Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

gatya

Well-Known Member
2012. március 30.
109
393
63
Szerintem a gyártók csinálnának még jó és stabilan tartós motorokat, de a sok faszfej szabályozás miatt nagyon beszűkültek a kehetőségeik
Ez tuti, hogy így van, annyira a környezetvédelemnek van minden alárendelve, hogy az elképesztő.
Ti autópályán nem szoktatok menni? :D
De, csak a W202 C200D gyári 160km/h végsebessége nem teszi lehetővé, hogy tartósan 160al menj :D
Most meg gyakorlatilag egy Dacia gyorsabb ennél, és bírja is tartósan.
Majdnem jól emlékeztél. A FIA korlátozta, ez szerint pedig nem fogyaszthat többet körönként 0.06 liternél és 1.2 liternél 100 kilométerenként.
Nah az alig rosszabb, mint egy Opel Ecotec 1.4:D Vagy a sógorom 1.2 turbo Crosslandja, 10ezer alatt 1,5 liter, van a kocsiban 60ezer..
 

Sunlight56

Well-Known Member
2022. március 1.
2 567
20 628
113
De, csak a W202 C200D gyári 160km/h végsebessége nem teszi lehetővé, hogy tartósan 160al menj :D
Most meg gyakorlatilag egy Dacia gyorsabb ennél, és bírja is tartósan.
Nem muszáj az egyre gyorsuló élettempót az autózásnál is követni - egészségtelen, a sok belerakott "biztonság" ellenére. Lassan járj tovább érsz (élsz) mondja a magyar közmondás.
Egy erre utaló adat:
Mit gondoltok, hogy a 40 év alatti korosztálynál, statisztikailag egész Európában mi a legtöbb halálos áldozatot hozó "népbetegség": A közlekedés.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 894
61 768
113
Hadd vágjak fel egy kicsit :)
Múlt hétvègén Jena és Chemnitz között 263km/óra sebességgel mentünk egy 320 lóerös Audi A6 -al.
Abszolút nincs az az érzésed, hogy most èletveszélyesen gyorsan mèsz. Jó széles az A4 autópálya, alig volt forgalom. 250-el már többször is mentem, de 263-al mèg eddig nem.
Nem hiányzik nekem a gyorshajtás, de egyszer èrdekes volt.:rolleyes:
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 811
98 615
113
Hadd vágjak fel egy kicsit :)
Múlt hétvègén Jena és Chemnitz között 263km/óra sebességgel mentünk egy 320 lóerös Audi A6 -al.
Abszolút nincs az az érzésed, hogy most èletveszélyesen gyorsan mèsz. Jó széles az A4 autópálya, alig volt forgalom. 250-el már többször is mentem, de 263-al mèg eddig nem.
Nem hiányzik nekem a gyorshajtás, de egyszer èrdekes volt.:rolleyes:
Egy baj van a német no limittel. Mellette nincs a hazaihoz hasonló kamionokra vonatkozó előzési tilalom. Kidönget 82-el előzni a 79-el menő másik kamiont. Te meg jössz kiló hatvan-hetvennel és teszteled a vészféket....
 
  • Hűha
Reactions: enzo and Kim Philby

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 628
25 912
113
Egy baj van a német no limittel. Mellette nincs a hazaihoz hasonló kamionokra vonatkozó előzési tilalom. Kidönget 82-el előzni a 79-el menő másik kamiont. Te meg jössz kiló hatvan-hetvennel és teszteled a vészféket....
Ez így is lenne, ha két sáv lenne, mint Mo-n. De ahol nincs limit ott nem is 2 sáv van. Ellenben akad akár 4 is… Autobahn-nak hívják nem Balkanbahn-nak…
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 894
61 768
113
Ez így is lenne, ha két sáv lenne, mint Mo-n. De ahol nincs limit ott nem is 2 sáv van. Ellenben akad akár 4 is… Autobahn-nak hívják nem Balkanbahn-nak…
Legalább 3 szèles sáv van, a kanyarok is nagy sebességre vannak méretezve, különösen az1990 után a volt NDK-ban épitett autópályáknál. Amikor jössz visszafele Thüringiából Bajororszâg felé, látható nagyon a különbség az új és a régi autópálya közt.
 

gatya

Well-Known Member
2012. március 30.
109
393
63
Nem muszáj az egyre gyorsuló élettempót az autózásnál is követni - egészségtelen, a sok belerakott "biztonság" ellenére. Lassan járj tovább érsz (élsz) mondja a magyar közmondás.
Egy erre utaló adat:
Mit gondoltok, hogy a 40 év alatti korosztálynál, statisztikailag egész Európában mi a legtöbb halálos áldozatot hozó "népbetegség": A közlekedés.
Nem muszáj, de gyorsul a közlekedés üteme, az autók erősödése miatt, is. 22 éve vezetek, még 2002 ben is más volt a ritmus, mint most.
Itthon a sok belső sávos területi képviselő, premium letolok mindenkit, tuningolt szutyok 4es Golfos miatt, a belsőben nem tudsz 120-130al menni, inkább 150 körüli a tempo. Külső meg 90 a kamionok miatt, és a követési távolság be nem tartása miatt meg nem tudsz besorolni..

A statisztika érdekes, de hihető, sok fiatal makonya pár hónap tapasztalattal 2-300 lovas kocsikban feszeng. Én meg évente kétszer kapok vezetéstechnikai tréninget, levezettem pár km-t nagyon gyorsan, most épp kamionokkal gyakorolok, kezdem a C+E-t, mégse előzöm 240el a piros Ignises nagymamát, az országúton..
 

Sunlight56

Well-Known Member
2022. március 1.
2 567
20 628
113
Nem muszáj, de gyorsul a közlekedés üteme, az autók erősödése miatt, is. 22 éve vezetek, még 2002 ben is más volt a ritmus, mint most.
Itthon a sok belső sávos területi képviselő, premium letolok mindenkit, tuningolt szutyok 4es Golfos miatt, a belsőben nem tudsz 120-130al menni, inkább 150 körüli a tempo. Külső meg 90 a kamionok miatt, és a követési távolság be nem tartása miatt meg nem tudsz besorolni..

A statisztika érdekes, de hihető, sok fiatal makonya pár hónap tapasztalattal 2-300 lovas kocsikban feszeng. Én meg évente kétszer kapok vezetéstechnikai tréninget, levezettem pár km-t nagyon gyorsan, most épp kamionokkal gyakorolok, kezdem a C+E-t, mégse előzöm 240el a piros Ignises nagymamát, az országúton..
A 0 - 40 éves korosztály vezető halálozási okáról az adat prof. Dr Holló Péter, a KTI örökös tagjának egyik tudományos előadási anyagából származik, amelyt több külföldi konferencián is előadott. A prof. Urat személyesen is , 2008 óta ismertem.


0 lenne a közlekedési halálozási arány, ha mindenki egy helyben lenne, de az ugye lehetetlen, viszont a sebességgel hatványozottan arányos az ütközéskor felszabaduló energia, a lassulások értéke.. A C Mercire visszatérve, azzal az volt a gond, h olyan volt a szerkezete, lényegében energia elnyelő gyűrődő zónák nélkül, majd' mint egy német tank.. Más, Opel, Renault kocsikkal ütközve azokat úgy törte ronccsá, hogy sokkal kisebb sérülés látszott a Mercin - ott viszont a hatalmas gyorsulások erőhatások végezhettek az utasokkal, nem a karosszéria deformálódás..

Azért egy közvetlen frontális karambol 2 személykocsi közt 100 fölött - nem egy életbiztosítás a modernebb szerkezeteknél sem.

Az is igaz hogy ezek a balesetek sokszor emberi hülyeség miatt van, amely elvben kivédhető volna.. te hiába vezetsz tökéletesen - ha valaki a sok másik közlekedő közül - benézett valamit.
Igy balesetezett egyik ügyvezetőm Pesten, amikor egy egyenrangú kereszteződésben csak jobbra nézett - mert előnye van - mondta, mellette a felesége. Beleszállt egy teher fékezés nélkül balról, 70-el - ha egy méterrel előrébb jár, akkor nem ússza meg kisebb törésekkel, a járgány egyből ment a roncstelepre..
Mondtam Neki az általános élet szabályt - előnyöd akkor van - ha azt meg is adják..

Így aki autópályán 150-nel telibe kap egy nagyobb testű kutyát, a szélvédőjén belátogat egy sas, hát kis esélyt látok h ezt egyben megússza.. De elég egy elszabadult kerék, vagy egy teherről leeső valamilyen szállítmány, hogy ne soroljam tovább a lehetőségeket..
 
  • Tetszik
Reactions: misinator

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 628
25 912
113
Érdekes kis sztori:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: ronis

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 989
18 116
113
komoly

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and enzo

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 926
5 444
113
Így aki autópályán 150-nel telibe kap egy nagyobb testű kutyát, a szélvédőjén belátogat egy sas, hát kis esélyt látok h ezt egyben megússza.. De elég egy elszabadult kerék, vagy egy teherről leeső valamilyen szállítmány, hogy ne soroljam tovább a lehetőségeket..

Elém esett már le ágy autópályán az előttem menő felpakolt "csodáról" ,akkor azért jól jöttek a bizti rendszerek, de nem lett baj, a csikorgásokat még így is hallottam az utánam jövőktől.
 

Sunlight56

Well-Known Member
2022. március 1.
2 567
20 628
113
Így aki autópályán 150-nel telibe kap egy nagyobb testű kutyát, a szélvédőjén belátogat egy sas, hát kis esélyt látok h ezt egyben megússza.. De elég egy elszabadult kerék, vagy egy teherről leeső valamilyen szállítmány, hogy ne soroljam tovább a lehetőségeket..

Elém esett már le ágy autópályán az előttem menő felpakolt "csodáról" ,akkor azért jól jöttek a bizti rendszerek, de nem lett baj, a csikorgásokat még így is hallottam az utánam jövőktől.
Ebben látod szerencsének is közre kell játszania hogy pld az ágy rövid repülés közben nem a szélvédőn jött be.. A 70 es évektől aktívan közlekedtem, utaztam, összesen 1,5 millió km felett járok már valahol.. és sajnos nagyon sok balesetet láttam .
Akinek nincs szerencséje, az autóban is tud halálos balesetet szenvedni, még 40-nél is, motorról nem is beszélve..
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 562
35 965
113
„A villamos motorvonat sorozatban gyártott, korszerű kivitelű, az Európai Gazdasági Térségről szóló megállapodásban részes valamely állam, vagy a Svájci Államszövetség (a továbbiakban együtt: EGT állam) által kiadott és a vasúti járművek forgalomba hozataláról szóló EU és nemzeti előírások szerint hatályos típusengedéllyel rendelkező, a hagyományos transzeurópai vasúti rendszeren közlekedő, valamely vasút referenciájával rendelkező, gazdaságosan üzemeltethető, normál nyomtávolságú járműcsalád tagja legyen.”
A harmincöt éves élettartamra tervezett, normál nyomtávú, villamos motorvonatok háromféle hosszúsággal (legfeljebb 60, 85 és 122 méter) érkeznének. A háromszáz ülőhelyet kínáló leghosszabbak csak Magyarországon közlekednének (HU verzió). A száz ülőhelyes legrövidebbek Magyarországon kívül a horvát, a szerb és a román vasúthálózatra is átjárnának (HRSRO verzió), ennek megfelelően csak 25 kilovolt ötven hertzes váltakozó áramról lennének képesek üzemelni. A kétszáz székes 85 méteresek háromféle verziót képviselnének:
  • csak magyarországi közlekedésre alkalmas egyáramnemű (HU);
  • a magyarországi, ausztriai, szlovákiai alkalmazás miatt a 25 kilovolton felül 15 kilovolt 2/3 hertzes váltakozó áramú (ATSK verzió);
  • Magyarországon, Horvátországban, Szerbiában, Romániában bevethető egyáramnemű (HRSRO).
Bővebben a típusváltozatokról:
  • R (rövid) típus: legkisebb férőhelyszámú, legfeljebb hatvan méter hosszú motorvonat, minimum száz ülőhely;
  • K (közepes) típus: közepes férőhelyszámú, legfeljebb 85 méter hosszú motorvonat, minimum kétszáz ülőhely;
  • H (hosszú) típus: legnagyobb férőhelyszámú, legfeljebb 122 méter hosszú motorvonat, minimum háromszáz ülőhely;
  • HU típusváltozat: csak Magyarországon belüli forgalomra tervezett motorvonat;
  • ATSK típusváltozat: Magyarországon kívül az osztrák és a szlovák vasúti hálózaton is közlekedtetni tervezett motorvonat;
  • HRSRO típusváltozat: Magyarországon kívül a horvát, a szerb és a román vasúti hálózaton is közlekedtetni tervezett motorvonat.
Fogódzóul: a Stadler Flirtje a kocsiszekrények számától (kettő–hat) függően 42–106 , a háromkocsis Siemens Desiro ML cirka 75 méteres.
A keret-megállapodásban tervezetten rögzített számok alapján
  • 16 R-HRSRO,
  • 26 K-HU,
  • tíz K-ATSK,
  • tíz K-HRSRO, és
  • 33 H-HU változatú motorvonatról van szó.
A tervezett közbeszerzés lényege tehát az, hogy MÁV-Start Zrt., mint ajánlatkérő közbeszerzési eljárást tervez megindítani, amely tervezett közbeszerzési eljárással 95 regionális villamos motorvonat beszerzésére irányuló keretmegállapodás megkötését tervezi. A megállapodás célja, hogy a forrás rendelkezésre állása esetén valamennyi járművet meg lehessen rendelni, Ajánlatkérő azonban a keretmegállapodás megkötésével megrendelési kötelezettséget nem tervez vállalni.
Erre azért felhívnánk a figyelmet: megállapodást írt alá az Acemil Zrt. a világ egyik legnagyobb mozdony- és motorvonat-gyártójával, a kínai CRRC Zhuzhou Locomotive Co. Ltd.-ve
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 469
61 601
113
Keményen nyomja:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.