Nekem fix tervem, hogy ha egyszer az életben sikerül fingszűz autót vennem, akkor rakatok bele elektromos állófűtést úgy, hogy ne csak a hűtővizet melegítse, hanem a motorolajat is. Családi házban lakom, villany nem gond.
Biztosan megoldható, mert skandináv országokban gyárilag van. Tutkeráj, hogy megnöveli a motorélettartamot és csökkenti a fogyasztást.
Másik bolondériám, hogy kéne bele elektromos olajszivattyú, hogy már indítás előtt meglegyen az olajnyomás a motorkopás csökkentéséért.
Szinte fétis mániám a hideg üzemnél az ideális melegítési eljárás megtalálása. Főleg mivel három évtizeden keresztül szoba hőmérsékletű (25 fok!) garázsból tudtam indulni dízelekkel, benzinesekkel (Nysa mikrobusztól a mai Euro6-os dízelekig).
Emellett meg természetesen ugyanennyi ideig küzdöttem és fagyoskodtam ugyanezekkel, amikor hidegen kellett indítani, melegen tartani...
Szóval van összehasonlítási alapom, ahogy mindenkinek, aki télen is és nyáron is vezetett már régi karburátoros, vagy soha bemelegedni nem akaró dízelt.
Ez a motorkopástól való félelem a szocializmusban épült be a magyar társadalom pszichéjébe a hitvány minőségű és nem egy esetben kényes (Csepel teherautó hidegindítás...) motorokkal.
Aki akkoriban is élt akár még csak gyerekként, az tudja, hogy az akkori motorok 30000 km-től;
jó ha 200000 kilométerig mentek el motorfelújítás nélkül, de volt az inkább 80000-120000 kilométer még a soha ki nem hűlő taxiknál is...
A Lógarázsban négy óra alatt újjászületett Zsiguli és az elkölthetetlen százdollárosok története. Aláfestésnek a BRG Titan 164-es trillája szól. Vissza a Dögkeselyű világába.
totalcar.hu
Ladás szerelőtörténetek az átkosból - A belemezelt lukas motorblokk, a fordított fékbetét miatt belovagoló Bessenyei Ferenc, az eltűnt vezértengely-szállítmány. És egyebek.
totalcar.hu
Márpedig ez rendre hamarabb be tudott következni, mint az utolsó út a bontóba. Nem véletlen, hogy vígan megéltek a gépműhelyek a hengerfúrásból etc.
Szóval a magyar félelme az elkopó motor, ezért a parázs hitviták a fórumokon motorolajmárkákról, hidegindításról, miközben a nem legújabb generációs motorok simán elmennek 700000 kilométert bajság nélkül:
Persze jöttek a flottaüzemeltetőket ámító/csábító 30-50000 kilométeres olajcsere cikluselőírások...tudjuk milyen következményekkel.
Aztán meg a váratlanul elkokszosodó, gyűrűletapasztó direktbefecskendezős, meg láncnyúlós benzinesek, amik jó ha elmennek 250000 kilométert, ami ma már nem kirívó futásteljesítmény egy tulaj alatt sem, szóval rendesen szlömösödik a motorgyártás.
S hogy még szebb legyen, az új autók gyakorlatilag elérhetetlenné váltak:
Brutális mértékben drágulnak az új autók, ami több tényező együttes hatásának az eredménye. Nem is merünk jóslatokba bocsátkozni, mikor lesz
www.autonavigator.hu
Egy Focus már 10 410 000 forint!?
Hogy én mennyire ráhibáztam vak tyúk is talál szemet alapon a félelmemmel, előérzetemmel?
(Itt most az első bekezdés a lényeg):
nepitelet.hu
Tehát maradtak a használt autók még azok többségének is (így már nekem is), akik eddig tudtak úgy-ahogy új autót venni.
Ha tizenévest veszel, akkor lehet (igen jó eséllyel), hogy nálad jön ki minden hiba, elhanyagolás, s csak nyeli a pénzt.
Ha meg veszel egy, csak pár éves, 100000 kilométeres, de addig ütve-vágva hajtott cégautót, akkor megint csak jó eséllyel benézhet egy motor/váltó összeomlás, ami már simán GTK.
Szóval ahogy volt , újra itt van, itt lesz az autóhasználat zsigeri félelme.
Tiszta Lenin.