez kell súly és forgózsámolyok a kerekekkel.
A tengelyterhelés adott, tehát ha kevés a két forgózsámoly akkor gond van, mert ha pl 3, 4 van akkor a pálya ív amin közlekednie kell korlátozott.
Moricka on
Ezért fogtak két vontatót fenékkel összeforgatták és összekötötték őket, és kaptak két-két forgózsámolyt bennük két hajtott tengellyel, így 8 tengelye hajtott, letudja adni az erőt, jól veszi az ívet, van súlya is és a tengelyterhelése is jó, aztán ezenfelül van e még benne valami okosság azt nem tudom.
a belső és a külső kerék fordulatszáma nem különbözhet, mert merev tengelyen vannak.Ez emberi nyelven azt jelenti, hogy a kanyarban a belső és a külső ker~k fordulatszáma különbözik. Minél hosszabb a forgóváz, annál nagyobb a sebességkülönbség az első és az utolsó tengelyen, valamint a belső és a külső keréken.
Emiatt járulékos terhelés keletkezik a forgózsámolyban/forgóvázban - főleg a hegesztésben, ami egy brutális fárasztó igénybevételt jelent és pár évre redukálja a forgóváz élettartamát. Lehet trükközni a kerék-sín kapcsolatban a sín oldalával érintkező sugárral, de csodára az sem képes. Ezért muszáj megnövelni egyrészt a kanyar sugarát, szélesíteni a nyomtávot és játszani az érintekési sugárral, plusz lehetőség szerint több és rövidebb forgóvázat használni - lásd Combino vagy bár melyik hullámvasút, ami egy kicsit komolyabb.
Másrészt az sem hátrány, ha stabilabb a jármű...
Arra kell figyelni, hogy a két hajtó azonos körfrekvencián legyen, különben úgy járnak, mint a BzMot régen - eltérő körfrekvencia a főtengelyen + mechanikus csatolás és bumm, ott rezonancia-katasztrófa kicsiben.
Ezt az egészet az olcsó üzemanyag teszi lehetővé, pont úgy ez győzött, mint a point to point repekdés a hub modell helyett.
Mert ez kényelmes a sok kisvállalkozónak és a szállítási idő kisebb, még ha fajlagosan drágább is.
A piaci kifizetni. Na persze nem a VALÓDI árát, mert a környezetkárosítás nincs benne...
Ezek szerint nem egyértelműen írtam. A fordulatszám azonos, de a kerületi sebesség változik. Ezt hivatott a kerék kiképzése kompenzálni.a belső és a külső kerék fordulatszáma nem különbözhet, mert merev tengelyen vannak.
Feynmand ezt elmagyarázza miért működik. A mechanikai feszültségeket illetően nyilván azok lesznek így is bőven. Meg nyilván ez csak egy bizonyos kanyarsugárig tud működni.
Kös, igy már érthetőbb.A kérdés jó.
Mondjuk hülye voltam, hogy az eredeti angolt szöveget nem raktam spoilerba vagy nem jelöltem meg a forrást és pont azt a videót aztán mégsem illesztettem be ami alatt a szöveg volt
forrás
With 1676 mm of Broad Gauge, these e-locos are designed to take smooth turns even at the sharpest of curves.
Közben találtam egy ilyen Alstom-os pdf-et, itt szerepel szóról szóra
Alstom & Indian Railways mark five years of signing largest FDI in railway sector
Az Alstom & Indian Railways öt éven át kötötte a legnagyobb közvetlen befektetést a vasúti szektorban
gugli ford link
Alstom India
Wag-12 wiki
gugli ford
Remélem jön valaki aki ért is hozzá
Én úgy értelmezem és tippelem, hogy akartak egy böszme erős vellany masinát építeni, a motorikus része ma már nem gond, de ezt az erőt lekel tudja adnia sínre, ehhez kell súly és forgózsámolyok a kerekekkel.
A tengelyterhelés adott, tehát ha kevés a két forgózsámoly akkor gond van, mert ha pl 3, 4 van akkor a pálya ív amin közlekednie kell korlátozott.
Moricka on
Ezért fogtak két vontatót fenékkel összeforgatták és összekötötték őket, és kaptak két-két forgózsámolyt bennük két hajtott tengellyel, így 8 tengelye hajtott, letudja adni az erőt, jól veszi az ívet, van súlya is és a tengelyterhelése is jó, aztán ezenfelül van e még benne valami okosság azt nem tudom.
Általában:És ez az utasforgalom és nagy sebesség. Egy tehervonat meg 60-80 km/h-val, ha megy és sokkal hosszabb és nehezebb, amitől a hatásfoka nő, mert a tömeg / légellenállás sokkal jobb és a sebesség kisebb volta miatt is eleve kisebb a gyorsítás és a sebességtartás telj. igénye is.
Az orosz és amerikai vasút teljesen a teherszállításra koncentrál. Oroszországban sok helyen a tehervonatnak van elsőbbsége az ablakosokkal szemben. Míg Európában és nálunk max valami távlati célt szülnek a részesedés emeléséről majd telibeszarják. Lásd V0. Választási évek előtt felkapják és eltűnik ismét. Lehet ide mondani a fényeslitkei East-West Gate Terminált és a 150-est. Oké, elősegíti a intermodális szállítást, ami a vasút egyik legerősebb kitörési pontja, de ez a kettő fejlesztés egymaga nem hozza el a Kánaánt.Na igen, így kéne keletről nyugatra és fordítva árút szállítani
és nem így . . .
Kamionokkal csak már helyben, országon belül kéne széthordani, nem kontinenseken át cigölni a szajrét.
Persze ehhez egy igen komoly európai mértékű vasútfejlesztés kéne, hogy a teher és személy forgalom is tudjon egyszerre haladni.
Ha annak idején nem a hidegháborúra gerjedtek volna a kedves kaptalista elvtársak, akkor az oda beletolt pénz egy részéből a vasúti teherszálítást fejlesztik fel a kontinensen és akkor a magasabb rendű autó utakat lehet nem kellett volna 2x2 sáv főlé fejleszteni, mert nem volna ekkora tranzit forgalom.
Viszont Ximix is ráérzett. Kiegészítésként: A hosszabb forgóváz képes megszorulni az ívekben. Kerestem hangfelvételt de nem találtam; Lehet hallani ahogy a sínek már nem csak sírnak, hanem már "ropognak" is.Ez emberi nyelven azt jelenti, hogy a kanyarban a belső és a külső ker~k fordulatszáma különbözik. Minél hosszabb a forgóváz, annál nagyobb a sebességkülönbség az első és az utolsó tengelyen, valamint a belső és a külső keréken.
Így van. Az amerikaiak pedig az európai vasutak után sírnak. Teljesen más logika alapján épült ki a kettő hálózat. Az európai teherszállítással foglalkozó vállalatok most nyögik a vasút korai elterjedést és a sűrűn beépített területeket. Ameddig nem lesz szinte egy párhuzamos hálózatunk, addig a közelében nem leszünk az amerikai vagy az orosz tehervonatoknak. Példának okáért: Ha egy rendszeresen közlekedtethető amerikai 3,6 km-es konténervonat számára akarsz egy vonatfogadó vágányt építeni, amely a Keleti Pályaudvar csarnokából indulna, akkor a végét az Örs vezér terére kéne belőni.Nem azért nincsenek Európában olyan vonatok, mint mondjuk Amerikában, mert nincsenek hozzá megfelelő hosszúságú állomások? Mármint ugye a legtöbb állomás itt Európában a városok közepén van és nem nagyon hosszabbak pár száz méternél. Meg mintha pont ezért lenne Európában a maximális vonathossz meghatározva 750 méternél.
De @Huba majd kijavít ha tévedek.
Általában:
dízelmozdonnyal 60 km/h
villanymozdonnyal 80-100, konténeresek 120 km/h-val is elképzelhetőek.
Attól függ. Üressel mehet gyorsabban is, de az erejük 60 felett esik vissza. Igaz, én elsősorban a Szergelyre és a Ludmillára gondoltam. 344-345. oldal A Hercules tehervonat előtt vicc kategória. A Traxx adatait még nem láttam, de a 2200 kW és a 270 kN annyira nem rossz.Dízel irányvonat lazán 100km/h, max tartalék zötyök 60-nal (vagy ha olyan retek a pálya, de láttam már Metrans-t áthúzni 120-szal 80-as pályán, mert el akarta érni a vezér az IC-t a célállomáson).
Ma már inkább a szállítmány korlátoz, nem a vontató.
Na ezt hogyan fújja telibe Józsi bácsi 10 év múlva, amikor a sérült import autót összerakjaBMW iX Flow color changing SUV at CES 2022
(Hogy mi értelme van, azt nem tudom, de nem lehetne belőle valahogy álcázófestést csinálni? )
Attól függ. Üressel mehet gyorsabban is, de az erejük 60 felett esik vissza. Igaz, én elsősorban a Szergelyre és a Ludmillára gondoltam. 344-345. oldal A Hercules tehervonat előtt vicc kategória. A Traxx adatait még nem láttam, de a 2200 kW és a 270 kN annyira nem rossz.
De most a megalomániám miatt a Stadler Eurodualra vagyok bepörögve. Hibrid, 7000kW drót alatt, 2800kW dízellel, 500 kN indító vonóerő. 25-50%-al tud többet, mint a Taurus.
BMW iX Flow color changing SUV at CES 2022
(Hogy mi értelme van, azt nem tudom, de nem lehetne belőle valahogy álcázófestést csinálni? )
Persze megcsinálják az álcázó festést is - miért ne alapon - leparkol az 50M+ SUV-jával, bekapcsolja az álcázófestést, a következő aki meg nem figyel ugyanoda akar majd parkolni.BMW iX Flow color changing SUV at CES 2022
(Hogy mi értelme van, azt nem tudom, de nem lehetne belőle valahogy álcázófestést csinálni? )