Nem muszáj, de gyorsul a közlekedés üteme, az autók erősödése miatt, is. 22 éve vezetek, még 2002 ben is más volt a ritmus, mint most.
Itthon a sok belső sávos területi képviselő, premium letolok mindenkit, tuningolt szutyok 4es Golfos miatt, a belsőben nem tudsz 120-130al menni, inkább 150 körüli a tempo. Külső meg 90 a kamionok miatt, és a követési távolság be nem tartása miatt meg nem tudsz besorolni..
A statisztika érdekes, de hihető, sok fiatal makonya pár hónap tapasztalattal 2-300 lovas kocsikban feszeng. Én meg évente kétszer kapok vezetéstechnikai tréninget, levezettem pár km-t nagyon gyorsan, most épp kamionokkal gyakorolok, kezdem a C+E-t, mégse előzöm 240el a piros Ignises nagymamát, az országúton..
A 0 - 40 éves korosztály vezető halálozási okáról az adat prof. Dr Holló Péter, a KTI örökös tagjának egyik tudományos előadási anyagából származik, amelyt több külföldi konferencián is előadott. A prof. Urat személyesen is , 2008 óta ismertem.
Holló Péter 1946-ban született Miskolcon. Hamar Budapestre költözött, ahol a szakmai tanulmányait az Autóközlekedési Technikumban kezdte meg, majd felvételt nyert a mai BME-re, ahol 1973-ban okleveles közlekedésmérnökként, majd a tanulmányait kiterjesztve 1979-ben okleveles gazdasági mérnökként...
www.kti.hu
0 lenne a közlekedési halálozási arány, ha mindenki egy helyben lenne, de az ugye lehetetlen, viszont a sebességgel hatványozottan arányos az ütközéskor felszabaduló energia, a lassulások értéke.. A C Mercire visszatérve, azzal az volt a gond, h olyan volt a szerkezete, lényegében energia elnyelő gyűrődő zónák nélkül, majd' mint egy német tank.. Más, Opel, Renault kocsikkal ütközve azokat úgy törte ronccsá, hogy sokkal kisebb sérülés látszott a Mercin - ott viszont a hatalmas gyorsulások erőhatások végezhettek az utasokkal, nem a karosszéria deformálódás..
Azért egy közvetlen frontális karambol 2 személykocsi közt 100 fölött - nem egy életbiztosítás a modernebb szerkezeteknél sem.
Az is igaz hogy ezek a balesetek sokszor emberi hülyeség miatt van, amely elvben kivédhető volna.. te hiába vezetsz tökéletesen - ha valaki a sok másik közlekedő közül - benézett valamit.
Igy balesetezett egyik ügyvezetőm Pesten, amikor egy egyenrangú kereszteződésben csak jobbra nézett - mert előnye van - mondta, mellette a felesége. Beleszállt egy teher fékezés nélkül balról, 70-el - ha egy méterrel előrébb jár, akkor nem ússza meg kisebb törésekkel, a járgány egyből ment a roncstelepre..
Mondtam Neki az általános élet szabályt - előnyöd akkor van - ha azt meg is adják..
Így aki autópályán 150-nel telibe kap egy nagyobb testű kutyát, a szélvédőjén belátogat egy sas, hát kis esélyt látok h ezt egyben megússza.. De elég egy elszabadult kerék, vagy egy teherről leeső valamilyen szállítmány, hogy ne soroljam tovább a lehetőségeket..