Viszont előfordulhat, hogy rendes motor (legalább 4 henger) csak abban van, alatta 3 hengeres varrógépmotor van akkora turbinával, mint egy szélcsatornában
És ott van valóban a megérdemlem faktor is, de most kényszerből 3 hangeres csettegőt vezetek, és azt érzem, hogy azért ez az irány jelentős visszalépés zajban, komfortban is.
...hát ugye nekem 1.0 van az I30-ban a DCT-vel. (120 Le)
Van pro és a kontra is.
Az 1.5-ös négyhengeres (159 Le) 650 ezerrel lett volna drágább., de ma már látszik pl. a spritmonitor.de gyűjtésében, hogy a háromhengeresbe beleölt fejlesztés hozott összesen vagy két deci fogyasztáscsökkenést.
...hááát...
1.0:
Übersicht über Verbrauchswerte von: Hyundai, i30
www.spritmonitor.de
1.5:
Übersicht über Verbrauchswerte von: Hyundai, i30
www.spritmonitor.de
Az 1.0, már "Smartstream" verzió a villanymotorral mozgatott bütyökbillegető CVVD vezérléssel (amit ez évben teljesen elhagytak a faceliftel
, csak a két okoskerék maradt, remélem, hogy csak költségcsökkentési okokból...) olyan széles fordulatszám és terheléstartományban meggyőző a motor járás(rezgés)kultúrában és jelleggörbében, hogy akik eddig próbálták, senki nem szúrta ki, hogy csak három hengeres, 1.4 turbós négyhengerest tippelt mindenki, aki nincs képben a hyundaiológiában.
Hétköznapi forgalmi körülmények között a motor 1500-2000 között forog a váltások között és így is rendre szünetet kell tartani vidéki városokban a gyorsításban a forgalom tötymörgése miatt.
Budapesten a Hungárián tempósabb forgalomban forog el 2400-ig váltás előtt, de Bánkútra, Bükkszentkeresztre is felmegy így mások mögött.
Autópályán óra szerinti 130-nál hetedikben 2900-at forog.
Amit írsz a szélcsatornaturbinával, az pontosan így van
.
Ez a konfiguráció - széles szívószelep nyitási tartomány (195-360 fok között, így tud Atkinson-Miller ciklust is a feltételek megléte esetén) a viszonylag nagy turbóval eközben könnyedén és a szufla kifogyása nélkül forog ki 6000-ig.
Az 1.5-ös négyhengeres , hagyományosan "csak" két okoskerekes, alacsonyabb literteljesítményű és a háromhengeres izgága "mókuskerékhez"
képest (kézi váltóval vezettem elég sokat a Bükkben az 1.5-öst) mondhatni semleges szívómotor karakterű, ahol a turbó szinte alibiből van s nem is csendesebb (megnéztem a "Spectroid" és egy zajszintmérő applikációval is még csillapító beavatkozások előtt, lásd pár sorral lejjebb)
Persze van kontra is:
Mutató szerint már meleg hűtőfolyadékkal, de leginkább még hideg motorolajjal (úgy 3-5 kilométer között hidegindítástól) van egy halk, de egyértelmű morgása (három hengeres motor gyújtásközei ugye).
Padlógázas gyorsításkor nyilván megint, de élőben inkább szórakoztató, mint zavaró a tónusa.
Időpontra beállítva:
Nekem alapméretes kerekek vannak rajta, nincs ilyen markáns gördülési zaj.
Plusz ugye kapott még 0 kilométeresen egy teljes alváz/üregvédelmet, no meg formáztam be parafabetéteket a beltéri üregekbe és gumi, szövet autósszőnyegek megfelelő kombinálásával és egyet a tűzfalra is rakásával drámaian tudtam javítani az autó zaj tónusán.
Galéria:
Django elszabadul....jutott eszembe az általam még mindig meg nem nézett filmnek a címe, annak kapcsán, amit leműveltem akusztikai csillapítás címén az I30-ban.Tehát misinator elszabadul - - megint elszabadul...Bár elolvasva végül triviális lesz, de azért mégiscsak írnék elöljáróban pár kéretlen...
forum.index.hu
Röhögtök mi, hogy drámaian!?
Tessék
:
Zárt motorháztetőnél nem érzékeled azt táncot, amit a motor jár hidegen alapjáraton (ez még a régebbi, CVVD nélküli "idegesebb" verzió):
https://youtu.be/oleBg1bogzk?t=106
Viszont a teljesen nyitott első ajtót a szélén fogva egyértelműen érezni az alapjáratot.
S ami még hátrány - legalábbis a dízel i40 DCT-hez képest, amit még szoktam egy haverét időnként vezetni, hogy a motorkának nincs lendtömege; nagyon izgága, nem olyan nagy a tehetetlensége, nem olyan "krémes", nem is tudták olyan finoman a duplakuplungos váltóval összehangolni, mint az 1.7-es dízelnél, ahol olyan harmonikus az összhang, mintha egy jobb hidrodinamikus váltó lenne.
Ja és egy bug, ami nekem inkább feature: A hidegindítás első negyven másodpercében - szigorúan alapjáraton - finoman, de megbotlik úgy kétszer-négyszer a munkaütem, mint amikor berántottad a rotációs kapát. Imádom!
Ilyenkor azért visszaidéződnek azok az őszinte régi szép idők, amikor még minden jobb volt