Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 711
10 648
113
Anita okos.
Anita nem vesz egy nem túl öreg de sokat használt prémium kategóriás SUV-t, mert annak horribils lesz a fenntartási költsége (pont úgy szokták eladni, hogy már a vevőre szakadjon rá a ház).
Anita okos. Légy olyan, mint Anita! :)
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 562
113
Anita okos.
Anita nem vesz egy nem túl öreg de sokat használt prémium kategóriás SUV-t, mert annak horribils lesz a fenntartási költsége (pont úgy szokták eladni, hogy már a vevőre szakadjon rá a ház).
Anita okos. Légy olyan, mint Anita! :)
Mire kijavíttatott midnen hibát, eladja gyorsan, mielőtt amortizálhatná a költségeit :p

Amúgy vegyen kisebb vadiój kocsit lízingre, és hoppá, kiszámítható alacsony költségei lesznek... De Anita annál is okosabb!

Gyorsan megnéztem egy népszerű autómárka hosszabb utakra is kényelmes méretű autóját, igaz nem telepjáró 4wd, de ahogy kivettem nem is igazán kell az a funkció Anitának.

100k/hó alatt van már lízing (igen, önrész kell), nem tudom, hogy a biztosítás ebben benne van-e? (általában igen), ezen felül kb olajcsere, téligumi felrakás, tankolás lesz költség neki. Ha meg elég kisebb autó, akár 50k/hó-ig le lehet menni...


Nyilván a lízingszerződéstől függnek a részletek, de a horrortörténeténél jobban jár, és nem lesz olyan, hogy menni kéne Győrbe, és 5 km-re van a legközelebb sharenow autó...
 
  • Tetszik
Reactions: gafzhu

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Az éjjel-nappal adatokat gyűjtő nyomozók számára a sofőr személye másnapra kezdett körvonalazódni. A továbbra is szökésben lévő B. Györgyöt családtagjain keresztül próbálták jobb belátásra bírni, adja fel magát. Végül bátyja közreműködésével csörrent meg október 4-én délután az egyik nyomozó szolgálati telefonja, a vonal végén a 23 éves férfi volt. Közölte, hogy szeretné feladni magát, mert tudja, hogy a nyomában vannak. Megadta a címet, majd megvárta, hogy a kék lámpával zúzó életesek Nagykátára érjenek. Az elfogás, és bilincselés után a Róna utcai objektumba indultak vissza kihallgatásra. Már útközben megnyílt a rendőröknek, később, kihallgatásakor láthatóan megkönnyebbült a vallomástételtől.

Elmondta, hogy valóban el akarta vinni a járó motorral leállított autót – „vezetni szerettem volna”, tette hozzá, ám leszögezte, senkinek nem akart sérülést okozni. Védekezése szerint megijedt, amikor a tulaj a motorháztetőre hasalt, elindult, balra húzta a kormányt, majd a fék helyett a gázpedálra taposott. Az ütközések után kiszállt a kocsiból és elment. Bátyjától tudta meg, hogy keresik a rendőrök, elbúcsúzott rokonaitól, nem akart bujkálni, inkább feladta magát. Kitért arra, jogosítványa nincs, közúti forgalomban soha nem vezetett, látta, mások hogyan csinálják és azt próbálta utánozni.

A Pest Megyei Rendőr-főkapitányság Bűnügyi Osztálya nyereségvágyból elkövetett emberölés bűntettével gyanúsította meg az őrizetbe vett B. Györgyöt, egyben kezdeményezik letartóztatását.


Szvsz a nyereségvágyból elkövetett emberölés abból, amit hallani lehetett továbbra sem áll meg, de ki tudja mit csiripelt (vagy mit vertek ki belőle) kihallgatás közben.
 
  • Tetszik
Reactions: Centquri prime

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 405
36 392
113
Szvsz a nyereségvágyból elkövetett emberölés abból, amit hallani lehetett továbbra sem áll meg, de ki tudja mit csiripelt (vagy mit vertek ki belőle) kihallgatás közben.

Nem vernek már kihallgatás közben senkit, a TASZ ügyvédei börtönbe juttatnák azt a rendőrt, aki csak a vállára teszi a kihallgatottnak a kezét. Kis túlzással...
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 405
36 392
113
nem lesz semmid, és boldog leszel!

Nagyon rosszul kellett valamit csinálnia Anitának, hogy a carsharing olcsóbb legyen neki... (magam is használok néha carsharinget, de nem olcsó, és nagyon nem hibátlan szolgáltatás, össze se mérhető azzal a kényelemmel, hogy az én autóm áll a ház előtt, az én finom van az ülésben, ha egy használt zsepit találok az ülésen, az én fikám van benne, az én ülés és tükörbeállításommal, stb...)

Anita nem az a fajta, aki "proli" autóba ülne, különben nem vágyott volna SUV-ra. De a carsharing az mégiscsak más, mint valami pór Suzukit hajtani...
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 186
10 660
113
M

molnibalage

Guest
Na, amikor elkezd az autózás luxus lenni, akkor sokaknak meg fog változni az élete. Az agglomerációba költözés szerintem hamarosan vissza fog fordulni erősen, mert nem lesz mivel ingázni.
Én egészen meglepődtem, amikor munkatárs panaszkodik arról, hogy már kár volt kiköltözni Zsámbékra 5-6 éve.
Nem tűnt fel neki mi zajlott az elmúlt 15+ évben addig?
 
  • Tetszik
Reactions: hendrick

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Na, amikor elkezd az autózás luxus lenni, akkor sokaknak meg fog változni az élete. Az agglomerációba költözés szerintem hamarosan vissza fog fordulni erősen, mert nem lesz mivel ingázni.

Attól hogy (átmenetileg) drága lesz a használtautó a budapesti lakás még nem lesz olcsóbb és/vagy megfizethető... autója egyébként is jellemzően előbb van az embereknek, mint lakása. Az elszállt hitelkamatlábak gondoskodnak arról, hogy a piaci egyensúly beálljon az ingatlanpiacon, hiszen jelenleg csökkenő kereslet és rettenetesen elszállt árak vannak a gagyi kategóriában is, de senki se féljen, olcsó ettől még nem lesz a fővárosi lakás továbbra sem, így az agglóba költözés okai ugyanúgy fenn fognak ágni, max. még keresetebb lesz a tömegközlekedéssel jól megközelíthető agglomerációban az ingatlan.
 
M

molnibalage

Guest
Attól hogy (átmenetileg) drága lesz a használtautó a budapesti lakás még nem lesz olcsóbb és/vagy megfizethető... max az elszállt hitelkamatlábak gondoskodnak arról, hogy a piaci egyensúly beálljon, de olcsó ettől még nem lesz a fővárosi lakás továbbra sem.
Ööööü, azért ha piaci árat kéne fizetni a benzinért...
Az idődet hogyan árazod be?
A családi ház rezsiköltsége mekkora is?

Nekem is van, ami tetszett a suburbia életben, de pusztán a realitásokat nézve addig fel sem merül, hogy visszamenjek oda, ameddig el nem készül az elővárosi vasúti hálózat annyira, hogy kb. a belváros 35 percnél több tiszta utazásnál ne legyen több.
Ez kb. azt jelenti, hogy a két HÉV-től átszállás nélkül legyen elérhető legalább az egyik metró. Addig önszopatás és anyagi csőd az egész.

Sehol nem olcsó a lakás. Néztem agglomerációban refereciának.
Elég vicces volt, hogy helyenként egy árban mérték Kelenvölggyel mondjuk Szigetszentmiklóst úgy, hogy azért a távolság egészen más.
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 492
3 934
113
Friss tankolási tapasztalatok:
Tegnap este a Kőbányai Shellről lepattantam, nem volt gázolaj... eddig mindig volt...
Ma reggel próbálkoztam a gyorsforgalminál lévő Shell-nél, ott volt gázolaj, és továbbra sincs mennyiségi limit. Vételeztem is gyorsan 50 litert hatósági áron. :)
 
  • Hűha
Reactions: enzo

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Ööööü, azért ha piaci árat kéne fizetni a benzinért...
Az idődet hogyan árazod be?
A családi ház rezsiköltsége mekkora is?

Az alapprobléma hogy lakás kell, X+Y (meglévő és max. felvehető hitel) összeged van rá, a hitellehetőségeket (bevállalható havi törlesztőrészletet) is jelentősen belimitálják az elszállt kamatlábak. Hiába csinálsz excel táblát amiben beárazod az időt vagy pénzt, így aztán vagy jó vagy nem jó, de azt veszi meg amit tud, annyiért amennyi van. Havonta pár tízezerért a benyát kigazdálkodni meg könnyebb, mint 50-100 milliót egyben virítani. Az agglomerációba költözés mindig is egy anyagi viszonyok szülte kényszerhelyzet volt.

Nekem is van, ami tetszett a suburbia életben, de pusztán a realitásokat nézve addig fel sem merül, hogy visszamenjek oda, ameddig el nem készül az elővárosi vasúti hálózat annyira, hogy kb. a belváros 35 percnél több tiszta utazásnál ne legyen több.
Ez kb. azt jelenti, hogy a két HÉV-től átszállás nélkül legyen elérhető legalább az egyik metró. Addig önszopatás és anyagi csőd az egész.

Ez reális de nem mérlegeli mindenki. És a piac ezt is beárazza, nem véletlen írtam, hogy a jó tömegközlekdéssel (értsd - meglévő vasút, hév stb. kapcsolat) lévő agglomerációban ugyanúgy elszállnak az árak (már jelenleg is), mint Pesten, így a nagy többségnek marad elérhető anyagi közelségben a többi, nem túl ideális hely.

Sehol nem olcsó a lakás. Néztem agglomerációban refereciának.
Elég vicces volt, hogy helyenként egy árban mérték Kelenvölggyel mondjuk Szigetszentmiklóst úgy, hogy azért a távolság egészen más.

Erősen túl vannak most árazva a gyenge lakások is, most tényleg jó eséllyel be fog zuhanni a gyengébb lakások ára is, mert a hitelkamatok elszálltak, az olcsó hitelből fakadó pénzbőség ideje elmúlt. Persze ez egyúttal azt is jelenti, hogy hiába lesz "olcsóbb", az is túl drága lesz.
 
  • Tetszik
Reactions: BJani
M

molnibalage

Guest
Az alapprobléma hogy lakás kell, X+Y (meglévő és max. felvehető hitel) összeged van rá, a hitellehetőségeket (bevállalható havi törlesztőrészletet) is jelentősen belimitálják az elszállt kamatlábak. Hiába csinálsz excel táblát amiben beárazod az időt vagy pénzt, így aztán vagy jó vagy nem jó, de azt veszi meg amit tud, annyiért amennyi van. Havonta pár tízezerért a benyát kigazdálkodni meg könnyebb, mint 50-100 milliót egyben virítani. Az agglomerációba költözés mindig is egy anyagi viszonyok szülte kényszerhelyzet volt.
Meg az X évenkénti autócsere és biztosítás és az, hogy megtörheti más akkor is, ha te vagy az isten. És kijön az, hogy kb. annyit jelent az kényszerből tartott kocsi, mint +80k törlesztőrészlet és nuku kocsi. A hitelkamatok elszállása előtt ez 20M felvett hitel difi is lehetett akár.
Ez reális de nem mérlegeli mindenki. És a piac ezt is beárazza, nem véletlen írtam, hogy a jó tömegközlekdéssel (értsd - meglévő vasút, hév stb. kapcsolat) lévő agglomerációban ugyanúgy elszállnak az árak (már jelenleg is), mint Pesten, így a nagy többségnek marad elérhető anyagi közelségben a többi, nem túl ideális hely.
Meglepően szar helyen levő lakásokért is kértek sokat amikor kerestem. Persze ez relatív, mert aki mondjuk Kispesten dolgozik vagy DP-n és ott van egy jó lakás, neki arany. Nekem újpesti munkahellyel és az asszony meg 11 kerben a "világ végét" jelentette. Mindentől is.
Az Őrs vezér eddig nekünk periféria volt, de igazából alig van messzebb, mint ma a 8. kerből.
És egy panelprogramos gyakorlatilag 0 órás lakást annyiért adtak, hogy nem akartuk elhinni. Megnéztük és azonnal meg is vettük.

Erősen túl vannak most árazva a gyenge lakások is, most tényleg jó eséllyel be fog zuhanni a gyengébb lakások ára is, mert a hitelkamatok elszálltak, az olcsó hitelből fakadó pénzbőség ideje elmúlt. Persze ez egyúttal azt is jelenti, hogy hiába lesz "olcsóbb", az is túl drága lesz.
Már mikor kerestük páran azt realizálták, de amikor full szigeteltelen konvektoros lakást, amit részben kellett volna újtani a belvárosban többért mérték, mint a szigetelt, panelos, 0 órás most korszerűsített lakást, akkor pislogtunk. A 2+2 fél szobás lelakott lakások ára az egekben volt.
Amikor leadtuk a 2+0,5 szobára, akkor kinyílt a világ. A szigeteltelen épületet meg sem néztünk. Semmi esély nincs arra, hogy a jövőben vagy bármikor megodlható, mert vagy a többi lakó gyökér és nem akarja vagy akarná, de pénze nem volt és most már nem is lesz...

Nagyon kíváncsi leszek, hogy ha jövőre talán normalizálódik a helyzet, akkor hány ember kap a fejéhez...
A napkoban volt valami cikk, hogy itthon az ingatlanok 25% szigetlent. A cseheknél valami 40% felett volt már.