Ez pont az átmenet időszakában készült, amikor a Merci gyár is fokozatosan átállt a gyorsan rothadó karosszéria gyártására (hála a környezetvédő vízbázisú festési technológiának, épp a vizet nem bírja) valamint a 200 000 300 000 km futásteljesítmény után nagy felújítást vagy cserét igénylő motorok gyártására.Hullócsillag
Teszt: Mercedes-Benz E osztály (1995-2003, W210, S210) vásárlási tanácsadó - Hatalmas, isteni beleülni, takarékos, nemrég még borzasztó drága volt, a híre mégis szörnyű. Pedig ismerünk közel egymilliót futott, bontatlan, jó példányokat. Akkor hogy?totalcar.hu
Így aztán volt még köztük véletlenül olyan példány,amely még nem hozta az autógyár által elvárt, kb 6 évenkénti reprodukciós szintet
Tehát Merciből 1995 előtt készült példányokat kell keresni, ha még van, mert a gyári szemléletváltás kb ide tehető.
Rossz nyelvek szerint a gyár vezetősége összeült és megtárgyalták azt a kétségbeejtő helyzetet, hogy tartósság terén túllőttek a célon, a családok nem akartak új autókat vásárolni 6 év után hiszen a meglévő kedvenc is tökéletes állapotban volt. Panaszkodtak a gyárnak a szervizek is, hogy a kötelező garanciális szervizek után nem hoznak be autókat javításra, foltozgatásra.. A szerviz raktárakban ott állt hegyekben a betárolt javítóanyag készlet de nem kellett senkinek.
Erre a kétségbeejtő, csőd felé tartó helyzetre mondta a vezetőség, hogy majd teszünk ellene..