Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 188
10 661
113
No igen, kicsi turbó motorral nem veszek használt autót, ezt ideái is tudtam.
De akkor ha szeretnék egy kombit venni 5 millió körül, 110 lóerőnél erősebbet, digit klimával, ami elmegy nekem még öt-hat évet és százer kilométert akkor mit vegyek? Férjen be a csomagtartóba szétkapva két bringa, döntött üléssel egyben is férjenek be, ne legyen nagyon rossz vele az autópályán (tesónak volt Lodgy, nekem okés is lett volna szinte, ha nem olyan az autópályán vezetni mint valami régi amerikai filmen a folyamatos kormánytekergetés, ilyet csak az F Astrám csinált jó sok éve, 470e kilométeres futás után).
Nagyon nagy igényeim nincsenek, most egy Fiat Tipom van, de az szedán és nagyon gyenge, különben jó lenne, nekem nem kell jobb, igénytelen paraszt vagyok.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby and enzo
T

Törölt tag 1711

Guest
No igen, kicsi turbó motorral nem veszek használt autót, ezt ideái is tudtam.
De akkor ha szeretnék egy kombit venni 5 millió körül, 110 lóerőnél erősebbet, digit klimával, ami elmegy nekem még öt-hat évet és százer kilométert akkor mit vegyek? Férjen be a csomagtartóba szétkapva két bringa, döntött üléssel egyben is férjenek be, ne legyen nagyon rossz vele az autópályán (tesónak volt Lodgy, nekem okés is lett volna szinte, ha nem olyan az autópályán vezetni mint valami régi amerikai filmen a folyamatos kormánytekergetés, ilyet csak az F Astrám csinált jó sok éve, 470e kilométeres futás után).
Nagyon nagy igényeim nincsenek, most egy Fiat Tipom van, de az szedán és nagyon gyenge, különben jó lenne, nekem nem kell jobb, igénytelen paraszt vagyok.

Szürkeimport 5 ajtós Honda Civic 2 literes szívóval?
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 495
3 943
113
No igen, kicsi turbó motorral nem veszek használt autót, ezt ideái is tudtam.
De akkor ha szeretnék egy kombit venni 5 millió körül, 110 lóerőnél erősebbet, digit klimával, ami elmegy nekem még öt-hat évet és százer kilométert akkor mit vegyek? Férjen be a csomagtartóba szétkapva két bringa, döntött üléssel egyben is férjenek be, ne legyen nagyon rossz vele az autópályán (tesónak volt Lodgy, nekem okés is lett volna szinte, ha nem olyan az autópályán vezetni mint valami régi amerikai filmen a folyamatos kormánytekergetés, ilyet csak az F Astrám csinált jó sok éve, 470e kilométeres futás után).
Nagyon nagy igényeim nincsenek, most egy Fiat Tipom van, de az szedán és nagyon gyenge, különben jó lenne, nekem nem kell jobb, igénytelen paraszt vagyok.

V70 D5!
Mondjuk lehet nem kell rá 5 misit kiadnod... de lesz egy szuper autód.

(Nekem S60 D5 van, az ára a negyede volt a fentinek, 163 ló, 6.5L/100km (főleg város), kényelmes, biztonságos, megbízható, és autópályán elemében van a belső sávban is... Mi kell még?)
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 418
20 601
113
Nagyon nagy igényeim nincsenek, most egy Fiat Tipom van, de az szedán és nagyon gyenge, különben jó lenne, nekem nem kell jobb, igénytelen paraszt vagyok.
kb 1 évig lehetett értelmes motorral kombi Tipot kapni, most néztem miket árulnak, gyász. Kösz Prüsszel!

Amúgy a Megane kombi elég fasza, hiába van itt egy hibás motorszériásról is szó. (dízel!)
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Szürkeimport 5 ajtós Honda Civic 2 literes szívóval?

Annyiért nem kap a 10-11genből. Ellenben 9gen Civicből már simán és az 5 ajtós is meg szívó is, még van benne Magic Seat is szóval a pakolással valószínűleg nem lesz gond.


6,5-ért már teljesen fullos, 1,8-as motorral is van, ezalatt pedig biztosan talál @alali77 1,4-est is olcsóbban ami nem egy erőmű, de azért bőven el lehet vele menni.

Pl https://www.hasznaltauto.hu/szemely...2377#sid=f67a4275-974d-4539-ac22-800d1327dd0d

A motort meg ha nem tette eddig valaki gondosan tönkre akkor az unoka is használni fogja. Meg kell nézetni egy normális szervízzel (Bosch stb.)
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 616
12 774
113
No igen, kicsi turbó motorral nem veszek használt autót, ezt ideái is tudtam.
De akkor ha szeretnék egy kombit venni 5 millió körül, 110 lóerőnél erősebbet, digit klimával, ami elmegy nekem még öt-hat évet és százer kilométert akkor mit vegyek? Férjen be a csomagtartóba szétkapva két bringa, döntött üléssel egyben is férjenek be, ne legyen nagyon rossz vele az autópályán (tesónak volt Lodgy, nekem okés is lett volna szinte, ha nem olyan az autópályán vezetni mint valami régi amerikai filmen a folyamatos kormánytekergetés, ilyet csak az F Astrám csinált jó sok éve, 470e kilométeres futás után).
Nagyon nagy igényeim nincsenek, most egy Fiat Tipom van, de az szedán és nagyon gyenge, különben jó lenne, nekem nem kell jobb, igénytelen paraszt vagyok.
De akkor ha szeretnék egy kombit venni 5 millió körül, 110 lóerőnél erősebbet, digit klimával, ami elmegy nekem még öt-hat évet és százer kilométert akkor mit vegyek?

Mondanám, hogy levegőt, de félreértenéd.
Az a baj, hogy igazából nincs választék. Vannak tippek, nekem is van, pl. Hyundai I30 1.5 DPi-t. Klasszik szívócső befecskendezéses, ráadásul egy hengerhez kettő is van, már csak nem kotlik meg egy hengernél mind a kettő egyszerre!?
Bár ezek viszonylag újak. Igaz, a típus index fórumán többen is panaszkodtak a fura kuplung/váltóra.
Mondjuk a mai; kispórolt tömegű ezen alkatrészek más márkánál is tudnak diszharmonikusan viselkedni.
(Most megnéztem az árát használtan, hááát...6 millió használtan is...)

Mint már többször írtam, zsír új I30 1.0 DCT-t vettem.
(Automatát kellett vennem, mert a 32 évnyi hivatásos vezetés az én genetikámmal, a szinte kizárólag városi mikrobusz vezetéssel kihozta a csípőproblémákat, de olyannyira, hogy ha reggel a kézi váltós munkába járással kezdtem a napot, akkor már fél napot bicegtem. Amióta automata van, azóta ez a probléma szinte megszűnt.)

Használt autókat néztem első körben - úgy 4-5 éveseket - de alig voltak félmillióval olcsóbban, papíron mind 120000 kilométer alatt.
Euro6, direktbefecskendezés, turbó, duplakuplungos automata, stb. használtan!?
Hát kissé fáztam...

Egy haveromnak vettünk Nyíregyházán egy használt autó kereskedőnél 7 éves Ceedet. Szimpatikus és korrekt volt az úr. Elmondta, hogy 26 éve ott kereskedik, nyugodtan kérdezzük meg az egész várost róla, s megmutatta azt a kereskedést is németben a laptopon, ahonnan hozza (hozatja, már nem jár ki, ha nem muszáj) az autókat. S megmutatta az összes, készletén levő Ceed papírját is - mind onnan volt. Elmondta, hogy ki lehet menni magunktól, de hogy nem lesz olcsóbb összességében...
Amit kinéztünk autót, annak megmutatta, hol van ujjbegynyit felütve a küszöb. Egy hét múlva ki lesz javítva - fényképalbummal.
A tenyerébe csaptunk.
Még utána jól elbeszélgettünk egy fél órát autókról, autós múltakról, mentek a sztorizások ezerrel. (BMW-t, Mercit nem hoz, csak, ha van még rajta egy év gyári gari...)

Aztán már az átvételre nem mentem el, de megkértem a havert, hogy kérdezze meg tőle, hogy mennyiből állna meg nekem, ha hozatna egy 4-5 éves Ceed/I30 automatát?
  • A haverod vegyen új autót.
  • ?:eek:

Hát ki vagyok én, hogy egy nepperrel vitatkozzak?

Amúgy a teljes hitelösszege sem lett volna olcsóbb egy használtnak.

De amúgy a válaszában benne van a szomorú valóság: Ezek az Euro5-6-os motorok,a túl optimista olajcsere intervallumokkal (A Hyundai visszaállt az év/15000km, de ha kevesebb km, akkor fél éves(!) olajcserére), meg a lehet csak városi használattal egyszerűen időzített bombák.

...rendszeresen benézek dumálgatni a Dinitrollal dolgozó miskolci alváz/üregvédős műhelybe, ahol 0 kilométeresen megcsináltattam a kezelést (ez itt a reklám helye; amelyik a helyi Hyundai szalon udvarán használja a helységet), s ember:
Csudákat látni!

Úgy rohadnak a mai, akár csak alig 10 éves autók is a műanyag kerékjárati ívek alatt, hogy én azok mögé nézés nélkül nem is mernék venni használ autót - persze melyik tulaj engedi meg, hogy lebontogasd azokat!?:confused:

Képek 1605-ös hozzászólástól 1617-ig, ott ugyanis egy"L"-es rendszámú Corolla van:

Az a baj, hogy annyira elszálltak az árak, hogy én már nem is merek ezekből az újrahasznosított anyagokból gyártott, túlbonyolított autókból nemhogy használtat, de még újat sem ajánlani..
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 003
31 087
113
<részeg talján belerohan egy villamosmegállóba a körúton halálos balesetet okozva
<csökkentsük le a sebességhatárt mindenki mást jól megszopatva, mert kedves főpolgink egy autófóbiás retard és gYóShAjTáS


Kellett ez is mint szar a zsebbe vazzeg
 
T

Törölt tag 1711

Guest
<részeg talján belerohan egy villamosmegállóba a körúton halálos balesetet okozva
<csökkentsük le a sebességhatárt mindenki mást jól megszopatva, mert kedves főpolgink egy autófóbiás retard és gYóShAjTáS


Kellett ez is mint szar a zsebbe vazzeg

Ha autófóbiás lenne nem lenne tele a net videókkal, hogy csak egy-egy propagandavideózásra száll ki belőle. Egy tesze-tosza zoknibáb, nem több.

Önmagában a törekvés teljesen érthető, minden nagyon városból próbálják kiszorítani az autókat.

A megvalósítás ellenben teljesen neolibbant, logikailag értelmezhetetlen massza amivel egy általuk kiemelt hangos kisebbségnek próbálnak kedvezni.

Nekem is halt meg ismerősöm, mert diplomata autós fasz az autóktól elzárt villamossínen, ráadásul szembe a forgalommal 80-nal száguldott...
 
  • Szomorú
Reactions: BJani

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 549
16 567
113
<részeg talján belerohan egy villamosmegállóba a körúton halálos balesetet okozva
<csökkentsük le a sebességhatárt mindenki mást jól megszopatva, mert kedves főpolgink egy autófóbiás retard és gYóShAjTáS


Kellett ez is mint szar a zsebbe vazzeg
Nem védve a Karigerit, de ez tipikus társadalmi korszellem. Pár éve is felmerült már amikor egy jogsi nélküli gyerek elvitte apu kocsiját este furikázni, és a 70-es bekotőúton 100+ felett felcsavarodott egy oszlopra és szörnyethalt. A komment szekciókban meg az átlag idióták meg elkezdték verni a tam-tamot, hogy több traffipax, meg alacsonyabb megengedett sebesség. Az kutyát nem érdekelte, hogy ezektől függetlenül is megtortént volna a baj.
Történik valami, azonnal kell valamit cselekedni mert ezt kívánja a nép!
Vagyis èn ezt inkább amolyan "nyugger tempó" (bocs) mentalitásként azonosítom. A politikai vezetésnek meg csak az aktuális teccési index a fontos.
Ha autófóbiás lenne nem lenne tele a net videókkal, hogy csak egy-egy propagandavideózásra száll ki belőle. Egy tesze-tosza zoknibáb, nem több.

Önmagában a törekvés teljesen érthető, minden nagyon városból próbálják kiszorítani az autókat.

A megvalósítás ellenben teljesen neolibbant, logikailag értelmezhetetlen massza amivel egy általuk kiemelt hangos kisebbségnek próbálnak kedvezni.
Kedves @Ooorky, megértem, hogy egyszerű minden szarra ráhúzni ezt a libsi, neolibbant politikai jelzőt, de hidd el ennek semmi köze ehhez. Még ha akad is ellenzéki aki így identifikálja magát, attól még nem lessz az. Sőt ezek kurvára nem azok! Pont a túlszabályozás okán. Egy döntést nem kell politikai mázzal nyakonönteni, attól függetlenül is lehet jó, vagy szar! Ez igencsak látszik minden oldalon.
Bocsánat az OFF miatt! Csak néha felbasz, hogy ilyen jelentéstorzuláson átmegy ez a jobb sorsra érdemes fogalom.
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 511
25 277
113
Csak úgy. Mert menőő
1987-88-COLNAGO-Master-Crono-Del-Tongo-Teamluxury-vintage-time-trial-bike-3-scaled.jpg
1987-88-COLNAGO-Master-Crono-Del-Tongo-Teamluxury-vintage-time-trial-bike-2.jpg
1987-88-COLNAGO-Master-Crono-Del-Tongo-Teamluxury-vintage-time-trial-bike-6.jpg
 
  • Imádom
Reactions: Kim Philby

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 392
24 742
113
No igen, kicsi turbó motorral nem veszek használt autót, ezt ideái is tudtam.
De akkor ha szeretnék egy kombit venni 5 millió körül, 110 lóerőnél erősebbet, digit klimával, ami elmegy nekem még öt-hat évet és százer kilométert akkor mit vegyek? Férjen be a csomagtartóba szétkapva két bringa, döntött üléssel egyben is férjenek be, ne legyen nagyon rossz vele az autópályán (tesónak volt Lodgy, nekem okés is lett volna szinte, ha nem olyan az autópályán vezetni mint valami régi amerikai filmen a folyamatos kormánytekergetés, ilyet csak az F Astrám csinált jó sok éve, 470e kilométeres futás után).
Nagyon nagy igényeim nincsenek, most egy Fiat Tipom van, de az szedán és nagyon gyenge, különben jó lenne, nekem nem kell jobb, igénytelen paraszt vagyok.

Nekem van egy kombim elado, 100-nal tobb lo, digit klima van es elmegy meg par evet. Bukni semmit nem tudsz rajta, evente 3-500ezret megy mar felfele az ara. Igen jo paripa :)
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 901
32 560
113
Száz éve szűnt meg az első Magyar villamosautó gyár (VIA).


via.jpg
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 511
25 277
113
Hát ez a festés szépen fogalmazva megosztó, a kormányra meg mint ha egy locsolótömlőt húztak volna. E nélkül tényleg egy szép gép lenne.
Háát, valszeg az utóbbi évek LMBTQ nyomulása miatt, de szerintem ez már inkább Buzis kicsit!
Bocs! Biztos klassz bringa!
A '80-as évek végén /87-88/ ez nagyon ott volt azért.
Ma meg 6M+ Ft
A design meg így autentikus:
Del Tongo Colnago is one of the most successful Italian teams and was active from 1982 – 1991. They had many very famous riders on board like G.Saronni, Van Calster, D.Thurau, G.Baronchelli, M.Cipollini, M.Fondriest, F.Ballerini… In 1987 and 1988 the entire team was racing on Colnago Master bikes with Campagnolo C Record groupsets.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 188
10 661
113
A '80-as évek végén /87-88/ ez nagyon ott volt azért.
Ma meg 6M+ Ft
A design meg így autentikus:
Del Tongo Colnago is one of the most successful Italian teams and was active from 1982 – 1991. They had many very famous riders on board like G.Saronni, Van Calster, D.Thurau, G.Baronchelli, M.Cipollini, M.Fondriest, F.Ballerini… In 1987 and 1988 the entire team was racing on Colnago Master bikes with Campagnolo C Record groupsets.
És te hány kilométert tettek meg az új szerzeménnyel?
 
  • Vicces
Reactions: Kim Philby

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 511
25 277
113
És te hány kilométert tettek meg az új szerzeménnyel?
Kemény 12-t :D
Pénteken elvitt dolgozni.
Továbbra is fura, a mínusz 3-4cm -től próbálok egyelőre elvonatkoztatni.
Ami kurva jó, hogy nem érzem azt, hogy még a bringát is 'cipelnem' kell magammal,
tényleg alig van súlya. Nem hülyeség ez a karbon... bár tény, hogy időfutam geó az
egyáltalán nem túrapozíció. Még a többi országúti bringáshoz képest se.
Kedden megyünk egy Bp-Velence vagy Kisoroszi-t. Majd akkor kiderül hogyan bírja, meg a seggem és derekam :D
 
  • Vicces
Reactions: Kim Philby