példa:3.generációs Skoda Octavia RS-t le akart újabbra cserélni a gazdája a lgújabbra.A márkaszervizes barátja mondta neki,hogy eszébe ne jusson.
Az Euro6-os norma - és annak megfelelése - végképp nem barátja a rövid utaknak sem, meg a félmillió kilométereknek sem.
A másik dolog meg az, hogy mondjuk a 80-as, 90-es években még "csak" úgy tudtak az első öt évre is megbízható autót gyártani, hogy végül röhögve elmentek 300-500 ezer kilométert, meg 20-25 évet.
Oszt' mégis csak 1-2 év, meg 100000 kilométer volt a garancia...
Manapság meg szintén üzembiztosak - használattól függően - de csak max. 70-300 ezer kilométerig, meg hét-tizenvalahány évig...
Eközben meg 5-7 év garanciát, és korlátlan/150-200 ezer kilométer garanciát adnak.
Itt a méretezés tudománya.
(A sógor is vérig van sértődve, amikor mondom neki, hogy senkit nem érdekelnek a használt autót vásárlók.
Neki 24 éves, leharcoltként vett használt autója van, amire csak locsolja fogcsikorgatva a pénzt.
Nekem meg újonnan vett kettő éves automata alsó-közép.
Egyformán; mind a ketten épphogy a minimálbér felett keresünk.
Az üzembiztonságot, a gondtalanságot, nyugalmat irigyli, az értékvesztést, kötelező szerviz díjakat, a lízing kockázatokat meg nem lenne hajlandó fizetni.)
Mindenki a maga szintjén nyomorog.