Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

rm40

Well-Known Member
2013. február 23.
1 637
3 342
113
 
M

molnibalage

Guest
Nem értem mit dühöngenek egyesek. A belváros idézett részeiben sokszor elve áll a forgalom, amikor meg lehet menni, akkor sem kéne száguldani a szűk utcában. Ez nem arról szól, hogy a Nagykörúton és az Üllőin 30 lesz a korlát...
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 495
3 946
113
Nem értem mit dühöngenek egyesek. A belváros idézett részeiben sokszor elve áll a forgalom, amikor meg lehet menni, akkor sem kéne száguldani a szűk utcában. Ez nem arról szól, hogy a Nagykörúton és az Üllőin 30 lesz a korlát...
Magyarázd már el nekem, mi értelme van ennek az egésznek?
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 530
25 292
113
Csak mert szép.
1992-lancia-delta-integrale-martini-5-evoluzione.jpg
1992-lancia-delta-integrale-martini-5-evoluzione.jpg
1992-lancia-delta-integrale-martini-5-evoluzione.jpg
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 418
20 602
113
M

molnibalage

Guest
Szabálytalan biciklist harmiccal elbaszom akkor is megdöglik…
Látom hozod a szokásos formád...
  1. Gyalogosnak is jobb, ha lassabb a kocsi, főleg, ha kocsik közül kell lelépéni a sarkon.
  2. A rohadt sok parkoló kocsi és főleg SUV miatt szart sem látni sokszor...
  3. De azért tép 50-nel a kocsi, mert szabad az egyirányúban.
  4. De a kocsinak meg ki kell tolnia az orrát. Csak, ha azt minimális távolságról látja a közeledő delikvens...
Valami "rejtélyes" okból miért van törött üveggel és műanyaggal meg kocsi darabokkal teli a város? Frankó, amikor dísztárcsákat kell kerülgetned bringával, ami ütközés után csak le van kúrva az út szélére. Ami majd vagy elrepül vagy nem, ha ráhajt valami.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Ez ilyen kínkeserves erőlködés a racionalizálásra. Iszonyat elméletszagú amiket itt összeírsz.

A valós ok egyszerűen annyi, hogy a városvezetés tökéletesen dilettáns és ötlettelen, nincs és soha nem is volt semmilyen városfejlesztési koncepciója, a törzs szavazóbázisának, akik gyakorlatilag a lumpenproli modern változata viszont nagyon tetszik az összes ilyen woke betiltósdi, ezért jobb híján ezeket dobálják be a közéletbe bármiféle koncepció vagy stratégia nélkül. Építeni sosem tudtak, hát rombolnak.

Ha elindulok főpolginak, gyakorlatilag azzal nyerni tudnék hogy megígérem minden eltörlök amit ez a degenerált brancs eddig meghozott.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 723
10 665
113
Látom hozod a szokásos formád...
  1. Gyalogosnak is jobb, ha lassabb a kocsi, főleg, ha kocsik közül kell lelépéni a sarkon.
  2. A rohadt sok parkoló kocsi és főleg SUV miatt szart sem látni sokszor...
  3. De azért tép 50-nel a kocsi, mert szabad az egyirányúban.
  4. De a kocsinak meg ki kell tolnia az orrát. Csak, ha azt minimális távolságról látja a közeledő delikvens...
Valami "rejtélyes" okból miért van törött üveggel és műanyaggal meg kocsi darabokkal teli a város? Frankó, amikor dísztárcsákat kell kerülgetned bringával, ami ütközés után csak le van kúrva az út szélére. Ami majd vagy elrepül vagy nem, ha ráhajt valami.
1 a gyalogosnak az a jó, ha aluljáró van, nem szintbeli zebra. Akkor mehetne a kocsi 130al is. Vagy az autó menjen alul/felüljárón.
2 a parkoló kocsik számát hogy csökkent a sebesség korlátozása?
3 hogy a hülye gyalogos alkalmatlan arra, hogy körülnézzen, mielőtt takarásból az útra lép az szomorú.

Véleményem szerint a 30as korlátozás a problémák elmismásolása.
Zárjunk el egy területet az autóktól, rendben. Tereljük ki a tranzitforgalmat a városból. Mióta is készül az M0? Szervezzük már úgy meg a forgalmat, hogy ne legen 1.5 óra míg eléri az ember a célját, ha le akarja rakni a kocsit a város szélén. És mi lenne, ha úgy szerveznénk azoknak a munkahelyeknek/kórházaknak/akármiknek a helyét, ahova tömegesen áramlik a nép, hogy ne kelljen átbumlizni hozzá a belvároson?
Igen a 30as korlátozás az olcsó látszatmegoldás, a normális megoldás meg drága.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 454
36 511
113
1 a gyalogosnak az a jó, ha aluljáró van, nem szintbeli zebra. Akkor mehetne a kocsi 130al is. Vagy az autó menjen alul/felüljárón.
2 a parkoló kocsik számát hogy csökkent a sebesség korlátozása?
3 hogy a hülye gyalogos alkalmatlan arra, hogy körülnézzen, mielőtt takarásból az útra lép az szomorú.

Véleményem szerint a 30as korlátozás a problémák elmismásolása.
Zárjunk el egy területet az autóktól, rendben. Tereljük ki a tranzitforgalmat a városból. Mióta is készül az M0? Szervezzük már úgy meg a forgalmat, hogy ne legen 1.5 óra míg eléri az ember a célját, ha le akarja rakni a kocsit a város szélén. És mi lenne, ha úgy szerveznénk azoknak a munkahelyeknek/kórházaknak/akármiknek a helyét, ahova tömegesen áramlik a nép, hogy ne kelljen átbumlizni hozzá a belvároson?
Igen a 30as korlátozás az olcsó látszatmegoldás, a normális megoldás meg drága.

Na most ha azokban a kis belvárosi mellékutcákban 30 a sebességkorlátozás, mint a lakó-pihenő övezetben, az szerintem nem hülyeség.
A főútvonalakra 40-es táblákat kitenni, mint Geri csinálja (a Villányi utat végig kitáblázták 40-nek, egy időben trafiztak is ott a rendőrök rendszeresen), meg gyorsforgalmira 50-est (vagy ezt nem tette meg végül?) viszont baromság.

Mondjuk ez több, mint 2 éves cikk:

 
  • Tetszik
Reactions: gafzhu
M

molnibalage

Guest
1 a gyalogosnak az a jó, ha aluljáró van, nem szintbeli zebra. Akkor mehetne a kocsi 130al is. Vagy az autó menjen alul/felüljárón.
Ezt a faszságot kéna a fejekből kiirtani, ami azóta is ottragadt az emberek fejében.
Az ember lábbakkal és nem kerekekkel szülteik. No.1 prioritás a sűrű városban az, hogy a gyalogos szintben menjen.

Totálisan elbaszott volt az, hogy ott sem volt eddig zebra, ahol lehetett volna. Pl. Blaha Rákóczi sarka vagy a Corvin. A keresztforgalom miatt amúgy is blokkolva van a kocsi forgalom, de a 2010-es évek második feléig csak aluljárózni lehetett. A mozgássérült meg babakocsis oldja meg ugye?
2 a parkoló kocsik számát hogy csökkent a sebesség korlátozása?
Sehogy. De abban sokat, hogy nem menjenek neki, vagy parkolásból könnyebben jöjjönki.
Véleményem szerint a 30as korlátozás a problémák elmismásolása.
Igen, ez csak egy vélemény, semmi több.
Zárjunk el egy területet az autóktól, rendben.
Nem, csak 30-as zóna lesz, ami nem volt eddig. Amúgy teli van 30-as zónával Bp, nem értem mit pattogsz ezen.
Tereljük ki a tranzitforgalmat a városból. Mióta is készül az M0? Szervezzük már úgy meg a forgalmat, hogy ne legen 1.5 óra míg eléri az ember a célját, ha le akarja rakni a kocsit a város szélén. És mi lenne, ha úgy szerveznénk azoknak a munkahelyeknek/kórházaknak/akármiknek a helyét, ahova tömegesen áramlik a nép, hogy ne kelljen átbumlizni hozzá a belvároson?
Igen a 30as korlátozás az olcsó látszatmegoldás, a normális megoldás meg drága.
Ennek semmi köze ahhoz. hogy a belváros szűk utcáiban ezentúl 30 lesz a limit. Szezon és fazon.
Na most ha azokban a kis belvárosi mellékutcákban 30 a sebességkorlátozás, mint a lakó-pihenő övezetben, az szerintem nem hülyeség.
A főútvonalakra 40-es táblákat kitenni, mint Geri csinálja (a Villányi utat végig kitáblázták 40-nek, egy időben trafiztak is ott a rendőrök rendszeresen), meg gyorsforgalmira 50-est (vagy ezt nem tette meg végül?) viszont baromság.

Mondjuk ez több, mint 2 éves cikk:


Mert a Villányin időközben kerékpársáv lett.
De amúgy múltkor arra tekerve nem tűnt fel a 40-es tábla sehol.
 
  • Tetszik
Reactions: fulcrum11

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 189
10 661
113
1 a gyalogosnak az a jó, ha aluljáró van, nem szintbeli zebra. Akkor mehetne a kocsi 130al is. Vagy az autó menjen alul/felüljárón.
2 a parkoló kocsik számát hogy csökkent a sebesség korlátozása?
3 hogy a hülye gyalogos alkalmatlan arra, hogy körülnézzen, mielőtt takarásból az útra lép az szomorú.

Véleményem szerint a 30as korlátozás a problémák elmismásolása.
Zárjunk el egy területet az autóktól, rendben. Tereljük ki a tranzitforgalmat a városból. Mióta is készül az M0? Szervezzük már úgy meg a forgalmat, hogy ne legen 1.5 óra míg eléri az ember a célját, ha le akarja rakni a kocsit a város szélén. És mi lenne, ha úgy szerveznénk azoknak a munkahelyeknek/kórházaknak/akármiknek a helyét, ahova tömegesen áramlik a nép, hogy ne kelljen átbumlizni hozzá a belvároson?
Igen a 30as korlátozás az olcsó látszatmegoldás, a normális megoldás meg drága.
A mellékutcák 30as korlátozása a jövő útja, mondják ezt a norvég, svéd, dán és amerikai, német vagy angol tervezők. Az ottani idősebbek is.
Aluljárót még nem építünk ha lehet városban (maximum vasút fölé) többet mert álljon az autós és várja meg míg átmegy a gyalogos előtte a lámpánál. Nem baj ha nem tetszik, ez a világban az irány, élhetetlen lettek a városok az ott lakóknak az autós ingazoktol. (És hát a polgármester az ott lakóknak kedvezzen, ha már megválasztották)
És nem, nem a Karácsony találja ki azokat amik most épülnek az ő regnalasa alatt Budapesten, ami bonyolultabb egy sárga csík festésnel el azt mindet a Tarlós terveztette meg, mivel egy közlekedési létesítmény jó esetben is kb három év mire eljut a tanulmanykeszitestől az építkezés megkezdéséig. Budapesten ritkán van jó eset. És a budapesti önkormányzatnak meg egy budi vagy viragagyas megtervezésére is alig van pénze.
 
M

molnibalage

Guest
Na most ha azokban a kis belvárosi mellékutcákban 30 a sebességkorlátozás, mint a lakó-pihenő övezetben, az szerintem nem hülyeség.
A főútvonalakra 40-es táblákat kitenni, mint Geri csinálja (a Villányi utat végig kitáblázták 40-nek, egy időben trafiztak is ott a rendőrök rendszeresen), meg gyorsforgalmira 50-est (vagy ezt nem tette meg végül?) viszont baromság.

Mondjuk ez több, mint 2 éves cikk:

És teljesen irreleváns a témában. Sőt, a lényeg mellett is elment, de keményen, mert realitásokat és az elméletet nem ütköztette
Az, hogy technikailag itthon az 50 = kb .70, mert nem bírságolnak meg kb. ilyen túllépés esetén sem.

Tehát a cikkben említett célhoz képest ennek normalizálása az. hogy nem 24 km/h-val ütnék el a példabeli gyalogost.

 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 189
10 661
113
Ők mondták a városi autópályát is... ami most az ördög. Csak ennyit a tekintélyükre hivatkozásról.
Rájöttek hogy baromság volt, bár tény hogy kicsit túlleng az inga az autózás imádásából az autóellenesség felé, majd beáll jó helyre.
Az hogy régen valamit másképpen csináltak, az nem baj, csak tudjunk változtatni, aztán ha szar csináltunk változtatásként, akkor javítsuk azt is.
 
M

molnibalage

Guest
Mikor lesz már szigorítás?
Mikor fogják ezek jogsiját mérlegelés nélkül bevonni?
Itt nincs mit rágódni, a legelemibb szabályokra is tojik.
De a kocsi legfoglalása is sokat segítene.

Vagy megvárjuk, amíg megöl valakit, mint a köcsögkopasz?