Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Ráérős tervezgetés 2027 végéig, semmi konkrétum vagy forgalom, igényszámítás, egy nagy zöld lúzung az egész kiírás amit még így is láthatóan nehezen izzadt ki magából néhány városházi politikus - és persze olyan lesz, hogy a végén a közgyűlés elmeszelje, vagy több pénz kell rá és azért nem lehet, vagy csak süt a Nap, így ezzel is lehet kampányolni 2029-ben…


 
  • Tetszik
Reactions: enzo and fip7

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
14 005
113

I visited 8 Chinese factories in 8 days... MIND-BLOWING!​

Remek, koszi.
Az egyik ok, amiert nem vagyok ellene a kinai stb EV gyarak hazai betelepulesenek, az a szmog elleni hatalmas lepes, amit hoznak. En orokpanoramas budaikent nottem fel (= a dombteton szinte mindig jo a levego), a legrosszabb napokon szabalyosan lathato is volt a szmog, ahogyan beragadt a varos felettes. Azt sosem fogom elfelejteni, hogy ahanyszor 'atmentem' Pestre, mindig budosebb volt az utcakban a rengeteg kipufogogaztol, mindig megallapitottam, hogy sosem fogok ott elni.
Viszont ha olcso EVk atveszik az uralmat, plane ha a varosi aruszallitasbol eltunnek a ICE jarmuvek, akkor az par ev alatt az hatalmas javulast fog hozni a pesti oldalon, kulonosen a legszukebb belvarosi utcakban.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 597
36 975
113
Remek, koszi.
Az egyik ok, amiert nem vagyok ellene a kinai stb EV gyarak hazai betelepulesenek, az a szmog elleni hatalmas lepes, amit hoznak. En orokpanoramas budaikent nottem fel (= a dombteton szinte mindig jo a levego), a legrosszabb napokon szabalyosan lathato is volt a szmog, ahogyan beragadt a varos felettes. Azt sosem fogom elfelejteni, hogy ahanyszor 'atmentem' Pestre, mindig budosebb volt az utcakban a rengeteg kipufogogaztol, mindig megallapitottam, hogy sosem fogok ott elni.
Viszont ha olcso EVk atveszik az uralmat, plane ha a varosi aruszallitasbol eltunnek a ICE jarmuvek, akkor az par ev alatt az hatalmas javulast fog hozni a pesti oldalon, kulonosen a legszukebb belvarosi utcakban.

Ma már azért nem jellemző, nem olyan rossz a helyzet, mint a Barkasok, Trabantok korában, gyerekkorodban még gyárak, széntüzelés is hozzájárultak a szmoghoz (1980-as években álltak át gázfűtésre).
 

ZsoltHun

Well-Known Member
2018. október 26.
851
2 304
93
Remek, koszi.
Az egyik ok, amiert nem vagyok ellene a kinai stb EV gyarak hazai betelepulesenek, az a szmog elleni hatalmas lepes, amit hoznak. En orokpanoramas budaikent nottem fel (= a dombteton szinte mindig jo a levego), a legrosszabb napokon szabalyosan lathato is volt a szmog, ahogyan beragadt a varos felettes. Azt sosem fogom elfelejteni, hogy ahanyszor 'atmentem' Pestre, mindig budosebb volt az utcakban a rengeteg kipufogogaztol, mindig megallapitottam, hogy sosem fogok ott elni.
Viszont ha olcso EVk atveszik az uralmat, plane ha a varosi aruszallitasbol eltunnek a ICE jarmuvek, akkor az par ev alatt az hatalmas javulast fog hozni a pesti oldalon, kulonosen a legszukebb belvarosi utcakban.
A belvárosi EV szállítást jó, hogy emlitet. Pár hónapja fedeztem fel ezt a céget köbányán.

https://www.cenntro.hu/

És mit ad Isten, miket forgalmaznak, elektromos kisteherautókat.
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
14 005
113
Ma már azért nem jellemző, nem olyan rossz a helyzet, mint a Barkasok, Trabantok korában, gyerekkorodban még gyárak, széntüzelés is hozzájárultak a szmoghoz (1980-as években álltak át gázfűtésre).
Persze, gondolom, hogy a 90-es evek hasznalt nyugati autoinak bearamlasatol is sokkal jobbak a kibocsatasi mutatok, de a szuk utcak egeszen biztosan meg mindig megfogjak a kipufogogazokat, ott nagyon sokat fog szamitani es nagyon gyorsan.

A belvárosi EV szállítást jó, hogy emlitet. Pár hónapja fedeztem fel ezt a céget köbányán.

https://www.cenntro.hu/

És mit ad Isten, miket forgalmaznak, elektromos kisteherautókat.
Igen, az aruszallitas az egyik legnagyobb szennyezo, mert azok a tgk mindennap a varos minden sarkaban ott vannak.
 
  • Tetszik
Reactions: ZsoltHun

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
14 005
113
A belvárosi EV szállítást jó, hogy emlitet. Pár hónapja fedeztem fel ezt a céget köbányán.

https://www.cenntro.hu/

És mit ad Isten, miket forgalmaznak, elektromos kisteherautókat.
Itt (NY) az Amazon a legnagyobb flotta szerintem, es az teljesen elektromos tehergkra allt ra mar az elejen.


iu


Mindenhol ott vannak, minden nap. A Fedex meg a UPS meg kifuttatja a regi kocsijait, de azok is ugy csinaljak, hogy egy blokkon belul max 2 helyen megallnak, motor kikapcs, es onnan szetszorjak az utca felere a csomagokat.

Az igazan idegesitok az aruszallitok: ugyan ok is leallnak es kikapcs, de mindenhol qrva double parkingban allnak meg, gyakran kamionokkal, emiatt aztan 70-80% a dugoknak miattuk van minden qrva nap. Nem vicc. Nem kapnak birsagot sem, mert "arut szalllitanak ki", ezert elnezik nekik (ami egy idiotizmus, mert kozben szazmillios osszeget bukik a gazdasag az allando dugokon, csak mert kenyelmesek a qrva delivery fickok ill igy tobbet tudnak kiszallitani egy nap, tobb profit a nagy disztributoroknak, akiknek meg igy telik lobbistakra. Beszaras.)
 
  • Hűha
  • Tetszik
Reactions: enzo and ZsoltHun

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 489
35 656
113

Járműbeszerzés
. 45 éves átlagéletkora van a járműveknek, „nincs olyan közlekedési eszközünk, amik ne amortizálódtak volna le az elmúlt időszakban”, mondta Lázár. Ezek az opciók a miniszter szerint: például magunknak gyártunk járműveket. Ehhez nemzetközi tudásra is szükség van, mert nem olyan egyszerű, így aztán „folyamatosan próbálják megszerezni” a spanyol Talgo vállalatot. Másik opció, hogy vesznek új járműveket, ezt leggyorsabban a GYESEV-nél tudják megtenni, de ezek legkorábban csak négy év múlva érkeznének meg. Harmadik opció, ha használt járművet próbálnak szerezni, Lázár pedig emellé teszi le a voksát, mert szerinte ő „észszerűen” gondolkodik. Nyugat-Európában most leszerelt, húsz-harminc éves járműveket kell beszerezni szerinte. „Arra kaptam felhatalmazást a miniszterelnöktől, hogy általa kiküldött fürkészként kutassak fel” ilyen járműveket százas nagyságrendben. Sok százmillió eurós felhatalmazást kapott ehhez Orbán Viktortól.

Tehát a virágzó keletnek a hanyatló nyugatról kell 20-30 éves selejtezett járműveket beszereznie....
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 918
17 957
113

Járműbeszerzés
. 45 éves átlagéletkora van a járműveknek, „nincs olyan közlekedési eszközünk, amik ne amortizálódtak volna le az elmúlt időszakban”, mondta Lázár. Ezek az opciók a miniszter szerint: például magunknak gyártunk járműveket. Ehhez nemzetközi tudásra is szükség van, mert nem olyan egyszerű, így aztán „folyamatosan próbálják megszerezni” a spanyol Talgo vállalatot. Másik opció, hogy vesznek új járműveket, ezt leggyorsabban a GYESEV-nél tudják megtenni, de ezek legkorábban csak négy év múlva érkeznének meg. Harmadik opció, ha használt járművet próbálnak szerezni, Lázár pedig emellé teszi le a voksát, mert szerinte ő „észszerűen” gondolkodik. Nyugat-Európában most leszerelt, húsz-harminc éves járműveket kell beszerezni szerinte. „Arra kaptam felhatalmazást a miniszterelnöktől, hogy általa kiküldött fürkészként kutassak fel” ilyen járműveket százas nagyságrendben. Sok százmillió eurós felhatalmazást kapott ehhez Orbán Viktortól.

Tehát a virágzó keletnek a hanyatló nyugatról kell 20-30 éves selejtezett járműveket beszereznie....

Sokba szoktak nekünk kerülni ezek a fürkész kutatások, de valaki ezekkel is jól jár majd...
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 489
35 656
113
Sokba szoktak nekünk kerülni ezek a fürkész kutatások, de valaki ezekkel is jól jár majd...
Az meg a másik, hogy nem sokat kéne hozzátenni, hogy újakat vásároljanak és akkor 5 év múlva nem lennénk ugyan ott, mint most.... Ha mástnem legalább az IC+-t felpörgethetnék Dunakeszin, hogy a távolsági állomány rendbe legyen valamennyire....
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 573
8 434
113

Járműbeszerzés
. 45 éves átlagéletkora van a járműveknek, „nincs olyan közlekedési eszközünk, amik ne amortizálódtak volna le az elmúlt időszakban”, mondta Lázár. Ezek az opciók a miniszter szerint: például magunknak gyártunk járműveket. Ehhez nemzetközi tudásra is szükség van, mert nem olyan egyszerű, így aztán „folyamatosan próbálják megszerezni” a spanyol Talgo vállalatot. Másik opció, hogy vesznek új járműveket, ezt leggyorsabban a GYESEV-nél tudják megtenni, de ezek legkorábban csak négy év múlva érkeznének meg. Harmadik opció, ha használt járművet próbálnak szerezni, Lázár pedig emellé teszi le a voksát, mert szerinte ő „észszerűen” gondolkodik. Nyugat-Európában most leszerelt, húsz-harminc éves járműveket kell beszerezni szerinte. „Arra kaptam felhatalmazást a miniszterelnöktől, hogy általa kiküldött fürkészként kutassak fel” ilyen járműveket százas nagyságrendben. Sok százmillió eurós felhatalmazást kapott ehhez Orbán Viktortól.

Tehát a virágzó keletnek a hanyatló nyugatról kell 20-30 éves selejtezett járműveket beszereznie....
Őszíntén Bálint
A DB százasával fogja kiszorni a használt 20-30 éves klimatizált ic kocsikat. Amik egy felújítás után idehaza még 10-15 (20-30) évet vígan elmennek. Fényévekkel javítva a mostani állapotokat.
Mozdony ami hiány cikk lesz az elkövetkező években. Két lehetőség van vagy bérlés az Akiemtől vagy más nagyobb cégtől vagy beiktatva közvetve a NER holdudvarába tartozó Szolnoki jármű céget újbóli szili pofozgatások több tíz db os nagyságrendben. Jó az a közjószágnak alapon. Na lehet tippelni mi várható.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 573
8 434
113
Az meg a másik, hogy nem sokat kéne hozzátenni, hogy újakat vásároljanak és akkor 5 év múlva nem lennénk ugyan ott, mint most.... Ha mástnem legalább az IC+-t felpörgethetnék Dunakeszin, hogy a távolsági állomány rendbe legyen valamennyire....
Ahhoz megint toborozni kénne értelmes szakembereket.
Egyébként látva az IC+ program minőségi munkáit százszor inkább használt nyugati szerelvény mint az a szar......
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 489
35 656
113
Őszíntén Bálint
A DB százasával fogja kiszorni a használt 20-30 éves klimatizált ic kocsikat. Amik egy felújítás után idehaza még 10-15 (20-30) évet vígan elmennek. Fényévekkel javítva a mostani állapotokat.
Hát vagy nem, valamelyik országban volt botrány, hogy kisklott egy ilyen botrány, hogy annyira elöregedett már, hogy kisiklott a vagon, asszem utánna le is állították az összes DB-től használtan vett vagont.
Mozdony ami hiány cikk lesz az elkövetkező években. Két lehetőség van vagy bérlés az Akiemtől vagy más nagyobb cégtől vagy beiktatva közvetve a NER holdudvarába tartozó Szolnoki jármű céget újbóli szili pofozgatások több tíz db os nagyságrendben. Jó az a közjószágnak alapon. Na lehet tippelni mi várható.
Bérelnek Vetcront (amit jóésszel lázár lemondott azt majd sokkal többért béreljük.... ) Szerintem a szilit már nem lehet tovább gányolni mert már nem lesz hozzá alkatrész most is már kannibalizálják a flottát.
Ahhoz megint toborozni kénne értelmes szakembereket.
Egyébként látva az IC+ program minőségi munkáit százszor inkább használt nyugati szerelvény mint az a szar......
Dunakeszin van, Azért lett az ic+ olyan amilyen, mert egyszerűen a szolnoki JJ nem kocsigyártásra van, hanem karbantartásra volt is baj belőle, hogy egyik nap új kocsit építettek a munkások másnap meg a régit újjították, de ha dunakeszire kerülne a gyártás akkor sok probléma megoldódhatna...
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger