Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 753
113
Viszont a reptéri gyorsvasút nettó hülyeség.

Miért is az egy olyan vonalon ami évente 8 milliós utasforgalmat bonyolítani le? Igény volna rá, csak úgy 80 éve nem sikerül megcsinálni egy szaros pár kilométeres vasúti szakaszt, a gyorsforgalmi meg még a Horthy korszakból van, 1943-ból, amikor még modern volt..

Ha azt kínai hitelből csinálják a kínaiak kínai melósokkal kínai anyagokkal és mi fogjuk veszteségesen üzemeltetni az nálam kimeríti a hazaárulást. Ez akkor lehetne ha a kínai megcsinálja saját kockázatra és üzemelteti. A V0 még lehet életképes.

Én szívesen megcsinálnám kényszermunkában is a hazaárulóinkkal, de az nem lenne européer, hiszen nekik emberi jogaik vannak. Maradnak a kínaiak, de lehet velük jobban járunk mintha a Karácsony / Donáth / Dobrev / TASZ brigádok ásnák ki mindenféle munkatapasztalat nélkül a fagyott földet, puszta kézzel.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 766
28 757
113
Viszont a reptéri gyorsvasút nettó hülyeség. Ha azt kínai hitelből csinálják a kínaiak kínai melósokkal kínai anyagokkal és mi fogjuk veszteségesen üzemeltetni az nálam kimeríti a hazaárulást. Ez akkor lehetne ha a kínai megcsinálja saját kockázatra és üzemelteti. A V0 még lehet életképes.
Azért hülyeség a reptéri gyorsvasút, mert a magyar vasúthálózat része kellene legyen, hogy az IC vonatok megálljanak ott. Ez is a terv:
repter_vasut.jpg

Ez így lényegében bekapcsolná -megfelelő szervezés esetén- az összes magyar nagyvárost közvetlenül a repülőtérre InterCity-vel. Ezt csak elbaszni lehet és el is fogják, mert leszarják! Vagyis hát reméljük az új ellenzéki főpolgármester meg tudja akadáyozni!
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 156
10 548
113
Viszont a reptéri gyorsvasút nettó hülyeség. Ha azt kínai hitelből csinálják a kínaiak kínai melósokkal kínai anyagokkal és mi fogjuk veszteségesen üzemeltetni az nálam kimeríti a hazaárulást. Ez akkor lehetne ha a kínai megcsinálja saját kockázatra és üzemelteti. A V0 még lehet életképes.
milyen cuki ahogy arra gondolsz hogy jót akar a közlekedésnek a kormány.
Egy cél van: a pénz a Lölö művek felé dőljön mint a Niagara árja. Semmi más. Az EU pénzek elakadtak, hát akkor kell új. Hogy ettől eladósodik az ország? Szarni bele! Gucci legyen meg térkő, G mercedesz.
(ja igen, nekem is csöpög belőle, lesz munkám így, csak a szívem szakad meg mikor látom a megtérülés számításokat, az ország ezektől nem lesz jobb, le lehet engem hülyézni mikor mondom hogy felesleges dolgot nem éri meg építeni, csak egy hidat gyorsabb engedélyezni, megépíteni és lenyúlni belőle 30+ százalékot, mint mondjuk jól megtervezett lakótelepet építeni, a pénzfolyás meg nem állhat meg)
UI: Igen gyurcsány is lopott, lehet karigerit is átbaszták a lánchiddal, csak ez nem mentség, csak egy szomorú látlelet arról hogy politikusnak nem a jó emberek mennek.
 

imike

Well-Known Member
2013. január 29.
2 248
8 369
113
milyen cuki ahogy arra gondolsz hogy jót akar a közlekedésnek a kormány.
Egy cél van: a pénz a Lölö művek felé dőljön mint a Niagara árja. Semmi más. Az EU pénzek elakadtak, hát akkor kell új. Hogy ettől eladósodik az ország? Szarni bele! Gucci legyen meg térkő, G mercedesz.
(ja igen, nekem is csöpög belőle, lesz munkám így, csak a szívem szakad meg mikor látom a megtérülés számításokat, az ország ezektől nem lesz jobb, le lehet engem hülyézni mikor mondom hogy felesleges dolgot nem éri meg építeni, csak egy hidat gyorsabb engedélyezni, megépíteni és lenyúlni belőle 30+ százalékot, mint mondjuk jól megtervezett lakótelepet építeni, a pénzfolyás meg nem állhat meg)
UI: Igen gyurcsány is lopott, lehet karigerit is átbaszták a lánchiddal, csak ez nem mentség, csak egy szomorú látlelet arról hogy politikusnak nem a jó emberek mennek.

Ez pontosan így van: az megy politikusnak, aki nem akar dolgozni, hanem a köz pénzen akar élni. (Vagy esetleg alkalmatlan a szakmájában és éhen halna benne). Ez független az oldaltól, úgyhogy már régóta tervezem, hogy indítok egy pártot azzal a névvel, hogy NEM LEHET MÁS A POLITIKA - én legalább őszinte lennék.
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 186
12 566
113
milyen cuki ahogy arra gondolsz hogy jót akar a közlekedésnek a kormány.
Egy cél van: a pénz a Lölö művek felé dőljön mint a Niagara árja. Semmi más. Az EU pénzek elakadtak, hát akkor kell új. Hogy ettől eladósodik az ország? Szarni bele! Gucci legyen meg térkő, G mercedesz.
(ja igen, nekem is csöpög belőle, lesz munkám így, csak a szívem szakad meg mikor látom a megtérülés számításokat, az ország ezektől nem lesz jobb, le lehet engem hülyézni mikor mondom hogy felesleges dolgot nem éri meg építeni, csak egy hidat gyorsabb engedélyezni, megépíteni és lenyúlni belőle 30+ százalékot, mint mondjuk jól megtervezett lakótelepet építeni, a pénzfolyás meg nem állhat meg)
UI: Igen gyurcsány is lopott, lehet karigerit is átbaszták a lánchiddal, csak ez nem mentség, csak egy szomorú látlelet arról hogy politikusnak nem a jó emberek mennek.
Ez pontosan így van: az megy politikusnak, aki nem akar dolgozni, hanem a köz pénzen akar élni. (Vagy esetleg alkalmatlan a szakmájában és éhen halna benne). Ez független az oldaltól, úgyhogy már régóta tervezem, hogy indítok egy pártot azzal a névvel, hogy NEM LEHET MÁS A POLITIKA - én legalább őszinte lennék.
Viszonylag kozismert, hogy politikusnak az megy, akinek valamifele kuldetestudata avagy szereplesi maniaja, netan narcisztikus szemelyisegzavara van, mas nemigen.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 234
41 107
113
Remèlem örökölted nem vetted. :rolleyes:
Vagy kalandvágy?:D
OFF
Első saját autó volt, egy barátomtól vettem: 15 éves FIAT Punto volt. 3x annyi ment szervizre mint a vétel ára volt az alatt a 5-6 év alatt amíg nálam volt. Egyszezer konkrétan kigyulladt a második kerület közepén - egy szar aksi volt benne...
Soha többet olasz autó!

Azóta Suzuki S-cross van - az nagyon jó autó, szeretem! :)
ON
 
  • Tetszik
Reactions: enzo and Kim Philby

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 226
113
OFF
Első saját autó volt, egy barátomtól vettem: 15 éves FIAT Punto volt. 3x annyi ment szervizre mint a vétel ára volt az alatt a 5-6 év alatt amíg nálam volt. Egyszezer konkrétan kigyulladt a második kerület közepén - egy szar aksi volt benne...
Soha többet olasz autó!

Azóta Suzuki S-cross van - az nagyon jó autó, szeretem! :)
ON
Na se Ferrari se lambo(mondjuk az inkább nèmet mar). :D
 

gergo55

Well-Known Member
2014. július 16.
4 333
11 290
113
Viszont a reptéri gyorsvasút nettó hülyeség. Ha azt kínai hitelből csinálják a kínaiak kínai melósokkal kínai anyagokkal és mi fogjuk veszteségesen üzemeltetni az nálam kimeríti a hazaárulást. Ez akkor lehetne ha a kínai megcsinálja saját kockázatra és üzemelteti. A V0 még lehet életképes.
A Kuhár Bence videojában Vitezy elmondta, hogy hogyan kell a reptéri vasútat beilleszteni a Bp és környéke rendszerbe.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 766
28 757
113
Mert ő már csinált ilyet vagy dolgozott már életében valahol?
BKK, BFK talán mond valamit. Ugyanazt mondja, mint kivétel nélkül az összes közlekedési szakember (ő nem az, de tájékozott politikus és tud közlekedésfejlesztési projektet menedzselni): a repteret az országos vasúthálózatba kell beilleszteni. Gyakorlatilag bármi áron meg kell akadályozni, hogy kínaiak egy szigetüzemű magasvasutat építsenek oda. A semmi is jobb egy ilyen szigetüzemnél, mert tönkretenné a valódi és szükség fejlesztés lehetőségét.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 766
28 757
113
Ellentétben a másik két minden téren, minden ügyben fogalmatlan főpolgármesterjelölttel (a fideszé egészen nevetséges az a kisscsaj) Vitézy-nek úgy húsz százalékban van fogalma arról, miről szól egy városvezetés (kábé ennyi a közlekedéspolitika egy olyan nagyvárosban, mint Budapest) és száz százalékban képes vezetőként komoly projekteket menedzselni, nagyobb szervezeti struktúrákat vezetni, összefogni, organizálni, mint azt a BKK és a BFK élén megmutatta. Polgármesterként ez utóbbi elsőrendű feladata lesz. Magyarán kifejezetten alkalmas, alkalmasság szempontjából messze kirí a magyar politikai mezőnyből, különösen a szefós fijúval és csajszikával szemben.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 753
113
BKK, BFK talán mond valamit.

Igen, ezeket kizárólag neki, a nullkilométeres zseninek gründolták, aki aztán felhízlalta egy 300 fős privát seggnyalodává, ahol mindenkinek az volt a feladata, hogy közpénzen Dávidka seggét nyalja, építse a csodagyerek imázst, és készítsen neki látványos slideokat, amik közül egy sem valósult meg, ellenben milliárdokat basztak el rá, Dávidka pedig azóta is jól él, rejtély, miből.

Te pedig ezt elhitted.

Ugyanazt mondja, mint kivétel nélkül az összes közlekedési szakember: a repteret az országos vasúthálózatba kell beilleszteni.

Aki meg nem ezt mondja az meg nyilván nem szakember. Ezzel a kígyó saját farkába harap.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 766
28 757
113
Igen, ezeket kizárólag neki, a nullkilométeres zseninek gründolták, aki aztán felhízlalta egy 300 fős privát seggnyalodává, ahol mindenkinek az volt a feladata, hogy közpénzen Dávidka seggét nyalja, építse a csodagyerek imázst, és készítsen neki látványos slideokat, amik közül egy sem valósult meg, ellenben milliárdokat basztak el rá, Dávidka pedig azóta is jól él, rejtély, miből.
Igen, mindkettőt neki gründolták, a NER-es oligarchacsemetének. Csakhogy történt valami, ami nem szokott megtörténni a NER-ben: mindkét intézmény jól működött, érdemi, mi több: kiváló teljesítményt nyújtva komoly eredményeket tett le az asztalra. A BFK-is a rövidre szabott ideje alatt megteremtette Budapest nagyon is ésszerű és jól összerakott jövőképét. Annak egy verzióját, de előtte csak a BKK csinált ilyet, azelőtt meg senki. Nemhogy ilyen színvonalon, hanem sehogy.

Máig elérhető minden e két szervezet munkásságáról, szóval nincs mit elhinni, hacsak nem a saját szememnek.
Aki meg nem ezt mondja az meg nyilván nem szakember. Ezzel a kígyó saját farkába harap.
Olyan nincs. Úgy értem, hogy nem fogsz találni közlekedési szakembert aki ellenkezőjét mondaná, mert olyan, mintha sebésztől elvárnád, hogy megerősítse: a balta a szívsebészet jövője. A szigetüzemű reptéri magasvasút, mint alternatívája az országos vasúthálózatba kapcsolat repülőtérnek nem létező opció. Ebben az esetben a dunántúliak jelentős része hamarabb eljutna a bécsi reptérre, mint a budapestire például. A vidékieknek olykor akár egy órás vagy annál is több plusz időbe is kerülne kijutni a reptérre. És a budapestieknek is problémát okozna, ha egyszer fejlesztésre kerül a fővárosi vasúthálózat, akkor azon keresztül a város bármelyik végéből elérhető lenne a repülőtér akár fél óra alatt is, míg szigetüzem esetén az átszállások miatt ez akár dettó egy óra is lehet a városon belülről. És ez a magasvasút jó eséllyel az ideális és lényegében egyedül üdvözítő megoldásnak a helyére épülne vagy legalábbis jócskán útban lenne neki.

Ezt ténylegesen bármi áron meg kell akadályozni. Akár úgy is, hogy keresztbeállít egy tucat BKV buszt a főpolgármester az építkezés bejáratainál.