Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
869
2 526
93
Olvass sínek világát ha érdekel a vasúti pálya:
Amúgy meg használt kovet csak felújításra lehet használni.
A kő fajtáját nem határozza meg emlékeim szerint az előírás, csak hogy milyen mechanikai tulajdonságai legyenek. Meszkovet beépíteni ezer éve nem láttam itthon.
Amit a Hadhazy mutatott az gáz, nagyon is de én voltam kint azon a pályán öt -hat-tiz helyen, ott nem volt ilyen. (Viszont pl. a kabelalepitmenyt ordenárén építették még több helyen is, a rendező fesuket is eldobták a bokorba, az üzemeltető sírni fog ha azt átveszik így)
Köszi, elolvastam.
Szomorú amúgy ez a hozzáállás az ilyen dolgokhoz, lehet japánból kéne vérkészítményt kérni és vérátömlesztést eszközölni pár emberen.
 

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
869
2 526
93


Amikor jött az új irány és bemutatták ID 3-at, én már akkor eltemettem őket.
Nem látok a lapok mögé,hogy miért, de szinte minden gyártó csiricsáré szét extrázott vasakat gyárt csak.
Hova tűnt a fapados kisautó ?
volks = nép , wagen = autó , ez már csak wagen .
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 186
10 660
113
Köszi, elolvastam.
Szomorú amúgy ez a hozzáállás az ilyen dolgokhoz, lehet japánból kéne vérkészítményt kérni és vérátömlesztést eszközölni pár emberen.
Nem értem mire gondolsz.
Minden vasút építő és tervező tudja milyen követ kell beépíteni. A bányák is tudják. Ha szart építenek az tudatosan szar. Mellesleg barmok is, mert az alsó ágyazatban (az a betonaljak aljaig tart )rakva senki nem látná hogy sunyin kiloptak a követ. (Éljen a kommunizmus diszkrét bája!)
A karbantartó vasutasok is tudják hogy hol kellene beavatkozniuk, pénz nélkül bajos.
 

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
869
2 526
93
Minek Pannoniának nevezni, ha az a márka már csak magyar nyugdijasoknak mond valamit, igy nem áll már semmiért, a gépen semmi sem magyar és még emlékeztető retro dizájn részek sincsenek rajta? Akkor jobb egy fantázia név, mint pl. a Brixton, ami angolosan hangzik egy angolos dizájnhoz.
Na igen.
Ha motorblokkot itthon tervezték volna, de Kínában gyártják le, akkor még azt mondanám oké.
Ha hazai tervezésű blokkal versenysportba indultak volna jó eredményeket szerezve, akkor lehet gondolkoznák is egy beszerzésén esetleg, de így, hogy szinte csak "brendigelve" van, hát érdekes.

Anno a Pannónia 24 órás versenyen '56-ban elhozta az aranyérmet.


Akinek volt régi Simson-a vagy került már a közelébe, az láthatta a kelyhet a tanksapkán.
Anno, ilyen dolgok nyomtak sokat egy márka megítélésén nem marketing szöveg prospektusban.
sn36068_big.jpg
 

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
869
2 526
93
Nem értem mire gondolsz.
Minden vasút építő és tervező tudja milyen követ kell beépíteni. A bányák is tudják. Ha szart építenek az tudatosan szar. Mellesleg barmok is, mert az alsó ágyazatban (az a betonaljak aljaig tart )rakva senki nem látná hogy sunyin kiloptak a követ. (Éljen a kommunizmus diszkrét bája!)
A karbantartó vasutasok is tudják hogy hol kellene beavatkozniuk, pénz nélkül bajos.
Azokra gondoltam akik miatt ez a kivitelezés létre jöhetett.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 602
12 709
113
Viszont előfordulhat, hogy rendes motor (legalább 4 henger) csak abban van, alatta 3 hengeres varrógépmotor van akkora turbinával, mint egy szélcsatornában :)

És ott van valóban a megérdemlem faktor is, de most kényszerből 3 hangeres csettegőt vezetek, és azt érzem, hogy azért ez az irány jelentős visszalépés zajban, komfortban is.
...hát ugye nekem 1.0 van az I30-ban a DCT-vel. (120 Le)
Van pro és a kontra is.
Az 1.5-ös négyhengeres (159 Le) 650 ezerrel lett volna drágább., de ma már látszik pl. a spritmonitor.de gyűjtésében, hogy a háromhengeresbe beleölt fejlesztés hozott összesen vagy két deci fogyasztáscsökkenést.
...hááát...

1.0:
1.5:

Az 1.0, már "Smartstream" verzió a villanymotorral mozgatott bütyökbillegető CVVD vezérléssel (amit ez évben teljesen elhagytak a faceliftel:eek:, csak a két okoskerék maradt, remélem, hogy csak költségcsökkentési okokból...) olyan széles fordulatszám és terheléstartományban meggyőző a motor járás(rezgés)kultúrában és jelleggörbében, hogy akik eddig próbálták, senki nem szúrta ki, hogy csak három hengeres, 1.4 turbós négyhengerest tippelt mindenki, aki nincs képben a hyundaiológiában.
Hétköznapi forgalmi körülmények között a motor 1500-2000 között forog a váltások között és így is rendre szünetet kell tartani vidéki városokban a gyorsításban a forgalom tötymörgése miatt.
Budapesten a Hungárián tempósabb forgalomban forog el 2400-ig váltás előtt, de Bánkútra, Bükkszentkeresztre is felmegy így mások mögött.
Autópályán óra szerinti 130-nál hetedikben 2900-at forog.

Amit írsz a szélcsatornaturbinával, az pontosan így van:D.
Ez a konfiguráció - széles szívószelep nyitási tartomány (195-360 fok között, így tud Atkinson-Miller ciklust is a feltételek megléte esetén) a viszonylag nagy turbóval eközben könnyedén és a szufla kifogyása nélkül forog ki 6000-ig.
Az 1.5-ös négyhengeres , hagyományosan "csak" két okoskerekes, alacsonyabb literteljesítményű és a háromhengeres izgága "mókuskerékhez" képest (kézi váltóval vezettem elég sokat a Bükkben az 1.5-öst) mondhatni semleges szívómotor karakterű, ahol a turbó szinte alibiből van s nem is csendesebb (megnéztem a "Spectroid" és egy zajszintmérő applikációval is még csillapító beavatkozások előtt, lásd pár sorral lejjebb)

Persze van kontra is:
Mutató szerint már meleg hűtőfolyadékkal, de leginkább még hideg motorolajjal (úgy 3-5 kilométer között hidegindítástól) van egy halk, de egyértelmű morgása (három hengeres motor gyújtásközei ugye).
Padlógázas gyorsításkor nyilván megint, de élőben inkább szórakoztató, mint zavaró a tónusa.
Időpontra beállítva:
Nekem alapméretes kerekek vannak rajta, nincs ilyen markáns gördülési zaj.
Plusz ugye kapott még 0 kilométeresen egy teljes alváz/üregvédelmet, no meg formáztam be parafabetéteket a beltéri üregekbe és gumi, szövet autósszőnyegek megfelelő kombinálásával és egyet a tűzfalra is rakásával drámaian tudtam javítani az autó zaj tónusán.
Galéria:

Röhögtök mi, hogy drámaian!?
Tessék:hadonaszos::

Zárt motorháztetőnél nem érzékeled azt táncot, amit a motor jár hidegen alapjáraton (ez még a régebbi, CVVD nélküli "idegesebb" verzió):
https://youtu.be/oleBg1bogzk?t=106

Viszont a teljesen nyitott első ajtót a szélén fogva egyértelműen érezni az alapjáratot.

S ami még hátrány - legalábbis a dízel i40 DCT-hez képest, amit még szoktam egy haverét időnként vezetni, hogy a motorkának nincs lendtömege; nagyon izgága, nem olyan nagy a tehetetlensége, nem olyan "krémes", nem is tudták olyan finoman a duplakuplungos váltóval összehangolni, mint az 1.7-es dízelnél, ahol olyan harmonikus az összhang, mintha egy jobb hidrodinamikus váltó lenne.

Ja és egy bug, ami nekem inkább feature: A hidegindítás első negyven másodpercében - szigorúan alapjáraton - finoman, de megbotlik úgy kétszer-négyszer a munkaütem, mint amikor berántottad a rotációs kapát. Imádom!
Ilyenkor azért visszaidéződnek azok az őszinte régi szép idők, amikor még minden jobb volt:D;)
 

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 766
5 121
113
https://www.portfolio.hu/gazdasag/2...-hasznalt-elektromos-auto-vasarlasakor-711733
"Az elektromos járművek népszerűsége világszerte folyamatosan nő, ami a használt autók piacán is jól látható, hiszen egyre több gépkocsivezető érdeklődik irántuk. Matas Buzelis, a carVertical autóipari adatszolgáltató cég szakértője szerint előfordul, hogy a tisztességtelen eladók az akkumulátor valós állapotának eltitkolása, és ezzel a jármű értékének növelése érdekében manipulálják az elektromos autók futásteljesítményét. Mire kell figyelnünk tehát, ha használt elektromos autót vásárolunk?"
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 299
34 970
113
De egy másik ország állampolgára miért üzen, hogy te a hazádban ne videózz közterületen?
Pont azért amiért erdo testőrei verhetnek magyarokat, meg a kínai elnöknek itt tevékenykednek a pirossapkás önkéntes rendőrei... Mert a hazánknak egy olyan (.......) kormánya van aki megengedi ezt nekik... Amúgy nem ez az első eset a BUBE kapcsán amikor a kínaiaknak messze elért a kezük... Akkor is Becsky levideózott egy ki plakátolt látványtervet vagy ütemtervet erre már nem emlékszem, és ott is "nemzetbiztonsági okokra" hivatkozva levetették vele a kínaiak(!) a videót...
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 551
8 367
113
Pont azért amiért erdo testőrei verhetnek magyarokat, meg a kínai elnöknek itt tevékenykednek a pirossapkás önkéntes rendőrei... Mert a hazánknak egy olyan (.......) kormánya van aki megengedi ezt nekik... Amúgy nem ez az első eset a BUBE kapcsán amikor a kínaiaknak messze elért a kezük... Akkor is Becsky levideózott egy ki plakátolt látványtervet vagy ütemtervet erre már nem emlékszem, és ott is "nemzetbiztonsági okokra" hivatkozva levetették vele a kínaiak(!) a videót...
Őszintén az apjuk fa..át... normális országban már képen vágták volna őket. Baz nem gyarmat vagyunk "még" vagy már az....
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 499
59 997
113
Amikor jött az új irány és bemutatták ID 3-at, én már akkor eltemettem őket.
Nem látok a lapok mögé,hogy miért, de szinte minden gyártó csiricsáré szét extrázott vasakat gyárt csak.
Hova tűnt a fapados kisautó ?
volks = nép , wagen = autó , ez már csak wagen .
Nincs már kereslet fapados autóra. ( Rajtad meg rajtam kivűl...:))
 

Sunlight56

Well-Known Member
2022. március 1.
2 434
19 776
113
Új értelmet nyer egy amerikai törvényjavaslat által az elektromos autók "önvezetési" funkciója.

Ennek értelmében minden új autóban 2025 után kötelezően egy Kill Switch kapcsolót kell beépíteni , amely távolról vezérelve leállítja a motort (hatósági beavatkozás).
Továbbgondolva, az önvezetési funkciót kihasználva akár az összes ajtót ablakot lezárva, lehetővé válik a jármű feletti kontrol átvétele - és így a delikvens egyenesen a legközelebbi rendőr őrsre fuvarozható. A polgárok feletti totál kontrol minden téren - ez a cél. Lassan még hatósági engedély nélkül a budira sem lehet kimenni..

Itt tölthetitek le ezt a törvényjavaslatot, PDF formában. (még 2021-es, békebeli)


Eddig sem rajongtam az önvezetésért, mert ha arra lenne szükségem beülök egy taxiba, vagy sofört bérelek.
Egy önvezetéssel pont a vezetési élmény veszik el az autózáshoz hozzászokott és azt szerető embernek..