Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 759
4 696
113
Amúgy a technológia bazári alkalmazása érdekes, de én úgy emlékszem, hogy már évtizedekkel ezelőtt is próbálgattak hasonlót. Maga az E-ink sem nagy durranás ma már, viszont pr-ötletnek príma. Lehetnének színes mozgóképek is, az nyilván bonyolultabb, de nem megoldhatatlan. Már most is sok autóban vannak mindenféle vezérelt ledcsíkok kívül-belül, a szinte teljes kasztni behálózása sem űrtudomány. Persze fölösleges parasztvakítás. :)
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 994
19 289
113
Persze megcsinálják az álcázó festést is - miért ne alapon - leparkol az 50M+ SUV-jával, bekapcsolja az álcázófestést, a következő aki meg nem figyel ugyanoda akar majd parkolni. :hadonaszos:
gondolom hőre színváltoztató festék, a lemez belső oldalára felkasírozott ellenálás-fűtő lapokkal (otthon padlófűtésben, vagy fürdőszobai tükör fűtésben, vagy USB-s fűtött mammuszban, autóban ülésfűtésben lehet ismerős). A festék pedig az amivel a színváltós matchboxokat festették már kislurkó koromban is.

Szerk: ok, máshol olvastam róla, ott nem volt semmi tech részlet, de most a te linked is megéztem, ez EInk. Hmm. Ettől mág butaság szerintem, de advancedebb technológiával. Színes e-inkkel lesz majd durva, ad hadiiparban is hasznos lehet.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 455
11 478
113
Az értelme kb az unatkozó homokniggerek ki kell találni valamit amitől kirajzanak megveszik az új BMW SUV-ot.

Ahogy elnézem a Merci és a BMW, meg egy rakás patináns márka is ezt a csiricsáré igényt szolgálja ki a designjaival, nem a jó az esztétikát. A Mercedes különösen.

Az én szememben:
A - mondjuk - 90-es évekig ezek a patinás márkák következetes és következetesen arányos formatervet, folyamatos arculatot, finom eleganciát, jó ízlést jelentettek.
A kommersz - leginkább olcsó népautókat - gyártók közül erre kevesen voltak folyamatosan képesek. Gyakran becsúsztak formatervi megbicsaklások: A - leginkább kispénzű - pórnép nem törvényszerűen igényelt kifinomult, igényes formatervet, sokszor inkább az érdekes, figyelemfelkeltő, de nem időtálló formákkal lehetett felhívni a figyelmüket: Ritmo...
(én mondjuk elfogult vagyok minden, a 90-es évekig gyártott olasz autó iránt), de még működött az olcsón nem törvényszerűen gyártható műszaki megoldásokkal való csábítás(boxer, vagy V4 motor, de Dion hátsó híd, hidropneumatikus felfüggesztés, stb.).
Ezzel együtt azért az eleganciára inkább törekedtek a gyártók, mint ma.

A patinás márkák vevői szerintem nagyrészt jómódban, esztétikára igényesebb környezetben szocializálódtak. Igényelték is a formai folyamatosságot, az ízléses, hiba nélküli formatervet.
Egy kommersz gyártó viszont minden további nélkül válthatott radikálisan formanyelvet akár minden modellváltáskor:, pl. Fiat 131-Ritmo, Peugeot 305-405, stb.

Aztán jött az elmúlt három évtized:
A kommersz gyártók vásárlóit egyszerűen nem lehetett megfogni már csupán az esztétikus megjelenéssel (A 90-es évekig igen), ha nem volt mögötte megbízhatóság: Lanciák, Alfák.
De ha megvolt a kezdeti bizalom, akkor nem törvényszerűen elegáns, de érdekes, blikkfangos, megbicsakló esztétikájú formával továbbra is rájuk lehetett sózni autókat: "kacsaseggű" Megane, egyes Focus, IV-es Golf stb.
(Ízlésekről meg pofonokról ugye...)

A "prémium" autók viszont egyre inkább elérhetővé váltak - ha más nem, akkor eleinte használtan - az addig kisebb pénzű, de a 90-es évektől kezdve gyorsan "megmódosuló" (saját szó:D) személyek, csoportok, országok számára is.
S most kérem senki ne vegye magára, általánosítás következik:
Butikosok, lángossütők, taxisok, építési vállalkozók, uzsorások, olajban gazdag közel keleti országok, stb.
Eredmény; a "patinások" is felvették a kommersz gyártók formai ámokfutását: "szállító" után Bangle BMW 7, meg X7, X4, bazári Mercedes belsők, meg eleganciát már nem, de kivagyiságot annál inkább kifejező SUV-ok RR Cullinan..., Lexusok, Porschék, Lamborghinik, Audik - úgy hirtelen.

Ne csodálkozzunk: A XX. században az elegancia a ruházatban is törekvés volt, nemcsak az autókban: Zakók, öltönyök, ingek, előnyös szabású nadrágok még a munkásosztálynál is.

Ma is megvan a jövedelmi viszonytól független ruházkodás: Még a jobb módúak is leginkább madárijesztőnek igyekeznek öltözni.
Akkor mit csodálkozunk az autóikon?
(E sorok írójának utóda egy jó nevű - értsd méregdrága - divatáruház vezető munkatársa, attól, hogy nem ott vásárlok...)
 
K

kamm

Guest
Az értelme kb az unatkozó homokniggerek ki kell találni valamit amitől kirajzanak megveszik az új BMW SUV-ot.

Ahogy elnézem a Merci és a BMW, meg egy rakás patináns márka is ezt a csiricsáré igényt szolgálja ki a designjaival, nem a jó az esztétikát. A Mercedes különösen.
Szerintem az uj, teljesen elmeretezett BMW front grill messze a legocsmanyabb az egesz piacon. Tenyleg, kifejezetten undorito.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 068
16 280
113
Szerintem az uj, teljesen elmeretezett BMW front grill messze a legocsmanyabb az egesz piacon. Tenyleg, kifejezetten undorito.

Ja, az tényleg teljesen röhejes, kb mintha a saját maga karikatúrája lenne az autó. Még az a buta, elnagyolt,de azért a maga módján szerethető baltával faragott esetlensége sincs meg mint az idevetődő amcsi musclecaroknak. Az elektronyozással megint elment ebbe a cyber irányba az összes formaterv, kár, mert épp kezdtek néhány egész szép formajú kocsikat gyártani, még a Toyota is kénytelen volt kevésbé rohadt unalmas formákkal előjönni, pedig nekik ez szinte védjegyük volt.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 068
16 280
113
Aahhh, a boldog 90-es évek japán termésének egyik nagy veteránja, az elpusztíthatlan Toyota Carina. Mindig mosolygok amikor látok ilyet elhúzni valami út szélé lerohadt német import mellett.

És, spoiler alert, komolyabb baja tényleg nincs.

 
M

molnibalage

Guest
https://hvg.hu/cegauto/20220108_tul...8c9XebIQxQdNKlLDpcQwlFNAihNPJM_1lYG1NB-Q8JFeI

ébredezünk ,ébredezünk......"A pulzusunk már jóval meghaladta a normális szintet, pedig még csak az odafele út felénél sem tartottunk."....de a hívők lehazudják a csillagot az égről,hogy Ővelünk ez soha,de soha nem történt még meg!!! :D :D :D
Nem értem ezt a beszámolót. Remek napjuk volt úgy, hogy éjfél után értek haza és a töltés miatt akár programokat kellett megvágni?
Ennyire izzadtságszagú önigazolását a drágán nem jót + körülményesnek ritkán láttam...

Az meg külön vicc, hogy a jövőt simán lesunnyogja. Csak leírta, hogy mennyire drága a hipergyors töltés. A magyar villanyár mellett...
 
M

molnibalage

Guest
Nem értem ezt a beszámolót. Remek napjuk volt úgy, hogy éjfél után értek haza és a töltés miatt akár programokat kellett megvágni?
Ennyire izzadtságszagú önigazolását a drágán nem jót + körülményesnek ritkán láttam...

Az meg külön vicc, hogy a jövőt simán lesunnyogja. Csak leírta, hogy mennyire drága a hipergyors töltés. A magyar villanyár mellett...
Ja, és jövedéki adó nélkül.
500 Ft/kWh feletti áramár lenne úgy,
Úgy, hogy otthon konnektorból 37 Ft, rezsicsöki nélkül is cask 45 Ft tája lenne.
Ennyibe kerül az infra az, hogy hasznos is hozzon értelmezhető időn belül.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 994
19 289
113
Nem értem ezt a beszámolót. Remek napjuk volt úgy, hogy éjfél után értek haza és a töltés miatt akár programokat kellett megvágni?
Ennyire izzadtságszagú önigazolását a drágán nem jót + körülményesnek ritkán láttam...

Az meg külön vicc, hogy a jövőt simán lesunnyogja. Csak leírta, hogy mennyire drága a hipergyors töltés. A magyar villanyár mellett...
1678551c7d115d9e90dd74150797865024325a42.jpg
 
M

molnibalage

Guest
Vajon meddig mehet a csonthülye befektetők hülyítése?
Lassan az Idiocracy film szintjén vagyunk...


Az persze majd amikor kideről erről és a világ stártáp mániájáról, hogy a nagy büdös semmi van mögötte, akkor persze mindenki érezni fogja a reccset.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell