Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 1711

Guest
Arányaiban egyre ritkábban hallgatok "zenebonát", s egyre többet klasszikust.
Arányaiban egyre ritkábban hallgatok zenét/rádiót. (Élvezem a viszonylagos csendet, az automata bűvészkedését)

Lehet, hogy öregszem?:eek:

Mikor kisebb volt lány autózás közben végig Bogyó és Babócát hallgattam...
Most végre visszatérhettem az igazi autózós zenéhez.
De lassan a fiú lép abba a korba, hogy el kell vonni a figyelmét utazás közben...

 
  • Hűha
  • Tetszik
Reactions: fip7 and misinator

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 722
10 663
113
Nem feltétlenül fog tetszeni, amit írok, de hidd el; nem a bántás a szándék.
A +1 km/h-val előző azért előz annyival, mert annyi az esze. (Nem fogja fel, hogy mik lehetnek a következmények a jelentős sebességkülönbség miatt, spúrkodik, vagy egoista, hogy én most megmutatom a kutyaúristenit, hogy nem fogtok rohanni, vagy műszaki analfabéta és azt hiszi, hogy ha kicsit is nagyobb gázt ad, akkor töredékére fog csökkenni a motor élettartama, stb.)
Tehát ennyi az esze.

Te viszont elárultad magad, mert hozzászólásaidból látszik, hogy kettőtök vezetési attitűdjének különbözőségét, ebből fakadó esetleges következményeit feltudod ismerni, mérni, mégis ennek ellenére tudatosan és konzekvensen szabályt sértesz (gyorsabban hajtasz a jelenleg itthon engedélyezettnél). Utóbbival nem vagy egyedül, velünk is előfordul, időnként/alkalmanként, csak mi úgy vagyunk vele, mint a horgászok, amikor a fuldokló segítségért kiabál feléjük a vízben:
  • Horgászok,horgászok!
  • Mi is, csak mi nem kiabáljuk ki...

...bár a magyar (igazságszolgáltatás) érdekérvényesítés elvárja, hogy a gyorshajtókra is számíts, mi több, téged is meghurcol...
A Tőkés Lászlót szállító autó szerencsi balesete, ami leginkább megmaradt bennem: https://nava.hu/id/05940_1990/

De ez nem ment fel morálisan pont amiatt, mert a jámbor autósok nem kis része egy megkülönböztető jelzésekkel közeledő járműnek sem tud/képes biztonsággal és kiszámítható módon biztosítani szabad utat.
Ezek az emberek nem biztos, hogy alkalmasak a közúti közlekedésre. De erre írtam már többször, hogy én minimum előzetes PÁV-hoz kötném a jogosítvány megszerzését (az orvosi vizsgálat ilyen szempontból egy vicc, s az oktatók, vizsgabiztosok is fatalisták; bíznak benne, hogy csak nem beléjük fog ütközni az általuk vizsgára kiírt, vizsgán átlökött...)

Persze erre a javaslatomra nem szoktam lájkokat kapni...
Az a kevesebb mint 10% gyorshajtás az mindössze a nem büntetett sebesség kimaxolása.... Az utakra kiengedett vezetni alig tudó tömeg meg katasztrófa. Aki tudna menni az nem tud mert tele van az út ezekkel. De legalább még vannak róla győződve, hogy ők a csodálatos autóvezetők.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 003
31 087
113
Érdekes módon, személyautó ilyen előzésével még nem találkoztam. Ami persze nem azt jelenti, hogy nincs.
Egyébként, mint fent említettem, nem érdekel különösebben. Ha nem is személyautó miatt, akkor kamion/fehérfurgon stb. miatt, de lassítani kell. Akkor meg már inkább megyek folyamatosan azonos sebességgel (ha tudok), mint hogy gyorsítsak-lassítsak-idegeskedjek. Persze, ha jön mögöttem valaki tempósan, akkor lehúzódok, ha nem tudok, gyorsítok. Ha látom, hogy szabad az út hosszan, tolom neki, de ha fékezni kell, nem küldöm el az anyjába. Úgysem tudok mit tenni vele.
Klasszikus zenét szoktam hallgatni (semmi kortárs zenebona), az nyugtatóan hat rám érdekes módon, pedig nem értek hozzá.
M7-en szoktam ilyen belső sávba gyökkettővel előzgetősökkel összefutni és például a Balaton fele pont ebből alakul ki a torlódás sokszor nyáron. Külsőben tetszőleges platós/busz/esetleg kamion amig hát ajánlott lenne megelőzni, csak emberünkben nincs meg az a rutin és a dinamikus előzés helyett megy a hengerfejtisztítóval rejszolás esete. Aztán mivel alapvetően is ilyenkor fullon van a pálya a sok személlyel hát szépen betorlódnak az épp előző mögé és egyre csak lassulni fog a sor. Aztán meg paff hirtelen eltűnik a torlódás egészen a következő aktuális megelőzendő objektumig.

Inkább türelmes embernek mondanám magam és nem kapok az ilyen esetek többségétől herótos idegfaszt, de van mikor tényleg annyira balfasz a kolléga, hogy repülnek a "mennyé már baszdmeg" kezdetű mondatok. Főképp mikor index nélkül ugrik be hirtelen az ilyen eléd és kellemeset fékezhetsz. Múltkor a kettővel mellettem lévő sávban történt, hogy egy román konkrétan a lehajtósávból gondolt hirtelen visszajönni épp egy platós Trasporter elé, ami meg nem tudott sávot se váltani mert szokáshoz híven a középső fullra tömött volt, aztán maradt neki a satu mellét a nyomjuk a dudát mint süket az ajtót program. Tényleg rohadt sok embernek nem való a vezetés, csak jelentős részük ezt nem akarja bevallani.
 

Árpicsek

Well-Known Member
2016. október 7.
2 744
11 915
113
M7-en szoktam ilyen belső sávba gyökkettővel előzgetősökkel összefutni és például a Balaton fele pont ebből alakul ki a torlódás sokszor nyáron. Külsőben tetszőleges platós/busz/esetleg kamion amig hát ajánlott lenne megelőzni, csak emberünkben nincs meg az a rutin és a dinamikus előzés helyett megy a hengerfejtisztítóval rejszolás esete. Aztán mivel alapvetően is ilyenkor fullon van a pálya a sok személlyel hát szépen betorlódnak az épp előző mögé és egyre csak lassulni fog a sor. Aztán meg paff hirtelen eltűnik a torlódás egészen a következő aktuális megelőzendő objektumig.

Inkább türelmes embernek mondanám magam és nem kapok az ilyen esetek többségétől herótos idegfaszt, de van mikor tényleg annyira balfasz a kolléga, hogy repülnek a "mennyé már baszdmeg" kezdetű mondatok. Főképp mikor index nélkül ugrik be hirtelen az ilyen eléd és kellemeset fékezhetsz. Múltkor a kettővel mellettem lévő sávban történt, hogy egy román konkrétan a lehajtósávból gondolt hirtelen visszajönni épp egy platós Trasporter elé, ami meg nem tudott sávot se váltani mert szokáshoz híven a középső fullra tömött volt, aztán maradt neki a satu mellét a nyomjuk a dudát mint süket az ajtót program. Tényleg rohadt sok embernek nem való a vezetés, csak jelentős részük ezt nem akarja bevallani.
Na, igen.
A román/bolgár rendszámos járgányokat én is próbálom elhagyni, amint lehet. Konkrétan életveszélyesek.
 
M

molnibalage

Guest
Egy autó megtörése után sem tud fékezni...?
És ez vezethet?
Kb. a vak félhülyék is kapnak jogsit ezek szerint.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 616
12 774
113
Az a kevesebb mint 10% gyorshajtás az mindössze a nem büntetett sebesség kimaxolása.... Az utakra kiengedett vezetni alig tudó tömeg meg katasztrófa. Aki tudna menni az nem tud mert tele van az út ezekkel. De legalább még vannak róla győződve, hogy ők a csodálatos autóvezetők.
Egyértelmű.

Csak ha lesz egy baleset, akkor kihozhatnak téged hibásnak a gyorshajtás miatt (mert mégis csak te nem tudtál kellő időben a megfelelő sebességre lassítani), ő meg lesz az áldozat...
Ha meg mind a kettőtöket kihoznak hibásnak; mert ő meg nem a forgalmi viszonyoknak megfelelően, helyesen döntve vezetett, akkor:
"(Jobb felől üt) nekem fütyöl,
(Bal felől üt) s nekem fütyöl:
Elmehetnek."

De azzal sem leszel beljebb.:(
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 722
10 663
113
Egyértelmű.

Csak ha lesz egy baleset, akkor kihozhatnak téged hibásnak a gyorshajtás miatt (mert mégis csak te nem tudtál kellő időben a megfelelő sebességre lassítani), ő meg lesz az áldozat...
Ha meg mind a kettőtöket kihoznak hibásnak; mert ő meg nem a forgalmi viszonyoknak megfelelően, helyesen döntve vezetett, akkor:
"(Jobb felől üt) nekem fütyöl,
(Bal felől üt) s nekem fütyöl:
Elmehetnek."

De azzal sem leszel beljebb.:(
Nem biztos, hogy a 130 és 140 közt különbséget lehet tenni utólag, főleg ha ütközés is van.
 

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 722
4 613
113
Ha valaki türelmi edzésre vágyik, javaslom a Művésztek Völgyében való autózást. Egy hete nyomom itteni munka miatt ezt az extrémsportot berúgott fesztiválozók, babakocsik, műanyag motoros gyerekek, Q7-tel villogó kihaénnem jenők, távolsági buszok, zenekari furgonok, biciklisták, motorosok és villanyrolleresek között, és nagyon szépen lehiggadtam. Zen edzés!
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 495
3 943
113

Arra nincsen valami törvény, hogyha egy autóban utazó utas a biztonsági öv bekötetlensége miatt sérül/murdel, akkor a sofőrt is előveszik? Mert ezt illene, kiskorú utasoknál meg pláne.
Egyébként meg minden olyan balesetnél, ahol az öv bekötetlensége miatt "túlsérülés" vagy halál következik be, akkor azt azért a másik, esetleges vétkes oldalnak mindenképpen beszámítanám enyhítő körülménynek. Mondjuk ha a fenti esetnél az jön ki, hogy egyértelműen a levélíró fia hibázott, akkor is csak max olyan büntetést rónék ki rá, amelyet abban az esetben is kapna, ha a száguldozó barom kocsijában mindenki be lett volna kötve, és max 1-2 csonttörés történik. Ha úgy nézem, akkor a halál oka nem az hogy a kocsik ütköztek, hanem hogy a darwindíjas direkt nem kötötte be magát.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 454
36 511
113

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 454
36 511
113

Arra nincsen valami törvény, hogyha egy autóban utazó utas a biztonsági öv bekötetlensége miatt sérül/murdel, akkor a sofőrt is előveszik? Mert ezt illene, kiskorú utasoknál meg pláne.
Egyébként meg minden olyan balesetnél, ahol az öv bekötetlensége miatt "túlsérülés" vagy halál következik be, akkor azt azért a másik, esetleges vétkes oldalnak mindenképpen beszámítanám enyhítő körülménynek. Mondjuk ha a fenti esetnél az jön ki, hogy egyértelműen a levélíró fia hibázott, akkor is csak max olyan büntetést rónék ki rá, amelyet abban az esetben is kapna, ha a száguldozó barom kocsijában mindenki be lett volna kötve, és max 1-2 csonttörés történik. Ha úgy nézem, akkor a halál oka nem az hogy a kocsik ütköztek, hanem hogy a darwindíjas direkt nem kötötte be magát.

"Apa és három fia" - félhetnek még a népes rokonságtól is, attól tartok.
 
  • Dühítő
Reactions: fip7 and BJani

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 901
32 560
113
És nem kívánom az egészet. Semennyire.
Nem akarom megmondani, hogy mit tegyél, vagy sem. De látva a rágódásod én elengedném ezt a témát.
A közlekedés olyan, amilyen. Ezen nem tudsz változtatni. Pláne így, hogy ha nem érzed, hogy Neked ez nagyon kell, nagyon szükséged lenne rá, és eddig is megvoltál nélküle. Akkor biztos, hogy kell ez Neked?
 
  • Tetszik
Reactions: misinator

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 901
32 560
113
Kb. a vak félhülyék is kapnak jogsit ezek szerint.
Bocsánat, de Neked is van, pedig láthatóan full parád van a vezetés gondolatától is. És sokszor ez pont annyira veszélyes, mint a túlzott magabiztosság. De nyilván nem csak Te vagy így vele. Legalább Neked van önkontrollod, vagy nem vagy rákényszerülve a vezetésre.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 454
36 511
113
Persze a covid utáni világban lehet kismillió műszaki nélkül szaladgáló autó az utakon, én azért mégis azt mondanám, hogy 99%, hogy a sofőr volt alkalmatlan. Vagy nem az utat nézte (pl. mobilozott), vagy a gázra lépett a fék helyett, vagy csak simogatta a féket, mert ugye a satufék VESZÉLYES! Vannak emberek, akik még életükben ki sem próbálták, hogyan reagál az autójuk a satufékre... Erre írtam nemrég, hogy mindenki csak annyival vezessen max, amennyiről még mer satufékezni, ha pedig ez kevesebb, mint a megengedett sebesség, hát ne vezessen egyáltalán!

ABS nélküli autóra azért ez nem feltétlenül igaz.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
ABS nélküli autóra azért ez nem feltétlenül igaz.

ABS tudtommal nem működik 30 km/h felett, de javítson ki valaki ha tévedek. De amúgy logikus, pályán csúnya eredményt hozna, ha a bal első fékez a jobb első meg éppen nem.

Bár Az ESP már más tészta az működik, és végső soron az is az ABS rendszeréhez hasonló.
 
  • Tetszik
Reactions: enzo

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 722
10 663
113

Arra nincsen valami törvény, hogyha egy autóban utazó utas a biztonsági öv bekötetlensége miatt sérül/murdel, akkor a sofőrt is előveszik? Mert ezt illene, kiskorú utasoknál meg pláne.
Egyébként meg minden olyan balesetnél, ahol az öv bekötetlensége miatt "túlsérülés" vagy halál következik be, akkor azt azért a másik, esetleges vétkes oldalnak mindenképpen beszámítanám enyhítő körülménynek. Mondjuk ha a fenti esetnél az jön ki, hogy egyértelműen a levélíró fia hibázott, akkor is csak max olyan büntetést rónék ki rá, amelyet abban az esetben is kapna, ha a száguldozó barom kocsijában mindenki be lett volna kötve, és max 1-2 csonttörés történik. Ha úgy nézem, akkor a halál oka nem az hogy a kocsik ütköztek, hanem hogy a darwindíjas direkt nem kötötte be magát.
1 nem csak nézni kell a tükröt, látni is kell
2 ha nem szottyog annyira, időben és még 50-el sávot vált valószínűleg nem lett volna semmi
 
  • Tetszik
Reactions: BJani