...nekem úgy rémlett, hogy belinkeltem az előző videóját, de ezek szerint nem.
Tehát adva van Novoth Tibor autószerelő/diagnoszta, aki még a jobb állapotában levő Totalcarnál lett viszonylag ismert a hírhedt Prince motorok javítása kapcsán, illetve a koromlerakódások dióhéjtisztításának egyik - vélem - első hazai bevezetőjeként.
Az én szempontomból azért érdekes az úr, mert a Fiat Albea1.4 8V (egy vezérműtengelyes, de mégis vezérműtengely szögállás módosítós
) motorkája 100-as Shell benzinnel, télen, -5 fok körül, a Sajó és/vagy a miskolci Tiszai pályaudvari rendező környezetében levő nagy nedvességtartalmú, zúzmarás időjárási viszonyaiban, maximálisan fűtve a kiccsalád' miatt, furcsa hibajelenségeket produkált:
A motor visszább hűlt, lepörgéskor nehezen kapta el az alapjáratot, az alapjáraton eleve halott gyenge motor ( ott még gyengébb a Nagypoláknál is!)
Engine horsepower and torque curve for Fiat Albea 1.4 Fire Active (man. 5) in 2006, the model with 4-door sedan body and Line-4 1368 cm3 / 83.3 cui, 56.5 kW / 77 PS / 76 hp (ECE) offered since mid-year 2006 for Europe ..
www.automobile-catalog.com
...még erőtlenebb lett, majd olyan pattogó hangokat adott ki, mint amikor egy régi autó öreg gyújtókábelei vizesek lettek és áthúztak (új autóról volt ekkor szó), ki-ki hagytak a hengerek, majd le is állt a motor.
Fél perc után újra indítva beindult, de a motor vészprogramra állt (gyakorlatilag emelt alapjárat és slussz-passz).
S ezt mindig csak ilyen időben.
MInd a márkaszerviz, mind maszek hibakód kiolvasás summázata ugyanaz volt
ilyen hiba így nincs!
Ekkor írtam Novoth úrnak, aki csupán a leírásom alapján, távolról javasolta, hogy télen vagy csak 95-öst tankoljak, vagy keverve a 100-assal.
Merthogy valószínűleg a motor nincs rendesen felprogramozva a 100-as benzinnel minden üzemi körülményre.
S lőn...
Amúgy a hibajelenséget az szüntette meg végleg a majd csak 100-as tankolás dacára, hogy magasabb hőfokon nyitó termosztátot kapott a motor, mert a gyárival városban télen rendszeresen visszább hűlt, így egy tankolás után visszatértem a magasabb oktánszámra.
(Amúgy a saját Nagypolákba is mindig Shell 98-ast tankoltam, mert a magasabb oktánszámot gyárilag igényelte is, sőt a céges 2107-es Ladába is - pedig az elvileg nem igényelte - amíg készpénzes elszámolás volt, hiszen elektronikus gyújtással városban ezek után nyáron elment 7-7.5 liter benzinnel százon - a Polák meg egy fél literrel többel)
Az 1.0 T-GDI-be eleve eszembe sincs tankolnia 95-ös szutykot.
Egyszer szagoljátok meg a különbséget a kútfejeken...
Az Albea 7%-al evett kevesebbet a 100-assal, ami akkoriban 12%-al volt drágább, a különbözetet bőven kárpótolta a valamivel erőteljesebb alapjárat, jobb rugalmasság, készségesebb gázreakció (nem kellett annyira nyomni az elektronikus gázpedálnak
), csendesebb járás, no és a gyorsabb üzemi hőfokra melegedés.
Hamar természetes lett a hatása. Igazából az lett a feltűnő, amikor ugye a hibajelenség miatt egyszer visszatankoltam 95-re, rendre nyúlkáltam le a kézifékhez, mert olyan érzés volt, mintha kettő-három kattra behúzva maradt volna a kézifék.
E rövid bevezető után a videó, benne az, amire számítottam.
S előre idézek egy szerintem frappáns hozzászólást:
"...
2 héttel ezelőtt
Ha s Shell étkeztetési cég lenne:
Kedves Tibor! Megvizsgáltuk az Ön tányérjáról készült képeket. Ez alapján nem tudjuk megítélni, hogy jóllakott-e vagy sem, mivel nem ellenőrzött körülmények között, laboratóriumban fogyasztotta el az ételt. Erre iparági jóllakottsági tesztek szolgának. Elképzelhető, hogy az Ön tányérja vagy kanala esetleg nem volt megfelelő. Felajánlunk Önnek egy online megbeszélést, ahol elmondjuk, hogy az általunk gyártott ételek miért is laktatóak és miért nem marad senki éhes utána. Lehet az is kiderül, hogy Ön tulajdonképpen jóllakott, de ezt - ahogy korábban is írtam - nem lehet csak a tányérról készült kép alapján megítélni.
Tisztelettel, X.Y Élelemfejlesztési főmunkatárs..."
...tehát a T-GDI-nél marad hetven-százezer kilométerenként a dióhéjas tisztítás - cázezerért'.