Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 792
17 586
113
Míg a korábbi állami beruházásokra az volt a jellemző, hogy bár rendkívül túlárazottak voltak, de legalább rendben volt a minőségük.

Most hogy beütött a pénzszűke, úgy tűnik ez utóbbi változhat. Mondjuk ezt már korábban is pedzegették (+ ugye a használt sínek). Durva videó.




youtube:

 

Venom85

Well-Known Member
2020. augusztus 20.
7 208
20 555
113
youtube:

Nyilván ha ez igaz akkor gáz! De anno a komonizmusban is ott loptak ahol tudtak! Aki Postas volt vajon miért lett zöld színű a kis fából készült nyaralóhaza és stb, stb... :rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 149
130 384
113
nekem egy karosszéria fejlesztő azt mondta, hogy a mazda a sporolás áldozata lett.

Igazából két dolog miatt rohadnak az autók, a jelnleg jobban alakítható lemezek (szebb formák) jobban korrodálnak.
Belegondolsz, nem is tudsz tüzépen ilyen korrozió szempontjából szar lemezt kapni, mert a kertben hátulhagyott festetlen lenez az esőn tovább bírja, mint egy fényezett kezelt mazda.

A második fő probléma, hogy a mazdánál direkt számukra olcsón, jóval kevesebbszer áthengerelt lemez van. Aminél az oxidációs pontok gócszerűen vannak jelen, míg mondjuk egy azonos alapanyagú német (szintúgy rohadékonyabb, mint régen) lemeznél a TÖBBSZÖRÖS hengerlészszám miatt ezen oxidációk apróbb, jobb eloszlással vannak jelen.

De úgyis hitkérdés, a passatra nem volt pénze, ezért ugyanolyan jó mazda 6os haverok küszöbnélküli autójuknál is ezem már megoldott és ez nem rohad jelenségről beszélnek.
Szóval a hit mindig erősebb. (de ugyanez igaz, amikor a japánra, német tdi motorra rákell locsolni a milliót, akkor a tulaj azt mondja, hogy ennyi idő után megérdemli a kocsi, igaz gazdasági totálkár, de megérte szerinte. Ha a szomszéd alfája 100e forintot bevesz, akkor az meg szar olasz :D)

De amúgy meg a bemutato autó alja, amit megforgattak a totalcarosok a teszten, na még az is rohadt. Sok új típus tud, akár kívülről nem is látványosan, de ezek tényleg katasztrófák. Normálisan javítani se lehet, mert az is elrohad amihez lehetbe hegeszteni.
Na meg azt vágjátok, hogy mennyire érdemes kasztnizni, vagy magadnak megcsinálod és eladod... de egy co pont az akkor már bebarnul, mikor kihül.

Szóval állaootra, alámenve vegyél kocsit... de vannak típusok amik latvany nélkül elrohadnak, pl sharan. Mikor már megjelenik nincs mihez hegeszteni belül. Kasztnizni kell meg felejtsed el, akkor is ha magadnak megcsinálnád. Bármi mas szar... de csak azt ne kelljen.
Nem véletlen annyira olcsó, vonzó a sok csodálatos mazda. Abból max újszerű.
Mikori mazda ami olcsó?
 
  • Imádom
Reactions: Kim Philby

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 996
31 066
113
Van itt pénz bőven, csak nem a vasút a prioritás...
Mondjuk ezt kivételesen megértem, mert vagy 50 éve vagy mióta ígérik Mohácsra a hidat, csak éppen sosem gondolták komolyan, miközben a helyi és térségbeli lakosságnak és gazdaságnak eléggé kéne. Busójáráson is rendre felbukkan ilyen shitpostként, hogy háhh sose lesz
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 149
130 384
113
Én azt hallottam gazdálkodóktól, vadászoktól (eleve nagy az átfedés a két halmazban), hogy az utóbbi két évtized pickupjainak alvázai hírhedten képesek rohadni - szinte márkától függetlenül.
Most rákerestem, hirtelen ezeket találtam:
A rendőrség határon használt navarráiról tudok nyilatkozni meg a pathfindereikről.
A honvédségi toyotáinkhoz képest katasztrófa minen szinten....
 

GI83

Well-Known Member
2022. március 13.
1 991
15 854
113
Mikori mazda ami olcsó?

mindegyik olcsó egy némethez képest. Általában az a célközönség. Passatot akar, de 6os mazda fér bele.

Ugyanaz, mint a volvo, ott is az a mozgatórugó, hogy nincs pénz x bmwre, akkor jo lesz egy xc volvo.

De nézd meg mennyibe kerül egy sharan, vagy egy mazda mvp.
Azért vettem én is tavaly c4 grand picassot, mert fiatalabb évjáratból 2db c4gp kijön az árán.
Motorikusan nem rossz a francia, de amúgy ég és föld a két kocsi.


pl egy 2015os mazda6 sport, 3.5 miska. 2.2 döbbenettel. Nyilván jó japános ez is, azaz odaálsz mellé egy ugyanolyan 2 liter cr passattal megeszi reggelire, mert annyival rugalmasabb a kisebb ccm ellenére a passat.
 

GI83

Well-Known Member
2022. március 13.
1 991
15 854
113
A rendőrség határon használt navarráiról tudok nyilatkozni meg a pathfindereikről.
A honvédségi toyotáinkhoz képest katasztrófa minen szinten....

ilyen alvázas kocsik mocskosul rohadnak és az a durva, hogy milyen drágák a terepezős gépek úgy is ha ki vannak rohadva részek.
Itt olyan gondok is szoktak lenni, hogy műszakiról műszakira át kell ütni az alvázszámot, hála isten ismerősé nem volt prégelt, mert két alkalom közt ledobja, annyira rohad :D
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 149
130 384
113
mindegyik olcsó egy némethez képest. Általában az a célközönség. Passatot akar, de 6os mazda fér bele.

Ugyanaz, mint a volvo, ott is az a mozgatórugó, hogy nincs pénz x bmwre, akkor jo lesz egy xc volvo.

De nézd meg mennyibe kerül egy sharan, vagy egy mazda mvp.
Azért vettem én is tavaly c4 grand picassot, mert fiatalabb évjáratból 2db c4gp kijön az árán.
Motorikusan nem rossz a francia, de amúgy ég és föld a két kocsi.


pl egy 2015os mazda6 sport, 3.5 miska. 2.2 döbbenettel. Nyilván jó japános ez is, azaz odaálsz mellé egy ugyanolyan 2 liter cr passattal megeszi reggelire, mert annyival rugalmasabb a kisebb ccm ellenére a passat.
2015-ös benzines mazda3 nemigen van 3 millió alatt....

Aki ennyiért veszi a hatost az esélyesen egy rommá tört retket vesz.

Mondjuk az biztos, hogy a skyactive motoros kocsik nem annyira dinamikusak cserébe keveset eszik.

A mazdától viszont dízelt sose vennék.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 185
60 008
113
mindegyik olcsó egy némethez képest. Általában az a célközönség. Passatot akar, de 6os mazda fér bele.

Ugyanaz, mint a volvo, ott is az a mozgatórugó, hogy nincs pénz x bmwre, akkor jo lesz egy xc volvo.

Nem tudom mennyi változott a használt autó piac, de amikor én a Honda Civicet vettem, akkor ugyan olyan évjárattal abban az árban a Mercedes E-vel meg az 5-ös BMW-vel volt egy árban. A Civic baszki....

Most direkt rákerestem, a 2014 és 16 közötti Civic-ek, 3 milliótól indulnak több mint 300,000 km-rel, 1.6 dízellel.
Az 1.4-es benzinesek 200,000 km-rel 3.6-ba kerülnek. És ez mind fapad!
1.8 benzin 200 ezer km. körül már 4.5 misitől fölfelé. A szépek, comfort vagy elegance fölszereltséggel, 100 ezer km körül meg 5.5 misik.

A volkswagen golfok 2.3 milliótól indulnak több mint 300,000 km-rel, 1.6 dízellel.
Az 1.2/1.4 TSI-k- benzinesek 200,000 km-rel 3 millióba-ba kerülnek.
1.4 TSI benzin 100 ezer km. körül már 3.6 misitől fölfelé.

Mercedes E osztály 300 ezer km körül 2 literes dízellel, ami 136 LE (A Civicem 2.2 150 LE) 4 misibe kerül.
Mercedes E osztály 250 ezer km körül, 2.2 dízellel, ami 170 LE kerül 4.5 misibe.
Ez pl. fiatalabb, mint a Hondám, és minimálisan drágább csak:

Aztán lehet én vagyok a hülye, hogy Merci helyet Hondát vettem, ráadásul 2 kategóriával kisebb kocsit, de valami oka csak van, hogy ilyen az árazás. Arról nem is beszélve, hogy én nem látom az általad írt "dájcse prémium" ár fölényt sem.
Legalábbis a Hondához képest.
A Mazdát néztem, 6-os mazda 1-5 misivel olcsóbb, mint a Honda Civic hasonló paraméterek mellet...
Meg a dízel Avensisek vannak még így leárazva.
Mind kettőnek (mazda rozsda, dízel toyota hengerfej gond) elég rossz a híre.
Szóval lehet ez inkább modell függő, nem pedig "nincs pénze németre" dolog.
 
  • Tetszik
Reactions: krisss

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 550
8 365
113
A rendőrség határon használt navarráiról tudok nyilatkozni meg a pathfindereikről.
A honvédségi toyotáinkhoz képest katasztrófa minen szinten....
Mondjuk a honvédségi toyoták se egyszerű mezei paraszti körítéssel vannak. Ha egyszer kikerülnek még az is meglehet hogy a nepperek vadászni fogják őket.
 

GI83

Well-Known Member
2022. március 13.
1 991
15 854
113
Nem tudom mennyi változott a használt autó piac, de amikor én a Honda Civicet vettem, akkor ugyan olyan évjárattal abban az árban a Mercedes E-vel meg az 5-ös BMW-vel volt egy árban. A Civic baszki....

Most direkt rákerestem, a 2014 és 16 közötti Civic-ek, 3 milliótól indulnak több mint 300,000 km-rel, 1.6 dízellel.
Az 1.4-es benzinesek 200,000 km-rel 3.6-ba kerülnek. És ez mind fapad!
1.8 benzin 200 ezer km. körül már 4.5 misitől fölfelé. A szépek, comfort vagy elegance fölszereltséggel, 100 ezer km körül meg 5.5 misik.

A volkswagen golfok 2.3 milliótól indulnak több mint 300,000 km-rel, 1.6 dízellel.
Az 1.2/1.4 TSI-k- benzinesek 200,000 km-rel 3 millióba-ba kerülnek.
1.4 TSI benzin 100 ezer km. körül már 3.6 misitől fölfelé.

Mercedes E osztály 300 ezer km körül 2 literes dízellel, ami 136 LE (A Civicem 2.2 150 LE) 4 misibe kerül.
Mercedes E osztály 250 ezer km körül, 2.2 dízellel, ami 170 LE kerül 4.5 misibe.
Ez pl. fiatalabb, mint a Hondám, és minimálisan drágább csak:

Aztán lehet én vagyok a hülye, hogy Merci helyet Hondát vettem, ráadásul 2 kategóriával kisebb kocsit, de valami oka csak van, hogy ilyen az árazás. Arról nem is beszélve, hogy én nem látom az általad írt "dájcse prémium" ár fölényt sem.
Legalábbis a Hondához képest.
A Mazdát néztem, 6-os mazda 1-5 misivel olcsóbb, mint a Honda Civic hasonló paraméterek mellet...
Meg a dízel Avensisek vannak még így leárazva.
Mind kettőnek (mazda rozsda, dízel toyota hengerfej gond) elég rossz a híre.
Szóval lehet ez inkább modell függő, nem pedig "nincs pénze németre" dolog.

nézd, ez sokrétű kérdés.. egyrészt egy ilyen kategóriás mercit a célközönség lehasználtnak tart és tesó autó kategória. Kalányos Dzsézönsztethemék ülnek bele.

De azért abban megegyezhetunk, hogy árazás, kor ide vagy oda.. azért ha műszaki szemmel néznénk a két autót, akkor fényévekkel komolyabb egy e class, mint egy civic.
Ahogy egy 3as bmwn sem takony fékek vannak, mint egy accordon. Akár egy integra type ren is csak lóf@sz uszó takony nyergek vannak. De a passatnal is komolyabb auto egy c vagy egy 3er.

Az biztos, hogy a hondanal kegyetlenül felmentek az új kocsik árai, nem tudom hogy szaladhat most nekik a szekér. De pár éve az ufo civic olcsó volt, de hát meg se közelít ett egy golf eladást.
Mondjuk ők azért, szerintme helyesen, beszurkules helyett a tobbi gyártó mellé, elmentek ebbe a búcsús spojlres irányba, biztos megvan a réteg. Mondjuk az seatnak pl a sportos vonalba kitorés nem igen jött be, akkor még végtelenül erős konszern háttér mellett sem.
 

GI83

Well-Known Member
2022. március 13.
1 991
15 854
113
2015-ös benzines mazda3 nemigen van 3 millió alatt....

Aki ennyiért veszi a hatost az esélyesen egy rommá tört retket vesz.

Mondjuk az biztos, hogy a skyactive motoros kocsik nem annyira dinamikusak cserébe keveset eszik.

A mazdától viszont dízelt sose vennék.

magyar piac nagyrésze az, de aki ezzel egyetért, annak 99 százaléka a vásárláskor elhszi, hogy a szétült besejű, szétlakatolt kasznis kocsinál pont nem őt kurta át a nepoer, aki egy nagyon rendes, segítőkész ember és tényleg, de tényleg hidd el, ebben a bmwben csak 198e km van :D
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 550
8 365
113
Van itt pénz bőven, csak nem a vasút a prioritás...
Egy valami van elbaszva vele hogy nem terveztek rá vasúti összekötetést és ezáltal az egész dél magyarországi térséget tökön lőték! Sokan még mindig nem fogják fel hogy kurvára szükség van egy déli Román (kikötők) Horváth/Szlovén terminálok összekötetésére logisztikai szempontbol... (mert szlovénián keresztül be lehet kapcsolódni nyugati vonalakra is....kész az alagút!) ezáltal ha vége lesz az orosz-ukrán háborúnak megnyilhatnak a keleti vasúti csatornák is pl Kecskemét-Cegled-Baja nyomvonalon a Horvát vagy a Romik felé a tranzitokkal kaszálni lehetne...
Ehelyett marad az elbaszot Budapest-Belgrád vonal aminek még mindig semmi értelme sincs....
Max a zsebek megtőmése kínai hitelből.... megj kritikán aluli kivitelezési minőségben.....
 
  • Vicces
  • Hűha
Reactions: Kim Philby and vata

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 185
60 008
113
Amúgy csak érdekesség képpen ha már keresgélek.
2014-16 továbbra is, Referencia érték 2.2 dízel civic 4.5-5 misi.
VS.
Jaguár XF 2.2D automaták, 200,000 km alatt, 4 misi környéke.
Ford Mondeók 3 misi-től.
Citroen C5 3 misitől.
Peugeot 508 az 2.7 misitől indul hasonló futásteljesítménnyel és hasonló motorral.

Referencia: Mercedes E osztály 250 ezer km körül, 2.2 dízellel, ami 170 LE kerül 4.5 misi.
VS.
Lexus IS300F-ek (kicsi lexus) 5.8 misitől fölfelé :rolleyes:
Lexus GS300-asok (E merci méret) 6 misitől fölfelé
Honda Accord (8 db!) 4.2-től 5.3 misi. (Kifutott 2014-ben a modell az EU-ben)
Audi A6 2.TDI és a V6 dízel is 4.5 misitől indul ennyi km-rel.
BMW 520D/520I -k szintén 250,000 km-s futással 4.2 millióról vannak.

Szóval jól emlékeztem, hogy a dájcse prémiumok azok kb. Honda Civic árban vannak. Azóta sem változott.
Az angol prémium (XD) autók meg kb. Mazda 6 árban.
Az igazi prémium autó, a Lexus az meg 50%-al drágább a német prémiumnál. Tény , hogy ezek 2.5 és 3.5 literes benzin+hybridből vannak.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 550
8 365
113
Míg a korábbi állami beruházásokra az volt a jellemző, hogy bár rendkívül túlárazottak voltak, de legalább rendben volt a minőségük.

Most hogy beütött a pénzszűke, úgy tűnik ez utóbbi változhat. Mondjuk ezt már korábban is pedzegették (+ ugye a használt sínek). Durva videó.



Használt ágyázati követ nyugodtan be lehet építeni az alapba, keverve is, visszont előtte szeperálni (rostálni) illetve újból kezelni kell!
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 185
60 008
113
nézd, ez sokrétű kérdés.. egyrészt egy ilyen kategóriás mercit a célközönség lehasználtnak tart és tesó autó kategória. Kalányos Dzsézönsztethemék ülnek bele.

Ugyan az az árazása az A6-nek meg az 5-ös bömösnek is, lásd fentebb.

De azért abban megegyezhetunk, hogy árazás, kor ide vagy oda.. azért ha műszaki szemmel néznénk a két autót, akkor fényévekkel komolyabb egy e class, mint egy civic.
Ahogy egy 3as bmwn sem takony fékek vannak, mint egy accordon. Akár egy integra type ren is csak lóf@sz uszó takony nyergek vannak. De a passatnal is komolyabb auto egy c vagy egy 3er.

3-as BMW-ből idén kettőt láttam porrá égve. Gondolom ez is beárazza a márkát. :rolleyes:
Ahogyan használt autónál a fenntartási költség se mindegy. És alkatrészben a Toyota és a Honda is drága, csak alapvetően ritkán kell venni.

Az biztos, hogy a hondanal kegyetlenül felmentek az új kocsik árai, nem tudom hogy szaladhat most nekik a szekér. De pár éve az ufo civic olcsó volt, de hát meg se közelít ett egy golf eladást.

A Golf versenytársa a Renaul Clió, meg a Toyota Corolla.
A Honda árban (és szerintem a clióhoz/golfhoz képest minőségben is) nagyon máshol van ám. :D
Nem hallottam olyat, mint az 1.2 TSI- Golfnál, hogy 60,000 km után megsemmisül magától.
Meg ugye a belépő szintű Civic is 180 LE-s volt. Most meg alapból hybrid az összes honda!
Honda Jazz is E-HEV már, 11.5 misitől indul... Nem ájultam el tőle élőben, szerintem az előző gen jobb volt.
15 misitől indul a Honda Civic E-hev. Viszont alapból 2 liter benzin+villanymotor full hybrid :rolleyes:
Szóval ezt nem tudod egy nyeszlett fapad golfhoz mérni, mert itt az EU-ban elmentek prémium autó irányba.
 

GI83

Well-Known Member
2022. március 13.
1 991
15 854
113
Ugyan az az árazása az A6-nek meg az 5-ös bömösnek is, lásd fentebb.

3-as BMW-ből idén kettőt láttam porrá égve. ez is beárazza a márkát. :rolleyes:

persze, mert egy kategória.

de ne legyél már ennyire elfogult. Én szar hondákat is látok szemétdomb állapotban, de kb ott van a legnagyobb hit is, amikor ezekre a szemétdombokra a tulaj azt gondolja, hogy hibátlan.

Ezek a hallottma olyat sztorikat meg fejeltsed el, minden márkában van olyan, gyakorlatilag oda fejlodott az autogyartás sajnos, hogy mindenki ugyanazt a szemetet csinálja.

A clio kisautó, nem egy kategória, ahog a hondanál a civic az alsóközép, úgy a renaulnál a megane.
Konszernél, meg az a3, golf, octavia.

Egyet szoktam veled érteni, de full elfogult vagy. Mint Laci barátom, aki az accordjánál (honda közép) se értette, hogy a gyári cuccokkal is azért eszi félre a betétet, mert a takony úszó féknyereg kihajlik.
Ami azért olyan, mert annál olcsóbban már nem lehet féket csinálni.
De erre csal azt hajtogatja, hogy de a kategoria legjobb fékje és valami új honda által speicfikált kategóriában, amiben csa a type r van, az mindennél is gyorsabb a Nürburgringen.
Persze ettol még az ő kocsiján a gyári fék egy szar, míg egy közép kategóriás, ezek szerint olcsóbb c mergán meg nem. De az a lényeg, hogy elhiszi, mert a nürburgringi type r idők... :)

Egy független autószervízbe meg kb époen annyi szemétrevaló japánt látni, mint franciát, olaszt, németet. A legkülönfélébb hibákkal.
A motor javításos múltból meg a japán motorokról, de leginkább a végletekig leélt szarjukba vetett hitről, miszerint ezt nem kell javítani, mire odakerül már nem is érdemes, meg inkább nem akarok mesélni, mert sok sebet tépne fel.
:)

tudod objektíven kell nézni, én pl minden bmws havert basztatok, még az m3 tulaj spanokat is, hogy félmotoros szar, mert nem volt pénz a két bankra, a sor6 csak a szükséges rossz a v12höz. Kb az összes buzis bmws mémet, viccet elküldtem már nekik és folyamatosan basztatva vannak. De ettől még, ex a4 tulajként, bár igazából én régebbieket szeretem, szóval azért is a kedvenc a b3 quattro.. de azt azért belátom, hogy alámenve, műszakilag egy lóf@sz egy a4 egy 3erhez képest , ahogy egy accord is.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator