Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 785
17 572
113
01-jpg.8172472
02-jpg.8172475
03-jpg.8172477
04-jpg.8172478

Nem erőltetném. Nem tudom miért kell variálni a klasszis 80-as/90-es évek Máv-os mozdony ill. vagon színezésein. Pótcselekvés.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 556
113

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 299
25 010
113
A lényeg, hogy átfessék őket!
Régen is ennyi ilyen necces ügy volt, csak elsikálták, vagy valami változott (pl a melósok jobban túl vannak hajtva?)
előbb utóbb tényleg addig gyökérkednek, amíg nem következik be egy tömegszerencsétlenség.
De az is biztos, hogy majd jól ráfogják valaki másra.
Mert mindig vki más csak a hibás...
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 390
36 371
113

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 181
81 049
113
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 587
12 614
113
Szervdonor találkozó:
(Az elsőnek remélem senki sem hisz...)
Akiket eddig ismertem motorosokat (nem túl sokat, tehát nem mérvadó) az egy sem zárt pályán próbálta ki a végét, hanem közúton.
Na ez az egyik baj, hogy mások sorsát, életét is veszélyeztetik.
Én már megvan vagy hat éve, hogy jártam itt utoljára, gondolom azóta csak tovább gyarapodott...

Én nem motoroztam gyakorlatilag soha egy tízéves kori, khm. váratlanul egyszemélyessé vált Simsonos gáton motorozástanulás vége eldöntötte a kérdést.:confused:

Így megmaradt szemlélődő műszaki-esztétikai élménynek a műfaj.
Ha motoroznék (már nem is fogok mozgásszervi okokból), akkor egy kardános Moto Guzzit vennék.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 587
12 614
113


 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 587
12 614
113

S akkor idézném majdhogynem barátom szememben klasszikussá nemesedett sorait, de amúgy az egész cikk érdekes szerintem - s ezek szerint nem sok minden változott azóta.
Legszívesebben kiemelném a kedvenc soraimat belőle...

"...
A rendes forgalmival, valamint a hivatalosan lefordíttatott Euro 3-as átalakítási engedéllyel Tamás berobogott a Mozaikba, hogy elkezdje görgetni a behozatal úthengerét. Nézik a szakértők a papírokat – hát ezen sehol nem szerepel, hogy Euro 3-as. Dehogynem, ott áll rajta, hogy „az autót a londoni tömegközlekedési hatóság előírásainak megfelelő emissziócsökkentő rendszerrel szerelték fel", ez nem elég? A London Metropolitan Police hivatalos honlapján pedig ott szerepel, hogy 2006. január elseje óta az Euro 3 az elvárás. Á, az csak egy internetes honlap, nem jelent semmit, mondták erre a Mozaikban. Internetes honlap a f...om, ez egy pco.gov.uk végződésű domain, a Hivatalos Kormányzati Portál, az atyaúristen, a világ bármilyen közepesen civilizált lyukában elfogadják abszolút hitelesnek.


Magyarországon, a Mozaik utcában azonban nem. Éljen az Európába ágyazott Zambia, a mi kicsiny országunk, nagyjából ott is tartunk, csak nálunk már nincs fekete himlő. Ide papír kell, lehetőleg lúdtollal aláírva, még jobb a pergamen és a király pecsétje. Természetesen lóháton, futárral hozva, máshogy nem hiteles. Kétszáz év itt az elmaradás, nem húsz.

Sebaj, gyors mail ment az angoloknak, küldtek hirtelen igazolást e-mailben, elektronikus aláírással a Mozaikba, hova máshova. De hogy elfogadják, közjegyző kellett volna, a közjegyzőnek 70 ezer forint a díja, és minimum három órát számláz. Azért, hogy ránézzen egy nyamvadt e-mailre, és rányomja a pecsétjét egy printerből kihulló papírra. Azt már nem, 210 ezer forintért küzd még egy darabig – gondolta Tamás.

Újabb levelezés a londoniakkal. Nem nagyon értették, mi a probléma, de készségesen elküldték aláírva a London Metropolitan Police szabályzatát, amelyben szerepel az emissziós szabvány is. Baráti 180 oldal, közel egymillió lenne hitelesen lefordíttatni. Tamás könyörgőre fogta a dolgot: egyetlen gépelt oldal kéne csak, amiben röviden szerepel, hogy a verda eurohármas. Október végére megjött az is. Egy nyomtatott, aláírt, pecsétes verzió. Nem papíron, dehogy. Skót szüzek vékonyra cserzett bőrén, ír csecsemővérbe mártott lúdtollal aláírva, a királynő eljegyzési pecsétgyűrűjével, forró malagai szurokkal lepecsételve, jerezi sherryvel meglocsolva, indiai teakfa izzó parazsán pörkölve, naná. Hátha így elfogadja az a mohácsi csatánál leragadt magyar hatóság.

Elfogadta.
..."

 

Redgreg

Well-Known Member
2022. április 22.
1 127
4 914
113
Magyarországon, a Mozaik utcában azonban nem. Éljen az Európába ágyazott Zambia, a mi kicsiny országunk, nagyjából ott is tartunk, csak nálunk már nincs fekete himlő. Ide papír kell, lehetőleg lúdtollal aláírva, még jobb a pergamen és a király pecsétje. Természetesen lóháton, futárral hozva, máshogy nem hiteles. Kétszáz év itt az elmaradás, nem húsz.
Egy ismerősöm erasmussal kikerült Ánglusfődre. Ahhoz, hogy kollégiuma lehessen, ánglus tb kellett. Az angol tbhez angol bankszámla kellett, ahoz ánglus tartózkodási hely kellett. És a kör bezárult. De igen, mi vagyunk búrokratikusak...
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 587
12 614
113
Egy ismerősöm erasmussal kikerült Ánglusfődre. Ahhoz, hogy kollégiuma lehessen, ánglus tb kellett. Az angol tbhez angol bankszámla kellett, ahoz ánglus tartózkodási hely kellett. És a kör bezárult. De igen, mi vagyunk búrokratikusak...
Látom, nem olvastad el a cikket:

"...De még következett néhány buktató. Például, hogy taxit vizsgáztatni csak befizetett drosztdíj mellett, működő taxiórával, érvényes taxiengedéllyel lehet. Taxiórát azonban csak rendszámra adnak. Rendszámot pedig csak vizsgára..."

Akkor ez miben különb?
(De ez is csak kiragadott idézet volt, érdemes tovább olvasni a megoldásokért)

A magyar bürokráciát (sem) kell áttételesen sem védeni; azzal mi is csak eltakarjuk a szemünket, befogjuk a fülünket.
Így soha nem leszünk különbek.

Csikós fiatalon élt Japánban, Iránban (az apja külügyes volt), azóta munkájának köszönhetően többször beutazta a világot, ezekhez kapcsolódnak a hobbijai, egyáltalán; a nyugati civilizáció és kultúra vívmányainak, eredményeinek a nyertese valahol.

Szándékosan kerülöm a vele való kommunikációmban pl. az ukrán konfliktus témáját, stb.
Mindenesetre látok nála fejlődést; az olaszországi utazásairól írt beszámolóiban (speedzone olvastár) már egy-egy mondat erejéig megemlíti azokat a jelenségeket, amik szerintem jelei a nyugat alkonyának.
Már ez is valami.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 587
12 614
113
Látom, nem olvastad el a cikket:

"...De még következett néhány buktató. Például, hogy taxit vizsgáztatni csak befizetett drosztdíj mellett, működő taxiórával, érvényes taxiengedéllyel lehet. Taxiórát azonban csak rendszámra adnak. Rendszámot pedig csak vizsgára..."

Akkor ez miben különb?
(De ez is csak kiragadott idézet volt, érdemes tovább olvasni a megoldásokért)

A magyar bürokráciát (sem) kell áttételesen sem védeni; azzal mi is csak eltakarjuk a szemünket, befogjuk a fülünket.
Így soha nem leszünk különbek.

Csikós fiatalon élt Japánban, Iránban (az apja külügyes volt), azóta munkájának köszönhetően többször beutazta a világot, ezekhez kapcsolódnak a hobbijai, egyáltalán; a nyugati civilizáció és kultúra vívmányainak, eredményeinek a nyertese valahol.

Szándékosan kerülöm a vele való kommunikációmban pl. az ukrán konfliktus témáját, stb.
Mindenesetre látok nála fejlődést; az olaszországi utazásairól írt beszámolóiban (speedzone olvastár) már egy-egy mondat erejéig megemlíti azokat a jelenségeket, amik szerintem jelei a nyugat alkonyának.
Már ez is valami.
Elírtam: Nem Iránban, hanem Irakban.
 

nani1980

Well-Known Member
2010. október 30.
735
2 091
93
Ott is iszonyat emberhiány van és emiatt aki marad szét van hajtva és nagyobb eséllyel hibázik.
A MÁV dolgozók hatékonyság a civil (nyugati) versenypiaci átlaghoz képest jó ha 30% - lehet. Szóval nincs emberhiány, egyszerűen nem hatékony sem a rendszer, sem a dolgozók hozzáállása. Azt azért simán el tudom képzelni, hogy a Honvédségnélgnél hatékonyabb a dolog, azt nem ismerem. De amit láttam eddig a MAV-nál, és láttam a civil versenypiacon, esetleg külföldön, az ezt mutatja. Az okokról könyvet lehetne írni.