Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 753
13 602
113

gatya

Well-Known Member
2012. március 30.
129
474
63
Csak egy példa: Munkatársnak volt öt éve egy két évvel korábban vett kézi váltós 2,0 TDCi Mondeója (2000-2006).
Lelkesen szervizelte gyári alkatrészekkel, legutoljára termosztátot vett bele - gyárit. Zsír.
A beépítés után, aznap hazafele beintett az egyik injektor.
Költség Informálódás után letámasztotta vagy egy évre, hogy aztán így háromhengeresen beszámítsák Edelény "legendás" kereskedésében egy H-s Astrára.
Azóta volt már másik H-s Astrája is - szintén onnan (nincs szebb attól, ha az ember tanul a hibájából...), természetesen ezeken minden letérdelt, ami le tud - úgyhogy vett egy 2.2 TDCi Mondeót (2007-2015), természetesen a duplakuplungos Powershift váltóval - a már-már misztikus 240000 kilométeres óraállással...
Most még lelkes - gyári folyadékok, váltóban csere a fórumán javasolt már-már szakrális módon természetesen.

Mi pedig kötjük a fogadásokat; várjuk az első fájdalmas letérdelést...

Gatya bátyám, ha kérhetnélek; egy-két keresetlen szóval vázold már fel a fórum olvasóinak,hogy az általam csak hallott szóbeszéd szerint miért is necces a konfiguráció, a futásteljesítmény...

Na ez a munkatárs mondta 2021-ben elgondolkozva (cigi + energiaital a kézben, kóla a hűtőben) nekem, amikor először menten (mit mentem, begördültem, bevonultam :rolleyes: a zsiruj I30-al a munkahelyre, hogy:
Nekem soha nem lesz pénzem új autóra...:(

...hát így nem is...

(Az árak elszabadulása óta már nekem sem, de ez a sóhaj ugye még a "kegyelmi időszakban" volt)
Nincs, ami elromojon benne :D 2019ben cseréltettem kuplungot egy Powershiftes Mondeoban, akkor volt 900, gondolom nem lett olcsóbb:eek:
Az a szörnyű igazság, hogy egyrészt amíg az emberek hagyják, hogy átverjék őket, addig át is fogják.
Nincs hibátlan, keveset futott 15 éves használtautó a kereskedésekben. Az olyan autók, mint Bjani autója, ami 10 év alatt futott 100.000et, és karban van tartva, na azok családban, vagy ismerősök között maradnak.
Az emberek azt AKARJÁK hinni, hogy most nyertek, hogy ma van szerencséjük, mert kifogtak egy jó vételt.. Nincs ilyen sajnos..
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 753
13 602
113
Nincs, ami elromojon benne :D 2019ben cseréltettem kuplungot egy Powershiftes Mondeoban, akkor volt 900, gondolom nem lett olcsóbb:eek:
Az a szörnyű igazság, hogy egyrészt amíg az emberek hagyják, hogy átverjék őket, addig át is fogják.
Nincs hibátlan, keveset futott 15 éves használtautó a kereskedésekben. Az olyan autók, mint Bjani autója, ami 10 év alatt futott 100.000et, és karban van tartva, na azok családban, vagy ismerősök között maradnak.
Az emberek azt AKARJÁK hinni, hogy most nyertek, hogy ma van szerencséjük, mert kifogtak egy jó vételt.. Nincs ilyen sajnos..
Ugyanezért nem adnám el semmi pénzért a most lányomnál levő - valójában inkább parkoló - Albeánkat, amely nálam szintén évi 10 ezret ment, új korától (2006) csak a javasolt gyári folyadékokat kapta, olyan nem volt, hogy télen hideg motorral 1 percen belül elindultam volna (erre amúgy is háklis), pár éve kapott még időben teljes alváz, üregvédelmet, a lányomnak átadás előtt cseréltettem, mindent amit kellett a szokásosokon kívül; két alsó lengőkart, nyomatékbakot, levegőszűrőházat.

Legutóbb felvetette a lányom, hogy a jelenlegi életmódja miatt (munkába tömegközlekedés, stb.) lehet inkább eladná.
- El ne add! Inkább hozd haza! Majd hetente egyszer megyek vele egy kört, (csak hogy ne feledjem a dupla kuplung - gázfröccsös visszaváltásokat, bal lábas fékezéseket:D).
Én tankolok, a biztosítást, stb. állod továbbra is.

Ha meggondolná magát, akkor ez lesz. De el nem adjuk! :hadonaszos:
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 534
4 142
113
Persze, elvben mondtam hogy amúgy a használathoz simán adná magát. Sajnálatos, hogy nem arról beszélünk melyiket vedd meg..:(
Miért sajnálatos? Ha akarnék, amúgy megvehetnék csili-vili új autókat is, csak minek? :)
A céljaimnak ez is teljesen megfelel, a villantás meg nem az én műfajom...

Vontatás:
Van egy srác a Passat GTE klubban, aki rendszeresen ezzel megy nyaralni lakókocsit húzva.
Legutóbbi túrája 4.000km volt. Ez a fogyasztása, teljes családdal a balkánon a hegyekben. Egy ekkora lakókocsival.
Ha jól értem, akkor ez hibrid, azzal el lehet menni hosszabb útra. De azért tisztán elektronyossal megnézném a balkán hegyeiben azzal a házzal maga után. ;)

(Én az említett utánfutóval amúgy 90km/h körül 6 liter környékén utazgatok. Általában egyedül vagyok, és nem sietek ilyenkor. Egyszer mentem 140-el is, de akkor megszaladt a fogyasztás rendesen :D)
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 439
34 418
113
Lázár Soproni sajtótájékoztató.
Közlekedési témák:
7. perc M85: osztrák autópálya hiánya-"Ausztria/Burgenland vezetése rosszabb a románoknál"
25. és 49. perc GYESEV: 2026-ra 450 km helyett 1200 km vasútvonalon fog szolgáltatni; MÁV-tól vesznek át munkaerőt; 2026-ra 11 új Stadler motorvonat 160 millióért, IC szolgáltatás BP-re; cargo-terminál növelése, fejlesztése logisztikai parkkal a városi ipari park bevonásával.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 617
62 397
113
Úgy látom eljutott az "összeesküvés" az újságírókig is, akik körbe kérdeztek és kiderült, hogy ez a valóság:
Vagyis az EU addig bírságolja a hagyományos autókat, amíg azok olyan drágák nem lesznek mint az elektromosak.

Ami azért jó mert:
"A Hertz 2023 végéig 30 000 elektromos autótól szabadult meg, hogy a flotta mérete jobban igazodjon a piaci kereslethez. "
"A sikertelen elektromosautó-stratégia következtében a Hertz 2024-ben 2,9 milliárd dolláros veszteséget szenvedett el."
"A rosszul kalkulált kereslet, a vártnál magasabb fenntartási költségek és az értékvesztés együttesen olyan terhet róttak a Hertzre, amely
milliárdos veszteségeket eredményezett"
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 617
62 397
113
És amíg Európa , élén az általam rendkívül kedvelt volkswagen csoporttal (XD) haldoklik, addig Japánban:
"12 ezer milliárd forintnak megfelelő üzemi nyereség ütheti a világ legnagyobb autógyártó vállalatának a markát az aktuális pénzügyi évben."
Ez amúgy nem magyar pénzben 30 milliárd Euró üzemi nyereség/év :rolleyes:

(Más forrásból a Toyota nettó jövedelmére 45 milliárd dollárt találtam, 411 milliárd dolláros bevétel mellet, ami nálam 10% fölötti nettó nyereség. A volkswagen 2024-es adatait nem látom még. )
 

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
887
2 576
93
És amíg Európa , élén az általam rendkívül kedvelt volkswagen csoporttal (XD) haldoklik, addig Japánban:
"12 ezer milliárd forintnak megfelelő üzemi nyereség ütheti a világ legnagyobb autógyártó vállalatának a markát az aktuális pénzügyi évben."
Ez amúgy nem magyar pénzben 30 milliárd Euró üzemi nyereség/év :rolleyes:

(Más forrásból a Toyota nettó jövedelmére 45 milliárd dollárt találtam, 411 milliárd dolláros bevétel mellet, ami nálam 10% fölötti nettó nyereség. A volkswagen 2024-es adatait nem látom még. )
Itt vannak ilyen dolgok, de nem értek a pénzügyekhez
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 617
21 067
113
Én azt várom ami a levegő minőségét is tisztítja :cool:
Már az euro 5-ről is azt mondja pár kretén "szakújságíró" meg a rajongói klubjuk, akiknek az elektromos autó nagyon bassza a farát...

Fáj a benzines 4-6-8 hengeresek szívatása, de az ellenhiszti is épp úgy felbosszant, mert színvonaltalan kocsmai szintű mantrázása ugyannak a pár féligazságnak, és minden téma körül ez megy. Ez mindig így volt? (szerintem igen, csak akkor türelmesebb voltam még)

A Ssangyong Merci-licenc dízelje pedig... amíg megy fasza, de néha kell egy kis pénzecskét locsolni rá, a szakszervíz pedig kutyaütő banda, ahogy a Ssangyongkárosult bartomtól tudom. (Amúgy kényelmes batár belülről)


A cikkhez: ahogy @gafzhu írta, NOX ennek az égésénél is keletkezik, és azt nem szeretjük.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
17 136
62 920
113
Már az euro 5-ről is azt mondja pár kretén "szkújságíró" meg a rajongói klubjuk, akiknek az elektromos autó nagyon bassza a farát...

Fáj a benzines 4-6-8 hengeresek szívatása, de az ellenhiszti is épp úgy felbosszant, mert színvonaltalan kocsmai szintű mantrázása ugyannak a pár féligazságnak, és minden téma körül ez megy. Ez mindig így volt? (szerintem igen, csak akkor türelmesebb voltam még)

A Ssangyong Merci-licenc dízelje pedig... amíg megy fasza, de néha kell egy kis pénzecskét locsolni rá, a szakszervíz pedig kutyaütő banda, ahogy a Ssangyongkárosult bartomtól tudom. (Amúgy kényelmes batár belülről)
Öregszel... :)