Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 672
10 528
113
Mótvá ez itt korábban emlékeim szerint.
Ami nekem a megdöbbentő, hogy a pickupos mintha nem is foglalkozna vele, hogy nincs egy kereke, és hogy amúgy jó nagy balesetet okozott, megy tovább...
Szerintem a pickup-os épp menti az életét, hogy valahogy az úton maradjon és meg tudjon állni 3 kerékkel.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
9 728
38 912
113
Villamos temető, Kalifornia, 1956.

A 20. század elejére az Egyesült Államokban szinte minden 2500 főt meghaladó lakosú település saját elektromos útrendszerrel rendelkezett, emellett a villamosvonalak rengeteg várost kötöttek össze egymással. A leghosszabb összefüggő útvonal több mint 1500 kilométer volt, a helyközi vonatok átlagsebessége pedig elérte a 130 km/h-t.

Bradford Snell szenátusi jogtanácsos 1974-es jelentése bizonyítékot szolgáltatott arra, hogy 1936 és 1950 között a General Motors a Firestone Tire-rel, a Standard Oil of California és a Phillips Petroleummal együtt shell holdingtársaságokat hozott létre, amelyeken keresztül villamosvonalakat vásároltak fel és felszámoltak.

Ennek eredményeként a villamosokat fokozatosan felváltották a büdös, lassú buszok. Ezeknek a buszoknak a gyártója ugyanaz a General Motors volt. Nos, a kényelmetlen menetrend, a szűk és fülledt belső terek arra kényszerítették a fizetőképes polgárokat, hogy személy gépkocsikat vásároljanak a General Motorstól.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 529
12 316
113
Villamos temető, Kalifornia, 1956.

A 20. század elejére az Egyesült Államokban szinte minden 2500 főt meghaladó lakosú település saját elektromos útrendszerrel rendelkezett, emellett a villamosvonalak rengeteg várost kötöttek össze egymással. A leghosszabb összefüggő útvonal több mint 1500 kilométer volt, a helyközi vonatok átlagsebessége pedig elérte a 130 km/h-t.

Bradford Snell szenátusi jogtanácsos 1974-es jelentése bizonyítékot szolgáltatott arra, hogy 1936 és 1950 között a General Motors a Firestone Tire-rel, a Standard Oil of California és a Phillips Petroleummal együtt shell holdingtársaságokat hozott létre, amelyeken keresztül villamosvonalakat vásároltak fel és felszámoltak.

Ennek eredményeként a villamosokat fokozatosan felváltották a büdös, lassú buszok. Ezeknek a buszoknak a gyártója ugyanaz a General Motors volt. Nos, a kényelmetlen menetrend, a szűk és fülledt belső terek arra kényszerítették a fizetőképes polgárokat, hogy személy gépkocsikat vásároljanak a General Motorstól.
Nem mintha mentesítené őket (hiszen a villamos, vonatközlekedés maradhatott volna az ezen vonalakat kiváltó buszok helyett), de az ármánykodásuk találkozott a népek - ott pl. helyzetbe hozott - igényeivel.
Amikor középsulis voltam, akkor még Miskolcon az egyik tsz-nek a város határában volt egy "telephelye", ahonnan indultak fuvarozni a városba - lovaskocsikkal! (Engem meg ölt meg az ideg, mert mindig a városi busz együtt bóklásztak a külső sávban).
A képen a Sajó keleti, a főút északi oldalán a lovaskocsikkal teli telephely:

Ahogy a Miskolc melletti alvóvárosban is még volt jó pár lovas kocsis.

Meg az is busszal járt dolgozni, akinek volt kocsija.
Még ha vezető beosztású is volt.
A 90-es évek elején az akkori munkahelyem (kórház) orvosai, de még osztályvezető főorvosai is rendre busszal jártak dolgozni.
De még mi sofőrök is...
Amikor kezdtek lecserélődni a KGST autók, akkor kezdtek az orvosok is autóval járni dolgozni.

Tehát az ár/költségarányok változása, a tömegközlekedés színvonala/ára, az egyéni közlekedés megbízhatósága/ára, ezek változásai is kellettek az egyéni közlekedés váltásra.

Pedig igény/vágy volt már rá jóval korábban is - ahogy a lovaskocsi fuvarozásról a furgonokra váltásra...
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 156
10 548
113
160-al közlekedő gyorsvasút? hát, nekünk ez jár.
13 óra? 4 határátmenettel 1500 kilométeren, mikor a max sebesség 160? (tudom,Szerbiában 200, görögöknél is 200, én nem tudok róla hogy menne is annyival vonat arra)
És hát nézzük meg, hogy a szerbek 230 km-t építenek 2,7 milliárdért, mi meg 154 km-t 2 milliárdért (ami hízik mint a disznó, és még nincsen vége).
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 125
34 336
113
160-al közlekedő gyorsvasút? hát, nekünk ez jár.
13 óra? 4 határátmenettel 1500 kilométeren, mikor a max sebesség 160? (tudom,Szerbiában 200, görögöknél is 200, én nem tudok róla hogy menne is annyival vonat arra)
És hát nézzük meg, hogy a szerbek 230 km-t építenek 2,7 milliárdért, mi meg 154 km-t 2 milliárdért (ami hízik mint a disznó, és még nincsen vége).
Éjszakai vonatként nem lenne rossz egyébként.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 239
35 864
113
Meg az is busszal járt dolgozni, akinek volt kocsija.
Még ha vezető beosztású is volt.
A 90-es évek elején az akkori munkahelyem (kórház) orvosai, de még osztályvezető főorvosai is rendre busszal jártak dolgozni.
De még mi sofőrök is...
Amikor kezdtek lecserélődni a KGST autók, akkor kezdtek az orvosok is autóval járni dolgozni.

A 80-as évek első felében-közepén gyerekként még csíkosgatyás főtisztet is láttam BKV buszon... alest meg bármelyik reggel, egyenruhában, a tiszti lakótelepről azzal jártak be.

Viccesek voltak még a "Katonai Elhárítás" feliratú 1600-as és kocka ladák, ilyenek is hordtak egy-egy nagyembert (a "Katonai Rendészet"-eseken kívül). Nagyon titkos szolgálat lehetett.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 529
12 316
113
Említettem az M30-as új szakaszának lezárását.

Szombaton zárták le, még péntek délután, munka után tettünk rajta egy kört oda-vissza Miskolc-Szikszó között.
A párom is készített videót kézből - ugyanilyen eredménnyel. (csak még az életbe nem raktam fel videót a youtube-ra, úgyhogy nem is kínlódtam vele)
A videó nem adja vissza azt, hogy mekkorát "nyekken" az autó - 60 kilométeres sebességgel!
Nézzétek meg a szalagkorlátok vonalát a két oldalon!

A videón látszik a piros épületkomplexum, ami a Hell/Xixo gyára.
(Azt is megmutatnám, hogy hol lakik Miskolctapolcán a tulaj, de nem sok látszik a kerítés meg a homályosítás miatt)
A gyár előtt van a 3-as főút.
Amikor építették az autópályát, s Szikszó felől nézegettem fel az elég meredek domb oldalára, ahol addigi szőlőültetvények helyén készült a pálya földmunkája, rendszeresen poénkodtam az utasaimmal, hogy ha ez egyszer megcsúszna...
S közben rendre arra a részre néztem, ahol ez a csúszás/suvadás megtörtént:eek:
Erre hamis tanúim vannak!:hadonaszos:

Viccet félretéve, laikusként lenyűgözött, hogy mennyire át kellett szabni a domboldalt, hogy egy autópályának alkalmas talajszerkezetet készíthessenek.
...hát...nem jött össze...

Most nézzem; már ekkor is látszott!:eek:
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 529
12 316
113
Említettem az M30-as új szakaszának lezárását.

Szombaton zárták le, még péntek délután, munka után tettünk rajta egy kört oda-vissza Miskolc-Szikszó között.
A párom is készített videót kézből - ugyanilyen eredménnyel. (csak még az életbe nem raktam fel videót a youtube-ra, úgyhogy nem is kínlódtam vele)
A videó nem adja vissza azt, hogy mekkorát "nyekken" az autó - 60 kilométeres sebességgel!
Nézzétek meg a szalagkorlátok vonalát a két oldalon!

A videón látszik a piros épületkomplexum, ami a Hell/Xixo gyára.
(Azt is megmutatnám, hogy hol lakik Miskolctapolcán a tulaj, de nem sok látszik a kerítés meg a homályosítás miatt)
A gyár előtt van a 3-as főút.
Amikor építették az autópályát, s Szikszó felől nézegettem fel az elég meredek domb oldalára, ahol addigi szőlőültetvények helyén készült a pálya földmunkája, rendszeresen poénkodtam az utasaimmal, hogy ha ez egyszer megcsúszna...
S közben rendre arra a részre néztem, ahol ez a csúszás/suvadás megtörtént:eek:
Erre hamis tanúim vannak!:hadonaszos:

Viccet félretéve, laikusként lenyűgözött, hogy mennyire át kellett szabni a domboldalt, hogy egy autópályának alkalmas talajszerkezetet készíthessenek.
...hát...nem jött össze...

Most nézzem; már ekkor is látszott!:eek:
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 106
59 493
113
Elég érdekes számok:

aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzE0ZTc2NGIwNmVmNzRiYjM4ZDE5ODU1NWNkMDM5OTk0.jpg

aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2ZhZTRhNjZlNjU3MzQ2ZDU4NWFmODRhNzQ4ODExNWY5.webp


Tesla, Dacia, Volkswagen. Úgy látszik nincs igény a minőségi autókra Nyugat-Európában.

aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzUzMzU0MzIwNjk0ODQ2YzZiMzUwOWFhOWVlZjcyMDg0.webp
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 680
17 290
113

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 310
20 247
113
Strukturálisan annyira nem rosszak, csak már a törésteszten is az elektronika számít.
Springről pl. elég rosszakat olvastam mindenhol, passzív védelemben is gagyi. Plusz vezettem is, úgy se volt lenyűgöző (lomha, városban is kellemetlenül/veszélyesen, ami különösen pillekönnyű elektromoshoz képest nagyon gáz).

Amire egyáltalán nem számítottunk az az, hogy Dacia Spring jobb eredményt ért el, mint a Zoe a törésteszten. A Springnek ugyanis csak sikerült összehoznia egy darab csillagot, de nem úszta meg a kritikákat sem:


"A törésteszteken nyújtott teljesítménye egyenesen problémás, a frontális ütközési tesztek során a vezető mellkasát és a hátsó utas fejét érintő életveszélyes sérüléseknek nagyon magas a kockázata, az oldalütközésnél pedig a mellkas védelme marginális. A közepes törésteljesítmény és a gyenge ütközéselkerülő technológia egycsillagos minősítést eredményez".


 
  • Tetszik
Reactions: fip7
T

Törölt tag 1711

Guest
ha ekkora szórást mutat kis példányszámnál is a teszt, az se mutat jól a minőséget illetően.

Ugyanaz az akkupakkjuk? Strukturális elemként is funkcionál manapság.

Ugyanaz a kínai Renault gyár gyártja mindkettőt, csak EU-s piacra először Dacia márkanéven árulták, mivel tudták, hogy egy rakás szar, csak hát co2 kvóta.
Úgy látszik emiatt végül bevállalta a Renault is a hírnévrontást, mivel nyugaton nem nagyon kapkodtak a "román" EV után.


Ami miatt különösen vicces, hogy pár éve még itt linkelgették a Zoe-t, mint bezzeg villanyautót mert Indiában vmi 4,5 millió ft-nyi helyi valutáért árulták.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo