Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 007
31 115
113

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 658
25 432
113
Alapként ott volt a sima Soproni, de a Mort Subite és Leffe-től kezdve a pezsgőig egészen nagy volt a választék. A dobozos sör meg volt 590, ami főképp a pesti kocsmák árait nézve egészen istenes
Amúgy itt a teljes étlap/itallap
Nahát.
Nyilván drága - de mondjuk kaját rendelni is az manapság :/
Most meglepődtem.
@Centquri prime megkövetlek. Tényleg nem olyan szar.
Azért nem egy cseh konyha meg sör, de ez meg már ízlés kérdése.
Én ezek szerint még akkor fogyasztottam MÁV-on, amikor a kihagyás előtt volt még étkezőkocsi,
meg ha jól rémlik, akkor még nem volt ez az újra brand-elt Utasellátó.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 191
10 673
113
Közlekedő tömeg erről hallott, int bezárandó vonalak:
"Nem állt meg Lázár János vidékellenes ámokfutása, információink szerint az augusztus 1-től jogellenesen bezárt 10 vasútvonalat szeptember 1-én az alábbi hét vonal követi:
a Budapest elővárosi forgalmában is részt vevő Esztergom-Komárom vasútvonal
Nyíregyháza elővárosi forgalmában az a Nyíregyháza-Mátészalka-Zajta vonal, amivel párhuzamosan naponta 100-nál több Volánbusz jár,
valamit ugyanitt a Nyíregyháza-Tiszalök vasútvonal,
a Bükk turistaforgalmában jelentős Eger-Szilvásvárad vasútvonal,
a Somogy busszal is nehezen elérhező zsákfalvait kiszolgáló Siófok-Kaposvár vasútvonal,
a vasútgyilkos Lázár János saját portáján pedig a Szentes-Orosháza,
és a Kiskunfélegyháza-Lakitelek vasútvonalak."

A Siófok-Kaposvárról és az Esztergom-Komáromról én is hallottam. Az előbbi nagyon érdekes, mert a helyszíni viszonyok miatt a 20-al közlekedő vonat is jobb mint a busz. Egyszer javasolom mindenkinek végigzötyögni.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Közlekedő tömeg erről hallott, int bezárandó vonalak:
"Nem állt meg Lázár János vidékellenes ámokfutása, információink szerint az augusztus 1-től jogellenesen bezárt 10 vasútvonalat szeptember 1-én az alábbi hét vonal követi:
a Budapest elővárosi forgalmában is részt vevő Esztergom-Komárom vasútvonal
Nyíregyháza elővárosi forgalmában az a Nyíregyháza-Mátészalka-Zajta vonal, amivel párhuzamosan naponta 100-nál több Volánbusz jár,
valamit ugyanitt a Nyíregyháza-Tiszalök vasútvonal,
a Bükk turistaforgalmában jelentős Eger-Szilvásvárad vasútvonal,
a Somogy busszal is nehezen elérhező zsákfalvait kiszolgáló Siófok-Kaposvár vasútvonal,
a vasútgyilkos Lázár János saját portáján pedig a Szentes-Orosháza,
és a Kiskunfélegyháza-Lakitelek vasútvonalak."

A Siófok-Kaposvárról és az Esztergom-Komáromról én is hallottam. Az előbbi nagyon érdekes, mert a helyszíni viszonyok miatt a 20-al közlekedő vonat is jobb mint a busz. Egyszer javasolom mindenkinek végigzötyögni.

Mondjuk a Komárom-Esztergom a munkanapokon átlag 3-5 utasával aztán tényleg nem sokat ér, de legalább naponta elég ~1000 liter gázolaj míg oda-vissza zötyög a Bz a szar pályán.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
T

Törölt tag 1711

Guest
NER, én így szeretlek:


Végül is ennyiből áll, megvesszük oszt megy.


Nincsenek olyan problémák, mint pl. a KISS-ek WC-it csak Szolnokon lehet leüríteni mert olyan drága volt hozzá a berendezés...

Nagyjából rendbe lett rakva a villanyflotta mostanra (mondom NAGYJÁBÓL), kezdődnek az exdízel tenderek, hidrogénes mellett hibrid (felsővezeték-akku) motorvonatok beszerzése is folyamatban/előkészítés alatt van.


Ma dízelt vásárolni öngyilkosság lenne, most még csak pénzt nem ad rá az EU, 5 év múlva már lehet büntetni fog, mert Co2...
 

Katica

Well-Known Member
2022. március 1.
199
590
93
Ezeknek a számoknak nézz utána sztem, mert az IC+ kocsik max ha 50db lehet.
A többi IC, EC kocsikat meg sztem hagyjuk. Mert azok is már ezer évesek.
Bár tény, hogy egy fokkal jobbak, mint a Kelet-Német meg Győri kocsik.
Bár az is tény, hogy azoknak megvan a maguk hangulata :D
Pontosságod határtalan, 92 db IC+ van összesen egyenlőre..
ki is nézzen utánna?
 
  • Tetszik
Reactions: BJani

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 818
24 179
113
Mondjuk a Komárom-Esztergom a munkanapokon átlag 3-5 utasával aztán tényleg nem sokat ér, de legalább naponta elég ~1000 liter gázolaj míg oda-vissza zötyög a Bz a szar pályán.
Hány körön? Csak mert ez suvonként átlag 8 liter benya oda vissza. Tehát 3 utassal számolva 24. Egy Bzmot durván 100 lityit eszik 100on. De a vonal csak 80 km. Tehát a fogyasztás 10x 80= 800 liter. Magyarul napi 50 utassal számolva is dupla fogyasztás a vonatnak. Botrányos menetrenddel. De ezt valahogy sose vizsgálják. A most bezárt szegedi vonal is olyan, hogy amikor én ott éltem, a vonat tetején is kb ember lógott. Aztán csináltak egy "optimalizált" menetrendet és láss csodát, utas sem maradt.
De amúgy majdnem biztos vagyok benne, hogy az az átlag megvan 10 is, ahol már az egész matek bukott...
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 536
60 215
113
Azert azt sejted, hogy ha a Golf Cabriorol beszelsz, akkor ezt napi hasznalatban tartani mar-mar buncselekmeny! Garazsba es szigoruan jo idoben tetot lenyitva elvezni az egyik legkiralyabb teto nelkuli autot a 80-as evek vegerol!
Az autó egy használati cikk nekem. Garázst alig látott 33 éves életében. Tisztán van tartva, de nincs babusgatva.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 555
8 373
113
Végül is ennyiből áll, megvesszük oszt megy.


Nincsenek olyan problémák, mint pl. a KISS-ek WC-it csak Szolnokon lehet leüríteni mert olyan drága volt hozzá a berendezés...

Nagyjából rendbe lett rakva a villanyflotta mostanra (mondom NAGYJÁBÓL), kezdődnek az exdízel tenderek, hidrogénes mellett hibrid (felsővezeték-akku) motorvonatok beszerzése is folyamatban/előkészítés alatt van.


Ma dízelt vásárolni öngyilkosság lenne, most még csak pénzt nem ad rá az EU, 5 év múlva már lehet büntetni fog, mert Co2...
2035 ig nem fog utánna is fokozatosan fogja a kvótat emelni...
Igen te is tudod hogy szükség van használt diselekre...
A nagyjából max csak a motorvonatokra értendő a mozdonyok lassan a széthullás határán vannak. Max még a gigantok vannak elfogadható állapotban...trax meg Sissi ne számoljuk bele... db szám miatt
A Kisseket akarják elszámolni az EU támogatás miatt az EU felé (őszintén az EU helyébe visszalőklném a francba.. ) mert így ki kell mondani lenyúlás az egész EU forrás
Akik még a buszt éltetik azoknak többször le lett írva a volán is szarban van....csak még alá tudják söpörni a szönyeg alá..
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 555
8 373
113
Maradok tárgyilagos de most sok mindenbe egyetértek vele...

Várhatóan a megszűnő személyforgalmi vonal listák amire számítok még.....(saját vélemény)
Hatvan-Salgotarján
Nyíregyháza-Vásárosnamény
Ózd-Miskolc
Tornadáska-Miskolc
Villány-Mohács
Mezőkövesd-Orosháza
Záhony-Mátészalka
Kecskemét-Lajosmizse
Még jó pár...........
Grat elvtársak megcsináltuk.... Válveregetve....