Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 1711

Guest
Csak óvatosan!
A nejem most mesélte, hogy irgalmatlan sok baleset van ezekkel.
És ha elesel az esetek nagy részében nincs bukósisak (bérléshez sem adnak). Csak egykét komolyabb manuszon lehet komplett felszerelést látni.
Nagyon durva sztorik vannak. Már az Okitiből jelezték a kormányzatnak, hogy piszok gyorsan le kell ezeket szabályozni, mert olyan nagy a baj.
Fiatal életerős emberek rokkannak meg végleg.

Én is láttam már kiscsajt eltaknyolni, mert a vasúti átkelőn akart áthajtani vele és az első kerék az első hézagnál nyomott egy 90 fokos fordulatot.

Legdurvább amit már az elején is írtak, tipikus nemproblémára nemmegoldás, illik a modern nyugati gondolkodásba.
Ment a propaganda, hogy co2 csökkentés, közben nagyrészt a gyalogosok "ültek" át rá akik 2-3 km sétát váltanak ki vele.
+átlag 3 hónap alatt leselejteződnek, úgyhogy nesze neked környezetvédelem.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 760
10 755
113
Csak óvatosan!
A nejem most mesélte, hogy irgalmatlan sok baleset van ezekkel.
És ha elesel az esetek nagy részében nincs bukósisak (bérléshez sem adnak). Csak egykét komolyabb manuszon lehet komplett felszerelést látni.
Nagyon durva sztorik vannak. Már az Okitiből jelezték a kormányzatnak, hogy piszok gyorsan le kell ezeket szabályozni, mert olyan nagy a baj.
Fiatal életerős emberek rokkannak meg végleg.
Igény nőtt az olcsó elektromos egyéni közlekedési eszközökre, melyeket könnyen fel lehet vinni a munkahelyre/lakásra/tömegközlekedésre. De az elektromos roller tulajdonképpen extrém sport. A bicikli meg túl nagy.
Lehet az lenne a megoldás, hogy a minimális kerékméretet fel kéne vinni 30 cm-re, kötelező sisakviselés és teljesen egybe venni a biciklivel a KRESZben.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 573
8 434
113
Igény nőtt az olcsó elektromos egyéni közlekedési eszközökre, melyeket könnyen fel lehet vinni a munkahelyre/lakásra/tömegközlekedésre. De az elektromos roller tulajdonképpen extrém sport. A bicikli meg túl nagy.
Lehet az lenne a megoldás, hogy a minimális kerékméretet fel kéne vinni 30 cm-re, kötelező sisakviselés és teljesen egybe venni a biciklivel a KRESZben.
Biciklivel járok a munkába. Tőlem a munkahely attól függően hol dokolok be 2,7-3 km re van. Egyébként a lábamnak jót tesz az a kis napi mozgás.
Visszatérve mára sajnos oda jutottunk szellemi színvonalban hogy a kerékpárokra illetve az elektromos rollerrekre kötelezővé tenném egy alap jogsit! Plusz a rollerreseket leszabályoznám. Eddig két év alatt két rollereshez kellett hívnom mentőt. Az egyik fel kar tőrést szenvedett a másik meg agyrázkódást némi láb és kéz zuzódással. A haverja meg szó szerint röhögött rajta ő megúszta idióta hülyegyerek esete... Megj miért is ketten voltak rajta.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 760
10 755
113
Biciklivel járok a munkába. Tőlem a munkahely attól függően hol dokolok be 2,7-3 km re van. Egyébként a lábamnak jót tesz az a kis napi mozgás.
Visszatérve mára sajnos oda jutottunk szellemi színvonalban hogy a kerékpárokra illetve az elektromos rollerrekre kötelezővé tenném egy alap jogsit! Plusz a rollerreseket leszabályoznám. Eddig két év alatt két rollereshez kellett hívnom mentőt. Az egyik fel kar tőrést szenvedett a másik meg agyrázkódást némi láb és kéz zuzódással. A haverja meg szó szerint röhögött rajta ő megúszta idióta hülyegyerek esete... Megj miért is ketten voltak rajta.
Ha jól emlékszem általános iskolában (huh, de rég volt) oktattak némi közlekedési ismeretet. Nem tudom, manapság van-e még ilyen.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 058
31 571
113
Napi klímahiszti retardáció, avag, most éppen tíccsukbe a tankokat mert hebebebe sokat fogyasztanak és jajj ne CO2

Komolyan már vártam, hogy a sötétződ idióták mikor találják meg ezt a témát éskövetelik majd a delejes harckocsikat vagy éppen zusammen a betiltásukat. Ilyen idióta faszokat vazzeg
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 654
13 010
113
Mindenki a saját szintjén nyomorog:D

Nézd én pl autóbuzi vagyok, 2005ben, 20 évesen kezdtem a Wallisban, és azóta is csak autókkal dolgoztam, utóbbi években tudatosan terelve magam a végcél, a nehéz tgk szakosztály felé. Több a lóvé azon a fertályon:)
Manapság a vezetés és az autótartás is kezd elmenni pénzügyi és praktikus irányba, kivétel az Arteonom, azt nagyon-nagyon szeretem, ennek ellenére épp meg lesz hirdetve egy év után.. Megjött a céges Octavia, családinak meg a plugin Passat lett (amúgy nem volt drága, 7,3M volt).
Mindig tervben van egy épített pályaautó, de sajnos hiszek az asszonynak amikor azt mondja hogy leveszi a tökeimet ha ilyet csinálok:D Utóbbi években így maradt a céges AMG szirszarokkal való csapatás, Budaörs-Kecskemét-Budaörs, rekord 1 óra 22 perc;)

Szóval nekem pénzügyileg a rövid távú tartás jött be, jól veszem a kocsikat és jó áron adom is el 2-3 év után. De nekem ez a foglalkozásom is..
Egy átlagembernek simán jó egy 2-3 évesen megvett autó, és azt hosszútávra megtartva, így az éves értékcsökkenés nem annyira szembetünő.

Nagyon sok embernek az autó csak eszköz, megtehetné, de nem vesz újat/újabbat, sokaknak meg státuszszimbólum..

Na jól elmondtam a nagy semmit:)
Arteon:
Az az autó kifejezetten tetszik oldalról és hátulról (hogy én ilyet leírok egy VW-ről, az egy új korszak...) de elölről...
Az én szememben valami más kocsi eleje odabiggyesztve.
Ha meg meglátom a nappali menetfényt, elsőre mindig azt hiszem ezeken a borongós napokon, hogy valami házi homasita tuning...

AMG szirszar; érdekes szókapcsolat;)

S igen;
Egy átlagembernek simán jó egy 2-3 évesen megvett autó, és azt hosszútávra megtartva,

Végül is a végtelenül elhanyagolt Nagypolákot így vettem és használtam 15 évig.
De azt magam is megtudtam szerelni, amit meg nem, azt az autószerelő sógorral a poros udvarukon (gyűrűzés, stb...).

De amikor 3-5 éves használt benzines automata autót kerestem (leginkább a Hyundai-Kia körben), még a közvélemény előtt nem volt annyira ismert, hogy vannak ott problémák (pont az olajcserék, meg a nem ellenőrzött koromlerakódások miatt), akkor egy nyíregyházi használt autó kereskedő azt mondta, hogy hoz ő be nekem autót németből' szívesen, de jobban járok, ha ilyet újonnan veszek:eek:
...hát ki vagyok én, hogy egy nepperrel vitatkozzak!o_O
(Ráadásul fél millió forintnyi különbség volt csak akkoriban egy négy éves, úgy százezer kilométeres -nek mondott használt és az új között).

Azért egy ilyen mai agyonbonyolított, DCT-s nyavaját poros udvaron nem rázol gatyába csak egy pár villáskulccsal...


"...Na jól elmondtam a nagy semmit..."

Nagyon is jól elmondtad!!!
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 654
13 010
113
Csak óvatosan!
A nejem most mesélte, hogy irgalmatlan sok baleset van ezekkel.
És ha elesel az esetek nagy részében nincs bukósisak (bérléshez sem adnak). Csak egykét komolyabb manuszon lehet komplett felszerelést látni.
Nagyon durva sztorik vannak. Már az Okitiből jelezték a kormányzatnak, hogy piszok gyorsan le kell ezeket szabályozni, mert olyan nagy a baj.
Fiatal életerős emberek rokkannak meg végleg.
.
Én is láttam már kiscsajt eltaknyolni, mert a vasúti átkelőn akart áthajtani vele és az első kerék az első hézagnál nyomott egy 90 fokos fordulatot.

Legdurvább amit már az elején is írtak, tipikus nemproblémára nemmegoldás, illik a modern nyugati gondolkodásba.
Ment a propaganda, hogy co2 csökkentés, közben nagyrészt a gyalogosok "ültek" át rá akik 2-3 km sétát váltanak ki vele.
+átlag 3 hónap alatt leselejteződnek, úgyhogy nesze neked környezetvédelem.
Igény nőtt az olcsó elektromos egyéni közlekedési eszközökre, melyeket könnyen fel lehet vinni a munkahelyre/lakásra/tömegközlekedésre. De az elektromos roller tulajdonképpen extrém sport. A bicikli meg túl nagy.
Lehet az lenne a megoldás, hogy a minimális kerékméretet fel kéne vinni 30 cm-re, kötelező sisakviselés és teljesen egybe venni a biciklivel a KRESZben.
Biciklivel járok a munkába. Tőlem a munkahely attól függően hol dokolok be 2,7-3 km re van. Egyébként a lábamnak jót tesz az a kis napi mozgás.
Visszatérve mára sajnos oda jutottunk szellemi színvonalban hogy a kerékpárokra illetve az elektromos rollerrekre kötelezővé tenném egy alap jogsit! Plusz a rollerreseket leszabályoznám. Eddig két év alatt két rollereshez kellett hívnom mentőt. Az egyik fel kar tőrést szenvedett a másik meg agyrázkódást némi láb és kéz zuzódással. A haverja meg szó szerint röhögött rajta ő megúszta idióta hülyegyerek esete... Megj miért is ketten voltak rajta.

Én egy sürgősségi/traumatológiai osztállyal rendelkező kórháznak a forgalom elöl elzárt részén, hiba mentes aszfaltján próbáltam ki a KuKirint...
Rövid távon, forgolódás és duhajkodás nélkül.
(Persze ez a sisakot nem helyettesíti)
S minden szavatok Arany.
Eszembe nem jutna ilyennel forgalomba, gyalogosok, autók közé, út, dilatációs hibákba,padkákra menni.
Ezek az öklömnyi kerekek...
Egy sima eleséssel is lenyomorodhatsz, vagy ott halhatsz meg.
Vagy mehetsz a börtönbe, mert csábító gyalogosok között lavírozni.

Sérülések: ...mondtam már, hogy naponta járok be a sürgősségire is a munkám miatt?
 

gatya

Well-Known Member
2012. március 30.
92
350
53
Arteon:
Az az autó kifejezetten tetszik oldalról és hátulról (hogy én ilyet leírok egy VW-ről, az egy új korszak...) de elölről...
Az én szememben valami más kocsi eleje odabiggyesztve.
Ha meg meglátom a nappali menetfényt, elsőre mindig azt hiszem ezeken a borongós napokon, hogy valami házi homasita tuning...
Mindenképpen a legszebb VW :)
Eleje tetszik vagy nem, ízlésen nem vitatkozunk;)
A modelfrissített nem tetszik nekem se annyira (felső), az enyém a FL előtti, itt csak a lámpában van a menetfény, és én sem szeretem ezeket az új stílusú keresztben nagy menetfényeket..
Viszont rohadt kényelmes a 190 centi/110kg habtestemhez, nagyon nagy a hátsó lábtér, egész jól megy, jól is fogyaszt, és baszott jól néz ki.
AMG szirszar; érdekes szókapcsolat;)
Nagyon sokat romlott a Merci minősége, meg ha vezetsz sok ilyet, akkor egy idő után már nem nyűgöz le annyira a sok lóerő, de a recsegős műanyagok, meg a hibakódok tömkelege viszont ott van..
Végül is a végtelenül elhanyagolt Nagypolákot így vettem és használtam 15 évig.
De azt magam is megtudtam szerelni, amit meg nem, azt az autószerelő sógorral a poros udvarukon (gyűrűzés, stb...).

De amikor 3-5 éves használt benzines automata autót kerestem (leginkább a Hyundai-Kia körben), még a közvélemény előtt nem volt annyira ismert, hogy vannak ott problémák (pont az olajcserék, meg a nem ellenőrzött koromlerakódások miatt), akkor egy nyíregyházi használt autó kereskedő azt mondta, hogy hoz ő be nekem autót németből' szívesen, de jobban járok, ha ilyet újonnan veszek:eek:
...hát ki vagyok én, hogy egy nepperrel vitatkozzak!o_O
(Ráadásul fél millió forintnyi különbség volt csak akkoriban egy négy éves, úgy százezer kilométeres -nek mondott használt és az új között).

Azért egy ilyen mai agyonbonyolított, DCT-s nyavaját poros udvaron nem rázol gatyába csak egy pár villáskulccsal...

Nagyon is jól elmondtad!!!
A mai autókat biztosan nem tartanám meg 15 éves korukig, ki tudja mennyire lesznek gazdaságosan fenntarthatóak a töménytelen elektronikával, szenzorokkal, meg ezeket ténylegesen 6 év/200.000 km-re gyártják..
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 654
13 010
113
Így van, ízlésen nem vitatkozunk.
Köszönöm a felvilágosítást, a ráncvarrott nappali menetfénytől kapok hideglelést.

Merci minőség: Sokat olvasni erről.
Egy általam ismert személynek (bocs, hogy nem pontosítok jobban) két viszonylag új Mercije van: Egy E osztályú dízel kábrió (Olyan Szellő Istvánosan), meg egy EQS.
A kábrió tetőszerkezete már vagy háromszor romlott el, pedig alig használja.
Az EQS meg egy undorító műanyaghalom - kívül, belül.
S igen; azzal is voltak gondok...

Mai autók 15 évesen: Én is sanda szemmel nézek a sajátomra, hogy ez 15 évesen még működni fog!?
De csak azzal tudom vigasztalni magam, hogy én használom új korától, amire tudok, arra odafigyelek.
De más meg ilyet vesz majd meg használtan, 10-15 évesen. Ki tudja, hogy milyen előélettel...
(Én ugye nem tankolok szutyok 95-öst, eleve egy teljes alváz, üregvédelemmel kezdtem, legalább ezzel ne legyen gond)

Mert nem lesz más!

Hogy mi lesz az elektronikával, kábelekkel, műanyagokkal, szenzorokkal?
Előbb-utóbb vissza fog ütni mindenkire, amikor ezek 10 évesen kapitulálnak, akikben eddig volt bizalom, s akkor majd rohamosan fognak fordulnia népek a még hírnévszűz - kínaiakhoz.
(Lásd a Peugeot, az 5008-asban tényleg villanymotor simaságúan járó 1.2-es háromhengeresét, amivel tudomásom szerint már eladhatatlan a piacon)

Csak abban tudok reménykedni, hogy túl nagy a tét egyeseknek:

 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 654
13 010
113
...nekem úgy rémlett, hogy belinkeltem az előző videóját, de ezek szerint nem.

Tehát adva van Novoth Tibor autószerelő/diagnoszta, aki még a jobb állapotában levő Totalcarnál lett viszonylag ismert a hírhedt Prince motorok javítása kapcsán, illetve a koromlerakódások dióhéjtisztításának egyik - vélem - első hazai bevezetőjeként.

Az én szempontomból azért érdekes az úr, mert a Fiat Albea1.4 8V (egy vezérműtengelyes, de mégis vezérműtengely szögállás módosítós:hadonaszos: ) motorkája 100-as Shell benzinnel, télen, -5 fok körül, a Sajó és/vagy a miskolci Tiszai pályaudvari rendező környezetében levő nagy nedvességtartalmú, zúzmarás időjárási viszonyaiban, maximálisan fűtve a kiccsalád' miatt, furcsa hibajelenségeket produkált:
A motor visszább hűlt, lepörgéskor nehezen kapta el az alapjáratot, az alapjáraton eleve halott gyenge motor ( ott még gyengébb a Nagypoláknál is!)
...még erőtlenebb lett, majd olyan pattogó hangokat adott ki, mint amikor egy régi autó öreg gyújtókábelei vizesek lettek és áthúztak (új autóról volt ekkor szó), ki-ki hagytak a hengerek, majd le is állt a motor.
Fél perc után újra indítva beindult, de a motor vészprogramra állt (gyakorlatilag emelt alapjárat és slussz-passz).
S ezt mindig csak ilyen időben.
MInd a márkaszerviz, mind maszek hibakód kiolvasás summázata ugyanaz volt ilyen hiba így nincs!

Ekkor írtam Novoth úrnak, aki csupán a leírásom alapján, távolról javasolta, hogy télen vagy csak 95-öst tankoljak, vagy keverve a 100-assal.
Merthogy valószínűleg a motor nincs rendesen felprogramozva a 100-as benzinnel minden üzemi körülményre.

S lőn...

Amúgy a hibajelenséget az szüntette meg végleg a majd csak 100-as tankolás dacára, hogy magasabb hőfokon nyitó termosztátot kapott a motor, mert a gyárival városban télen rendszeresen visszább hűlt, így egy tankolás után visszatértem a magasabb oktánszámra.

(Amúgy a saját Nagypolákba is mindig Shell 98-ast tankoltam, mert a magasabb oktánszámot gyárilag igényelte is, sőt a céges 2107-es Ladába is - pedig az elvileg nem igényelte - amíg készpénzes elszámolás volt, hiszen elektronikus gyújtással városban ezek után nyáron elment 7-7.5 liter benzinnel százon - a Polák meg egy fél literrel többel)

Az 1.0 T-GDI-be eleve eszembe sincs tankolnia 95-ös szutykot.

Egyszer szagoljátok meg a különbséget a kútfejeken...

Az Albea 7%-al evett kevesebbet a 100-assal, ami akkoriban 12%-al volt drágább, a különbözetet bőven kárpótolta a valamivel erőteljesebb alapjárat, jobb rugalmasság, készségesebb gázreakció (nem kellett annyira nyomni az elektronikus gázpedálnak:eek:), csendesebb járás, no és a gyorsabb üzemi hőfokra melegedés.
Hamar természetes lett a hatása. Igazából az lett a feltűnő, amikor ugye a hibajelenség miatt egyszer visszatankoltam 95-re, rendre nyúlkáltam le a kézifékhez, mert olyan érzés volt, mintha kettő-három kattra behúzva maradt volna a kézifék.

E rövid bevezető után a videó, benne az, amire számítottam.
S előre idézek egy szerintem frappáns hozzászólást:
"...
@kissszilard4220

@kissszilard4220

2 héttel ezelőtt

Ha s Shell étkeztetési cég lenne:
Kedves Tibor! Megvizsgáltuk az Ön tányérjáról készült képeket. Ez alapján nem tudjuk megítélni, hogy jóllakott-e vagy sem, mivel nem ellenőrzött körülmények között, laboratóriumban fogyasztotta el az ételt. Erre iparági jóllakottsági tesztek szolgának. Elképzelhető, hogy az Ön tányérja vagy kanala esetleg nem volt megfelelő. Felajánlunk Önnek egy online megbeszélést, ahol elmondjuk, hogy az általunk gyártott ételek miért is laktatóak és miért nem marad senki éhes utána. Lehet az is kiderül, hogy Ön tulajdonképpen jóllakott, de ezt - ahogy korábban is írtam - nem lehet csak a tányérról készült kép alapján megítélni.
Tisztelettel, X.Y Élelemfejlesztési főmunkatárs..."


...tehát a T-GDI-nél marad hetven-százezer kilométerenként a dióhéjas tisztítás - cázezerért'.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
@misinator Nem igazán értem mi a bajod a mezítlábas 95-össel. Van benne kb 4% etanol. Ha a motor tömítései bírják, az ég világon semmi baja nem lesz tőle, sőt. Az alkohol kiváló tisztítószer és az ‘oktánszáma’ is nagyon magas, csak az energiatartalma alacsony. Régen még teljesítményfokozásra is használták. ;)
 

Ettore Fieramosca

Well-Known Member
2021. március 9.
1 168
3 342
113
@misinator Nem igazán értem mi a bajod a mezítlábas 95-össel. Van benne kb 4% etanol. Ha a motor tömítései bírják, az ég világon semmi baja nem lesz tőle, sőt. Az alkohol kiváló tisztítószer és az ‘oktánszáma’ is nagyon magas, csak az energiatartalma alacsony. Régen még teljesítményfokozásra is használták. ;)
MW-50 rulez!
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 808
47 095
113
@misinator Nem igazán értem mi a bajod a mezítlábas 95-össel. Van benne kb 4% etanol. Ha a motor tömítései bírják, az ég világon semmi baja nem lesz tőle, sőt. Az alkohol kiváló tisztítószer és az ‘oktánszáma’ is nagyon magas, csak az energiatartalma alacsony. Régen még teljesítményfokozásra is használták. ;)
Ehhehe! Én egykor a '99-es Toyota Corollámmal jártam egy ideig 50-50-ben tankolva 95-ös benzinnel, meg E85-ös alkohollal. Kivállóan elvolt vele. Szebb járása volt a motornak. Jobb volt a gázreakció is. Kicsit nehezebben melegedett, meg persze többet fogyasztott, de persze az olcsósága ezzt kompenzálta.
Annak idején utánajártam, mielőtt elkezdtem használni. 50-50-ig bekeverve minden kocsi tök jól elvan vele. A régebbi kocsik gumi tömítéseire, gumi csöveire volt állítólag negatív hatással, de ott is inkább gyártója válogatta. Éllítólag a Toyota alapból úgy gyártotta a régebbi kocsijait is, hogy a gyújtást automatikusan állította a vezérlő, mivel a dél-amerikai piacon népszerű dolog, és egyszerűbb volt mindegyikbe beletenni, mint hogy külön lokalizált verziókat gyártsanak.
Arra kellett odafigyelni, hogy az első 1-2 tank után érdemes volt üzemanyag szűrőt cserélni, mert a régebbi szutykosabb üzemanyag tartály aljáról felszedte az üledéket, meg a vizet.
Ezen pozitív tisztító hatását néha még akkor is kihasználtam, amikor visszatértem a jobbára benzin üzemre. Ha tehettem (eléggé megfogyatkoztak a kutak), kapott párszor 5-10 litert a teli tankba, és érezhetően jót tett neki.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Kurfürst

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113

Vicces módon abban a víz volt az igazi teljesítménynövelő, az alkohol inkább csak fagyálló szerepet töltött be - bár mivel az is üzemanyag és ezért valamit hozzárakott.

Brazíliában pedig a mai napig árulnak zsír új teljesen alkoholüzemű kocsikat, a ‘prémium’ az ami benzines!
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 058
31 571
113
Van benne kb 4% etanol.
2020 januárja óta van az már 10% (pontosabban minimum 6,1), mióta EU kötelez rá a környezetvédelem jegyében. Szerintem amúgy nagyon sok múlik magán a tankhálózaton és az alkalmazott adalékokon is. Lásd Auchan-féle mezítlábas 95-ös (vagy amit mondjuk Veszprémben a Volánnál lehet tankolni), ami hiába olcsóbb lényegesen a többinél, a fogyasztásnövekedést ha beleszámolod még rosszabbul is jössz ki. Nálam amúgy sima 95-ösnél az Orlen/OMW jött be a legjobban.

De pl. USA középnyugati kukoricatermelő államaiban nemrég engedélyezték 2025-től kezdődően, hogy nyaranta 15 százalékra is felvigyék az etanolt a normál benzinben
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 317
60 790
113
A Tesla minőség ismét lecsap:

"Előtte egy hosszabb üzenetben még tájékoztatta arról az autó, hogy innen sehova sem fog indulni, mert P állásban rögzíti a menetválasztót a fedélzeti rendszer, mert „a járműben hirtelen leállhat az elektromos hálózat, így elveszítheti a kormányzást, a hajtást, és lehet, hogy nem tudja behúzni a kéziféket”."

"Carlos Thomas pár nap alatt például 25 kritikus hibát számolt össze, mindegyikről kapott üzenetet az autótól, és ezeket szép sorban le is fotózta. Volt gond mindennel a magas feszültségű rendszertől kezdve a különleges, kormányoszlop nélküli „steer-by-wire” digitális kormányig. "


Itt hozzá tenném, hogy a digitális kormány nem új dolog, azt hiszem az amcsi mazdákban már 10 éve működik, igazából jól.
A Teslának többek között ezt sem sikerült megcsinálni más egyebek mellet sem...
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 317
60 790
113
Ehhehe! Én egykor a '99-es Toyota Corollámmal jártam egy ideig 50-50-ben tankolva 95-ös benzinnel, meg E85-ös alkohollal. Kivállóan elvolt vele. Szebb járása volt a motornak. Jobb volt a gázreakció is. Kicsit nehezebben melegedett, meg persze többet fogyasztott, de persze az olcsósága ezzt kompenzálta.
Annak idején utánajártam, mielőtt elkezdtem használni. 50-50-ig bekeverve minden kocsi tök jól elvan vele. A régebbi kocsik gumi tömítéseire, gumi csöveire volt állítólag negatív hatással, de ott is inkább gyártója válogatta. Éllítólag a Toyota alapból úgy gyártotta a régebbi kocsijait is, hogy a gyújtást automatikusan állította a vezérlő, mivel a dél-amerikai piacon népszerű dolog, és egyszerűbb volt mindegyikbe beletenni, mint hogy külön lokalizált verziókat gyártsanak.
Arra kellett odafigyelni, hogy az első 1-2 tank után érdemes volt üzemanyag szűrőt cserélni, mert a régebbi szutykosabb üzemanyag tartály aljáról felszedte az üledéket, meg a vizet.
Ezen pozitív tisztító hatását néha még akkor is kihasználtam, amikor visszatértem a jobbára benzin üzemre. Ha tehettem (eléggé megfogyatkoztak a kutak), kapott párszor 5-10 litert a teli tankba, és érezhetően jót tett neki.

Ez így van. Régi Toyotám is bírta az etanolt gyárilag. Az üzemanyag tank meg az egyéb gumik is. Én nem éltem vele de a gépkönyvében benne volt, hogy semmi baja tőle.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
2020 januárja óta van az már 10% (pontosabban minimum 6,1), mióta EU kötelez rá a környezetvédelem jegyében.

Azt hiszem nem töltik a maximumra csak valahol a minimum közelében. De amúgy tényleg mindegy, mert az etanol ‘oktánszáma’ (nem véletlen az időzej, de most ne menjünk bele) alapján 113 oktánszámos benzinnek felel meg, magyarán jóval nagyobb kopogástűrő képessége, mint a legjobb prémiumbenzinnek.

Eszerint a teljesítménytáblázat szerint pl. percenként másfél liter metanolt (vagy pótanyagként csereszabatos etanolt) pancsolnak bele ugyannnyi víz kíséretében egy nem annyira kicsi és nem annyira gyenge motorba, csekély mennyiségű aromás szintetikus benzint lekísérni, gyárilag, oszt semmi baja nem lesz tőle (mielőtt valami rázendítene a modern feltöltős - befecskendezős motorokra - ez is az)

DB605DC_limits_dec44Motorenkarte.jpg


Az utolsó sor, az ‘adalékanyag’ a befecskendezett víz-metanol (1:1) keveréket jelöli. A takaréküzem melletti 6 liter / óra olajfogyasztást inkább nem kommentálnám. :D

Az etanolnak csak az energiatartalma sokkal kevesebb, mint a benziné. A korai 30-as években teljesen megszokott is volt hogy a repbenzin vagy 30% etanolt tartalmazott (épp a benzin oktánszámának feljavítására), csak aztán ment ki a divatból átmenetileg, hogy fajlagosan nagyobb kakaójú üzemanyag kellett a sok száz lóerőhöz.

Egyébként tisztán ég és még tisztít is, inkább tárolási gondok lehetnek vele (hidroszkópos, tehátmegköti a vízpárát de később szétválhat, így az üzemanyagrendszerbe víz kerülhet).


Szerintem amúgy nagyon sok múlik magán a tankhálózaton és az alkalmazott adalékokon is. Lásd Auchan-féle mezítlábas 95-ös (vagy amit mondjuk Veszprémben a Volánnál lehet tankolni), ami hiába olcsóbb lényegesen a többinél, a fogyasztásnövekedést ha beleszámolod még rosszabbul is jössz ki. Nálam amúgy sima 95-ösnél az Orlen/OMW jött be a legjobban.


Báror vagy, Auchan benzint még sose mertem tankolni. :D


De pl. USA középnyugati kukoricatermelő államaiban nemrég engedélyezték 2025-től kezdődően, hogy nyaranta 15 százalékra is felvigyék az etanolt a normál benzinben

Mondom - semmi új és semmi veszélyes nincs benne. Tisztán, szépen ég (az más kérdés hogy tiszta lehúzás hogy megvetetik veled kötelezően a biokukorica- vagy biokrumplilét).