Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 654
13 010
113
Először is ezzel a problémával már nagyjából 6-7 napja pörögnek az amerikai Tesla és terepjáró fórumok. Másodszor nem azért mert Telex, hanem mert véletlenül elfelejtik normálisan leírni, hogy az autó rendelésénél, vásárlásánál és átadásánál elmagyarázzák mi a teendő ennek megelőzése érdekében. Tehát aki megvásárolja az tájékoztatva van. Sokan tudomásul veszik, így is megvásárolják és például fóliáztatják, vagy egyből cirka 6000 USD-ért Satin Clear Paint Filmet vagy Color Paint Filmet csinálhatnak rá. Nem egy cég foglalkozik ezzel. Sokan pedig inkább ápolják ahogy kell. Szóval, hogy egy egyszerű példával éljek: veszel egy drága túracipő és elmagyarázzák mit és milyen sűrűn kell tenned, hogy impregnált maradjon de te leszarod, nem csinálod aztán lázadsz, hogy X idő múlva egy túrán átázott és micsoda geci egy cég ez és milyen szar a cipő. Pedig… akkor vajon ki is a hülye?
akkor vajon ki is a hülye?
Aki bedől ennek a marketinghóbortnak...
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Láttál már rozsdásodó rozsdamentes acél kést? Én már igen. Olcsóbb késben gondolom kevesebb az ötvöző az optimálisnál, és/vagy az eloszlása nem egyenletes. Ez itt is előfordulhat.
De itt a kés kap egy szép nagy elektromos terhelést is belülről amitől szabályosan vonzza az oxigént magához...

Musk szempontjából egy zseniális pénzügyi húzás mert megússza egy felületi kezeléssel, nem kell drágán festeni, fényezni.

Sok hülye meg még örül is, hogy milyen okos, mert ráköltheti még egy olcsóbb autó árát évente.
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
9 952
39 778
113
Vlagyimir Putyin megtekintette egy mozdony vezetőfülkéjét. Az államfőnek megmutatták a szolgálati panelt, és beszámoltak a korszerűsítésről.

"Kicseréltük a teljes közlekedésbiztonságért felelős elemi bázist. Ez egy nagyon fontos és szükséges előrelépés volt számunkra" - mondta az egyik alkalmazott.

Az Ural Locomotives üzem új generációs vontatójárműveket tervez, gyárt, értékesít és karbantart. Ez az egyetlen olyan vállalkozás Oroszországban, amely rendelkezik a kocsitestek extrudált alumíniumprofilból történő hegesztésének technológiájával.

 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 654
13 010
113
Visszatérve az előző témánkhoz.

Semmi újat nem mondok.
Az ember, ahogy öregszik, saját magához képest, ráadásul egyénenként eltérő időben és jelleggörbével bizonyos változásokra már kevésbé fogékony.
Ez persze jó esetben azt sem kell, hogy jelentse, hogy ragaszkodna mindenhez, ami régen minden jobb vót'.

Ahogy engem nem lehet elkábítani az érintőképernyővel, könnyűfém felnivel, "nagykerékkel", nagy fékkel*, műhangú kipufogóval, úgy szerencsére nem vágyom vissza a szelephézag állítást, a beégő, ellustuló megszakítót, repedő elosztófedelet, a tűréseit vesztett elosztót, karburátort (pedig az utóbbi ha jó volt nem hazudott:hadonaszos:), a buta dobféket, a zsírozandó futóművet, a szervo nélküli parkolást (menet közben azért annyira nem egyértelmű a mai szintetikus kormányok előnye...), s még számos elaggott, meghaladott műszaki megoldást.
Siker/elégedettségélmény volt a megjavításuk, beállításuk, alkalmazkodtunk hozzá, elsajátítottuk, köszönöm szépen, de elég volt.

Mindenkinek máshova esik az optimum, a komfortzóna. De egy-két forever youngot leszámítva idővel mind megállunk valahol a befogadókészségben.

* Közutakon, helyes relatív sebességgel haladva be kell tudni osztani a rendelkezésre álló tapadás/fék stb. teljesítményeket. Természetesen van az a vétlen helyzet, amikor pl. egy még jobb fék, futómű mentene meg, s természeténél fogva szerencsére mindig jobbra vágy az ember, de ez gyártói oldalról sem magától értetődő, hogy adott kereteken belül mindig kimaxolnák ránk gondolva, értünk, a lehetőségeiket...
Pl. a drágább és/vagy eltérő karosszériakivitelű modellben független, több lengőkaros felfüggesztést tesznek hátra, a csóró bunkó (Idézve a az Argo c. fimből) meg elégedjen meg a kommersz csatolt lengőkarral, viszont csábítják, hogy vegyen felárért nagy kereket, pedig lehet, az igényesebb futómúkonstrukcióval többet érne...
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 586
36 944
113
Vlagyimir Putyin megtekintette egy mozdony vezetőfülkéjét. Az államfőnek megmutatták a szolgálati panelt, és beszámoltak a korszerűsítésről.

"Kicseréltük a teljes közlekedésbiztonságért felelős elemi bázist. Ez egy nagyon fontos és szükséges előrelépés volt számunkra" - mondta az egyik alkalmazott.

Az Ural Locomotives üzem új generációs vontatójárműveket tervez, gyárt, értékesít és karbantart. Ez az egyetlen olyan vállalkozás Oroszországban, amely rendelkezik a kocsitestek extrudált alumíniumprofilból történő hegesztésének technológiájával.


Putyin lassan már annyit megtekint, mint Kim Dzsongun. Azért talán még emléktáblát nem helyeznek el a mozdonyon az oroszoknál.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 654
13 010
113
Szétvet az ideg.

Most hosszú hónapokig - ahogyan a pályahosszabbítás elkészülte előtt - újra előttünk fog araszolni a Szerencs, Szikszó felől a Miskolcra reggel hömpölygő autósok jó része, én meg mehetek emiatt ellenkező irányba indulva, kerülőúton.
Igaz, így nem hideg motorral fogok araszolni a T-GDI-vel 4-5 percet, hanem meleg motorral vagy 10-15-öt...:confused:

 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 446
20 678
113
Láttál már rozsdásodó rozsdamentes acél kést? Én már igen.
Amúgy nagy általánosságban nem rozsdamentes valójában, csak jobban ellenáll a rozsdának. Az eredeti ötvözetet feltaláló angol kohász is "kevésbé rozsdásodónak" nevezte, marketingelte, elkerülendő a reklamációkat: "stains less" amiből lett a "stainless" jelző.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 586
36 944
113
Szétvet az ideg.

Most hosszú hónapokig - ahogyan a pályahosszabbítás elkészülte előtt - újra előttünk fog araszolni a Szerencs, Szikszó felől a Miskolcra reggel hömpölygő autósok jó része, én meg mehetek emiatt ellenkező irányba indulva, kerülőúton.
Igaz, így nem hideg motorral fogok araszolni a T-GDI-vel 4-5 percet, hanem meleg motorral vagy 10-15-öt...:confused:


Várom Lázárjani dörgedelmeit...
 
  • Tetszik
Reactions: Árpicsek

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 317
60 791
113
Először is ezzel a problémával már nagyjából 6-7 napja pörögnek az amerikai Tesla és terepjáró fórumok. Másodszor nem azért mert Telex, hanem mert véletlenül elfelejtik normálisan leírni, hogy az autó rendelésénél, vásárlásánál és átadásánál elmagyarázzák mi a teendő ennek megelőzése érdekében. Tehát aki megvásárolja az tájékoztatva van. Sokan tudomásul veszik, így is megvásárolják és például fóliáztatják, vagy egyből cirka 6000 USD-ért Satin Clear Paint Filmet vagy Color Paint Filmet csinálhatnak rá. Nem egy cég foglalkozik ezzel. Sokan pedig inkább ápolják ahogy kell. Szóval, hogy egy egyszerű példával éljek: veszel egy drága túracipő és elmagyarázzák mit és milyen sűrűn kell tenned, hogy impregnált maradjon de te leszarod, nem csinálod aztán lázadsz, hogy X idő múlva egy túrán átázott és micsoda geci egy cég ez és milyen szar a cipő. Pedig… akkor vajon ki is a hülye?

Aki megveszi ezt a szart.
De komolyan. Gyárilag nem lakkozzák le? Nem fóliázzák? Milyen szar autó az ilyen...
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Aki megveszi ezt a szart.
De komolyan. Gyárilag nem lakkozzák le? Nem fóliázzák? Milyen szar autó az ilyen...

De így a festés később egy extra és újabb innováció lehet :D

Monnyuk érdekes módon ezek még bírják, de hát gondolom még nem kínai biliacélból készültek...

Delorean_DMC-12_side.jpg
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 317
60 791
113
De így a festés később egy extra és újabb innováció lehet :D

Monnyuk érdekes módon ezek még bírják, de hát gondolom még nem kínai biliacélból készültek...

Delorean_DMC-12_side.jpg

Pont ezt akartam írni!
Régen minden jobb volt...Még a rozsdamentes acél sem rozsdásodott. :D
(Amúgy ha jól emlékszem a régi S merciknek volt még rozsdamentes acél a váza, adtak rá 30 év átrozsdásodás elleni garanciát.)
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 760
10 755
113
Te sem igazán érted ezt az autót és mögötte lévő innovációt és koncepciót. Nem a Tesla hibája és nem az autó szar mert a tulajdonosok egy része a pénzem sok és eszem semmi kategória.
Ezzel azt akarod mondani, hogy csak olyanoknak ajánlott, akik nem akarják használni? Vagy olyanoknak, akinek van külön személyzete a karbantartására? Vagy olyanoknak, akinek mindegy hogy néz ki?
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 317
60 791
113
Vagy a 31éves C 200D Merci.. majd most kell 2 küszöböt cserélni rajta

Bezzeg a Tesla model 3-as...
iu


Aztán lehet csak annyi történt, hogy a mazdától kértek rozsdavédelmi tanácsokat :D

iu

Amúgy nem ez volt az a szar amiről azt mondták, hogy törhetetlen az üvege, erre a bemutatón ahol ezt reprezentálni akarták simán betörték? :D
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 317
60 791
113
Vagy a 31éves C 200D Merci.. majd most kell 2 küszöböt cserélni rajta

Bezzeg a Tesla model 3-as...
iu


Aztán lehet csak annyi történt, hogy a mazdától kértek rozsdavédelmi tanácsokat :D

iu

Amúgy nem ez volt az a szar amiről azt mondták, hogy törhetetlen az üvege, erre a bemutatón ahol ezt reprezentálni akarták simán betörték? :D
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby

Sunlight56

Well-Known Member
2022. március 1.
2 497
20 333
113
Bezzeg a Tesla model 3-as...
iu


Aztán lehet csak annyi történt, hogy a mazdától kértek rozsdavédelmi tanácsokat :D

iu

Amúgy nem ez volt az a szar amiről azt mondták, hogy törhetetlen az üvege, erre a bemutatón ahol ezt reprezentálni akarták simán betörték? :D
Hmm milyen UAZ-os illesztési rések vannak a TESLA 3 nál..... Nem tudtam h újra divatba jött, elvileg a jó szellőzés miatt belülről legalább nem rohad.. A Truck meg úgy látom jobban kivirult mint a kínai "rozsdamentes" késem, ha a fém mosogatóban felejtem nedvesen.. pedig az se semmi..
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby