Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 529
12 318
113
Hat,nagybatyamnak volt nagypolakja....hamar eladta.
Volgahoz nem volt szerencsem.Az a partfunkcik kocsija volt
A Nagypolákhoz kifejezetten érteni kellett és nem tűrte az elhanyagolást (a Lada messze jobban tűrte a ridegtartást)
Kifejezetten érzékeny volt a beállításokra, karbantartásra. De ha be volt szépen lőve, akkor az 1500-ös Ladát megette reggelire. Lásd a Leopard topiban a néptéletemet. (Párhuzamosa azzal dolgoztam évekig).

 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
9 728
38 914
113

A KEDVENC KENYÉR VISSZATÉRT

Az UAZ ismét narancssárga "kenyeret" kezdett gyártani az "Expedition" változatban.

Az 1, 7 millió rubel autó létrával rendelkezik a hátsó ajtón, elektromos csörlővel, fogazott gumiabroncsokkal és fűtött ülésekkel.

A modellek gyártását tavaly logisztikai problémák miatt leállították.... de most rollin...
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 241
35 873
113
Apropó milyen autót tudsz megengedni magadnak? Aminek a fenntartása nem kerül az éves bevételed 25%-nál többe. Amit többe kerül fenntartani az nem a te pénztárcádhoz van! Ebben a 25%-ban nincs benne a benzin/gázolaj ára, ez azon felül van!!!

Szerintem az is benne kell legyen. Hacsak nem az autóval keresed a kenyeredet. Különben merő irracionalitás a bevételed 25%-ánál többet kiadni csak autózásra. Biztos vannak sokan, akik mégis megteszik.
Sőt tovább megyek, szerintem olyan autót engedhetsz meg magadnak, amit az éves bevételed 25%-ából ki tudsz fizetni, vagy a havi törlesztője annyi, hogy fenntartással és benzinnel együtt a havi bevételed 25%-át nem haladja meg. Szintén leszámítva most a kenyérkeresetet. Munkába járás nem számít annak.
Tudom ez alapján a legtöbb embernek régi 1.0-s swifttel kellene járnia vagy hasonlóval. Én is jártam azzal, teljesen jó autó volt (akkor, nekem). De ez a racionális.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 170
83 747
113
Szerintem az is benne kell legyen. Hacsak nem az autóval keresed a kenyeredet. Különben merő irracionalitás a bevételed 25%-ánál többet kiadni csak autózásra. Biztos vannak sokan, akik mégis megteszik.
Sőt tovább megyek, szerintem olyan autót engedhetsz meg magadnak, amit az éves bevételed 25%-ából ki tudsz fizetni, vagy a havi törlesztője annyi, hogy fenntartással és benzinnel együtt a havi bevételed 25%-át nem haladja meg. Szintén leszámítva most a kenyérkeresetet. Munkába járás nem számít annak.
Tudom ez alapján a legtöbb embernek régi 1.0-s swifttel kellene járnia vagy hasonlóval. Én is jártam azzal, teljesen jó autó volt (akkor, nekem). De ez a racionális.
Ha benne lenne az üzemanyag, akkor megengedhetnéd magadnak a V12-es motort is max havi 1× indítod be 2 percre...
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 241
35 873
113
Barkas ( villamot jelent nemetul ...3 hengeres motor volt benne....).IFA jelentese meg Ideiglenes Forgalmi Akadaly.

Barkas mondjuk a VW T1, T2 Transporternél jobb kisbusz volt objektíve. Eltekintve a kétütemű motor környezetszennyező és büdös voltától. Belga importőr Ford dízelmotort tett bele.
IFA meg igénytelen volt, az iraki-iráni háborúban katonai teherautónak használta mindkét fél.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 923
30 296
113
Messze az R12 liszensz Dacia volt a legjobb szocko konstrukcio- csakhat a roman gyartasminoseg....Caucescu bosszúja becenevet nem veletlenul kapta.
De mai.korszeru 1300as motorral,gyartasminoseggel boven jo lenne nekem egy R12 Dacia kombi .Meg az arlagemberek valodi hasznalati igenyeinek boven megfelelne
Mutterék-Feterék mesélik mindig, hogy anno átkosban sikerült a listát megkerülve egy hivatalosan "fényezési hibás" dák csodát venniük közös autóként, aminél az első dolguk volt elvinni a szerelőhöz meghúzatni a csavarokat meg kiigazítani a gyártási hibákat :D Nem volt rossz elmondásuk szerint, de amint bejött az F Astra, azért csak lecserélték arra, amit Fater vagy 20 évig naponta használt az elnyűhetetlen 75 lovas motorral. Mondjuk szegény a végére eléggé shitbox szintet ért el, miután sikerült vele hegyoldalban árokba borulni (traktor húzta ki Fatert), meg a tetőkárpit enyve az úgy 15. évben elengedett és jobban zörgött az egész kaszni mint egy doboz szeg, de ezeken túl a világból kiment. Majdnem megkaptam tanulóautónak, de a végén inkább eladtuk a szőlős telekszomszédnak. Azóta Fater egy Merivával csapatja aminél elég annyit mondjak, hogy 50 ezernél már motorgenerál kellett mert gyártási hiba miatt két henger megsütötte magát
Mondjuk a 4es Octavia határozott visszalépés sok mindenben az elődhöz képest, jelentős műszaki hibáról nem tudok, ergonómiai meg minőségbeli hülyeségről annál inkább.. VW szándékosan visszahúzta az Octi:(
Ahogy a nyolcas Golf is visszalépés a heteshez képest. Plusz szerintem rondább is előről, de ez személyes vélemény. A beszélgetéshez hozzászólva pedig szerintem a modern autók legnagyobb problémája a túlzott elektronikai lófaszokkal való telepakolás az irracionális Euro normák mellett. Ma is pl hazafele akartam rádiót váltani az érintőképernyőn (Golf 7, 2015) és sikerült folyton odébb ugrasztani akaratomon kívül. Na és ez még istenes a későbbi verziókhoz képest ahol kb a touchpad menü seggébe kell felnyúlj egyáltalán a klíma buherálásához. Teljesen felesleges tech extrákkal basszák tele az új típusokat a Tesla copy mániájukban (hello ázsiai piac), majd csodálkoznak, mikor az egyszerű júzer nem kér belőle. És ezek el is fognak bszódni, jóval hamarabb mint a mechanikus megoldások. Itt pedig meg is érkezünk az új autók problémájához, avagy miért nem akar annyira Hans, Pierre vagy John sem a fém helyett műanyaggal, gomb helyett a szél járása szerint éppen hol operáló érintőképernyős újakból venni.

Nem véletlenül öregszik a nyugati autópark sem drasztikusan a korábbiakhoz képest, aminél érdemes Becsületesnepper Roadmovie videóit is nézni. Plusz hát azért amennyit az elmúlt 5 évben az autók megdrágultak jócskán az infláció felett, az kriminális.
 

gatya

Well-Known Member
2012. március 30.
89
341
53
Ahogy a nyolcas Golf is visszalépés a heteshez képest. Plusz szerintem rondább is előről, de ez személyes vélemény. A beszélgetéshez hozzászólva pedig szerintem a modern autók legnagyobb problémája a túlzott elektronikai lófaszokkal való telepakolás az irracionális Euro normák mellett. Ma is pl hazafele akartam rádiót váltani az érintőképernyőn (Golf 7, 2015) és sikerült folyton odébb ugrasztani akaratomon kívül. Na és ez még istenes a későbbi verziókhoz képest ahol kb a touchpad menü seggébe kell felnyúlj egyáltalán a klíma buherálásához. Teljesen felesleges tech extrákkal basszák tele az új típusokat a Tesla copy mániájukban (hello ázsiai piac), majd csodálkoznak, mikor az egyszerű júzer nem kér belőle. És ezek el is fognak bszódni, jóval hamarabb mint a mechanikus megoldások. Itt pedig meg is érkezünk az új autók problémájához, avagy miért nem akar annyira Hans, Pierre vagy John sem a fém helyett műanyaggal, gomb helyett a szél járása szerint éppen hol operáló érintőképernyős újakból venni.

Nem véletlenül öregszik a nyugati autópark sem drasztikusan a korábbiakhoz képest, aminél érdemes Becsületesnepper Roadmovie videóit is nézni. Plusz hát azért amennyit az elmúlt 5 évben az autók megdrágultak jócskán az infláció felett, az kriminális.
Igen, a 8as Golfnak az eleje nagyon fos.. Időnként fellángol bennem, hogy vegyek egy Golf 7R-t, de elsobom mert 9-10 milla :D
Nagyon bosszantó a 4. gen Octaviaban hogy nincs klímakezelő panel, hogy szandékosan ugyanaz a váltó ami az Arteonomban szépen működik, itt lassú, rángat. Hogy a hatsó futómű olyan fos, hogy 20-30km/h-val lassabban veszem a kanyarokat, hogy nem tudom rendesen beállítani az ülés-kormány kombót, hogy az apple carplay fixen megszakad bizonyos helyeken minden kollégámnak, infotainment is konkrétan visszalépés..
Volt hármas Octaviám azt nagyon szerettem, a négyesben csak azt szeretem, hogy nem én fizetem:D
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 753
113
Na, ma sikerült végre egy normális franszia kocsit is vezetnem (a táliát nem sorolom ide), egy szép 508-ast, aabból is egy jobban felszerelt változatot.

Igazán franciás minden tekintetben, tele szokatlan, jól sikerült, és kevésbé jól sikerült megoldásokkal. Kicsit űrhajó érzete van az embernek, a szokatlan kialakítàsú cocpittal, a vastag A oszloppal, az aprócska kormánnyal és a nekem nehezen szokható váltókapcsolóval. A beltér is nagyon igényes, avantgárd.

Némi gondolkodás után (turbólyuk) megy mint az állat, szépen tapad, comfort módba kapcsolva pedig úgy ring mint egy hajó (állíthatók a lengéscsillapítók). Nem biztos hogy kellene de mindenesetre jó és eredeti.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 310
20 247
113
Igen, a 8as Golfnak az eleje nagyon fos.. Időnként fellángol bennem, hogy vegyek egy Golf 7R-t, de elsobom mert 9-10 milla :D
Nagyon bosszantó a 4. gen Octaviaban hogy nincs klímakezelő panel, hogy szandékosan ugyanaz a váltó ami az Arteonomban szépen működik, itt lassú, rángat. Hogy a hatsó futómű olyan fos, hogy 20-30km/h-val lassabban veszem a kanyarokat, hogy nem tudom rendesen beállítani az ülés-kormány kombót, hogy az apple carplay fixen megszakad bizonyos helyeken minden kollégámnak, infotainment is konkrétan visszalépés..
Volt hármas Octaviám azt nagyon szerettem, a négyesben csak azt szeretem, hogy nem én fizetem:D
Ismerős hölgy hasonlókról számolt be, fél év után eladta az új superbjét, és a régire visszaváltott (még megvolt neki), annyira kiidegelték ezek a millió apró szarságok. (pl felkapcsolt a távolsági fényszóró, és nem kapcsolt le, gyújtás kikapcsolása után sem. az assistance is csak nézett a hibára :D Én most csak erre emlékszem biztosan, de 10 percig szidta változatos hibajelenségeket felsorolva. Az előző generációt imádta.)
Na, ma sikerült végre egy normális franszia kocsit is vezetnem (a táliát nem sorolom ide), egy szép 508-ast, aabból is egy jobban felszerelt változatot.

Igazán franciás minden tekintetben, tele szokatlan, jól sikerült, és kevésbé jól sikerült megoldásokkal. Kicsit űrhajó érzete van az embernek, a szokatlan kialakítàsú cocpittal, a vastag A oszloppal, az aprócska kormánnyal és a nekem nehezen szokható váltókapcsolóval. A beltér is nagyon igényes, avantgárd.

Némi gondolkodás után (turbólyuk) megy mint az állat, szépen tapad, comfort módba kapcsolva pedig úgy ring mint egy hajó (állíthatók a lengéscsillapítók). Nem biztos hogy kellene de mindenesetre jó és eredeti.
Kommerszek közt is jók, a Megane nagyon jó. Cimbimnek volt 10 évig, 2 egymás után. Végigjártuk vele az országot, földutakat, autópályát, külföldet belföldet. Megbízható, gazdaságos, és az (ár)kategóriájában messze a legkényelmesebb volt. A beltér a kommersz vonalhoz képest szintén tartalmaz általában pár "űrhajós" geget. Én is majdnem vettem egyet, csak arra jutottam, hogy nem elég extravagáns nekem.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Flamand

Well-Known Member
2021. augusztus 26.
4 271
20 638
113
El ne hidd a legendakat.10 eves Zsigulit mar megette a rozsda.200km mar nagy utnak számított,ami elott fel napig keszitettek fel az emberek a kocsijukat Folyton elromlott az akkori kocsikban valami.Ma 100k km garancia van az autokon Trabi motort addigra mar felfurtak.....Moszkvicsnak rendszeressen kiegett a hengerfej tomitese,es hallani lehetett,ahogy csamcsogta a rozsda.105/120 Kotlak is veszelyben voltak ezzel,nyaron iszonyat vigyazni kellett veluk.Kispolak a madzaggal kikotott motorhaztetovel nyaron,hogy jobb legyen a hutes( 2 hengeres leghuteses volt,Fiat126 liszensze).Olyan elfelejtett remalmok,mint a lengyel Tarpan( Pobedja motor volt bwnne,mint a Nyzaban),vagy az olah Tutor (roman dobozos UAZ).Robur,az utak kiralya( mindig az vezette a sort...).Barkas ( villamot jelent nemetul ...3 hengeres motor volt benne....).IFA jelentese meg Ideiglenes Forgalmi Akadaly.
A villám németül blitz.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 241
35 873
113

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113

vomi.gif
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 340
24 392
113
De akkor ki? Egyébként nem hiszem a hogy a mostani német gyártmányok ennyire szarok lennének hogy nem bír 200 ezer km-t mielőtt letérdel. A VW konszernek, BMW-nek vannak cifra megbízhatósági gondjai, de azért ez nem általános náluk sem. Akkor már rég csődbe mentek volna.

Egyébként ezek nem túlzó igények, az átlag autó életkor az USA-ban és EU-ban is bőven 10 év felett van. Csak az van h a német sem hülye, ő is lízingel vagy akkor ad el amikor lejár a gari vagy a lizing. De ahogy olvasom @reich_und_roll -t mostanában ott sem annyira aktuális az 5 évente szalonautózás..

Annyira nem az, hogy nekem be kellett fejeznem azt a munkámat. Annyira megcsappant a prémium autók utáni igény, hogy át kellett volna állnom az olyan elektromos autók kiközvetítésére, mint pl. az e Duster vagy Mokka… és ilyen világ szarjaival pedig nem akartam dolgozni. Pár hónappal ezelőtt írtam, hogy például mennyivel kevesebb Tesla vagy IX50 ment át a kezeim között a tavalyi évben. Egyre kevésbé érte meg Németországba repülni és 2-3 napokat távol lenni.
Egyébként a németek elkezdtek több dolog miatt is átállni az Auto Abo-ra. Ez tulajdonképpen hosszútávú bérlés annyi különbséggel, hogy az összes szerviz, gumik, műszaki vizsga, kötelező és casco biztosítás is benne van a havi fizetendő díjban. Tehát nagyjából minden autóval kapcsolatos gondot levesz az ember válláról. Cserébe csak fizetni kell nagyjából ilyen árakat:
-Fiat 500 -300-350€
-Opel Corsa 380-420€
-Opel Grandland 450-550€
-Toyota CHR 450-500€
-Opel Astra 550-600€
-Jeep Compass 600-700€
-Mazda 6 600-700€
-BMW X1 1000€
-BMW 3-as sorozat 700-1000€
-BMW X5 1300-1600€
Elsőre gigagecisoknak tűnhet, de ha hosszútávon nézi az ember és a német bérekhez viszonyítja, akkor rájön hogy van benne okosság több dolog miatt is. Ha valakit esetleg ez bővebben érdekel, akkor írok róla.
 

ZsoltHun

Well-Known Member
2018. október 26.
781
2 119
93
Annyira nem az, hogy nekem be kellett fejeznem azt a munkámat. Annyira megcsappant a prémium autók utáni igény, hogy át kellett volna állnom az olyan elektromos autók kiközvetítésére, mint pl. az e Duster vagy Mokka… és ilyen világ szarjaival pedig nem akartam dolgozni. Pár hónappal ezelőtt írtam, hogy például mennyivel kevesebb Tesla vagy IX50 ment át a kezeim között a tavalyi évben. Egyre kevésbé érte meg Németországba repülni és 2-3 napokat távol lenni.
Egyébként a németek elkezdtek több dolog miatt is átállni az Auto Abo-ra. Ez tulajdonképpen hosszútávú bérlés annyi különbséggel, hogy az összes szerviz, gumik, műszaki vizsga, kötelező és casco biztosítás is benne van a havi fizetendő díjban. Tehát nagyjából minden autóval kapcsolatos gondot levesz az ember válláról. Cserébe csak fizetni kell nagyjából ilyen árakat:
-Fiat 500 -300-350€
-Opel Corsa 380-420€
-Opel Grandland 450-550€
-Toyota CHR 450-500€
-Opel Astra 550-600€
-Jeep Compass 600-700€
-Mazda 6 600-700€
-BMW X1 1000€
-BMW 3-as sorozat 700-1000€
-BMW X5 1300-1600€
Elsőre gigagecisoknak tűnhet, de ha hosszútávon nézi az ember és a német bérekhez viszonyítja, akkor rájön hogy van benne okosság több dolog miatt is. Ha valakit esetleg ez bővebben érdekel, akkor írok róla.
A Fiat 500 és a Opel Astra közöttiek bőven megérős ennyi havidíjért. Ismerve az ottani átlagkeresetet.
De ha fiatal vagyok, otthon élek szülökkel, és még 2000+ euro fizetésem az mondom még az X5 is játszik csak a móka miatt. :D
De normálisan gondolkozva a kis Fiat 500 a best. :)
Szerintem persze :rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: fip7