Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 868
32 454
113
Rendes méretű térkép:
m100v2-1087x1536.png


 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
11 905
35 030
113
Mondjuk azt nem értem nagyon, hogy a 1133-as szakasz az miért kell, mikor kb ugyan ott van elérhetési lehetőség.
A Liegl&Dachser szállítmányozás elosztóközpontját kellene Vörösvár bpi oldaláról áthelyezni vagy gyorsforgalmi/elkerülőt kiépíteni a városnak.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 868
32 454
113
Ezzel csak az a baj, hogy Pilisjászfalu-Piliscsaba-Pilisvörösvár-Solymár-Pilisszentiván-Pilisborosjenő-Üröm a fő agglomerációs övezet. Budapest felé/felől. Meg a kamionok a 10esen...a másik probléma, nem ilyen terhelésre tervezték az utat.
A Liegl&Dachser szállítmányozás elosztóközpontját kellene Vörösvár bpi oldaláról áthelyezni vagy gyorsforgalmi/elkerülőt kiépíteni a városnak.
Ja, ezt mondom mindig, hogy nem egymás szájába kellene ezeket a gyárakat, központokat építeni BP tőszomszédságába és akkor lenne hely fejleszteni, nem szűk helyen koncentrálódna a forgalom, lenne (olcsóbb) munkaerő is talán.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
M

molnibalage

Guest
Minden hasonló útfejlesztést likeolok, de az M0-át is sürgősen be kéne zárni már végre!
Lehetne fogadásokat kötni, hogy melyiket fejzik be majd előbb, a M3, M4 metrót vagy az M0 autóutat...

Bár a körvasút megnyitása és a Duna alatti alagút után után az M4-es metró kb. mintha értelmé vesztené, értelme semmi meghosszabbítani a Bosnyákig, ki Budaörsre még esetleg van értelme. De még ott is megnéznék rá egy tanulmányt, hogy az megéri -e..
Mert az, hogy a Virágpiacnak csúfolt izéig menjen, annak semmi értelme. Viszont a lakótelepekig, a nagy népsűrűségű részekig viszont mélyvezetésben kéne építeni, ahogy látom, ami méregdrága. 30 ezeres telpülésre nem visz az ember metrót, ahol ott van már most is vasút...
 

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
869
2 526
93
Mondjuk azt nem értem nagyon, hogy a 1133-as szakasz az miért kell, mikor kb ugyan ott van elérhetési lehetőség.
Ha erre a szakaszra GM link és kereszteződésre GM link gondolsz az nem illik bele egy elkerülő út tervébe.
Keskeny, két kamion alig férne el, szélesítés nem lehetséges, 90° kanyarral és híddal, a lámpás kereszteződés, emelkedőnek ,90° kanyarral, benne a buszmegállóval a templom mellett, egyszerűbb elkerülni azt a részt.


Ezzel csak az a baj, hogy Pilisjászfalu-Piliscsaba-Pilisvörösvár-Solymár-Pilisszentiván-Pilisborosjenő-Üröm a fő agglomerációs övezet. Budapest felé/felől. Meg a kamionok a 10esen...a másik probléma, nem ilyen terhelésre tervezték az utat.
Anno jártam vidékről BP-re, de ezt a Piliscsaba-Pilisvörösvár-BP vonalat nagyon nem szerettem, ellenben az elkerülő útról még a rádióban is volt anno szó csak éppen az állam és a vörösváriak nem tudtak megegyezni ha jól emlékszem és maradt minden a régibe.
Gugli bácsi segített 2005-ös cikk
http://nol.hu/archivum/archiv-354739-169618

"Így például - amint ezt az Országgyűlés környezetvédelmi bizottságának február 23-i ülésén is hangsúlyoztuk - célszerűnek tartanánk, ha Pilisvörösvárnál megépítenék azt a kétszer egysávos utat, amely már létezik a város szerkezeti tervében, és ténylegesen elkerüli a várost. . . . . .
Szintén támogatnánk egy olyan útszakasz megépítését, amely délnyugatra kerülné el Piliscsabát. . . . .

Ráadásul a piliscsévi önkormányzat és a természetvédelmi hatóság csak úgy járult hozzá az út megépítéséhez, ha az közel két kilométeren keresztül alagútban halad.

 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Bár a körvasút megnyitása és a Duna alatti alagút után után az M4-es metró kb. mintha értelmé vesztené, értelme semmi meghosszabbítani a Bosnyákig, ki Budaörsre még esetleg van értelme.

Az M4 metró naponta 200 000 emberes utasforgalmat bonyolít a maga csonka valójában, konkrétan nincs elég szerelvény. Ha kiviszed Újpalotáig (töredék áron, nagyrészt felszínen), az kb. értelmetlenné tenné az egész alagutasdit, és még létező igény is van rá (7-es buszcsalád jórészt kiváltható lenne), nem csak amatőr vasútbuzik játszanak terepasztalosdit. P+R-ekkel pedig az autóforgalmat is mérsékelheti, mert a kelet-pesti agglóból ki bumlizna át a városon, ha leparkolhat és átszállhat metróra és ott van 20 perc alatt? Budaörsnek dettó kellene a metró kapcsolódás, gyakorlatilag összenőtt Budapesttel, és rengeteg cég van ott.

A vasúti alagútas bulira most becsülnek napi 30 000 helyett 60 000 utast.. 30 000 utas növekedés lehetne a mostanihoz képest, csilliárdokért, és majd 20 év múlva lesz kész leghamarabb. Ez persze egy elméleti maximum, mert az alagút kapacitása ennyit bírna majd, az M4-en meg már most van ennek több mint háromszorosa. Hogyan is fogja ezt kiváltani a jóval macerásabb és korlátozottabb kapacitású vonat? Tegyük hozzá, hogy a bécsi főpályaudvar föld alá vitele volt önmagában majdnem annyi, mint az egész M4 metró amit szénné loptak.
 
M

molnibalage

Guest
Az M4 metró naponta 200 000 emberes utasforgalmat bonyolít a maga csonka valójában, konkrétan nincs elég szerelvény. Ha kiviszed Újpalotáig (töredék áron, nagyrészt felszínen), az kb. értelmetlenné tenné az egész alagutasdit, és még létező igény is van rá (7-es buszcsalád jórészt kiváltható lenne), nem csak amatőr vasútbuzik játszanak terepasztalosdit. P+R-ekkel pedig az autóforgalmat is mérsékelheti, mert a kelet-pesti agglóból ki bumlizna át a városon, ha leparkolhat és átszállhat metróra és ott van 20 perc alatt? Budaörsnek dettó kellene a metró kapcsolódás, gyakorlatilag összenőtt Budapesttel, és rengeteg cég van ott.
Ez csak azt mutatja, hogy mennyire kihasználatlan az M4 ahhoz képest, hogy mit lehetne.
A 4-6 vili utasforgalma ennyi. Ok, hogy a világ legforgalmasabb vonala, de azért mégis...
Az M2 legforgalmasabb állmomásának (tehát csak egynek) 70-80 ezer táján van.

Csúcsidőben is asszem 2,5 perces követési táv van az M4-en.
Ehhez képest a M3-on 1,5 perc.
Ez majdnem kétszeres eltérés.
És amikor reggel mentem csúcsidőben vele ülőhelyek voltak rajta szabadon a középső szakaszán és pinpongozni lehetett volna az ajónál levő "küzdőtéren".
Az M2/3 ehhez képet meg heringjárat .

Ebből nekem az jön le, hogy nagyon sokat kéne költeni nagyon kevés pluszra.

A vasúti alagútas bulira most becsülnek napi 30 000 helyett 60 000 utast.. 30 000 utas növekedés lehetne a mostanihoz képest, csilliárdokért, és majd 20 év múlva lesz kész leghamarabb.
Egyfelől elve az átjárhatóság miatt kell, tehát ma nem létező viszonylatokat is lehetővé tesz, ez az M4 esetén nem igaz.
Csak a Nyugati Pu-nál lenni napi 120k utas a modellezés szerint, ha jól emlékszem. Erre rakódra rá még, az M5 ÉD-i kapcsolatával még 60k növekedés.
Az, hogy full mélyvezetésben kéne kb. Budaörsig menni nem igazán tűnik bulinak. A másik irányban kéregben vinni még csak-csak lenne értelme.

A P+R egy elhibázott dolog ma már. BP közig határán belül ilyen építeni nagy számban tévút.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Ez csak azt mutatja, hogy mennyire kihasználatlan az M4 ahhoz képest, hogy mit lehetne.
A 4-6 vili utasforgalma ennyi. Ok, hogy a világ legforgalmasabb vonala, de azért mégis...

Szerintem az M4 legnagyobb rákfenéje, hogy jópár megálló pár perc sétára van egymástól, fel se tud gyorsulni a szerelvény menettempóra, már fékez. Metró nem erre való, még villamosnál is necces.
 
M

molnibalage

Guest
Szerintem az M4 legnagyobb rákfenéje, hogy jópár megálló pár perc sétára van egymástól, fel se tud gyorsulni a szerelvény menettempóra, már fékez. Metró nem erre való, még villamosnál is necces.
Teljesen felesleges volt a M. körtéri és a Fehérvári úton levő állomás. Egy kellett volna középre. 300 méter sincs asszem a távolság köztük.

A Kálvin tér és a Fővám térnél is ez van.

De hát sejthető, hogy kb. azért épült így, mert így több állomás = több lopási lehetőség.