Kínában az utóbbi időkben érds 5-8 évben dollar milliárdokat öntöttek a "zöld" iparba államilag ami ezáltal érthető módon túl lett töltve....
Gazdasági háborút ha nincs a cégek mögött erős államaparátus....hatalom (mondjuk közvetve kínai állami kézben is vannak a "független" cégek) akkor nem tudják a piacot hódítani (inkább meghekelni)
Abban igazad van hogy a jelenlegi nyugati vezetés nyakig benne van hogy ideáig elfajultak a dolgok....
Jelenleg a szönyeg alatt (amit egyesek nem igen akarnak látni az ímádatban) egy igen végletekes gazdaság van (kína) van ahol ténylegesen pörög minden, van ahol a pörgést "államilag is támogatva burkoltan" tartják fent...pl elektremos autók...
és van ahol kikozmetikáznak mindent.... (mondjuk nyugaton is igaz kicsit finomabb formában)
Nos várhatóan az unios választások után német-francia ipari nyomásra is a 2035 céldátum finoman fogalmazva igen nagy mértékben fel fog higulni.... a német/francia/olasz autóipar hattyúdala lesz a következő 8-10 év.
Kína egyszerűen csak túl komolyan vette,
benyelte az EU "Bezöldülési" energia politikáját, ami nem volt kellőképpen átgondolt, kiszámolt a hatásait illetőleg.
Ebben a 2016-os EU-s energiatervben szerepelt Ukrajna "piszkos" szenes és atomenergiájának használata a SzuperZöld Németországi energiatermelés mankóként alátámasztására - de ennek a tervnek az oroszok szó szerint lőttek, állandóan leKalibrálják Ukrajna villamosenergia exportját 0-ra, ha próbálkozik.
Emiatt is - a
z egész Bezöldülési Masterplan most már a fantazmagórák világába került, nem tartható 2035-ös teljesen elektromos autógyártás vágyálma sem. Gázügyileg szivatóra akarta tenni az EU oroszországot - de a fagyi visszanyalt.
Az egész EU-ban a megszokott és a gazdaság működtetéséhez szükséges, kivánatos energia árszint a 4 - 6 X értékre ugrott fel 2 év alatt.
Idézet:
Egyenes beszéd
Sir James Ratcliffe, az Egyesült Királyság második leggazdagabb embere (28,2 milliárd dollár), az Ineos transznacionális vegyipari óriásvállalat alapítója és igazgatótanácsának elnöke egyszerűen és érthetően elmagyarázza: „Az energiaköltségek (Európában) ötször magasabbak, mint az Egyesült...
t.me
A TESLA eladásai idén májusban 51% -ban csökkentek Európában az egy évvel ezelőtti időszakhoz képest.
Most jelentette be a Volkswagen hogy az elektromos autókra való átállás pénzéből
60 milliárd Eurót felszabadít - ismét a hagyományos motorok fejlesztésére.
A Mercedes is kitolat a zsákutcának kinéző EV alagútból, amig teheti:
Túlságosan ambiciózus elektrifikációs célokat határozott meg a Mercedes-Benz, így most újragondolták a terveket és rengeteg pénzt ölnek a belső égésű
www.autonavigator.hu
Csak Németországban
több mint 100 000 db eladatlan elektromos autót tárolnak.
Az elektromost autók iránti kereslet zuhanása miatt döglődnek az akksigyártások is.
Ez a fejlemény a lehető legrosszabbkor jött, a magyar gazdaság egyik leendő húzóágazata szempontjából is fontos kérdéseket vet fel.
promotions.hu
Norvégia visszafogja az eredeti Bezöldülési terveit, mert tudja h ennek nem lesz jó vége:
Az európai megújulóenergia-piac egyik legnagyobb szereplője, a norvég állami tulajdonban lévő Statkraft visszavágta növekedési terveit az alacsonyabb villamosenergia-árak és az emelkedő költségek miatt. Birgitte Vartdal vezérigazgató, aki áprilisban vette át a társaság irányítását, bejelentette...
www.portfolio.hu
Eltörlik az energia átvitelhet szükséges újabb tengeralatti nagyfesz kábel építését - nem hagyják hogy az olcsó áramot kivigyék az EU-ba, és helyette dráguljon a belföldi áram ára - náluk is. Ez viszont alávág az EU egyesített energiahálózati stabilitásnak is.
Ezért most
a befizetett adónkból minden országban ismét projectelni kezdenek, állami mankókat tólva a megroggyant mobilitásba.
Ezzel párhuzamosan még harcolgatni is akarnak??