Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 368
10 843
113
"...Ha pedig Ön az elsőbbségadási kötelezettségét azért nem tudta felmérni, mert azt az elsőbbségre jogosult szabályszegése következtében nem észlelhette, akár a teljes kár megtérítésére vonatkozó igény is fennállhat a bírói gyakorlat szerint. Ez lefordítva azt jelenti, hogy ha nekünk kell elsőbbséget adnunk, akkor rendkívül körültekintőnek kell lennünk. De ha a másik fél olyan szabályszegést követ el, hogy odáig sem jutunk el, hogy felismerhessük, hogy elsőbbséget kell adnunk, akkor elsőbbségadási kötelezettségünk ellenére sem állapítható meg a felelősségünk..."


Szóval ésszel a nekem van elsőbbségem hozzáállással...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
8 217
27 747
113

A kormányhatározat szerint 39+10 zárt távolsági ingaszerelvény fog érkezni. Ezek egy része terveink szerint 9, a maradék 7 kocsiból áll majd, beleértve egy vezérlőkocsit is, hogy egyszerűen és gyorsan tudjanak irányt váltani a pályaudvarokon. Az új szerelvények felépítése és összeállítása tehát lényegében a nálunk is népszerű, Budapest és Bécs között közlekedő, az osztrák Österreichische Bundesbahnen (ÖBB) által üzemeltetett RailJetekére hasonlít majd – de a célunk, hogy a lehető legnagyobb mértékben Magyarországon gyártsuk ezeket. Azért, hogy a beszerzés ne terhelje lökésszerűen a központi költségvetést, szolgáltatásvásárlást tervezünk, amelynek része a mozdony és a kocsik karbantartása is.

"A MÁV-Start már megkötötte a keretszerződést 115 Vectron mozdony megvásárlására, ebből most 50-et hívunk le. Itt a finanszírozás forrása az Eurofima Európai Vasúti Gördülőállomány-finanszírozási Társaságtól származik, a kormány határozatában jóváhagyta a MÁV hitelfelvételét."
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 091
113

Én meg nem értem.
Ehhez vaknak kell lenni.
Ja, meg szarni a követési távolságra.
Az ember néha benéz dolgokat. Mindenki. De általában szerencséje van, és nagyon nagy lesz az önbizalma. Néha nem, aztán lehet rá ujjal mutogatni.
Mész a sorban, és az előtted lévő hirtelen eltűnik előled a szomszéd sávba (aki eddig takarta az akadályt) és rájössz, hogy féktávon belül akadály van. Lehet, kicsit meg is késel vele, mert váratlan volt az előtted lévő mozdulata. Aztán meg nem tudsz te is lehúzódni, mert forgalom van melletted. Nem marad más, mint satufékkel belecsúszni. Lehet hülyének is lenni és csattani persze.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 368
10 843
113

Én meg nem értem.
Ehhez vaknak kell lenni.
Ja, meg szarni a követési távolságra.
Azt az ideálodat engedd el, hogy a gépkocsivezetők folyamatosan, tudatosan, a maximálishoz közeli állandó koncentrációval és képességgel vezetnek az autópályán.
Ilyen csak az F-1-ben van két órán keresztül, meg a 24 órás versenyeken picit több időn keresztül (aztán szigorúan csere!). Azoknak meg nem véletlenül van valamilyen licenszük:

Az átlag úrvezetőnek és a hivatásosnak meg nem véletlenül nincs. Ha lenne, akkor Le Mans-ban körözne felfoghatatlan összegekért.
Az átlagautós az autópályán vezetés közben viszont tölti az idejét - valamivel.
Telefonál (füleli a kihangosítót), rádiót hallgat, beszélget (veszekszik!) az utasával, a gyerekével, eszik, iszik, kornyadozik, bambul ki a fejéből a következő töltőállomás kávéjáig, stb.
Még a legjobb, ha csak valamin jár az agya, s mellesleg nézi az utat (de látja is?).
De a monotonitástól mindenkinek csökken a figyelme egy idő után, s marad a rutin (meg az évek), az életösztön reakciói. Jó esetben.
A követési távolság mindig tökéletes betartása csak a te ideális világodban létezik.
Bármikor boríthatja egy forgalmi helyzet (miközben te éppen lehajtod a napellenzőt...).
Nem számolsz az emberi tényezőkkel, a csordaösztönnel (péntek délután bármelyik autópályánk budapesti kivezetője utáni kilométerek), a gyarlóságokkal, az eltérő készségekkel, az emberi tökéletlenséggel.
Ja és legfontosabbal: A fatalizmussal.

Ha csak egy heti közlekedési eseménycsokrot és (igazságügyi, jogi, etc.) következményeit átolvasol, akkor a veszélyt minimalizáló stratégiával csak a számodra kiadott külön engedéllyel hagynád el a lakóépületedet - kijárási tilalom idején.
Te sem ezt teszed. Ehelyett egy minimális védelmet sem biztosító drótszamáron veted be magad a te sebességed többszörösével közlekedő (vezetés közben evő, ivó, stb. sofőrrel ) minimum tonnás acélszekrények közé.

De az ember fatalista lény, s szocializálódik, igazodik a környezetéhez. Rómában úgy él, mint a rómaiak, Isztambulban, Indiában meg Pakisztánban úgy mint az ottaniak.

 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 414
3 697
113

Én meg nem értem.
Ehhez vaknak kell lenni.
Ja, meg szarni a követési távolságra.

Sajnos a videót ezen a gépen nem tudom megnézni.
De én azt nem értem, ki az a gyökér, aki megáll a belső sávban??? Milyen műszaki hiba az, ami a sávváltást ellehetetleníti? Befog a fék satufékre? Beáll a kormány egyenesbe mozdíthatatlanul? Egyik sem túl valószínű... Egyszerűen nem értem.
Volt már belső sávban durrdefektem, gond nélkül váltottam vele 3 sávot... (M1/M7 kivezető)

A másik az amit nem értek, az a vasúti átjáró, hogy abban hogy lehet meghalni aggyal rendelkező embereknek... erre is volt ugye a héten példa.
 

flack

Member
2011. október 19.
59
24
18
Sajnos a videót ezen a gépen nem tudom megnézni.
De én azt nem értem, ki az a gyökér, aki megáll a belső sávban??? Milyen műszaki hiba az, ami a sávváltást ellehetetleníti? Befog a fék satufékre? Beáll a kormány egyenesbe mozdíthatatlanul? Egyik sem túl valószínű... Egyszerűen nem értem.
Volt már belső sávban durrdefektem, gond nélkül váltottam vele 3 sávot... (M1/M7 kivezető)

A másik az amit nem értek, az a vasúti átjáró, hogy abban hogy lehet meghalni aggyal rendelkező embereknek... erre is volt ugye a héten példa.
Nem kell ahhoz műszaki hiba, a mi szakaszunkon többször volt olyan, amikor megálltak a forgalmi sávban, az útirányjelző tábla alatt, hogy nekik merre is kellene most menniük. Lett is belőle balhé.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 201
61 206
113
A magyar autópályákon és gyorsforgalmi utakon a legnagyobb baj, hogy két fő sebesség létezik (90 és 100/130) és nem három, csak ugyanúgy két sáv.
A kamion konvoj megy 90-el, jobb esetben nem egymást előzgetve (a héten is volt szerencsém ehhez).
Mellettük lehet menni az egyetlen gyorítósávban 110-el vagy 130-al, de folyamatosan már nem, mert mindig lesz, aki előz, vagy ennél gyorsabban megy és le akar tolni. Ilyenkor 130-ról kell visszalassítanod két kamion közé 40 km/h-nyit legalább, majd visszagyorsítani és ezeke a nagy realít sebességkülönbségek, mozgó tömegek és méret differenciák, holttér-differenciák az autósok és a kamionosok közt, vagy a menetdinamika eltérései okozzák a pályás balesetek zömét.
A leterheltség miatt közvetve is.

Két dolog lenne jó:

Ha két engedélyezett max sebesség létezik az adott úttípuson, akkor mindig eggyel több sávnk kell lennie. Szeparált sáv a 90-eseknek, egy a 110-130-asoknak és egy külön haramdik sáv a gyorsítóknak, vagy a gyorshajtóknak.
Vagy meg kéne oldani, hogy kevesebb legyen a közúti fuvarozás, mert ők tényleg nagyon kilógnak a sorból. Vissza kéne hozni a kamionok vasúti fuvarozsát.
 
M

molnibalage

Guest
Azt az ideálodat engedd el, hogy a gépkocsivezetők folyamatosan, tudatosan, a maximálishoz közeli állandó koncentrációval és képességgel vezetnek az autópályán.

Azért bakker vegyünk már észre rajta egy autó méretű álló tárgyat...
A követési távolság mindig tökéletes betartása csak a te ideális világodban létezik.
Mi tart vissza bárkit attól, ha valaki bemegy elé és nincs meg az 1-2 sec, akkor fékezzen, hogy meg legyen?
Bármikor boríthatja egy forgalmi helyzet (miközben te éppen lehajtod a napellenzőt...).
Ha tartod a 2 sec-t, akkor abból sem lehet baj. A lehajtáshoz meg nem kell felnézni annyira. Vagy semennyire.
Nem számolsz az emberi tényezőkkel, a csordaösztönnel (péntek délután bármelyik autópályánk budapesti kivezetője utáni kilométerek), a gyarlóságokkal, az eltérő készségekkel, az emberi tökéletlenséggel.
Tegnap is láttam egy majdnem csattanást a Róna utcában. Zebránál megállt egy vezető, ahogy kell, a mögötte levő meg nem tudom mire gondolt, de füstölős fékezés lett belőle.
Te sem ezt teszed. Ehelyett egy minimális védelmet sem biztosító drótszamáron veted be magad a te sebességed többszörösével közlekedő (vezetés közben evő, ivó, stb. sofőrrel ) minimum tonnás acélszekrények közé.
Ha a 30-as zónában közlekedés meg az egyirányú utcában sebesség többszörösét érted? Sokszor én előzőm az álló kocsikat... :)
A hazafele vezető út több, mint 2/3-a bringaút vagy 30-as zóna.
 
  • Vicces
Reactions: gafzhu

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
13 033
32 475
113
Azt az ideálodat engedd el, hogy a gépkocsivezetők folyamatosan, tudatosan, a maximálishoz közeli állandó koncentrációval és képességgel vezetnek az autópályán.
Ilyen csak az F-1-ben van két órán keresztül, meg a 24 órás versenyeken picit több időn keresztül (aztán szigorúan csere!). Azoknak meg nem véletlenül van valamilyen licenszük:

Az átlag úrvezetőnek és a hivatásosnak meg nem véletlenül nincs. Ha lenne, akkor Le Mans-ban körözne felfoghatatlan összegekért.
Az átlagautós az autópályán vezetés közben viszont tölti az idejét - valamivel.
Telefonál (füleli a kihangosítót), rádiót hallgat, beszélget (veszekszik!) az utasával, a gyerekével, eszik, iszik, kornyadozik, bambul ki a fejéből a következő töltőállomás kávéjáig, stb.
Még a legjobb, ha csak valamin jár az agya, s mellesleg nézi az utat (de látja is?).
De a monotonitástól mindenkinek csökken a figyelme egy idő után, s marad a rutin (meg az évek), az életösztön reakciói. Jó esetben.
A követési távolság mindig tökéletes betartása csak a te ideális világodban létezik.
Bármikor boríthatja egy forgalmi helyzet (miközben te éppen lehajtod a napellenzőt...).
Nem számolsz az emberi tényezőkkel, a csordaösztönnel (péntek délután bármelyik autópályánk budapesti kivezetője utáni kilométerek), a gyarlóságokkal, az eltérő készségekkel, az emberi tökéletlenséggel.
Ja és legfontosabbal: A fatalizmussal.

Ha csak egy heti közlekedési eseménycsokrot és (igazságügyi, jogi, etc.) következményeit átolvasol, akkor a veszélyt minimalizáló stratégiával csak a számodra kiadott külön engedéllyel hagynád el a lakóépületedet - kijárási tilalom idején.
Te sem ezt teszed. Ehelyett egy minimális védelmet sem biztosító drótszamáron veted be magad a te sebességed többszörösével közlekedő (vezetés közben evő, ivó, stb. sofőrrel ) minimum tonnás acélszekrények közé.

De az ember fatalista lény, s szocializálódik, igazodik a környezetéhez. Rómában úgy él, mint a rómaiak, Isztambulban, Indiában meg Pakisztánban úgy mint az ottaniak.


Hát Indiában nem bambulsz el az úton az biztos... ahol igen, mert kihalt az út, ott is bármikor befigyelhet egy Olaszliszka...
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
13 033
32 475
113
A magyar autópályákon és gyorsforgalmi utakon a legnagyobb baj, hogy két fő sebesség létezik (90 és 100/130) és nem három, csak ugyanúgy két sáv.
A kamion konvoj megy 90-el, jobb esetben nem egymást előzgetve (a héten is volt szerencsém ehhez).
Mellettük lehet menni az egyetlen gyorítósávban 110-el vagy 130-al, de folyamatosan már nem, mert mindig lesz, aki előz, vagy ennél gyorsabban megy és le akar tolni. Ilyenkor 130-ról kell visszalassítanod két kamion közé 40 km/h-nyit legalább, majd visszagyorsítani és ezeke a nagy realít sebességkülönbségek, mozgó tömegek és méret differenciák, holttér-differenciák az autósok és a kamionosok közt, vagy a menetdinamika eltérései okozzák a pályás balesetek zömét.
A leterheltség miatt közvetve is.

Két dolog lenne jó:

Ha két engedélyezett max sebesség létezik az adott úttípuson, akkor mindig eggyel több sávnk kell lennie. Szeparált sáv a 90-eseknek, egy a 110-130-asoknak és egy külön haramdik sáv a gyorsítóknak, vagy a gyorshajtóknak.
Vagy meg kéne oldani, hogy kevesebb legyen a közúti fuvarozás, mert ők tényleg nagyon kilógnak a sorból. Vissza kéne hozni a kamionok vasúti fuvarozsát.

A kamionok autópályán hivatalosan 80 km/h-val mehetnek Magyarországon, nem 90-nel, mint Európa legtöbb országában. Hiába van a kamionon a 90-es matrica, az nem módosítja a KRESZ-t. A szgk. sebességmérője persze mutathat 90-et 80-as tempónál, mivel felfelé csal sok kocsiban.
Mondjuk ezt a 80-at is fel lehetne nyugodtan emelni 90-re...
 
  • Tetszik
Reactions: gafzhu
T

Törölt tag 1711

Guest
Másfelé is kezdenek elszaporodni az amerikai autók?

Nálunk az utcában tavaly jelent meg egy Dodge Ram, idén év elején vmi Cadillac Suv, mostanra csatlakozott hozzájuk egy Chevrolet szedán és egy hatchback.
Hazafele jövet hallottam, hogy a Suv gazdája beszélget a lépcsőházban, hogy ő maximálisan elégedett, nyugodtan ajánlja az érdeklődőnek is...
 
  • Dühítő
Reactions: Veér Ispán

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 414
3 697
113
A szgk. sebességmérője persze mutathat 90-et 80-as tempónál, mivel felfelé csal sok kocsiban.

Nekem is 90-et mutat a sebmérőm kamionok mögött, de nem csal 10km/h-t a sebmérőm, ők mennek a tényleges 80 felett.
(busz mögött már mértem GPS-el, ő ment 99,9-el, nekem 105-öt mutatott az órám)
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and enzo

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
13 033
32 475
113
Nekem is 90-et mutat a sebmérőm kamionok mögött, de nem csal 10km/h-t a sebmérőm, ők mennek a tényleges 80 felett.
(busz mögött már mértem GPS-el, ő ment 99,9-el, nekem 105-öt mutatott az órám)

Igen, mivel nálunk 10%-os sebességtúllépésért még nem büntetnek a gyakorlatban.
 
  • Tetszik
Reactions: gafzhu

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
13 033
32 475
113

Szerencse, hogy a mazdás ha nem is figyelt, azért annyira nem volt figyelmetlen, hogy elcsapja a féktávon (reakcióidővel együtt számolva persze) belül eléje berohanó gyereket... Ugye azért régen úgy tanították, hogy a zebrára lelépés előtt meg kell győződni róla, hogy biztonságosan átkelhetünk stb...
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Szerencse, hogy a mazdás ha nem is figyelt, azért annyira nem volt figyelmetlen, hogy elcsapja a féktávon (reakcióidővel együtt számolva persze) belül eléje berohanó gyereket... Ugye azért régen úgy tanították, hogy a zebrára lelépés előtt meg kell győződni róla, hogy biztonságosan átkelhetünk stb...
Ahogy azt is tanítják, hogy gyerekekkel kifejezetten óvatosan, mert néha logikátlanul cselekszenek...
 
  • Tetszik
Reactions: BJani