Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 776
18 013
113
Ember! Taposópedállal időfutamvázon?
A 30km/h egysebivel kényelmes utazósebesség (48/18)!
Milyen kerekek ezek? Sima dupla falú alu?
Befér a 700/25 köpeny? Az sokkal kényelmesebb.
Nekem csavaros plattform pedálok voltak fent és teremcsukában tekertem. Volt a régi ammóniaüzem meg a narkóégető kemence mögött egy hosszabb útszakasz meg radar, ott szoktam meló után megküldeni az érzést. 63km/h-ról volt fénykép, de mindig elektromos bringást kerestek, szóval senki sem gondolt rám. De imádtam azt a Merida S-presso 300-at. Aluvázas, slik, kényelmes volt (192cm/115kg), csak a láncot ette rendszeresen.

Az a bringa még a Hockenheimring-et is megjárta párszor.

Most nincs bringám, helyi alipay-es bringával járok, de ha a Merida ette a láncot alattam, akkor ezek főleg. Itt más a forgalmi ritmus, mint a németeknél, itt ha nem indulsz meg rendesen, kb. 500 robogós futár gázol el 2 másodperc alatt. Egy átlag shanghai-i kereszteződés 4-6 sávos és itt nem kell papír robogóra, úgyhogy megy mindenki mindenfelé. A túlélési esélyt növeli, ha a kereszteződésen gyorsan átmész.

Az itteni bérbringák fixik, és nem rám vannak méretezve. A múlt héten is kigyorsításnál szakadt a lánc és mivel a bicikli is pöttöm, a bal lábam újakkal előre berúgott az aszfaltba, majd a másik lábammal áttekerve a pedált a bal vádlim is kapott, plusz hátulról belém jött egy futár is. Nagy lábújj meg második lábújj körmei prájd hónapot tartanak, a duzzanat a vádlimról lemegy.

Marad most a spinning. Este 32 fok van és a barométer szerint "kellemes" 91%-os pára, mert 4 órán át esett az eső. Ja, a csatornatetők, útburkolati jelek úgy csúsznak, mint a tükörjég. Lámpánál meg lehet jobbra kisíven fordulni. Ez akkor "vicces", ha jön egy kamion - valószínűtlenül hosszú pótos - és neki az ideális íve a bringasáv, akkor gondolkodás nélkül ráfordul vagy 30-al és fut mindenki merre lát, mindezt a rendőr orra előtt, mert csúcsforgalomban minden kereszteződésben rendőr áll. MINDEN nagyobb kereszteződésben. Szerintem Magyarországon nincs ennyi rendőr összesen.
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 472
25 232
113
Akkor már outi KEO, Time, vagy valami hason ló...az SPD montira kéne...inkább. ha nem használsz spdt amúgy, akkor az outi a jobb . 23C, az 9-10bar....nagyon sok...
És még milyen kurva nehéz felpumpálni mini-pumpával :D
akkor vegyél inkább acélvázasat, a nagy olaszok közül, kicsit nehezebb de kényelmesebb sokkal, belefér a 25C.
Vesz a tököm még egy kerékpárt :d
Jó, majd jövő tavaszra talán veszek egy olyan, amit most is akartam.
Csak most az lett a bajom, hogy ez elég sportos geó, az összes többi 'sima' úgy tűnik nekem,
mintha Józsibá' kocsmába járósa lenne :D
A Conti Supersport plus egy nagyon bika defekttűrő kőpeny, nekem elmegy 6000kmt 2-3 defekttel.
Ez az Ultra Sport elég jónak tűnik, csak azt hiszem kopik elég rendesen.
Bár zsír új volt, lehet csak a felületi fölösleg dörzsölődik le. Meglássuk.
Tervezek rá majd vmi fehér vagy piros külsőt, Michelin Lithion vagy Michelin Dynamic Sport -ot.
A Fulcrum az jó...de alut...meg taposópedál....gyere le kerékpárosok védőszentje!
Veszel egy 5-6kgos vázat és rábaxol EGY kg pedált! Noooómálisazilllyen?!:eek::D
Vagy add el a vázszettet és vadássz egy muffolt acélt oszt átrakod a szettet....csak ugye a kompatibilitás...
Jóóó, ez tényleg csak provizórikusan lett.
Még néznem kell majd vmi profibb csukát is a pedálhoz. Kövi szezon lesz.
 
  • Vicces
Reactions: Kim Philby

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
11 968
35 165
113
Michelin Lithion vagy Michelin Dynamic Sport -ot.
Gyengék próbáltam a Lithiont, vékony...nincs húsa. A Conti nagyon sokat bír, csak az elején a leválasztó miatt csúszik. Azért jobb a nagypapás acél, amúgy abból is van nagyon komoly, mert merev, viszont csillapítja a rezgéseket. A tiéd nem túragép, hanem kifejezetten kihegyezett (lol)verseny gép ezért kényelmetlen is. Merev és rezeg mint a qrvaannya...ráadásul a 23C kevés levegővel 10bar nyomással...viszont ha nincs benne csak 7-8bar, akkor felütöd...
Csak most az lett a bajom, hogy ez elég sportos geó, az összes többi 'sima' úgy tűnik nekem,
Ezért ezt el kell adni a πcsába....de te tudod...Csak országúton menj vele. A sima kerékpárutakat felejcsed elfele....
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 472
25 232
113
Gyengék próbáltam a Lithiont, vékony...nincs húsa. A Conti nagyon sokat bír, csak az elején a leválasztó miatt csúszik. Azért jobb a nagypapás acél, amúgy abból is van nagyon komoly, mert merev, viszont csillapítja a rezgéseket. A tiéd nem túragép, hanem kifejezetten kihegyezett (lol)verseny gép ezért kényelmetlen is. Merev és rezeg mint a qrvaannya...ráadásul a 23C kevés levegővel 10bar nyomással...viszont ha nincs benne csak 7-8bar, akkor felütöd...

Ezért ezt el kell adni a πcsába....de te tudod...Csak országúton menj vele. A sima kerékpárutakat felejcsed elfele....
Megveszed? :D
Eladnám én, de senkinek nem kell :/

Ne is mondd, páran anyáztak biztos, tegnap+ma, amikor -ugyan a követési távolságot nem betartva-
satuzniuk kellett mögöttem, mert megláttam egy kb 2cm mély gödröt :D
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
11 968
35 165
113
Megveszed? :D
Eladnám én, de senkinek nem kell :/

Ne is mondd, páran anyáztak biztos, tegnap+ma, amikor -ugyan a követési távolságot nem betartva-
satuzniuk kellett mögöttem, mert megláttam egy kb 2cm mély gödröt :D
Én közlekedésre használom a bicajt, arra az eccsebi pont jó. Vagy inkább egy 27.5es monti...azt veszek inkább nem időfutamcájgot...tetszik amúgy de nem kell... :D
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
11 968
35 165
113
Ők szép cangákat készítenek azért
Wilier Ponteveccio ilyen...csak már átalakítva.
wilier_triestina_pontevecchio__1665476589_457f0ba8_progressive.jpg
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 188
10 661
113
Akár már a Múzeumok Éjszakáján, de június 23-tól egészen október végéig meg lehet nézni a Közlekedési Múzeum új, időszakos kiállítását, ami a kerékpározás elmúlt 205 évét mutatja be. A bő 100 kerékpárt és több interaktív részt is felvonultató tárlat Kőbányán, az egykori Északi Járműjavító területén, a továbbra is berendezés alatt álló Közlekedési Múzeumban nézhető meg.
ttps://totalcar.hu/kozosseg/esemenyek/2023/06/22/a-bringazas-elmult-205-eve-a-kozlekedesi-muzeum-uj-kiallitasan/
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
11 968
35 165
113