Több százezer Renault-ba, Daciába és Nissanba szereltek konstrukciós hibás benzinmotort 2012 és 2018 között. Ezeket a motorokat az is kinyírhatja, ha a tulajdonos betart minden karbantartási utasítást. Magyarországra is jutott a selejtből, ezért rákérdeztünk az importőrnél, és beszéltünk egy...
telex.hu
No igen, kicsi turbó motorral nem veszek használt autót, ezt ideái is tudtam.
De akkor ha szeretnék egy kombit venni 5 millió körül, 110 lóerőnél erősebbet, digit klimával, ami elmegy nekem még öt-hat évet és százer kilométert akkor mit vegyek? Férjen be a csomagtartóba szétkapva két bringa, döntött üléssel egyben is férjenek be, ne legyen nagyon rossz vele az autópályán (tesónak volt Lodgy, nekem okés is lett volna szinte, ha nem olyan az autópályán vezetni mint valami régi amerikai filmen a folyamatos kormánytekergetés, ilyet csak az F Astrám csinált jó sok éve, 470e kilométeres futás után).
Nagyon nagy igényeim nincsenek, most egy Fiat Tipom van, de az szedán és nagyon gyenge, különben jó lenne, nekem nem kell jobb, igénytelen paraszt vagyok.
De akkor ha szeretnék egy kombit venni 5 millió körül, 110 lóerőnél erősebbet, digit klimával, ami elmegy nekem még öt-hat évet és százer kilométert akkor mit vegyek?
Mondanám, hogy levegőt, de félreértenéd.
Az a baj, hogy igazából nincs választék. Vannak tippek, nekem is van, pl. Hyundai I30 1.5 DPi-t. Klasszik szívócső befecskendezéses, ráadásul egy hengerhez kettő is van, már csak nem kotlik meg egy hengernél mind a kettő egyszerre!?
Bár ezek viszonylag újak. Igaz, a típus index fórumán többen is panaszkodtak a fura kuplung/váltóra.
Mondjuk a mai; kispórolt tömegű ezen alkatrészek más márkánál is tudnak diszharmonikusan viselkedni.
(Most megnéztem az árát használtan, hááát...6 millió használtan is...)
Mint már többször írtam, zsír új I30 1.0 DCT-t vettem.
(Automatát kellett vennem, mert a 32 évnyi hivatásos vezetés az én genetikámmal, a szinte kizárólag városi mikrobusz vezetéssel kihozta a csípőproblémákat, de olyannyira, hogy ha reggel a kézi váltós munkába járással kezdtem a napot, akkor már fél napot bicegtem. Amióta automata van, azóta ez a probléma szinte megszűnt.)
Használt autókat néztem első körben - úgy 4-5 éveseket - de alig voltak félmillióval olcsóbban, papíron mind 120000 kilométer alatt.
Euro6, direktbefecskendezés, turbó, duplakuplungos automata, stb. használtan!?
Hát kissé fáztam...
Egy haveromnak vettünk Nyíregyházán egy használt autó kereskedőnél 7 éves Ceedet. Szimpatikus és korrekt volt az úr. Elmondta, hogy 26 éve ott kereskedik, nyugodtan kérdezzük meg az egész várost róla, s megmutatta azt a kereskedést is németben a laptopon, ahonnan hozza (hozatja, már nem jár ki, ha nem muszáj) az autókat. S megmutatta az összes, készletén levő Ceed papírját is - mind onnan volt. Elmondta, hogy ki lehet menni magunktól, de hogy nem lesz olcsóbb összességében...
Amit kinéztünk autót, annak megmutatta, hol van ujjbegynyit felütve a küszöb. Egy hét múlva ki lesz javítva - fényképalbummal.
A tenyerébe csaptunk.
Még utána jól elbeszélgettünk egy fél órát autókról, autós múltakról, mentek a sztorizások ezerrel. (BMW-t, Mercit nem hoz, csak, ha van még rajta egy év gyári gari...)
Aztán már az átvételre nem mentem el, de megkértem a havert, hogy kérdezze meg tőle, hogy mennyiből állna meg nekem, ha hozatna egy 4-5 éves Ceed/I30 automatát?
- A haverod vegyen új autót.
- ?
Hát ki vagyok én, hogy egy nepperrel vitatkozzak?
Amúgy a teljes hitelösszege sem lett volna olcsóbb egy használtnak.
De amúgy a válaszában benne van a szomorú valóság: Ezek az Euro5-6-os motorok,a túl optimista olajcsere intervallumokkal (A Hyundai visszaállt az év/15000km, de ha kevesebb km, akkor fél éves(!) olajcserére), meg a lehet csak városi használattal egyszerűen időzített bombák.
...rendszeresen benézek dumálgatni a Dinitrollal dolgozó miskolci alváz/üregvédős műhelybe, ahol 0 kilométeresen megcsináltattam a kezelést (ez itt a reklám helye; amelyik a helyi Hyundai szalon udvarán használja a helységet), s ember:
Csudákat látni!
Úgy rohadnak a mai, akár csak alig 10 éves autók is a műanyag kerékjárati ívek alatt, hogy én azok mögé nézés nélkül nem is mernék venni használ autót - persze melyik tulaj engedi meg, hogy lebontogasd azokat!?
Képek 1605-ös hozzászólástól
1617-ig, ott ugyanis egy"L"-es rendszámú Corolla van:
Minden ami a modellel kapcsolatos és ami hozzá kapcsolódik.....
forum.index.hu
Az a baj, hogy annyira elszálltak az árak, hogy én már nem is merek ezekből az újrahasznosított anyagokból gyártott, túlbonyolított autókból nemhogy használtat, de még újat sem ajánlani..