Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 753
113
Van véleménye a debrecenieknek meg a gödieknek is az életterük érintő kérdésekben, de az egyből stratégiai beruházás. Egyedül a pest-budai népek akiknek nem merik erőből letolni a stratégiai beruházást a torkán... mert a lakógyűlés leszavazza!

Nem érted, bár már sokadszorra lett elmagyarázva. Az hogy neked az óbudai kaptár lakógyűlése miatt milyen frusztrációid vannak a , egyéni szociális probléma és nem tartozik ide.

Tény - nem a lakosság döntött róla - őket amúgy elfelejtették megkérdezni - hanem a bíróság, mégpedig azért dobta vissza, mert szarul volt előkészítve. Az hogy jó-e vagy rossz-e a beruházás, nem is lett tárgyalva (Vitézy erről nem kérdezett meg senkit), hiszen eleve szabálytalan volt az egész.

Mivel EU-s pénzeket akartak lehívni ezért a környezetvédelmi engedélyeztetésnek is le kellett volna mennie, függetlenül attól hogy stratégiai vagy sem, de a csodagyerek vezényletével nem történt ez ügyben az év világon semmi. Tavaly már visszadobta a bíróság, leírta mit kellett volna, megint nem csinálták meg és kapkodva erőből próbálták áttolni, jéééé, megint nem sikerült.

A sorok között olvasva egyébként az is kiderül, hogy Dávidka úgy rendelte meg egy komplett (3.) vasúti hidat egy semmibe vezető vágánnyal, hogy a soron következő szakasznak még SEMMILYEN engedélye nem volt. Most ott áll, egy vágányt vezet át a Dunán a semmibe. :D

Persze ha szerinted ez csak felesleges kukacoskodás, meg minek környezetvédelem, hiába ez rá a szabály, akkor legyen nálad az alagsorban atomhulladéktemető, az ablakod előtt meg magasvasút, hiszen mindenki csak addig lánglelkű urbanista, amíg az ő placcát nem érinti a dolog, a másét szétcseszni sosem fáj.

És ha elbaszta az engedélyezést, akkor attól máris felesleges a beruházás, meg lehet tapsolni?

A közlekedésszakmában vannak nem kevesen, akik azt mondják, hogy ez - a többi megalomán, világ pénze nem elég rá projekthez hasonlóan - egy felesleges és drága beruházás ahelyett, hogy a V0-nak végre nekiállnának rendesen, ami mondjuk nem a város kellős közepén vezetné át a tehervagonokat.

Hogy az életében soha sehol nem dolgozott műkedvelő Vitézynek erről meg más a véleménye, meg mit hazudozik össze "a papír és a slide mindent elbír" alapon, őszintén szólva engem nem érdekel. Rég hitelét vesztett személy.

Hogy ezért, meg a vidáman eltapsolt (a kivitelezőenek előre kifizetett, most jó eséllyel visszafizetendő) kb. SZÁZTÍZ MILLIÁRD forintért ki is a felelős, nem nehéz kitalálni.

Megy is a terelés hogy aszongya vasútellenes aki támadja. Hát, kommukiációban jó a gyerek, meg tudja forgatni úgy hogy a végén még hálás is neki a végén, a projektmenedzsmentben már kevésbé...

Aztán azokra a pontokra reklektálhatnál, hogy eddig is volt teherforgalom, és hangosabb volt, mint ami lesz, Vitézy állítása szerint... de a V0 akiket érint, az meg le van szarva, mert nem nemes XI. kerületiek?

Hogy az eddig mindent, mindenhol elbaszó, a sikerért bejelentkező és a felelősséget folyton elhárító, mindenhonnan kirúgott Vitézy Dávid mit magyaráz utólag össze meg kiabál be a partvonalról, azt nem az én tisztem, dolgom, időtöltésem helyrerakni.
Megtette helyettem már régen a közlekedésszakma, tessék a fanboykodás helyett szépen utánaolvasni..
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 529
12 318
113
Vannak reagálások rendesen a hozzászólásaimra, s van egy-két gondolat is amire reagálnék.
Úgyhogy hozzászólás cunami indul!

Nyugi, az első lesz a leghosszabb...
Manapság már alig érdekel valakit, hogy miben milyen motor van. De egyébként is ahogy nézegetem az új autókat, mind motor, mint modellválaszték terén egyre inkább szűkül a paletta.
Megmondom őszintén, már engem sem érdekel különösebben, hogy épp milyen az új személyautó motorja, váltója satöbbi. Hiába kézi a váltó, ha se íze-se bűze. Már formára is egyenek, senki nem tud és nem mer kockáztatni; minden ki van számolva és piackutatva, ami az egyéniekedéseket hazavágja.
Én megtaláltam, ahol ki tudom élni a gépiséget és azzal elég jól el vagyok.
Hipotézis:

Szerintem nem véletlen, hogy a XX. század második felében az autók jó részének meglehetősen széles motorpalettája volt. Mind teljesítményskálában, mind akár műszaki kialakításában akár egy típuson belül is. S ennek sajátos műszaki kezdetlegesség volt az oka.
Majd a végén leírom, hogy szerintem melyik;)
A mérnökök nem tudták, hogy a teljesítmény, használhatóság, gazdaságosság háromszögben tévelyegve melyik kezükbe harapjanak.
Ugyanis az akkori motorok ezt a hármat egyszerre nem igazán tudták.
Ha nyugisra/gazdaságosra hangoltak egy motorkát, akkor a teljesítménye volt kicsi. (Az európai autókban használt motorok jó része ugye 50-80 lóerős volt). Ráadásul szerencsétleneknek meg kellett küzdeniük az akkori autók légellenállásával is. Így nem véletlen, hogy a végáttételeket úgy méretezték, hogy a legnagyobb teljesítményhez tartozó fordulatszámhoz tartozott a maximális sebesség a legmagasabb fokozatban - leginkább negyedikben. Tehát 120-nál már ordítottak 4000 körüli fordulattal...
Tehát olyan motor kellett volna, ami vidáman forog ekörül-felett-is.
Mondjuk egy Skoda 105L?:rolleyes:
De mondhatnám a 8 szelepes 1.4-es F Astra motort is...
Ezek kis fordulaton érezték jól magukat, itt viszonylag takarékosak voltak, de lelkes pörgéshajlammal hááát nem lehetett megvádolni őket.
Voltak persze pörgős motorok is; (pl. a Nagypoláké is ilyen volt) az Alfa Romeo motorok, vagy az akkori 16 szelepesek.
Cserébe nem szerettek húzni a pincéből, de legalább gazdaságtalanok voltak...
Ahogy gazdaságtalanok voltak, ha több karburátorosak voltak, vagy turbósak, vagy egyszerűen csak viszonylag magas volt a literteljesítményük. Cserébe szenvedés volt velük pl. a városi tötymörgés.
Az erős turbósak ráadásul kezelhetetlenek is voltak az átlagautós számára. Leghírhedtebb példa erre az első Porsche Turbo, ezt a (számított) nyomaték jelleggörbét figyeljétek!

Mihez tartás végett az ezres I30-amnak jóval nagyobb a nyomatéka 1000-1500 között, mint ennek a háromliteres szörnyetegnek! (nem néztem el, az alapfelszereltségű I30-ban nincs lágyhibrid, hanem ez a Kona motorverzió van benne)



Volt még egy megoldás, a nagy lökettérfogat (leginkább sok hengerrel), de az energiahordozó szegény Európában, ahol már egy 1.2-es sportverziónak számított az 1.1-eshez képest, ez szóba sem jöhetett széles körben.

Az autógyárak így minden lóerőért megszenvedtek - emlékezzünk, hogy milyen "mind meghalunk" hangulat volt a katalizátor bevezetésekor...

A megváltást szerintem a változó szelepvezérlés elterjedése hozta, amit először sorozatgyártásban az Alfa Romeo követett el -1980-ban!

A széles körű elterjedése után már nem téma a gazdaságosság-használhatóság-teljesítmény, így szinte egy nyomorult, tetszőlegesen skálázható teljesítményű háromhengeres motorral le lehet tudni akár az egész típus palettát. Lásd Ford 1.0, Peugeot 1.2

...hát ki tud ezután lelkesen érdeklődni azután, hogy milyen motor van egy autóban?:(
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 627
31 618
113
Vannak reagálások rendesen a hozzászólásaimra, s van egy-két gondolat is amire reagálnék.
Úgyhogy hozzászólás cunami indul!

Nyugi, az első lesz a leghosszabb...


Hipotézis:

Szerintem nem véletlen, hogy a XX. század második felében az autók jó részének meglehetősen széles motorpalettája volt. Mind teljesítményskálában, mind akár műszaki kialakításában akár egy típuson belül is. S ennek sajátos műszaki kezdetlegesség volt az oka.
Majd a végén leírom, hogy szerintem melyik;)
A mérnökök nem tudták, hogy a teljesítmény, használhatóság, gazdaságosság háromszögben tévelyegve melyik kezükbe harapjanak.
Ugyanis az akkori motorok ezt a hármat egyszerre nem igazán tudták.
Ha nyugisra/gazdaságosra hangoltak egy motorkát, akkor a teljesítménye volt kicsi. (Az európai autókban használt motorok jó része ugye 50-80 lóerős volt). Ráadásul szerencsétleneknek meg kellett küzdeniük az akkori autók légellenállásával is. Így nem véletlen, hogy a végáttételeket úgy méretezték, hogy a legnagyobb teljesítményhez tartozó fordulatszámhoz tartozott a maximális sebesség a legmagasabb fokozatban - leginkább negyedikben. Tehát 120-nál már ordítottak 4000 körüli fordulattal...
Tehát olyan motor kellett volna, ami vidáman forog ekörül-felett-is.
Mondjuk egy Skoda 105L?:rolleyes:
De mondhatnám a 8 szelepes 1.4-es F Astra motort is...
Ezek kis fordulaton érezték jól magukat, itt viszonylag takarékosak voltak, de lelkes pörgéshajlammal hááát nem lehetett megvádolni őket.
Voltak persze pörgős motorok is; (pl. a Nagypoláké is ilyen volt) az Alfa Romeo motorok, vagy az akkori 16 szelepesek.
Cserébe nem szerettek húzni a pincéből, de legalább gazdaságtalanok voltak...
Ahogy gazdaságtalanok voltak, ha több karburátorosak voltak, vagy turbósak, vagy egyszerűen csak viszonylag magas volt a literteljesítményük. Cserébe szenvedés volt velük pl. a városi tötymörgés.
Az erős turbósak ráadásul kezelhetetlenek is voltak az átlagautós számára. Leghírhedtebb példa erre az első Porsche Turbo, ezt a (számított) nyomaték jelleggörbét figyeljétek!

Mihez tartás végett az ezres I30-amnak jóval nagyobb a nyomatéka 1000-1500 között, mint ennek a háromliteres szörnyetegnek! (nem néztem el, az alapfelszereltségű I30-ban nincs lágyhibrid, hanem ez a Kona motorverzió van benne)



Volt még egy megoldás, a nagy lökettérfogat (leginkább sok hengerrel), de az energiahordozó szegény Európában, ahol már egy 1.2-es sportverziónak számított az 1.1-eshez képest, ez szóba sem jöhetett széles körben.

Az autógyárak így minden lóerőért megszenvedtek - emlékezzünk, hogy milyen "mind meghalunk" hangulat volt a katalizátor bevezetésekor...

A megváltást szerintem a változó szelepvezérlés elterjedése hozta, amit először sorozatgyártásban az Alfa Romeo követett el -1980-ban!

A széles körű elterjedése után már nem téma a gazdaságosság-használhatóság-teljesítmény, így szinte egy nyomorult, tetszőlegesen skálázható teljesítményű háromhengeres motorral le lehet tudni akár az egész típus palettát. Lásd Ford 1.0, Peugeot 1.2

...hát ki tud ezután lelkesen érdeklődni azután, hogy milyen motor van egy autóban?:(
Én ezt nem feltétlen a fejletlenségnek tudom be, hanem, hogy egy-egy márkának volt arculata; volt célcsoportja és még csak nem is feltétlenül akart egy-egy márka mindent lefedni. Ezen túl talán sokkal nagyobb mozgástere volt a formatervezőknek és a mérnököknek amik fölé már a gazdasági osztály, a vélt vagy valós társadalmi PC-ség és hasonlók sokkal dominánsabbá váltak.

Egyébként például régen is tudtak jó légellenállási mutatóval rendelkező autókat tervezni:
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 310
20 247
113
A széles körű elterjedése után már nem téma a gazdaságosság-használhatóság-teljesítmény, így szinte egy nyomorult, tetszőlegesen skálázható teljesítményű háromhengeres motorral le lehet tudni akár az egész típus palettát. Lásd Ford 1.0, Peugeot 1.2

...hát ki tud ezután lelkesen érdeklődni azután, hogy milyen motor van egy autóban?:(
Azért egy háromhengerest már hallani is fáj... és hiába lehet elviekben elég az is, a gyakorlatban azért nem mindig sikerül igazán élhetőre.

Lehetne még innováció a témában, pl. a teljesen elektronikus szelepvezérléssel.



Ahogy azt a szöveges is ismerem, hogy a sportos felfüggesztés se érdekel igaziból senkit, aztán beülök egy Hyundai Konaba és olyan imbolygós fos, hogy rosszul leszek... (A Dacia Spring-et nem is említem, az azért más kategória, nem fair annyira budget kocsit túl szigorúan mérni).
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 529
12 318
113
Igazából nekem a következők fontosak: ne zabálja a benzint és a motorolajat olajat sem. Dízelt nem vennék szívesen, nekem a dízel járművek, azok a tankok, traktorok mozdonyok. Az autó benzinnel megy. Ami még kritérium, hogy első kerék meghajtású legyen, ha sima személyautó. Hátsó kerék meghajtást akkor tudok elnézni egy autónak, ha az terepjáró. Egyébként a hátsó kerék meghajtású autók nekem inkább versenypályára valók, mint, közútra. Pontosan ezért nem vennék például Samara előtti Ladát sem. Mert komoly érzés, ha csúszik a hátulja, de akkor nem a legjobb ha jönnek szembe is. A versenypályán ez pedig kevésbé jellemző, mint a közutakon. Persze tudom, hogy vannak mindenféle elektronikus segédeszközök, meg én vagyok a béna, de attól nekem a hátsó kerék meghajtás egyfajta plusz kockázat a közúton. Egy versenypályán pedig az az élmény. Ettől függetlenül nem is egy magát aranykezű, aranylábú sofőrnek gondoló ismerős aki "bármilyen megcsúszást megfog mindenféle elektronika nélkül" már landolt a sövényben/árokban, amikor esős volt az út, vagy éppen letaposott havas. Első kerékhajtásúval is meg lehet csúszni, de ott könnyebb kijönni belőle. Ilyenre is volt példa, utasként ültem abban az Astrában, amit az egyik, saját bevallása szerint "Forma-1-es szintű vezetési képességekkel" rendelkező ismerősöm vezetett. Én ott ültem a jobb ülésben 4 sör meg 2 kör vodka után enyhén részegen. Négyszer szóltam neki, hogy jég van, mert nagyon fényes az út, forduljon lassan. Nem, mert ő majd megmutatja: nagy sebességgel befordultunk a szükséges útra, aztán szépen elindult az autó, ahogy kell. Ha a ház tulaja nem ültetett egy szép nagy sövényt a háza elé, akkor lehet, hogy a nappalijába köszöntünk volna be kilinccsel előre.
Amit még nézek, főleg, ha Pesten akarom használni, hogy légzsák és ABS legyen. Plusz a klasszikus, hogy legyen vastag az ajtó, amire még az oktatóm tanított, hogy azt mindig nézzem, bármilyen típusú autót veszek. Nekem ezek a legfontosabbak, én az autót nem menőzni veszem, hanem A-ból B-be járni, napi használatra. Ha van benne légkondicionáló azt sem dobom ki nyilván. A szervokormányért sem haragszom, főleg ha annyira el van találva, mint a Priora esetében. Férjek el benne normálisan, tehát az ilyen Suzuki Alto jellegű szappantartók nem kerülnek szóba. A szüleimnek van, elég belőle annyi. Tapasztalatnak jó, mert nagyon gyakran eszik annyit, mint a Lada (5,2-6,8 liter), pedig a Lada motorja 500ccm-el nagyobb. Tehát nem működik az az érv rajta, hogy "azért veszek kicsit, mert az kevesebbet fogyaszt". A másik amit megint nem tudok felfogni teljesen, mert csak az érzelmi oldalát értem: "én BMW alatt nem ülök semmibe". Közben pedig emberünk olyan, hogy egy újat nincs pénze megvenni, használtat is csak részletre. Aztán utána meg rákölti a vételár sokszorosát és nem feltétlenül tuningra, hanem javításra. Persze én se szóljak, mert használt autóm van. Viszont olyan, amit helyben ki tudtam fizetni, tehát tényleg az enyém, és nem várom minden hónapban a 16-át, és a trélert remegő gyomorral, mert nem tudtam átutalni az aktuális részletet. Éppenhogy megvolt a B kategóriás vezetői engedélyem, amikor láttam, hogy a szomszédtól viszik a 206-ost, mert nem tudta fizetni a részletet. Én nem szeretném ugyanazt átélni, ezért nem vettem részletre autót. Pedig pl a korábban pro és kontra kivesézett Lada Vesta SW Cross nagyon tetszik. Viszont attól, hogy tetszik, még bármi olyan történhetett volna, hogy megveszem, de egy idő után nem tudom tovább fizetni a részleteket, és akkor ott maradok autó nélkül. Nekem nem hiányzik az ilyesmi. Tud lenni egy rakás egyéb kockázat, ami miatt oda lehet az autó (pl belejön egy részeg autós, oldalról,stb), és tulajdonosként nem tudom befolyásolni a bekövetkezését. Viszont ennek tudom: nem veszek részletre autót. Nagyjából ennyi.
Hátsókerék hajtás:

Eredetileg hátsókerék hajtás párti vagyok.
Ennek műszaki oka van. A 80-as években ( különösen a KGST-ben, Dacia, Wartburg) a fronthajtáshoz sem a futóművek, sem a kormányművek nem voltak felnőve. (Pl. hajtási befolyások a kormányon).
Egy jó hátsókerekes kormánya legalább szenzitív volt, ha már nem volt szervorásegítés.
A Nagypoláké és a Volga 2410-esé pl. kifejezetten kellemes volt - persze a környezetében...

Ma is van létjogosultsága sportautóknál, illetve az elektromos autóknál. Még a VII-es e-Golf kis teljesítményűnek számító motorja is úgy tekeri el az első kerekeket picit is rosszabbul tapadó felületen, mint Ágnes asszony a lepedőjét.

Én 87-től úgy 2004-ig szinte csak hátsókerekest vezettem (az említetteken kívül Skoda 105-öt, Lada összest, Nysa-t, Transitokat, UAZt, Roburt) téli gumi nyema, mese nem volt; ha a betegek fennt voltak Lillafüreden terápián, s napközben nagyobb hóesés, önos eső miatt lezárta az utat a rendőrség, nekem akkor is fel kellett értük mennem/felengedtek.
Legalább nyugodtan rakhattam keresztbe a 15 személyes Transitot a Hámori tónál...

A mai átlagautóknál számomra teljesen közömbös, hogy hol hajtanak, a szervokormányok a régi full mechanikusokhoz képest teljesen élettelenek, kilúgozottak, semmi élmény tekerni őket, a hajtási problémákat meg lekezelik az elektronikák.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 529
12 318
113
Azért egy háromhengerest már hallani is fáj... és hiába lehet elviekben elég az is, a gyakorlatban azért nem mindig sikerül igazán élhetőre.

Lehetne még innováció a témában, pl. a teljesen elektronikus szelepvezérléssel.



Ahogy azt a szöveges is ismerem, hogy a sportos felfüggesztés se érdekel igaziból senkit, aztán beülök egy Hyundai Konaba és olyan imbolygós fos, hogy rosszul leszek... (A Dacia Spring-et nem is említem, az azért más kategória, nem fair annyira budget kocsit túl szigorúan mérni).
Három henger: Én megértelek. De egyre szűkül a választási lehetőség.
Kipróbáltam, kellemes meglepetés volt (hergeltem magam előtte én is). Ennyi.
Aki eddig még nem vezetett olyat, ki sem szúrta az I30-ban; azt hitték, hogy 1.4-1.5-ös négyhengeres turbó...
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 529
12 318
113
Én is így gondolom. Soha nem vezettem automatát; nem is nagyon vakaródzok érte és valahol remélem, hogy soká ér utol. De ez már nem váltási élmény, hanem pudingkavarás, legalábbis az egyik 'új' használati eszközünkben. És el tudom fogadni, ha valakinek ez már érdektelen, mert ebben tényleg sok érdekes nincs. De mint írtam, én megoldottam, hogy ezeket a hiátusokat meg tudjam élni.
30 évig kézi váltós, leginkább lóerőszegény vackokat (Nysa, szívódízel Transit) vezettem, s persze 90%-ban városban.
Elég volt.
Nyilván teljesen más, ha naponta csak egy-két órát vezet az ember, netán hobbiként, kanyargós országúton, szerpentineken.
A túl hosszúra áttételezett Albeát ötből, négyből vissza háromba, kettőbe (egybe:rolleyes:) legszívesebben duplakuplung-gázfröccsel rakom vissza (most csak azért járatom meg hetente kiforgatva 4-5000-ig, hogy járjon, amíg a lányom meg nem szerzi a jogsiját).
A sikeres váltás élménye szocializáció.

De ma, városban, kézzel tologatni egy botot, meg rugdosni egy pedált úgy, hogy minden mást elektronika vezérel (még a váltást is zseniálisan tudja) - anakronizmus.

Szoktam mondani; gépészkedésre hivatkozol?
Akkor miért nem aszinkron váltós autót vezetsz!? (Ott van sikerélmény!) Szinkronváltó? Úrificsúrkodás!:p;)

Jó párszor mentem haza udvarlásból a Nagypolákkal kuplung nélkül (mire rájöttem, hogy miért szakad el gyakran) vidékről Miskolcra...

Egyáltalán mi és ki dönti el, hogy mi a hiteles gépészkedés?
Régen az előgyújtás menet közbeni állítása is szerves része volt...

Tudom, kifogtok tagadni, de az elektromos Golfból átülve már bármelyik kommersz belsőégésű/bármilyen váltós mai autó olyan kezdetleges a városi forgalomban, mint amilyen lehet átülni egy 50-es évek utáni autóból T-Fordba.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 529
12 318
113
mással nem tudod megvenni...csak automata van....
Igen, tudom.:(
...csak automata van....amúgy állandóan kapargatnál csak vele.... :D
Abban biztos lehetsz;)

A kései időpont miatt már nem fogott az agyam, emiatt provokatőröztelek le, valójában azt akartam írni (ez már csak elalvás előtt állt össze a fejemben), hogy ideológiailag elhajló provokátor!:hadonaszos:
(Turbó, összkerékhajtás, automata váltó, hát mivé válik így a világ, ha már egy BMW-ben is?:D)
 
  • Vicces
Reactions: deze75

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 156
10 548
113
Van véleménye a debrecenieknek meg a gödieknek is az életterük érintő kérdésekben, de az egyből stratégiai beruházás. Egyedül a pest-budai népek akiknek nem merik erőből letolni a stratégiai beruházást a torkán... mert a lakógyűlés leszavazza!

És ha elbaszta az engedélyezést, akkor attól máris felesleges a beruházás, meg lehet tapsolni?

Aztán azokra a pontokra reklektálhatnál, hogy eddig is volt teherforgalom, és hangosabb volt, mint ami lesz, Vitézy állítása szerint... de a V0 akiket érint, az meg le van szarva, mert nem nemes XI. kerületiek?
Ez is kiemelt projekt csak már ahhoz képest is túlzásba vitték a környezetvédelmi engedély elbagatelizalast.
Közlekedésfejlesztési konferencián ucsorgok, itt volt a Lázar János helyettese, Csepregi Nándor, meg ők is Vitezyt hibáztatják hogy ezt elcseszte.
A helyieknek meg legyen már joga tiltakozni Budapesten-Kelenfoldon-Debrecenben-Godon.
Az én kérdésem hogy miért nem zárt csőben fut az a tervezett vasút? És kapnak mellé a lakók új ablakokat/ho és hangszigetelt kárpótlásul.
(Én ott dolgoztam a Dombóvári úton az Uvatervben kilenc évig, a zajvédő fal is egész jó volt, engem nem zavart a vonat)
A vonatok átlagéletkora is katasztrófa 2007ben vettek utoljára új mozdonyt, gyakorlatilag a Szili-Csorgo a MÁV mozdony flotta, a többi csak dísz a darabszám alapján. 48 év az átlagéletkora.
És most az az új ötlet hogy valaki vegyen új mozdonyt-kocsit-motorvonatot és a MÁV majd bérli tőle. (Van már olyan tőkeerős magyar üzletember aki ezt tudja finanszírozni)
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 156
10 548
113
Nem érted, bár már sokadszorra lett elmagyarázva. Az hogy neked az óbudai kaptár lakógyűlése miatt milyen frusztrációid vannak a , egyéni szociális probléma és nem tartozik ide.

Tény - nem a lakosság döntött róla - őket amúgy elfelejtették megkérdezni - hanem a bíróság, mégpedig azért dobta vissza, mert szarul volt előkészítve. Az hogy jó-e vagy rossz-e a beruházás, nem is lett tárgyalva (Vitézy erről nem kérdezett meg senkit), hiszen eleve szabálytalan volt az egész.

Mivel EU-s pénzeket akartak lehívni ezért a környezetvédelmi engedélyeztetésnek is le kellett volna mennie, függetlenül attól hogy stratégiai vagy sem, de a csodagyerek vezényletével nem történt ez ügyben az év világon semmi. Tavaly már visszadobta a bíróság, leírta mit kellett volna, megint nem csinálták meg és kapkodva erőből próbálták áttolni, jéééé, megint nem sikerült.

A sorok között olvasva egyébként az is kiderül, hogy Dávidka úgy rendelte meg egy komplett (3.) vasúti hidat egy semmibe vezető vágánnyal, hogy a soron következő szakasznak még SEMMILYEN engedélye nem volt. Most ott áll, egy vágányt vezet át a Dunán a semmibe. :D

Persze ha szerinted ez csak felesleges kukacoskodás, meg minek környezetvédelem, hiába ez rá a szabály, akkor legyen nálad az alagsorban atomhulladéktemető, az ablakod előtt meg magasvasút, hiszen mindenki csak addig lánglelkű urbanista, amíg az ő placcát nem érinti a dolog, a másét szétcseszni sosem fáj.



A közlekedésszakmában vannak nem kevesen, akik azt mondják, hogy ez - a többi megalomán, világ pénze nem elég rá projekthez hasonlóan - egy felesleges és drága beruházás ahelyett, hogy a V0-nak végre nekiállnának rendesen, ami mondjuk nem a város kellős közepén vezetné át a tehervagonokat.

Hogy az életében soha sehol nem dolgozott műkedvelő Vitézynek erről meg más a véleménye, meg mit hazudozik össze "a papír és a slide mindent elbír" alapon, őszintén szólva engem nem érdekel. Rég hitelét vesztett személy.

Hogy ezért, meg a vidáman eltapsolt (a kivitelezőenek előre kifizetett, most jó eséllyel visszafizetendő) kb. SZÁZTÍZ MILLIÁRD forintért ki is a felelős, nem nehéz kitalálni.

Megy is a terelés hogy aszongya vasútellenes aki támadja. Hát, kommukiációban jó a gyerek, meg tudja forgatni úgy hogy a végén még hálás is neki a végén, a projektmenedzsmentben már kevésbé...



Hogy az eddig mindent, mindenhol elbaszó, a sikerért bejelentkező és a felelősséget folyton elhárító, mindenhonnan kirúgott Vitézy Dávid mit magyaráz utólag össze meg kiabál be a partvonalról, azt nem az én tisztem, dolgom, időtöltésem helyrerakni.
Megtette helyettem már régen a közlekedésszakma, tessék a fanboykodás helyett szépen utánaolvasni..
Azért az megvan hogy a Mészáros lány férje nyerte el a munkát, és hát most hogy vállnak hogy-hogy nem kiesik minden munkából a Homlok Zrt?
Persze, nem tudom hogy ez az oka-e annak hogy nem csináltak rendes környezetvédelmi engedélyt, vagy valami más van a háttérben. Vagy csak Vitézy tényleg béna.
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 818
24 179
113
Az én kérdésem hogy miért nem zárt csőben fut az a tervezett vasút? És kapnak mellé a lakók új ablakokat/ho és hangszigetelt kárpótlásul.
hmm, szóval, minden egyes lakos panasza teljesen jogos, aki a körvasút megépítése előtt költözött oda. Mondjuk szerintem viszonylag kevés 150 éves ember lakik ott, de az ő tiltakozásuk ül.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
A vonatok átlagéletkora is katasztrófa 2007ben vettek utoljára új mozdonyt, gyakorlatilag a Szili-Csorgo a MÁV mozdony flotta, a többi csak dísz a darabszám alapján. 48 év az átlagéletkora.
És most az az új ötlet hogy valaki vegyen új mozdonyt-kocsit-motorvonatot és a MÁV majd bérli tőle. (Van már olyan tőkeerős magyar üzletember aki ezt tudja finanszírozni)

Tele van a facebook pár napja, hogy még a nagy DB is bérelt egy Szilit a magyarországi vonatok kiszolgálására, román roncsok kezdenek kidögleni.

Lizingelés meg "industry standard", maximum a nagy tőkeerős vasútak bírják a vásárlás költségeit, amik alól nem privatizálták ki a teherfuvarozást jól szituált gazemberek.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 753
113
Azért az megvan hogy a Mészáros lány férje nyerte el a munkát, és hát most hogy vállnak hogy-hogy nem kiesik minden munkából a Homlok Zrt?
Persze, nem tudom hogy ez az oka-e annak hogy nem csináltak rendes környezetvédelmi engedélyt, vagy valami más van a háttérben. Vagy csak Vitézy tényleg béna.

Az összeesküvéseléletbe azért egy kicsit bezavarnak az alábbiak.

  • egyszer a közigbíróság már visszadobta, 2022 elején (egyébként ugyanezért) akkor még feltehetően nem váltak..
  • de ha igen, miért lenne gond Mészárosnak, ha a lánya minden szinten benne van a cégekben, ergo manit kapna a munkákból..?
  • az ellenzéki önkormányzatok fúrják ezerrel a projektet a bíróságon, őket is Mészáros/A Főni irányítaná a háttérből?
  • A projektfelelős Dávidka a Főnök rokona, ebbe akkorát bukott, hogy el kellett vinni pár hónapra 'pihenni'. Pedig sok mindent elnéztek eddig neki. Nem igazán érthető hogy a Főni miért vágná direkt taccsra a kedvenc rokona kis homokózóját, csak azért, mert a Lölö lánya válik?

Persze ott van az az ennél jóval életszagúbb változat, hogy Dávidka, ahogy eddig minden alkalommal, azt hitte hogy szépen letolja erőből mindenki torkán az ő elképzelését és minden probléma elhárítható egy ipari bullshitgenerátorral.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711