100 km-en fogyaszt 16 kWh-t.
Ez árban 600 forint.
Ha a jövedéki adó megduplázza ezt, akkor is csak 1200 forint.
Egy 7 liter benzim pedig 2290 forint.
Javítás: ez itt 6 liter benzin akart lenni.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
100 km-en fogyaszt 16 kWh-t.
Ez árban 600 forint.
Ha a jövedéki adó megduplázza ezt, akkor is csak 1200 forint.
Egy 7 liter benzim pedig 2290 forint.
Fentebb láthatod, hogy az áram jóval olcsóbb, még akkor is olcsóbb lesz ha 100%-os adó lesz az áramon.
Kettes voltam közgázból, de még én is tudom milyen hatása van az árra a növekedő keresletnek.
Nem csak maga az áram ára. Hányszor kell még elmondani. A tömeges villanytöltés esetén a hálózatok végpontja nem bírják ezt. Ki fogja a trafókat kifizetni az egyes celláknál? Mert ki ne találd, hogy az egész országra ráterhelik ezt, amikor maroknyi usernek kell.A villamosenergiás topikban kiszámoltuk páran, hogy Paks 2 bőven megtérül, még ha a jelenlegi áron is adja el az áramot. Vagyis ha a növekvő áramfelhasználást atommal oldanánk meg, akkor semmivel sem nőne az ára. Jah és plusz pénzbe se kerül az erőművek építése, mert az oroszok adnak hitelt is, amit meg a növekvő villanyszámlán keresztül lehet visszafizetni.
Melyik részét nem érted annak, hogy a világon nem mindenhol áll fent az, hogy olcsó az áram és drága az szénhidrogén üzemanyag. Nemhogy Európában.100 km-en fogyaszt 16 kWh-t.
Ez árban 600 forint.
Ha a jövedéki adó megduplázza ezt, akkor is csak 1200 forint.
Egy 7 liter benzim pedig 2290 forint.
Még így is a fele.
Jah egyébként miből gondolod, hogy ahogy tellik az idő és egyre jobban sürgetik majd a hagyományos autók kivezetését, úgy nem lesz az üzemanyagon is egyre több adó?
A hatékonyság alatt mit értesz? Az energetikai hatásfokát? A fajlagos km árat? Vagy fajlagos szennyezését? Mert ez utóbb csak simán nem igaz. A lengyel hálózatra nézve a jelenlegi magyar tisztaságot elérni is közel reménytelen vagy az EU átlagot hiába terveznek több új atomerőművi blokkal.
Ne mond már el ennyiszer, párszor már kiszámoltam, hogy EU-s szinten fele annyit sem szennyez, akkugyártással együtt. Még lengyel árammal is kevesebbet szennyez.
De kérlek számold már te is ki még egyszer ha az én számításomnak nem hiszel, vagy legalább másold be a korábbi számolásodat, mert nem találom.
A szutyok 18 éves Skoda 120L-ünk nem evett ennyit, nemhogy egy mai normális autó. Ha ma egy 1,3 tonnás autó 10 litert eszik százon, akkor a kocsi és a sofőr is szar. Az összes céges autó kumulatív fogyasztása amiben eddig ültem 7 liter vagy alatt volt úgy, hogy bőven mentek velük gyorsan és dugóban is és 5 év alatt belepakoltak 200k km-et is több kocsiba.
Ok és?
6 literes fogyasztás 2300 forint, vs 600 forint áramszámla (majd valamikor meg legyen 1200 forint adóval).
Melyik a jobb?
A láthatáron nincs az a generálisan használható villanyautó, ami ne kerülne kétszer többe, mint a benzines. Az, hogy 80-120 km-es hatótávú villanyautót lehet venni már 10 milla alatt senkit nem vigasztal, amikor automataváltós nem batár nagy, benzines kocsit újonnan kapsz 4,5-ért.
Tudom, hogy nem hiszed még mindig, pedig lassan elhihetnéd nekem, hogy ez meg fog változni.
Szerinted a nagy gyártók miért kezdtek annyi elektromos gyártásba, ha szerinted nem lesz rá kereslet?
Egyébként én azt látom itt nálunk a gyárban, hogy mindegyik partnerünk az eddigi megrendeléseket egyre előrébb hozza és egyre jobban növeli a következő évekre várható mennyiségeket.
Én nem ezt látom. Német áramárral számold már ki, ha kérhetném. Ott 30 cent egy 1 kWh áram. Ez mai napi árfolyamon 98 Ft/kWh.A gázolaj ára meg 1,4 EUR/liter, ami 450 Ft/liter. Csak azon is van jövedéki adó, az áramon meg nem.
Német árral számolva 1568 forint. Még mindig jobb, mint a 2300 6 liter benzinre.
Persze ha erre is raknak mégtöbb adót akkor már kijöhet drágábbra, mint a benzin. Csakhogy ne lefeljtsük el, hogy a jelenlegi német áram már ma is durván túl van adózva a zöldbaromságuk miatt. Persze ez nem zárja ki azt, hogy mégtöbbet tegyenek rá. Dehát az már az ő szociális problémájuk, nem a miénk.
Ha lenne az áramon, akkor hellóbelló. Minden lenne, csak nem olcsóbb. Vagy akkor vedd le a motor hajtóanyagról, mert úgy fair. Mert jelenleg a jogi környezet biztosítja az olcsóságot és nem a műszaki háttér és annak költségei. Mert adó nélkül kb. féláron vehetné az ember a benzint Németországban is. Akkor meg a nem zöld, de jó drága német áram mellett többe kerül árammal menni.
Fentebb láthatod, hogy az áram jóval olcsóbb, még akkor is olcsóbb lesz ha 100%-os adó lesz az áramon.
Nem csak maga az áram ára. Hányszor kell még elmondani. A tömeges villanytöltés esetén a hálózatok végpontja nem bírják ezt. Ki fogja a trafókat kifizetni az egyes celláknál? Mert ki ne találd, hogy az egész országra ráterhelik ezt, amikor maroknyi usernek kell.
A magyarországi 37,55 forintos áram ára 15,10 forint energiadíj, 14,465 rendszerhasználat, 7,983 ÁFA.
Nem maroknyi user lesz az, 20-30 éven belül gyakorlatilag mindenki azzal fog közlekedni.
https://e-cars.hu/2019/08/23/a-2030...so-belso-egesu-motor-a-volkswagen-kinalataba/
Várhatóan a 2030-as évek elején jelenik meg az utolsó új fejlesztésű belső égésű motor a Volkswagen német autógyártó társaság kínálatában – írta a Handelsblatt című német üzleti lap pénteken.
Látom nem érted. Akkor is majd hálózat bővítést kell csinálni már egy lakópark épületében, ha ott a 80 autó tulaj közül 15 akar majd töltögetni. Vagy, ha csak 10.Ha több áram fogy, akkor több rendszerhasználati díjat is fizetnek.
Tudod, méretgazdaságosság.
https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/Electricity_price_statisticsMelyik részét nem érted annak, hogy a világ egyik legdrágább áramával rendelkező Németországban is olcsóbban üzemel egy elektromos, mint a belsőégésű?
Mondom, jövedéki adó. Nem a technológia miatt drágább. Azért, mert szarrá adóztatják. Ha leszedet róla, akkor 24-25 centes áram áránál kb, semmiféle árdifi nemigen kezd lenni....Lásd fennt. 3x-os német árammal is olcsóbb az elektromos közlekedés, nem csak a magyar árral.
Látom nem érted. Akkor is majd hálózat bővítést kell csinálni már egy lakópark épületében, ha ott a 80 autó tulaj közül 15 akar majd töltögetni. Vagy, ha csak 10.
Ha majd egy cellában lesz pár olyan tömb, ahol ez szintén megjelenik, akkor azon néhány user miatt, ha csak szutyok 3-4kW-tal akarnak tölteni lehet új trafót letenni.
Ezt akkor mindenkivel kifizettetik azzal, akinek nincs is kocsija...? Tehát a szegények is fizetik a gazdagok villanyhobbiját? Az igen...
Érvek? Ja, az semmi. Csak annyi, hogy hülye vagyok. Mr. jogász úr, meg persze mindenhez is ért. Csak az érveléshez nem.Nem egészen érted te ezt, hogy hogyan működik. Sem a villamosenergia-ipari részét, sem a társasházi részét. Ne erőltesd.
Egy cikk a "várhatóan" szót használja, te erre kijelented, hogy "fog". Mint tényt.
Kemény...
Szenes erőművel, majd 1kg CO2/kWh-s alapon. Szerintem erről ennyit...530 kW-tal töltik a buszokat egy lengyel állomáson
TC link
----------------------------------------------------------
Mr.H-nál történt valami változás, úgy látszik kezd képbe kerülni, hogy a "vellany az dróton dzsal" és nem az angyalkák hozzák,
mert érződött a beszédéből, hogy ő is tudja már, hogy vannak fizikai határai a "mindenhova gyors töltőt" vágyainak.
YT link
A lengyel átlagos grid úgy 600 gCO2/kWh táján van. Nem 1000, de azért annyira tényleg nem jó...Szenes erőművel, majd 1kg CO2/kWh-s alapon. Szerintem erről ennyit...
Azért a töltést árát sem kommentálta. 80-90 Ft/kWh. Az igen. És még mindig nincs rajta jövedéki adó...530 kW-tal töltik a buszokat egy lengyel állomáson
TC link
----------------------------------------------------------
Mr.H-nál történt valami változás, úgy látszik kezd képbe kerülni, hogy a "vellany az dróton dzsal" és nem az angyalkák hozzák,
mert érződött a beszédéből, hogy ő is tudja már, hogy vannak fizikai határai a "mindenhova gyors töltőt" vágyainak.
YT link
Azért a töltést árát sem kommentálta. 80-90 Ft/kWh. Az igen. És még mindig nincs rajta jövedéki adó...
Szenes erőművel, majd 1kg CO2/kWh-s alapon. Szerintem erről ennyit...
Vagyis az elektromos Solaris busz Európa második (elsők az észtek 0,8 kg CO2/kWH-al) legszennyezőbb erőműhálózatával 0,7 kg CO2-t bocsát a várostól meszebb levő erőműn keresztül a levegőbe km-ként, míg a dízel Ikarus 0,87 kg-ot közvetlenül a városi levegőbe.
Ennek van is értelme, ellentétben a most divatos egyéni autózással (bár akkor nem tudnák a németek a zöld agybajukat átvinni az autógyártásba össztársadalmat sarcolva a kevesek luxusáért).
Volánt kellene támogatni villamosításra, úgyis vasútállomások közelében van a legtöbb buszpályaudvar, ideiglenesen 1-2 MW-ot onnan is le lehet csapolni.