Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 580
26 513
113
Miskolc.

Sikerült néhány záróvonalat begyűjtenie, de a helyzet bonyolultsága miatt ezen nem is lehet csodálkozni.

Számomra a zene egy borzalom. :D

"Autózza velünk végig a frissen átadott Y-hidat és a turbókörforgalmat - oda és vissza"

 
  • Tetszik
Reactions: Luthero

gergo55

Well-Known Member
2014. július 16.
4 358
11 350
113
Komoly, hogy a vágány egyenetlenségein hogyan táncol a gép, és hogy a forgóvázak mekkora dinamikus erőhatásoknak vannak kitéve...
Nyugtassatok meg, hogy azért egy ez átlagnál szarabb vasúti pálya, ugye?
Kommentelők írják, valahol Debrecen környéki vonal.
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 803
2 555
113
Komoly, hogy a vágány egyenetlenségein hogyan táncol a gép, és hogy a forgóvázak mekkora dinamikus erőhatásoknak vannak kitéve...
Nyugtassatok meg, hogy azért egy ez átlagnál szarabb vasúti pálya, ugye?
Semmi extra nincs ebben. Amúgy a ferde rugós Csörgő a legrosszabb megoldás. Iszonyatos módon tud a legkissebb pályahibán is belibegni. Egy élmény vele a vonalbeutazás Gyékényes és Szentlőrinc között! :D
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 616
12 774
113
Miskolc.

Sikerült néhány záróvonalat begyűjtenie, de a helyzet bonyolultsága miatt ezen nem is lehet csodálkozni.

Számomra a zene egy borzalom. :D

"Autózza velünk végig a frissen átadott Y-hidat és a turbókörforgalmat - oda és vissza"

Napi szinten többször mentem át a cégessel a körforgalmon az építése alatt, de akkor még terelőbójákkal övezve.
Most, hogy átadták, elvittem a zasszonyt' (lásson ő is világot:D) keleti irányból megközelítve a legbelső sávon - abból baj nem lehet.
Nyilván a legbelsőbe tévedt a tőlem jobbra levő behajtáskor, ha gyorsabban lódulok neki a zöldnek, akkor szépen leamortizálta volna a kincsünket...
Természetesen fogalma nem volt róla, hogy mi a probléma, amikor a következő - két autót átengedő - lámpás kereszteződésig araszolgatva megkérdeztem, hogy ez mi volt?
Ha ez igaz, még jó hogy nem arra járok "műszakváltáskor":
 
  • Tetszik
  • Szomorú
Reactions: fishbed and jani22

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 616
12 774
113
Jó néhány éve volt cikk erről a Totalcaron.
Az USA-ban csináltak egy tesztet, ami során egy 3-as BMW-vel "mentek" fékpadon talán 700 000 km-t (nem tudom pontosan, kurva sokat). Betartottak minden időszakos szervizt, olajcseréket, szűrőcseréket, vezérlés stb. Majd szétszedték a motort darabokra, és nem találtak mérhető kopást. Ezt arra vezették vissza, hogy az autó folyamatosan üzemmelegen működött. Tehát a motorkopás a hidegindítások következménye, amikor az első 1-2 főtengelyfordulat alatt még olajnyomás sincs, csak az a minimális mennyiség, ami a hengerfalon rajtmarad, aminek még a "folyékonysága" is messze van az ideálistól a téli hidegben.
Ezt autogépész-mérnök írta, nem én találtam ki.
Ezért gondolom azt, hogy a hűtőfolyadék és kenőfolyadék előmelegítése (kb. 30-40 C°-ra) és az olajkör nyomás alá helyezése érdemben javít a motorélettartamon. Nem mellesleg javítja a fogyasztást, hiszen jóval hamarabb eléri az üzemi hőmérsékletet a motor. És még fűtés is hamarabb előáll.
Minden további írásoddal egyetértek.
Az idősebb autó vétele is szopás. Elöregednek a gumialkatrészek, elkezd rozsdásodni, a vezetékek szigetelése megtörhet, műszerfal műanyagját megrepedezik stb-stb. Egy kábelkorbács cserélye/javítása nem lehet egy sétagalopp, gondolom én.
Új autó árak az kész agyrém.
3-4 éve 10 milláért már egy nagyon korrekt Passatot kaptál vagy egy Mazda 6-t. Most meg egy Focus-t, Golf-t? Ebben benne van az a környezetterhelési bünti is, amit az autógyáraknak kell fizetni a franctudja milyen co2 kibocsátás nem teljesítésért.
Meg azért a gyártók is bekaphatják. Állítólag a dízel VW-k AdBlue tartályai beszarnak és vagy 1 milla körül cserélik. Ezt nem akarom elhinni. A Peugeot 1.6 BlueHdi-jéhez 1000 Euro a tartály, ami egybe van építve a szivattyújával vagy mivel.
Én viszont minden szavaddal egyetértek.;)
...a Nagypolszkinak gyárilag nem volt túl acélos az olajszivattyúja, konkrétan gyakori jelenség volt, hogy vibrált/pislákolt az olajnyomás lámpájuk alapjáraton, ja meg ha hőségben dugó is volt, akkor meg csak simán stabilan világított alapjáraton...
Olajcsere után meg ideggel nem lehetett győzni kivárni, hogy végre elaludjon a lámpa - de legalább addig éktelenül kopogott a motor...
Úgyhogy ezt megunva olajcsere után kiszerelt gyújtógyertyákkal indítózva forgattam át beindítás előtt a motort, így terhelés nélkül; az alapjárattól jóval nagyobb fordulatszámmal pörögve pillanatok alatt aludt ki az olajnyomás lámpa.
Szóval, amit írsz az első 1-2 főtengelyfordulatról, azt - ahogy a lányom mondaná - adom.

E technikát tekintve csak 28 évvel előztem meg a Renault-t;)
"...Az igazi áttörés azzal jött, amikor egy mérnök felvetette: a hibrideknél bevett gyakorlattal ellentétben ne alapjárati fordulat táján indítsák be a benzinmotort, amikor épp szükség van rá, hanem jóval feljebb, a rángatási és remegési határon messze túl, ott, ahol magától is simán jár. Ez volt a 2500 1/min érték - igen, a Clio rendszerében ilyen pörgés mellett röffen csak a négyhengeres..."
(Ami hajtásrendszer amúgy kifejezetten tetszett, amikor kipróbáltam).

Írtad:
"...az első 1-2 főtengelyfordulat alatt még olajnyomás sincs, csak az a minimális mennyiség, ami a hengerfalon rajtmarad, aminek még a "folyékonysága" is messze van az ideálistól a téli hidegben..."

Ez napi kétszeri hidegindítással egész évben, nyolc-tizenhatezer főtengelyfordulat 16 év alatt.
De itt jön amit írsz tovább:

"...Az idősebb autó vétele is szopás. Elöregednek a gumialkatrészek, elkezd rozsdásodni, a vezetékek szigetelése megtörhet, műszerfal műanyagját megrepedezik stb-stb. Egy kábelkorbács cserélye/javítása nem lehet egy sétagalopp, gondolom én..."

Ha nem kezdi el enni a motor az olajat, akkor sajnos meg jön az, amit te írsz.
Legendás sztorikat hallok, olvasok az öregedésgátlómentes, meg újrahasznosított műanyagokról, gumikról.
Sajnos van saját tapasztalat is:
A 16 éves Albeánkban elkezdett szó szerint szétmállani a műanyag levegőszűrő ház.
Bontóból? Az is ugyanolyan lenne.
Új 80000 ft, kedvezménnyel 50000...a lányomé lesz az autó, megvettem hozzá.

Apám persze hozta korosztályának klasszikus problémamegoldó megközelítését:
  • "Fiam; lehajtom neked kettes lemezből, soha nem lesz vele többet gondod."
  • o_O
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Semmi extra nincs ebben. Amúgy a ferde rugós Csörgő a legrosszabb megoldás. Iszonyatos módon tud a legkissebb pályahibán is belibegni. Egy élmény vele a vonalbeutazás Gyékényes és Szentlőrinc között! :D

Mi szerencsére a közelébe se megyünk annak az elátkozott helynek.
Mondjuk dízelből is csak a félholt 469-esek vannak nálunk, lett volna lehetőség visszavenni az egyik Ludmillát, de a vezetőség nem akar költeni fenntartására, meg a Lőrinccel se akartak emberkedni aki így beolvasztja a V-Híd flottába.
 
  • Tetszik
Reactions: gergo55

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Még egy japó extremitás, ezúttal egy új-zélandi futárnál futott el 2 millió kilométer fölött egy 1993-as Toyota Corolla, ‘természetesen’ csak kopó-fogyó alkatrészeket és az itt is obligát kéthetes olajcsere periódust betartva.


65477835-11526821-image-a-55_1670797781927.jpg

 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 003
31 087
113
Napi szinten többször mentem át a cégessel a körforgalmon az építése alatt, de akkor még terelőbójákkal övezve.
Most, hogy átadták, elvittem a zasszonyt' (lásson ő is világot:D) keleti irányból megközelítve a legbelső sávon - abból baj nem lehet.
Nyilván a legbelsőbe tévedt a tőlem jobbra levő behajtáskor, ha gyorsabban lódulok neki a zöldnek, akkor szépen leamortizálta volna a kincsünket...
Természetesen fogalma nem volt róla, hogy mi a probléma, amikor a következő - két autót átengedő - lámpás kereszteződésig araszolgatva megkérdeztem, hogy ez mi volt?
Ha ez igaz, még jó hogy nem arra járok "műszakváltáskor":
Nem tudom, hogy kinek a mániája mostanság ez a szórjunk mindenhova turbókörforgalmat, de Veszprémben lassan a budiba is pakolnak egyet annyi lesz. Hál' Istennek nálunk csak 2x1 sávosak, de így is nem egy busz meg kamion ragadt már be a belső sávba, plusz semennyire nem segítenek a torlódások felszámolásában, sőt. Főleg, hogy az első esetében a kórház/meki mellett a zebrákkal még a kontrollálatlan gyalogosforgalmat is ráengedték a turbókörforgóra, szóval ha még tudnál is épp a forgalomtól menni, a 832 gyalogosnak fixen akkor kell átmennie mikor ott vagy. Vagy 30 éven keresztül teljesen jó volt ott a lámpa, de neeem, Európa kúttúrális fővárosa leszünk, most akkor mindent szét kell bombázni.
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 803
2 555
113
Mi szerencsére a közelébe se megyünk annak az elátkozott helynek.
Mondjuk dízelből is csak a félholt 469-esek vannak nálunk, lett volna lehetőség visszavenni az egyik Ludmillát, de a vezetőség nem akar költeni fenntartására, meg a Lőrinccel se akartak emberkedni aki így beolvasztja a V-Híd flottába.
Azért Lőlő kék Szergeje az nem hazudik! :D

Amúgy a karbantartás egyik legnagyobb hátráltatója még a vasúti munkagépek hiánya! Az egész dél-dunántúli régióban nics 3 működő Tvg vagy Udj. Ezen kéne változtatni. De sajnos egy új gép ára kb a 2023as költségvetés 85 százalákát elvinné.
 
  • Szomorú
Reactions: enzo
T

Törölt tag 1711

Guest
Nem tudom, hogy kinek a mániája mostanság ez a szórjunk mindenhova turbókörforgalmat, de Veszprémben lassan a budiba is pakolnak egyet annyi lesz. Hál' Istennek nálunk csak 2x1 sávosak, de így is nem egy busz meg kamion ragadt már be a belső sávba, plusz semennyire nem segítenek a torlódások felszámolásában, sőt. Főleg, hogy az első esetében a kórház/meki mellett a zebrákkal még a kontrollálatlan gyalogosforgalmat is ráengedték a turbókörforgóra, szóval ha még tudnál is épp a forgalomtól menni, a 832 gyalogosnak fixen akkor kell átmennie mikor ott vagy. Vagy 30 éven keresztül teljesen jó volt ott a lámpa, de neeem, Európa kúttúrális fővárosa leszünk, most akkor mindent szét kell bombázni.


Körforgalom a közlekedésmérnöki képzés szent javelinje.
Legbiztonságosabb, legnagyobb áteresztőképességű, leggyorsabb.
Papíron.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 418
20 601
113
Körforgalom a közlekedésmérnöki képzés szent javelinje.
Legbiztonságosabb, legnagyobb áteresztőképességű, leggyorsabb.
Papíron.
Ja, aztán M0 végére Budakalászra lámpát tettek bele, ami WTF/LOL, de több ezt az átállást megélő ismerős szerint nagyot javított az áteresztőképességén csúcsidőben, és a balesetek száma csökkent tőle.

(ésszel használva szerintem jó kis megoldás, semmi bajom vele, de néhol pályáról lehajtás után 3-4 körforgalom után jutok el a célomhoz... nem is értem mit szívtak.)
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 616
12 774
113
Nem tudom, hogy kinek a mániája mostanság ez a szórjunk mindenhova turbókörforgalmat, de Veszprémben lassan a budiba is pakolnak egyet annyi lesz. Hál' Istennek nálunk csak 2x1 sávosak, de így is nem egy busz meg kamion ragadt már be a belső sávba, plusz semennyire nem segítenek a torlódások felszámolásában, sőt. Főleg, hogy az első esetében a kórház/meki mellett a zebrákkal még a kontrollálatlan gyalogosforgalmat is ráengedték a turbókörforgóra, szóval ha még tudnál is épp a forgalomtól menni, a 832 gyalogosnak fixen akkor kell átmennie mikor ott vagy. Vagy 30 éven keresztül teljesen jó volt ott a lámpa, de neeem, Európa kúttúrális fővárosa leszünk, most akkor mindent szét kell bombázni.

Külön "kedvencem", amikor a "ki" irányba telepítenek jelzőlámpát. Miskolcon ezt már korábban is eljátszották az Újgyőri főtéren is.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 616
12 774
113
Miskolc.

Sikerült néhány záróvonalat begyűjtenie, de a helyzet bonyolultsága miatt ezen nem is lehet csodálkozni.

Számomra a zene egy borzalom. :D

"Autózza velünk végig a frissen átadott Y-hidat és a turbókörforgalmat - oda és vissza"

Napi szinten többször mentem át a cégessel a körforgalmon az építése alatt, de akkor még terelőbójákkal övezve.
Most, hogy átadták, elvittem a zasszonyt' (lásson ő is világot:D) keleti irányból megközelítve a legbelső sávon - abból baj nem lehet.
Nyilván a legbelsőbe tévedt a tőlem jobbra levő behajtáskor, ha gyorsabban lódulok neki a zöldnek, akkor szépen leamortizálta volna a kincsünket...
Természetesen fogalma nem volt róla, hogy mi a probléma, amikor a következő - két autót átengedő - lámpás kereszteződésig araszolgatva megkérdeztem, hogy ez mi volt?
Ha ez igaz, még jó hogy nem arra járok "műszakváltáskor":
Most néztem meg a videó végét; 9 percnél pont ugyanonnan ugyanezt játszotta el a videó készítője, mint amit leírtam.
Egy élmény lehet ott a többi autósnak, ha ketten nem tudnak megegyezni.
 
  • Tetszik
Reactions: jani22