Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 1711

Guest
És itt vajon mitől lassult be hirtelen a belső sáv? Csak nem ott is megállt egy barom?

Sokszor látom, hogy pl. vki elkezd előzni egy kamionsort 120-szal, majd jön a német "pjémium" márkás kisebbségi komplexusos egyén és tolja neki 160-nal villogtatva, majd meglepődve satuzik az utolsó pillanatban, mert az előtte menő nem hajtott be a kamion alá, hogy őt elengedje...
Akkor a legszebb ha mögötte pár méterrel jön egy másik hasonló lény aki az előtte levőnek villog mert ő 180-nal menne, mert neki még kisebb van.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 711
10 648
113
Sokszor látom, hogy pl. vki elkezd előzni egy kamionsort 120-szal, majd jön a német "pjémium" márkás kisebbségi komplexusos egyén és tolja neki 160-nal villogtatva, majd meglepődve satuzik az utolsó pillanatban, mert az előtte menő nem hajtott be a kamion alá, hogy őt elengedje...
Akkor a legszebb ha mögötte pár méterrel jön egy másik hasonló lény aki az előtte levőnek villog mert ő 180-nal menne, mert neki még kisebb van.
Magyarán az öntudatos 110-el előző (120nál ennyi lehet a valós sebesség) b@ssza meg a forgalom tempóját... Ne menjen a kamion alá, adjon gázt! Toyotával szoktam, 150el (135-140 max.) "csapatni" és bezony nem érzem jól magam forgalmi akadály szerepében, lehúzódok vagy gyorrsítok ha tudok, nem vagyok öntudatos 120-al előző. Mondhatni igyekszem nem akadályozni a forgalom tempóját.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger and BJani

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 598
12 648
113
Magyarán az öntudatos 110-el előző (120nál ennyi lehet a valós sebesség) b@ssza meg a forgalom tempóját... Ne menjen a kamion alá, adjon gázt! Toyotával szoktam, 150el (135-140 max.) "csapatni" és bezony nem érzem jól magam forgalmi akadály szerepében, lehúzódok vagy gyorrsítok ha tudok, nem vagyok öntudatos 120-al előző. Mondhatni igyekszem nem akadályozni a forgalom tempóját.
Ezek a dolgok fejben dőlnek el. Eleget pályáztam 68 lóerős szívódízel Transittal 8 utassal ("keskeny" főorvosok, főnővérek), akik ráadásul egy program után kvaterkáztak, shoptak (igen; én így mondom a bevásárlást), ittak, stb., utána már elvárták, hogy azonnal 170 kilométerre legyünk...
(Gyári szórástól/használati módtól/állapottól függően 105-130 km/h volt a max. sebességük)

Te beverted a fejed? 68 lóerővel?

Szóval én csak akkor előztem a kamionokat, amikor nem tartottam fel lehetőleg senkit (ha valaki 180-nal zúg rád, arra úgysem tudsz felkészülni ilyen dinamikával).
S mennyivel értem később haza, mint az a kolléga, aki a másik Tranyóval mindig átmászott a belső sávba 90-ről gyorsítva?
Mindig mögötte álltam Miskolcon az első piros lámpánál...
 

Árpicsek

Well-Known Member
2016. október 7.
2 744
11 915
113
Magyarán az öntudatos 110-el előző (120nál ennyi lehet a valós sebesség) b@ssza meg a forgalom tempóját... Ne menjen a kamion alá, adjon gázt! Toyotával szoktam, 150el (135-140 max.) "csapatni" és bezony nem érzem jól magam forgalmi akadály szerepében, lehúzódok vagy gyorrsítok ha tudok, nem vagyok öntudatos 120-al előző. Mondhatni igyekszem nem akadályozni a forgalom tempóját.
Én nem igazán értem ezt a háborgást, hogy "kijönelémfeltartkurvaanyját". Én, Győr-Mosonmagyaróvár között autózom pályán, és rohadt ritka, hogy néhány km-t meg tudok tenni 130-al, mert tréleres/kisteherautó/fehérfurgon biztos előz kamiont 110-el,ha meg nem, akkor kamion-kamion sztori 91-el. Így, legtöbbször utolérek egy tréler/fehérfurgonost és azt követem. Ha már nem lehet tempósan menni, legalább fogyasszon keveset a gépsárkány.
A legtöbb sofőr normális, és a lehető leghamarabb kihúzódik a külsőbe, ha gyorsanmenő utoléri.
Ja, a külső sávban rengeteg kamion megy erre felé.
Néhány hete voltam Németországban, és azt vettem észre, hogy a külső sávban haladó csak indexel és már sávot is vált, de tükörbe nem néz vagy szarik rá. Majd fékez, ha a gyorsabb utol éri. Nem igazán láttam, hogy nagyon villogtak volna.
 

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 722
4 613
113
Igen, az előzések lassítják a belső sávot, de nincs mit tenni. Egyrészt kell a felelős hozzáállás, hogy ha csak 5km/h-val tudok gyorsabb lenni a kamionnál (lakóautónál, mazsolánál stb.), akkor nem előzök.

DE: ha mégis előz valaki, akkor ezt le kell nyelni. Nincs miniumsebesség, nincs "százharmincas jog", együtt vagyunk az úton, és ebből eredően csak kötelességeink vannak. Az észszerű, biztonságos előzés is egy kötelesség (lenne), de ettől senki nem válik törvényen kívülivé vagy pláne bűnözővé. Mivel a KRESz alaptétele a biztonság, mindenkinek ezt kell követnie. Pöfögni, méltatlankodni persze lehet. :)
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 711
10 648
113
Néhány hete voltam Németországban, és azt vettem észre, hogy a külső sávban haladó csak indexel és már sávot is vált, de tükörbe nem néz vagy szarik rá. Majd fékez, ha a gyorsabb utol éri. Nem igazán láttam, hogy nagyon villogtak volna.
Na ja, mikor majdnem satufékkel kell 150ről 90re lassítani, mert a kedves háziasszony 89el menő kamiont kíván előzni 90-el...
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 711
10 648
113
Akkor ő szabályos, te meg nem
Egyikünk sem szabályos (a sávváltásnak is vannak szabályai), de ő veszélyezteti az életünket, én meg mérsékelten hajtok gyorsan (talán 10 km/h-val, mely kevesebb mint 10%) emellett a másik hülyeségét is tudom védeni. Szóval igazatok van, esztelen száguldozó vagyok. :)
 
  • Tetszik
Reactions: BJani

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 598
12 648
113
Egyikünk sem szabályos (a sávváltásnak is vannak szabályai), de ő veszélyezteti az életünket, én meg mérsékelten hajtok gyorsan (talán 10 km/h-val, mely kevesebb mint 10%) emellett a másik hülyeségét is tudom védeni. Szóval igazatok van, esztelen száguldozó vagyok. :)
Nem feltétlenül fog tetszeni, amit írok, de hidd el; nem a bántás a szándék.
A +1 km/h-val előző azért előz annyival, mert annyi az esze. (Nem fogja fel, hogy mik lehetnek a következmények a jelentős sebességkülönbség miatt, spúrkodik, vagy egoista, hogy én most megmutatom a kutyaúristenit, hogy nem fogtok rohanni, vagy műszaki analfabéta és azt hiszi, hogy ha kicsit is nagyobb gázt ad, akkor töredékére fog csökkenni a motor élettartama, stb.)
Tehát ennyi az esze.

Te viszont elárultad magad, mert hozzászólásaidból látszik, hogy kettőtök vezetési attitűdjének különbözőségét, ebből fakadó esetleges következményeit feltudod ismerni, mérni, mégis ennek ellenére tudatosan és konzekvensen szabályt sértesz (gyorsabban hajtasz a jelenleg itthon engedélyezettnél). Utóbbival nem vagy egyedül, velünk is előfordul, időnként/alkalmanként, csak mi úgy vagyunk vele, mint a horgászok, amikor a fuldokló segítségért kiabál feléjük a vízben:
  • Horgászok,horgászok!
  • Mi is, csak mi nem kiabáljuk ki...

...bár a magyar (igazságszolgáltatás) érdekérvényesítés elvárja, hogy a gyorshajtókra is számíts, mi több, téged is meghurcol...
A Tőkés Lászlót szállító autó szerencsi balesete, ami leginkább megmaradt bennem: https://nava.hu/id/05940_1990/

De ez nem ment fel morálisan pont amiatt, mert a jámbor autósok nem kis része egy megkülönböztető jelzésekkel közeledő járműnek sem tud/képes biztonsággal és kiszámítható módon biztosítani szabad utat.
Ezek az emberek nem biztos, hogy alkalmasak a közúti közlekedésre. De erre írtam már többször, hogy én minimum előzetes PÁV-hoz kötném a jogosítvány megszerzését (az orvosi vizsgálat ilyen szempontból egy vicc, s az oktatók, vizsgabiztosok is fatalisták; bíznak benne, hogy csak nem beléjük fog ütközni az általuk vizsgára kiírt, vizsgán átlökött...)

Persze erre a javaslatomra nem szoktam lájkokat kapni...
 

Árpicsek

Well-Known Member
2016. október 7.
2 744
11 915
113
Na ja, mikor majdnem satufékkel kell 150ről 90re lassítani, mert a kedves háziasszony 89el menő kamiont kíván előzni 90-el...
Érdekes módon, személyautó ilyen előzésével még nem találkoztam. Ami persze nem azt jelenti, hogy nincs.
Egyébként, mint fent említettem, nem érdekel különösebben. Ha nem is személyautó miatt, akkor kamion/fehérfurgon stb. miatt, de lassítani kell. Akkor meg már inkább megyek folyamatosan azonos sebességgel (ha tudok), mint hogy gyorsítsak-lassítsak-idegeskedjek. Persze, ha jön mögöttem valaki tempósan, akkor lehúzódok, ha nem tudok, gyorsítok. Ha látom, hogy szabad az út hosszan, tolom neki, de ha fékezni kell, nem küldöm el az anyjába. Úgysem tudok mit tenni vele.
Klasszikus zenét szoktam hallgatni (semmi kortárs zenebona), az nyugtatóan hat rám érdekes módon, pedig nem értek hozzá.
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 492
3 934
113
Olyanról már hallottál hogy elromlott a fék vagy beragadt a gázpedál,??

Persze a covid utáni világban lehet kismillió műszaki nélkül szaladgáló autó az utakon, én azért mégis azt mondanám, hogy 99%, hogy a sofőr volt alkalmatlan. Vagy nem az utat nézte (pl. mobilozott), vagy a gázra lépett a fék helyett, vagy csak simogatta a féket, mert ugye a satufék VESZÉLYES! Vannak emberek, akik még életükben ki sem próbálták, hogyan reagál az autójuk a satufékre... Erre írtam nemrég, hogy mindenki csak annyival vezessen max, amennyiről még mer satufékezni, ha pedig ez kevesebb, mint a megengedett sebesség, hát ne vezessen egyáltalán!
 
Last edited by a moderator:

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 598
12 648
113
Klasszikus zenét szoktam hallgatni (semmi kortárs zenebona), az nyugtatóan hat rám érdekes módon, pedig nem értek hozzá.
Arányaiban egyre ritkábban hallgatok "zenebonát", s egyre többet klasszikust.
Arányaiban egyre ritkábban hallgatok zenét/rádiót. (Élvezem a viszonylagos csendet, az automata bűvészkedését)

Lehet, hogy öregszem?:eek:
 
  • Tetszik
Reactions: Árpicsek