Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Kurcsipistabácsi

Well-Known Member
2022. március 23.
24
329
48
De akkor ki? Egyébként nem hiszem a hogy a mostani német gyártmányok ennyire szarok lennének hogy nem bír 200 ezer km-t mielőtt letérdel. A VW konszernek, BMW-nek vannak cifra megbízhatósági gondjai, de azért ez nem általános náluk sem. Akkor már rég csődbe mentek volna.

Egyébként ezek nem túlzó igények, az átlag autó életkor az USA-ban és EU-ban is bőven 10 év felett van. Csak az van h a német sem hülye, ő is lízingel vagy akkor ad el amikor lejár a gari vagy a lizing. De ahogy olvasom @reich_und_roll -t mostanában ott sem annyira aktuális az 5 évente szalonautózás..
példa:3.generációs Skoda Octavia RS-t le akart újabbra cserélni a gazdája a lgújabbra.A márkaszervizes barátja mondta neki,hogy eszébe ne jusson.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 587
12 622
113
példa:3.generációs Skoda Octavia RS-t le akart újabbra cserélni a gazdája a lgújabbra.A márkaszervizes barátja mondta neki,hogy eszébe ne jusson.
Az Euro6-os norma - és annak megfelelése - végképp nem barátja a rövid utaknak sem, meg a félmillió kilométereknek sem.
A másik dolog meg az, hogy mondjuk a 80-as, 90-es években még "csak" úgy tudtak az első öt évre is megbízható autót gyártani, hogy végül röhögve elmentek 300-500 ezer kilométert, meg 20-25 évet.
Oszt' mégis csak 1-2 év, meg 100000 kilométer volt a garancia...

Manapság meg szintén üzembiztosak - használattól függően - de csak max. 70-300 ezer kilométerig, meg hét-tizenvalahány évig...

Eközben meg 5-7 év garanciát, és korlátlan/150-200 ezer kilométer garanciát adnak.

Itt a méretezés tudománya.

(A sógor is vérig van sértődve, amikor mondom neki, hogy senkit nem érdekelnek a használt autót vásárlók.
Neki 24 éves, leharcoltként vett használt autója van, amire csak locsolja fogcsikorgatva a pénzt.
Nekem meg újonnan vett kettő éves automata alsó-közép.
Egyformán; mind a ketten épphogy a minimálbér felett keresünk.
Az üzembiztonságot, a gondtalanságot, nyugalmat irigyli, az értékvesztést, kötelező szerviz díjakat, a lízing kockázatokat meg nem lenne hajlandó fizetni.)

Mindenki a maga szintjén nyomorog.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 587
12 622
113
Mivelhogy nem is volt meg olyan elektronika,mont manapsag....
De ami akkor benne volt,az akkor szamitott draga elvonalbeli cuccnak.
Csakhogy ez akkor sem kifogás.
Az már inkább indok, hogy mások voltak az árarányok.
(Milyen tudású, képességű, felszereltségű autót kaptál a 80-as években 3 évnyi átlagkeresetért, meg ma?)
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 430
84 325
113
De akkor ki? Egyébként nem hiszem a hogy a mostani német gyártmányok ennyire szarok lennének hogy nem bír 200 ezer km-t mielőtt letérdel. A VW konszernek, BMW-nek vannak cifra megbízhatósági gondjai, de azért ez nem általános náluk sem. Akkor már rég csődbe mentek volna.

Egyébként ezek nem túlzó igények, az átlag autó életkor az USA-ban és EU-ban is bőven 10 év felett van. Csak az van h a német sem hülye, ő is lízingel vagy akkor ad el amikor lejár a gari vagy a lizing. De ahogy olvasom @reich_und_roll -t mostanában ott sem annyira aktuális az 5 évente szalonautózás..
Senki. A német autógyártók (is) a piacra gyártanak és a piac igényeit szolgálják ki. És élnek meg a piacból. Nem a használtautó piacból, hanem az új autó piacból. Persze az új autók piacát nem te és nem is én diktáljuk, hisz mi nem tudunk 20 milliós autót venni 5-6 évente, de a német tud, nem véletlen van az, hogy a modellfrissítések is nagyjából 5-6 évente történnek. Nyugaton nem akarnak az emberek 10 évig 1 autóban ülni de még csak 8 évig sem. A gyártók pedig ezt az igényt szolgálják ki.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 430
84 325
113
Apropó milyen autót tudsz megengedni magadnak? Aminek a fenntartása nem kerül az éves bevételed 25%-nál többe. Amit többe kerül fenntartani az nem a te pénztárcádhoz van! Ebben a 25%-ban nincs benne a benzin/gázolaj ára, ez azon felül van!!!
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 167
33 390
113
Csakhogy ez akkor sem kifogás.
Az már inkább indok, hogy mások voltak az árarányok.
(Milyen tudású, képességű, felszereltségű autót kaptál a 80-as években 3 évnyi átlagkeresetért, meg ma?)
2000-2500 volt akkoriban a magyar atlagkereset.Fater 40k Forintert vett 82ben Skodat.
Ma 250-300 az atlag melosfizetes.Mennyi most egy alap Fabia?( kb annak felelhet meg egy akkori 120 L)
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 167
33 390
113
2000-2500 volt akkoriban a magyar atlagkereset.Fater 40k Forintert vett 82ben Skodat.
Ma 250-300 az atlag melosfizetes.Mennyi most egy alap Fabia?( kb annak felelhet meg egy akkori 120 L)
Hat,lehet,hogy inkabb egy alap mai Dacianak felelne meg az akkori Kotla.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 587
12 622
113
2000-2500 volt akkoriban a magyar atlagkereset.Fater 40k Forintert vett 82ben Skodat.
Ma 250-300 az atlag melosfizetes.Mennyi most egy alap Fabia?( kb annak felelhet meg egy akkori 120 L)
Felszereltség? Javítás-, lerobbanás- felújítás nélküli futásteljesítmény képesség?
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 167
33 390
113
Felszereltség? Javítás-, lerobbanás- felújítás nélküli futásteljesítmény képesség?
Juj Ossze se hasonlithato a mai aitokkal.100k km utan mar huvelyezni kellett a kemeny 46 loeros motort.Nyarat nagyon nem szerette.... Hűtő elől,motor hattul,termosztat folyton elromlott.
Messze az R12 liszensz Dacia volt a legjobb szocko konstrukcio- csakhat a roman gyartasminoseg....Caucescu bosszúja becenevet nem veletlenul kapta.
De mai.korszeru 1300as motorral,gyartasminoseggel boven jo lenne nekem egy R12 Dacia kombi .Meg az arlagemberek valodi hasznalati igenyeinek boven megfelelne
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 430
84 325
113
Szerintem nyugodtan kijelenthetjük, hogy a szocialaista autágyártás tokkal vonóval egy nagy halom elavult szar volt. Egymásghoz hasonlítgathatjuk a sok hulladékot, de itt véget is ér a történet. Nem tud senki olyan szocialista autót mondani amelyik bármilyen alapon összehasonlítható lehetett a kortárs nyugati, amerikai vagy japán típusokkal. Könyörgöm még a licencben gyéártott autók is szarabbak voltak mint az eredeti.
 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: tonyo and fip7

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 587
12 622
113
Juj Ossze se hasonlithato a mai aitokkal.100k km utan mar huvelyezni kellett a kemeny 46 loeros motort.Nyarat nagyon nem szerette.... Hűtő elől,motor hattul,termosztat folyton elromlott.
Messze az R12 liszensz Dacia volt a legjobb szocko konstrukcio- csakhat a roman gyartasminoseg....Caucescu bosszúja becenevet nem veletlenul kapta.
De mai.korszeru 1300as motorral,gyartasminoseggel boven jo lenne nekem egy R12 Dacia kombi .Meg az arlagemberek valodi hasznalati igenyeinek boven megfelelne
Na látod; erről beszélek: Össze nem hasonlítható minőséget kapsz ma ugyanannyi havi keresetért, mint amit kaptál a 70-es években...
105 L-es Skodán tanultam...

A legjobb szockó autó a Polski Fiat 125p volt!
Nevezd meg a segédeidet! :hadonaszos:

(Amúgy a legjobb a 2410-es Volga volt, de ahhoz én is csak '90 után tudtam hozzáférni munkaeszközként)
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 167
33 390
113
Felszereltség? Javítás-, lerobbanás- felújítás nélküli futásteljesítmény képesség?
El ne hidd a legendakat.10 eves Zsigulit mar megette a rozsda.200km mar nagy utnak számított,ami elott fel napig keszitettek fel az emberek a kocsijukat Folyton elromlott az akkori kocsikban valami.Ma 100k km garancia van az autokon Trabi motort addigra mar felfurtak.....Moszkvicsnak rendszeressen kiegett a hengerfej tomitese,es hallani lehetett,ahogy csamcsogta a rozsda.105/120 Kotlak is veszelyben voltak ezzel,nyaron iszonyat vigyazni kellett veluk.Kispolak a madzaggal kikotott motorhaztetovel nyaron,hogy jobb legyen a hutes( 2 hengeres leghuteses volt,Fiat126 liszensze).Olyan elfelejtett remalmok,mint a lengyel Tarpan( Pobedja motor volt bwnne,mint a Nyzaban),vagy az olah Tutor (roman dobozos UAZ).Robur,az utak kiralya( mindig az vezette a sort...).Barkas ( villamot jelent nemetul ...3 hengeres motor volt benne....).IFA jelentese meg Ideiglenes Forgalmi Akadaly.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 167
33 390
113
Na látod; erről beszélek: Össze nem hasonlítható minőséget kapsz ma ugyanannyi havi keresetért, mint amit kaptál a 70-es években...
105 L-es Skodán tanultam...

A legjobb szockó autó a Polski Fiat 125p volt!
Nevezd meg a segédeidet! :hadonaszos:

(Amúgy a legjobb a 2410-es Volga volt, de ahhoz én is csak '90 után tudtam hozzáférni munkaeszközként)
Hat,nagybatyamnak volt nagypolakja....hamar eladta.
Volgahoz nem volt szerencsem.Az a partfunkcik kocsija volt
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 587
12 622
113
El ne hidd a legendakat.10 eves Zsigulit mar megette a rozsda.200km mar nagy utnak számított,ami elott fel napig keszitettek fel az emberek a kocsijukat Folyton elromlott az akkori kocsikban valami.Ma 100k km garancia van az autokon Trabi motort addigra mar felfurtak.....Moszkvicsnak rendszeressen kiegett a hengerfej tomitese,es hallani lehetett,ahogy csamcsogta a rozsda.105/120 Kotlak is veszelyben voltak ezzel,nyaron iszonyat vigyazni kellett veluk.Kispolak a madzaggal kikotott motorhaztetovel nyaron,hogy jobb legyen a hutes( 2 hengeres leghuteses volt,Fiat126 liszensze).Olyan elfelejtett remalmok,mint a lengyel Tarpan( Pobedja motor volt bwnne,mint a Nyzaban),vagy az olah Tutor (roman dobozos UAZ).Robur,az utak kiralya( mindig az vezette a sort...).Barkas ( villamot jelent nemetul ...3 hengeres motor volt benne....).IFA jelentese meg Ideiglenes Forgalmi Akadaly.
Te most komolyan nekem sorolod, aki ezt majd mindegyiket vezettem? (Igen; Tudort, Roburt és szervo nélküli KCR-es IFA-t is, de Tarpant,Pobjedát nem, viszont az utóbbiból kifejlesztett Nysat igen)

Pont ezt magyarázom már sokadjára: A 70-es, 80-as évek 3 évnyi keresetéből egy kifogásolható minőségű járgányt kaptál semmi felszereltséggel.
Nyugaton valamivel jobb volt a helyzet, de ott sem minden felszerelt és minőségi R-R volt, meg Mercedes...gyártottak széthulló vackokat ők is; R14, Arna, stb.

Egy mai F-16 elektronikai tudása, függesztmény használati képessége össze sem hasonlítható egy 80-a évekbelivel, s akkor is méregdrágán adták.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 560
113
Nem mondom ki ,hogy minek tartalak inkább.Fél év alatt a német sem keres egy új Opel árát.3-6 km-re milyen autót vegyen,ha nem kicsi benzinest,gyerekeket nem vihet biciklivel például.Egyébként én 2 hét alatt megkeresem az autóm árát,akkor én vagyok a példakép?
Aki drágább autót vesz mint amit írtam, az hazardírozik, ha nincs megfelelő mennyiségű tartalékja.

A gyereket pedig viheti biciklivel is, sokan csinálják. Sőt, még extrémebb, gyalog is lehet vinni, vagy mehetnek tömegközlekedéssel is! Durva lehet a mai embereknek belegondolni, de engem pl. nem vittek autóval se oviba, se iskolába!

Nem a bevételeden múlik, hogy példaképem legyél, más aspektusaid alapján nem vívtad még ki ezt. Én mondjuk nem vagyok annyira sikeres, egy hónapig kell kb dolgoznom az autóm áráért. Mert nem nyújtózkodom túl a takarómon, és az autó csak egy kényelmi extra, hobbi számomra. Súgok: nem ér sokat az autóm.

Egyébként ezek nem túlzó igények, az átlag autó életkor az USA-ban és EU-ban is bőven 10 év felett van.
Nyilván, mivel többnyire nem úgy vesznek autót, hogy ne tudják kifizetni 5 év alatt se... Aki fél évi bevételéből ki tudja fizetni az autóját, az 5 év alatt a bevétele 10%-át költi az autó bekerülésére. Kb. ennyit észszerű erre költeni. Nyilván a lízingköltségek befolyásolják kicsit a képletet, de alapvetően ezzel az ökölszabállyal be lehet lőni, hogy meddig ér a takarónk. A többség ezt akár tudatosan, akár intuitívan meg is teszi. Van a rokonságban is akinek nem sikerült.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 167
33 390
113
Te most komolyan nekem sorolod, aki ezt majd mindegyiket vezettem? (Igen; Tudort, Roburt és szervo nélküli KCR-es IFA-t is, de Tarpant,Pobjedát nem, viszont az utóbbiból kifejlesztett Nysat igen)

Pont ezt magyarázom már sokadjára: A 70-es, 80-as évek 3 évnyi keresetéből egy kifogásolható minőségű járgányt kaptál semmi felszereltséggel.
Nyugaton valamivel jobb volt a helyzet, de ott sem minden felszerelt és minőségi R-R volt, meg Mercedes...gyártottak széthulló vackokat ők is; R14, Arna, stb.

Egy mai F-16 elektronikai tudása, függesztmény használati képessége össze sem hasonlítható egy 80-a évekbelivel, s akkor is méregdrágán adták.
Csakhogy az 1980 as F16 osszehasonlitasi alapja a Mirage F1,IIING,meg V.Az oldalag Kfir,a szovjet MiG21/23,Su17)20/22.
Ezek voltak meretkategoriajaban a piacon.Es ezeknel wgy generacioval korszerubbek voltak
Nekem spec a Volga kimaradt a bulibol .Es Trabit sem vezettwm.Kispolakja volt egy baratnomnek,de egyszeruen nem fertem el a kormany mögött,igy az is kimaradt.
 
  • Szomorú
Reactions: misinator

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 587
12 622
113
Csakhogy az 1980 as F16 osszehasonlitasi alapja a Mirage F1,IIING,meg V.Az oldalag Kfir,a szovjet MiG21/23,Su17)20/22.
Ezek voltak meretkategoriajaban a piacon.Es ezeknel wgy generacioval korszerubbek voltak
Nekem spec a Volga kimaradt a bulibol .Es Trabit sem vezettwm.Kispolakja volt egy baratnomnek,de egyszeruen nem fertem el a kormany mögött,igy az is kimaradt.
A közlekedési topikban válaszolok.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 587
12 622
113
A Leopard 2 topikból.
Csakhogy az 1980 as F16 osszehasonlitasi alapja a Mirage F1,IIING,meg V.Az oldalag Kfir,a szovjet MiG21/23,Su17)20/22.
Ezek voltak meretkategoriajaban a piacon.Es ezeknel wgy generacioval korszerubbek voltak
Nekem spec a Volga kimaradt a bulibol .Es Trabit sem vezettwm.Kispolakja volt egy baratnomnek,de egyszeruen nem fertem el a kormany mögött,igy az is kimaradt.
A 3102-es Volga is megvolt - ha csak nyúlfarknyira is.
A hengerenkénti 3 szelepes, előkamrás(!) lángfrontgyújtásos benzinmotor viszonylag háklis volt a katonatársak elmondása szerint.
A 2410-est viszont imádtam. Kényelmes volt, fordulékony, kevéssel is beérte, ha gondosan volt beállítva, s feleslegesen nem volt forgatva (40-től IV., parton is). Így a másfél tonnás 2.5 literes elment 10 literrel százon (A norma "picit" több volt), az 1500-ös Lada sem evett nagyon kevesebbet...
A hülye kórházi garázsmester nem eladta az ukránoknak!:mad:

Kispolszki. Na igen, abba beférni kellett...
Ha élményautózni akartál közúton- az autó határait feszegetve:D, anélkül, hogy félned kellett volna a traffipaxtól, akkor ez volt a legjobb: Őszinte hangú léghűtéses farmotor, rövid tengelytáv, direkt kormányzás, tiszta gokart volt!
A haveroknak volt.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

gatya

Well-Known Member
2012. március 30.
90
345
53
példa:3.generációs Skoda Octavia RS-t le akart újabbra cserélni a gazdája a lgújabbra.A márkaszervizes barátja mondta neki,hogy eszébe ne jusson.
Mondjuk a 4es Octavia határozott visszalépés sok mindenben az elődhöz képest, jelentős műszaki hibáról nem tudok, ergonómiai meg minőségbeli hülyeségről annál inkább.. VW szándékosan visszahúzta az Octi:(
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo