Európában egyre nö a bezárt ( vagy bezárâs elött álló) robbanómotoros gépkocsikat gyártó üzemek száma, amelyek eladhatatlannak bizonyulnak, mert nem alkalmasak villanyautók gyártására..
Swindon,Honda. Barcelona,Nissan. Torino, Fiat. Saarlouis, Ford.
Ugyanakkor a villanyautók gyártâsára új zöldmezös beruházâsokat eszközölnek a gyârtók. A szegedi BYD gyár , 90%-ban automatizâlva évi 350000 kocsit tervez, Debrecenben a BMW évi 150000-et, Tesla Brandenburgban évi 50000-et.
Kina 2023-ban a világ legnagyobb gépkocsiexportöre lett, Japánt a 2. helyre utasitva. Németország a 3-ik.
A harc a jelenlegi 2 legnagyobb villanyautógyártó Tesla és BYD között élesedik. Mivel a gépkocsipiac nem nö, a harc megy a piaci részesedésekért. BYD elönyben van, mert Tesalâval ellentètben nem csak akkumlátoros kocsikat ( BEV) gyárt és a teljes modellskálát ki tudja szolgálni.
(Abrissbirne in der Autoindustrie, Tichy.de)