Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
869
2 526
93
A hídon nem tudni, hogy az autós mennyire volt "hülye" a megállás szempontjából, de a reakcióidő és az, hogy a többi járműben tartózkodó idióta sem az életképességéről tett tanúbizonyságot. Viszont a tgk vezetője egyértelműen hibázott, szerencsére nem lett nagyobb baj és a korlát is jól vizsgázott. Az meg, hogy mennyivel lett volna drágább a híd, pont nem érdekel, mert amúgy is költséghatékonyan és hűen költik az adóforintjaimat.. továbbá én nem engednék gyorsforgalmi utat műszakisáv nélkül, akár híd, akár nem, több okból kifolyólag sem.



Más: 1.6 CRTDI 2015 Skoda Octaviahoz keresünk szerelőt, aki normálisan és nem csillagászati árral dolgozik. Futásteljesítmény miatt kellene a vezérlést cserélni illetve a Delphis magasnyomású üzemanyagszivattyút felújítani.. ha valaki ismer olyan szerelőt aki képes rá, az jelezze már légyszi. Mert csak olyat találunk, aki vagy nem szedi ki a szivattyút, vagy problémát jelent az, hogy ki kell szerelni, elvinni máshová ahol felújítják majd visszaszerelni és a vezérlést lecserélni. Nem igazán szeretnénk szakszervízt, meg sokkal olcsóbban is meglehetne úszni, hasonló minőséggel csak nem lehet olyan embert találni, aki ezt reális módon elvégzi.. már azon gondolkozom, hogy lassan megveszem hozzá a szükséges eszközöket és a beállón cserélem én.. elétemben először..
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 062
31 593
113
Simán elmérte a távolságot.

A félreállt autós és utasai viszont jó pár jogszabályt megszegtek...
Nem tudni amúgy azóta, hogy az Opelnek pontosan mi volt a műszaki hibája? Mert azért jó párszor jártam már arra a völgyhídnak és én is pont arra gondoltam, hogy gixer esetén még ha tolni is kéne a kocsit, fixen inkább elmennék a másik hídfőig, hogy rendesen legyen hely leállni és ne lógjak be a szélső sávba. Pont az ilyen esetek miatt
Közben érkeztek újabb infók és azért az Opel oldaláról is voltak bajok, mindez persze nem felmentve a valszeg filmező kamionost
a felforrt hűtővíz miatt álltak félre a hídon. A vészvillogót kitették, és eleinte mindenki szépen ki is kerülte őket
Szóval kollégáék azt gondolták, hogy a felforrt hűtővízzel legjobb megoldás nem elmenni pár száz métert a másik hídfőig és megállni a dedikált leállósávon, hanem ott szépen bekempelni a hídon. Négyes index legalább volt, de a kötelező piros háromszög kirakása már elmaradt. Mondom, nem áldozathibáztatás akar ez lenni, de eléggé öngyilkos módszerhez nyúltak és egy ilyen szakaszon tényleg csak idő kérdése volt a baleset. Várakozni/trélerre várni bőven lehet a hídon túl is
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
12 503
36 445
113
Más:
Aki jár a Balaton északi partján és érdeklik a a régi autók, de különösen a magyar motorkerékpárok, az feltétlenül ugorjon be Dörgicsén a Kaáli Auto-Motor Muzeumba, ami valójába egy magànnyüjtemény kb 150 kitünò állapotban lèvő autóval és kb 130 motorkerékpárral. Interneten lehet idöpontot foglalni a kb 90 perces vezetett látogatàsokra.
A napokban voltam ott, nem ismertem ezt a múzeumot. Feltétlenül visszamegyek unokák nélkûl. :)
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 764
10 759
113

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
19 232
26 173
113
Hát ezek brutálisan cukik :eek::cool:
i6accxw1r8ta1-jpg.430289
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 307
16 165
113
Teherkocsizók egy jelentős része, főleg a kavicsszállitók, idióták. Rádhajt 5 m-re, ha 95-el mész az orszàgúton, tol a 70-es sebességkorlátozásnál stb. Tudom akkordban dolgoznak, de akkor is.
Egy kollégámnak a faterja kamionozott. Teherautóval cukorrépa aratáskor a kedvenc "játékuk" az volt, h az elszórt cukorrépára félkerékkel ráhajtva oldalra "lövöldözték". Deszka kerítésen átment...na ilyen a többségük azóta is.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 655
13 011
113
Közben érkeztek újabb infók és azért az Opel oldaláról is voltak bajok, mindez persze nem felmentve a valszeg filmező kamionost

Szóval kollégáék azt gondolták, hogy a felforrt hűtővízzel legjobb megoldás nem elmenni pár száz métert a másik hídfőig és megállni a dedikált leállósávon, hanem ott szépen bekempelni a hídon. Négyes index legalább volt, de a kötelező piros háromszög kirakása már elmaradt. Mondom, nem áldozathibáztatás akar ez lenni, de eléggé öngyilkos módszerhez nyúltak és egy ilyen szakaszon tényleg csak idő kérdése volt a baleset. Várakozni/trélerre várni bőven lehet a hídon túl is
Talán a retekkláb híradóban volt telefonos interjú az Opel utasával? vezetőjével?
Csak fél füllel figyeltem oda, a lényeg, hogy valamilyen építőipari szakik (nem jegyeztem meg), de azt taglalta, hogy a kocsi csurig volt pakolva a cuccaikkal, s az elakadásjelző legalul? hátul? volt; ki kellett volna rámolni mindent a kombiból a hozzáféréséhez.
(Tegye fel a kezét, aki erre külön odafigyel), s mire előszedték volna, a kamion elvitte volna őket (ezt speciel eltalálta)...
Amúgy szerintem az sem ért volna semmit, ha kiteszik. Ahogy a kamionos nem vette észre az autót, biztos az elakadásjelzőt észrevette volna...
Amiben szerintem hibáztak, hogy nem kellett volna a kocsiban maradni, ha volt - márpedig volt hova kiszállni.

Hogy miért nem próbálták a kocsit elvánszorogtatni a hídról...
Ne felejtsük el, hogy nem a múlt században élünk, amikor az autósok többsége, értette az autó működését, járatos volt a motortérben, tudott valamennyire szerelni, de legalább kókányolni valamilyen szinten - mert létszükséglet volt.
Szerelt az orvos, s szerelt a háziasszony (Kispolszki fanyeles indítózása, stb.)

Aki nem tudott legalább felismerni és megpucolni egy beslusszolt gyertyát, az "halott" volt. Vagy mindig másra szorult.
Arra meg bőven volt alkalom.
Elfelejtitek (már aki tudja még, hogy miről beszélek), hogy az ékszíjak úgy szakadtak, mint a harisnyák? S a kuplungbowdenek? (Háromszor mentem haza a csajomtól 30 kilométert sorompós vasúti átjárókon, no meg Miskolcon keresztül emiatt kuplung nélkül indulva, végigváltogatva a Nagypolszkit...).
Átfordult (s így fordítva működő) gázrudazatok, elrepedt elosztófejek, elállítódott megszakítók (meg minden is, ami el tudott állítódni, meg az is, ami nem...), nyitva/zárva maradt termosztátok, soroljam még!?
A hideg (meleg)indítás rendre minimum egy pogány szertartás volt. Minden típus és minden példánya máshogy és máshogy volt hajlandó nagy kegyesen beindulni.

.. ma meg férfi munkatársaim (nem hiv. sofőrök) nem tudnak kereket cserélni...

Nem véletlen, hogy - a szervótlan kormány és a rugalmatlan, harmatgyenge motorok mellett - a műszaki ok, a megbízhatatlanság volt a másik, amiért akkoriban még kevés hölgy vezetett.

Ma sem szükség, de legtöbbször lehetőség sincs hibaelhárításra.
Az autóvezetés olyan közönséges dolog lett, mint az automata mosógép használata.
S a hozzávaló értés is ennek megfelelően alakult.
Felmértem poénból; 30 kolléganőmből kettő (!) tudta, hogy hány hengeres motor van az autójában.

Lássuk be, nincs is szükség arra, hogy tudja.
S ahogy a hölgyek nem tudják, úgy már az átlag férfi sem tudja, hogy mit tehet meg, egyáltalán mit bír ki egy hibás motor:

Ahogy én nem főzök meg egy motort még az M0-son araszolva sem, ha nem működik a hűtőventilátora (számos alkalmam volt erre céges Traficokkal), s legközelebb is el merek indulni vele Budapestre, mert egy hivatásos butasoför vagyok, úgy a summa cum laude vegyészmérnök rokongyerek (orvosi izotópot gyárt) simán szétfőzte a kis Peugeot-ja hengerfejét. Nem kicsit...
Persze erre rá is készült; sejtitek, hogy mit válaszolt, amikor rákérdeztem, hogy hány másodpercig szokta járatni a hideg motort elindulás előtt...
Megkérdeztem, hogy a vízhőmérő hogy viselkedett a megfőzés előtt?
Rendszeresen felment a mutató, de a piros pöttyöt nem érte el!

"3,6 - nem jó, de nem tragikus..."

Nem tehet róla, megértem:
Soha nem járt robogóval, nem szerelte, nem szívott vele, ehelyett a monitor előtt ült.
Neki és a mai autósok döntő többségének az autó műszakilag annyi, amennyi a - sokszor teljesen érthetetlen, rejtélyes és semmit nem jelentő - műszerfal meg monitor. Pont.


Ui:
...pedig már egyszer elolvastam a kezelési pdf-et, de holnap újra elolvasom, hogy ne akkor kelljen, ha netán elromlana egy hídon, hogy mit is kell tenni - az első - DCT váltós autómmal.:eek:
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 655
13 011
113
Egy kollégámnak a faterja kamionozott. Teherautóval cukorrépa aratáskor a kedvenc "játékuk" az volt, h az elszórt cukorrépára félkerékkel ráhajtva oldalra "lövöldözték". Deszka kerítésen átment...na ilyen a többségük azóta is.
1989, Nagykanizsa, Dózsa György laktanya, dandárdiszkó.
A laktanyaparancsnok (valami Havril András) bejelenti, hogy egy benzines Ural üzemanyag szállító gépjármű sorállományú gépkocsivezetője jó heccnek gondolva levette a városban menet közben a gyújtást, s a kilőtt korom a járdán sétáló két hölgynek beszennyezte az arcát s tönkretette a nercbundájukat.
A fenyítés mellett rá HáTéKázzák (gyengébbek kedvéért hátralékozzák) a bundák árát is...

Valahogy így kell elképzelni egy ilyen koromágyút. (Az Ural fetisiszták tudják megmondani, hogy ez még benzines volt e)
image;s=1000x750
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 717
60 998
113
Talán a retekkláb híradóban volt telefonos interjú az Opel utasával? vezetőjével?
Csak fél füllel figyeltem oda, a lényeg, hogy valamilyen építőipari szakik (nem jegyeztem meg), de azt taglalta, hogy a kocsi csurig volt pakolva a cuccaikkal, s az elakadásjelző legalul? hátul? volt; ki kellett volna rámolni mindent a kombiból a hozzáféréséhez.
(Tegye fel a kezét, aki erre külön odafigyel), s mire előszedték volna, a kamion elvitte volna őket (ezt speciel eltalálta)...
Amúgy szerintem az sem ért volna semmit, ha kiteszik. Ahogy a kamionos nem vette észre az autót, biztos az elakadásjelzőt észrevette volna...
Amiben szerintem hibáztak, hogy nem kellett volna a kocsiban maradni, ha volt - márpedig volt hova kiszállni.

Hogy miért nem próbálták a kocsit elvánszorogtatni a hídról...
Ne felejtsük el, hogy nem a múlt században élünk, amikor az autósok többsége, értette az autó működését, járatos volt a motortérben, tudott valamennyire szerelni, de legalább kókányolni valamilyen szinten - mert létszükséglet volt.
Szerelt az orvos, s szerelt a háziasszony (Kispolszki fanyeles indítózása, stb.)

Aki nem tudott legalább felismerni és megpucolni egy beslusszolt gyertyát, az "halott" volt. Vagy mindig másra szorult.
Arra meg bőven volt alkalom.
Elfelejtitek (már aki tudja még, hogy miről beszélek), hogy az ékszíjak úgy szakadtak, mint a harisnyák? S a kuplungbowdenek? (Háromszor mentem haza a csajomtól 30 kilométert sorompós vasúti átjárókon, no meg Miskolcon keresztül emiatt kuplung nélkül indulva, végigváltogatva a Nagypolszkit...).
Átfordult (s így fordítva működő) gázrudazatok, elrepedt elosztófejek, elállítódott megszakítók (meg minden is, ami el tudott állítódni, meg az is, ami nem...), nyitva/zárva maradt termosztátok, soroljam még!?
A hideg (meleg)indítás rendre minimum egy pogány szertartás volt. Minden típus és minden példánya máshogy és máshogy volt hajlandó nagy kegyesen beindulni.

.. ma meg férfi munkatársaim (nem hiv. sofőrök) nem tudnak kereket cserélni...

Nem véletlen, hogy - a szervótlan kormány és a rugalmatlan, harmatgyenge motorok mellett - a műszaki ok, a megbízhatatlanság volt a másik, amiért akkoriban még kevés hölgy vezetett.

Ma sem szükség, de legtöbbször lehetőség sincs hibaelhárításra.
Az autóvezetés olyan közönséges dolog lett, mint az automata mosógép használata.
S a hozzávaló értés is ennek megfelelően alakult.
Felmértem poénból; 30 kolléganőmből kettő (!) tudta, hogy hány hengeres motor van az autójában.

Lássuk be, nincs is szükség arra, hogy tudja.
S ahogy a hölgyek nem tudják, úgy már az átlag férfi sem tudja, hogy mit tehet meg, egyáltalán mit bír ki egy hibás motor:

Ahogy én nem főzök meg egy motort még az M0-son araszolva sem, ha nem működik a hűtőventilátora (számos alkalmam volt erre céges Traficokkal), s legközelebb is el merek indulni vele Budapestre, mert egy hivatásos butasoför vagyok, úgy a summa cum laude vegyészmérnök rokongyerek (orvosi izotópot gyárt) simán szétfőzte a kis Peugeot-ja hengerfejét. Nem kicsit...
Persze erre rá is készült; sejtitek, hogy mit válaszolt, amikor rákérdeztem, hogy hány másodpercig szokta járatni a hideg motort elindulás előtt...
Megkérdeztem, hogy a vízhőmérő hogy viselkedett a megfőzés előtt?
Rendszeresen felment a mutató, de a piros pöttyöt nem érte el!

"3,6 - nem jó, de nem tragikus..."

Nem tehet róla, megértem:
Soha nem járt robogóval, nem szerelte, nem szívott vele, ehelyett a monitor előtt ült.
Neki és a mai autósok döntő többségének az autó műszakilag annyi, amennyi a - sokszor teljesen érthetetlen, rejtélyes és semmit nem jelentő - műszerfal meg monitor. Pont.


Ui:
...pedig már egyszer elolvastam a kezelési pdf-et, de holnap újra elolvasom, hogy ne akkor kelljen, ha netán elromlana egy hídon, hogy mit is kell tenni - az első - DCT váltós autómmal.:eek:
Jól összefoglaltad. :)
Évekig sebes volt a kezem az alkalmi autószereléstől.
Átmentem koromnál fogva az összes fokozaton (karburátor viztelenités zuhogó esőben autópálya hid alatt, féltengelycsere Olaszban kempinglámpa fénye mellett, sebváltó kiszerelése hóesésben egy pesti utcán, utána annak szétszedése a 4 emeleten a konyhaasztalon... ...) de a modern kocsikban még egy izzót sem tudok cserélni. Hogy hogyan kell a lukas gumit javitani (kompresszor stb...) , azt zseblámpával olvastam el a Prius 4 kézikönyvében éjjel. Különben hivom az autóklubbot...
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Hát, egy 160 lóerős, automata váltós kombi Ceed mondjuk 11 millió 160 lóerős motorral, azaz 60% feletti a különbség. Annyival nem jobb az a Tesla.
Egy alap ferde-hátú Ceed 100 lóerővel (igazából mindenhez is elég egy családnak) 8 millió. Teljesen más kávéház.

Értelmetlenek ezek az összehasonlítások, a Ceed nem egy kategória a példának felhozott Tesla Model 3-al. Se méretben (a Ceed egy C szegmenses kompakt, a model 3 meg egy D szegmensbe tartozó középkategórias szedán), szóval méretben inkább a Kia Optima vagy Skoda Superb kategória.

A koreaik ráadásul elég sunyin áraznak, a ‘fapad’ tényleg elérhető árban van, de amint elkezded belerakni azokat a dolgokat, amik a Teslában már eleve benne vannak (ma már alap vezetési asszisztensek stb., repkednek a +500k-k).

Szóval méretkategóriát és felszereltséget csak azonossal hasonlítsunk össze, ha nem az a szempont hogy mi az a legkisebb pénz amitől kapsz 4 kereket meg egy kormányt.

Az Optomát itthon már nem kapni, a Superbet igen, vehetjük példának - a mostani mezítlábas (150 LE 1,5TSI) modellje kb 15 misiről indul, a vége meg erősen 20-ba hajlik egy 200 LE-s 2 liter tádéval (igen, ennyi ma egy közepkategóriás autó).

A Superb félektromos PHEV modeljét (iV) már meg se néztem, valahol a kettő között indulhat.

Így ha a mostani árakat már messze nem rossz deal egy Model 3 - persze akinek bejön a design, meg a villanyozás, nekem annyira nem - relatív sokat is látni.
 
  • Hűha
Reactions: BJani

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 655
13 011
113
Jól összefoglaltad. :)
Évekig sebes volt a kezem az alkalmi autószereléstől.
Átmentem koromnál fogva az összes fokozaton (karburátor viztelenités zuhogó esőben autópálya hid alatt, féltengelycsere Olaszban kempinglámpa fénye mellett, sebváltó kiszerelése hóesésben egy pesti utcán, utána annak szétszedése a 4 emeleten a konyhaasztalon... ...) de a modern kocsikban még egy izzót sem tudok cserélni. Hogy hogyan kell a lukas gumit javitani (kompresszor stb...) , azt zseblámpával olvastam el a Prius 4 kézikönyvében éjjel. Különben hivom az autóklubbot...
A Nagypolszkin ahhoz kiszedtem rendre a gyertyákat, hogy olajcsere után átforgassam a motort, hogy már az olajat "felkapva" indítózzak először.
Az Albeát meg vittem a márkaszervizbe a gyertyacserére, mert féltem, hogy beleszakítom a kábelt (igen; nekik is beleszakadt...)

A lengyel fékjét negyedévente szétszedtem csavarra, hogy elpucoljam az azbesztmentes betét ragadós dzsuvájától és beállítsam a rettegett kézifékjét...
Kerékcsapágyakat, vezérműláncot, féltengelyeket, difit magam cseréltem.

A Nysa-nak ha a piros lámpánál kijött a helyéről a váltóbotja, visszaraktam, a karburátoron alapjáratot szintén zöldre várakozva állítottam, a Roburon meg a dobféket állítottam a gyalogátkelőhely előtt ott, ahol Miskolcon a villamosokat szokták kiütni az szgk.-k.

Most meg a kezelési könyvet bújom, ha át akarom programozni a rádiót...
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 717
60 998
113
A Nagypolszkin ahhoz kiszedtem rendre a gyertyákat, hogy olajcsere után átforgassam a motort, hogy már az olajat "felkapva" indítózzak először.
Az Albeát meg vittem a márkaszervizbe a gyertyacserére, mert féltem, hogy beleszakítom a kábelt (igen; nekik is beleszakadt...)

A lengyel fékjét negyedévente szétszedtem csavarra, hogy elpucoljam az azbesztmentes betét ragadós dzsuvájától és beállítsam a rettegett kézifékjét...
Kerékcsapágyakat, vezérműláncot, féltengelyeket, difit magam cseréltem.

A Nysa-nak ha a piros lámpánál kijött a helyéről a váltóbotja, visszaraktam, a karburátoron alapjáratot szintén zöldre várakozva állítottam, a Roburon meg a dobféket állítottam a gyalogátkelőhely előtt ott, ahol Miskolcon a villamosokat szokták kiütni az szgk.-k.

Most meg a kezelési könyvet bújom, ha át akarom programozni a rádiót...
Hat év és 98000km után fedeztem végre fel, hogyan kell a navi hangját halkabbra tenni. Eddig kiabàlt velem. A félautomata beparkolási funkciót még soha nem használtam.Már nem is fogom... :)
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 655
13 011
113
Hat év és 98000km után fedeztem végre fel, hogyan kell a navi hangját halkabbra tenni. Eddig kiabàlt velem.:)
...persze; ragasztottál a hangszórórácsokra mosogatószivacsokat...:D

A félautomata beparkolási funkciót még soha nem használtam.Már nem is fogom...

...magam is így voltam vele; nem szoktam* bepiálva beállni az autóval a garázsba, amikor az asszony vezette haza a kocsit - no meg engem - lagzik, meg szilveszteri bulik után:D

;)

*: (szó szerint folyamatosan centizni kell a változó ívelés miatt a kanyarodva tolatáskor, utána meg egy- egy centire van a tükörtől egyik oldalt egy tagolt szekrény, a másik oldalon meg a falon lógó kerékpárok; hibázás nem lehet)