Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 313
34 987
113
Más,
volt itt valaki "vasút-mániás", lehet hozzá tudna szólni, de pl. Észak-Komáromban tucatszám (!) állnak újonnan legyártott modern szürke szinű konténeres szállitásra szánt -feltételezem- pőrekocsik, az én tudomásom szerint "magyar" rendelésre gyártva, itt pihentetve a kikötő rendezőjén. Tud valaki iylesmiről?
Valami ilyesmik, de nem pont ez:
A7B07688-scaled.jpg
Ötletem sincs, hogy a H-EFM az melyik cég lehet... De ezt állítólag a szlovákoknál gyártották és egy olyan cég aminek van teherfuvarozási üzletága szóval lehet, hogy csak a magyar részlegnek gyártották..
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 611
12 752
113

 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
13 987
113
Nahát; milyen meglepő!


Azert a Hornet nepszeru, azt jol eltalaltak, igazi gyorsulos, porgos kis CUV. Hybrid EV egy rohejesen kicsi benzinessel, ami remek fogyasztast ad, de 288 lovas, 383 lb/ft nyomatekkal, 210 vegsebesseggel (sehol nem tudod kihasznalni), mikozben 5.6 s gyorsulas 0-60 merfold/orara. Kicsit tularaztak, $45k korul mar nagyobb markakkal versenyez - bar van mivel versenyeznie, az igaz.
A Stellantis amugy a PHEV piac ura ideat, Q1 soran 45 ezer PHEV adtak el, ami vami 80-100% ugras elozo evhez kepest, kb 15% -a korul van a ~340k koruli Q1 eladasoknak.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 611
12 752
113
A ma embere/(de)generációja komolyan Darwin-díjas. Az előző egyik munkahelyi telephelyem (kórház) autókijárata bentről nem belátható.
De legalább a politika drága beruházás keretében (sárga festékcsík) kerékpársávot "alakított" ki a nem túl széles járdán - az arrafelé sok botladozó tüdő és mozgásszervi beteg ember közé...
Az autókijárathoz szereltünk táblát a járda felé(!), rá villogó lámpát, amikor a kapu nyitva volt.
Az autókkal szó szerint centikként araszoltunk ki - mindhiába.
A bringások, rolleresek mintha nem lenne holnap, cikáztak, száguldoztak (szerintem most sincs másképp) a gyalogosok között - neki az autóknak több méteres féknyom után. Nem egy - az orrát éppen kidugó - autónk elejére felkenődtek. Én szerencsére megúsztam azokat az éveket - csak - számos vitával.
S persze nekik állt feljebb- mer' neki elsőbbsége van!
- De hiába, ha Darwin kiszelektál, a fizikai, biofizikai törvényeket nem érdeklik a jogaid!:hadonaszos:
Én meg járhatok majd a bíróságra.
(Már bejáratot szövegem volt)

Ma meg már ott van még pluszba az a kib.....t kütyü meg fejhallgató, le sem rohad a kezükből, fejükről:mad:


 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
13 987
113
Rakerestem reszletesebben:

Plug-in car sales in Q1'2024:
  • Alfa Romeo PHEVs: 728 (new) and 32% share
  • Chrysler PHEVs: 7,320 (up 111%) and 21% share
  • Dodge PHEVs: 5,983 (new) and 13.9% share
  • Jeep PHEVs: 31,750 (up 47%) and 20.2% share
  • Stellantis PHEVs: estimated 45,781 (up 82%) and 13.8% share

Sot, mar 2023-ban is a Stellantis volt a PHEV piacvezeto Amerikaban:

Stellantis owns 47% of the U.S. PHEV segment
In 2023, Stellantis managed to increase its plug-in hybrid (PHEV) car
sales by 124% year-over-year to over 142,000 taking a massive 47% share
in the segment. In 2024, the company intends to launch 8 all-electric
(BEV) models in the U.S.<
 

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
914
1 895
93
Mondjuk már a fejpályaudvarok felszámolásának lenne időszerűnek lennie. Max. múzeum vagy plázaként hasznosíthatók lennének a fedett csarnokok (nyilván az elbontásuk nem jöhetne szóba, mint műemlék értékű épületeké).
Ez sajnos nem így lenne jó! Mivel te jóra gondoltál, ám az utazás csak egy részére gondoltál!
A távolsági utazásra, azaz az országok közötti utazásra! Ebben viszont igazad is van, mivel a Németeknél is ez így van! Csakhogy ott a fej-pályaudvar úgy van kialakítva mint a Deáktér! Felül az elővárosi vonatok, következő szint az átmenő személy pályaudvar, a legalsó szint pedig a teher pályaudvar, vagyis az átmenő forgalom! Ugyan úgy meg van őrizve a műemlék épületek, vigyáznak is rájuk! Nálunk is voltak ilyen tervek, pld. Kő-felsőnél akartak hasonlót készíteni! Ám a politika beleszólt, pedig a tervek nagyrészt megvolt.
Más,
volt itt valaki "vasút-mániás", lehet hozzá tudna szólni, de pl. Észak-Komáromban tucatszám (!) állnak újonnan legyártott modern szürke szinű konténeres szállitásra szánt -feltételezem- pőrekocsik, az én tudomásom szerint "magyar" rendelésre gyártva, itt pihentetve a kikötő rendezőjén. Tud valaki iylesmiről?
Nem véletlen alacsony platós ROLA szerelvényt láttál? Feltűnően kis kerekei vannak!

ROLA (Kamionszállító)

Így tűnhetnek el a kamionok az autópályáinkról (és ezért nem fognak)

01-Rola-kocsi.jpg
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 611
12 752
113
Kivételesen megnéztem ezt videót (nemcsak elolvastam a cikket), sőt én is be akartam linkelni.
Szépen aláilleszkedik a prekoncepciómba, hogy ez az európai civilizáció fénykora - volt.
Ami műszaki, esztétikai alkotásokat teremtett e korszak, az szinte felfoghatatlan és gyönyörűséges teljesítmény.

Most meg ezen márkák nagy része haldoklik vagy csak azért él, mert lélegeztető gépen van, s maga a civilizáció is láthatóan leginkább csak a múltjából él már.

S ahogy linkeltem fentebb, eközben egy 2010 előtt nem létező, ázsiaiasan hülyén hangzó nevű (igen; a Hyundaiom is hülyén hangzó nevű) holmi kici kínai telefongyár meg 230 nap alatt a sokszorosát gyártotta le az első próbálkozásából, mint a 114 éves Legenda.


Ez olyan, mint a viccben a tehén mögött lecsúszott gatyával álló paraszt bácsi:
Ezt nem lehet megmagyarázni...
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 478
25 235
113
Kivételesen megnéztem ezt videót (nemcsak elolvastam a cikket), sőt én is be akartam linkelni.
Szépen aláilleszkedik a prekoncepciómba, hogy ez az európai civilizáció fénykora - volt.
Ami műszaki, esztétikai alkotásokat teremtett e korszak, az szinte felfoghatatlan és gyönyörűséges teljesítmény.

Most meg ezen márkák nagy része haldoklik vagy csak azért él, mert lélegeztető gépen van, s maga a civilizáció is láthatóan leginkább csak a múltjából él már.

S ahogy linkeltem fentebb, eközben egy 2010 előtt nem létező, ázsiaiasan hülyén hangzó nevű (igen; a Hyundaiom is hülyén hangzó nevű) holmi kici kínai telefongyár meg 230 nap alatt a sokszorosát gyártotta le az első próbálkozásából, mint a 114 éves Legenda.


Ez olyan, mint a viccben a tehén mögött lecsúszott gatyával álló paraszt bácsi:
Ezt nem lehet megmagyarázni...
stimmt, bennem is van egy bőséges nosztalgia a 20-30-as évek felé, pedig tulképpen ismeretlen.
Viszont ha azt nézzük, régen is jöttek-mentek a gyárak, rengeteg már 30-40 éve is a múlt volt csak,
pedig régen jelentősek voltak.
Változik a világ mindig, az már más kérdés, hogy ezeknek a jelenlegi változásoknak remélem már nem
élem meg a végkifejletét :D
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 188
10 661
113
Érdekes cikk a vasútról, Trianonról.
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
11 968
35 167
113
Mondjuk már a fejpályaudvarok felszámolásának lenne időszerűnek lennie. Max. múzeum vagy plázaként hasznosíthatók lennének a fedett csarnokok (nyilván az elbontásuk nem jöhetne szóba, mint műemlék értékű épületeké).

Ugyan miért?

Az kéne még csak. Százezer ingázóval basznál ki! Tökéletes helyen vannak a belváros szélén!
Úgy kellene ezt megoldani, ahogy a Déli-Kelenföld viszonylat...van a fejpályaudvar+van hozzá egy átmenő...pl. Nyugati-Kőbánya-Kispest...esetleg Rákosrendező...
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 414
20 587
113

A cikk címe balesetet ír, de ez gyilkosság volt: (videó facebookon)


Ott nyugaton amúgy mindenki nagyon siet, szakadt kotvány diesel passat elém is betolakodott a múltkor duplazáróvonalon át a városon belül előzgetve... Mindenkinek fontos dolga van arrafelé. (Autópályán is az igmándi pihenő magasságában kb. heti egy halálos baleset van)
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 718
10 656
113
Ott nyugaton amúgy mindenki nagyon siet, szakadt kotvány diesel passat elém is betolakodott a múltkor duplazáróvonalon át a városon belül előzgetve... Mindenkinek fontos dolga van arrafelé. (Autópályán is az igmándi pihenő magasságában kb. heti egy halálos baleset van)
Na most nem akarom az elkövetőt mentegetni kicsit sem, de ha kocsiba ülök, akkor valami fontos dolgom van. És mind a mai forgalomszervezés, mind a közlekedési kultúra oda mozdult el, hogy ne lehessen normális idő alatt bejárni az utat a autóval jelentősen áthágott szabályok nélkül. Nem az alkalmatlanokat szórjuk ki az autóvezetés-vizsgákon, hanem az alkalmatlanokhoz igazítjuk (próbáljuk igazítani) a közlekedést. Aztán kinevelődnek a mindkét végletet túlzásba vivő idióták.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 414
20 587
113
Na most nem akarom az elkövetőt mentegetni kicsit sem, de ha kocsiba ülök, akkor valami fontos dolgom van. És mind a mai forgalomszervezés, mind a közlekedési kultúra oda mozdult el, hogy ne lehessen normális idő alatt bejárni az utat a autóval jelentősen áthágott szabályok nélkül. Nem az alkalmatlanokat szórjuk ki az autóvezetés-vizsgákon, hanem az alkalmatlanokhoz igazítjuk (próbáljuk igazítani) a közlekedést. Aztán kinevelődnek a mindkét végletet túlzásba vivő idióták.
Nem is értem, hogy jut eszedbe ezt így itt említeni...
Normális idő alatt be lehet bármit járni. Megmondja pl. a Waze előre mennyi a normális idő az adott tevékenységre. Nekem siker általában tartani jelentősen áthágott szabályok nélkül is.

Tudom, a az autópályán forgalommal szemben rollerezőt is csak a hülye közlekedésszervezés kényszeríti, meg a Megyeri-hídon a Wolt-futárt (nem az ott kialakított dedikált kerékpárúton), meg ezt a gyalogátkelős szűk városi részen (véletlen nagyon is jól ismerem ahol a videó történt) 70-el szembe sávban 2,5 tonnás szarral gyilkolót is. Mert nem tudná előbb elintézni a köcsög forgalmi szabályok szerint a szilikonmacája szopatását a benzinkúton, vagy nem jut hozzá a következő adag kokójához időben... Mindenki rohadtul siet, de gondolkozni senkinek nincs már ideje. A 30-as táblák és a gyalogátkelők miatt.