Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 351
96 759
113
Csődöt jelentett a Tesla, ahogyan sokan megjósolták.. ja, nem, a piaci értéke nemrég meghaladta a 100 milliárd dollárt és ezzel túl azon hogy a Toyota után a világ második legértékesebb autóipari cége lett (lenyomva a Volkswagent) Elon Musk is zsebre tehet egy szolid 326 millió dolláros bónuszt, amit még továbbiak is követnek ha ezt fenn is tudja tartani.

Jól járt aki ősszel Tesla részvényt vett, hiszen a részvények ára november óta kb. a duplájára nőtt, már 600 dollárt nyaldossa alulról.

https://finance.yahoo.com/news/tesla-hits-100-billion-mark-035235477.html
lufi.jpg
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 351
96 759
113
https://villanyautosok.hu/2020/01/22/lengyelorszagban-is-veget-er-az-ingyenes-toltes-korszaka/

Kérdés, hogy ha ez így folytatódik (gondolom idővel az összes szolgáltató akar majd profitot is), akkor hogy fognak elterjedni az akkus autók. Ugye az a gond, hogy alapból másfélszeres áron mennek legalább a benzinesekhez képest, az ütőkártya az volt, hogy sokkal olcsóbb tölteni, visszahozza az árát pár év alatt. Így viszont ez az ütőkártya megszűnik szép lassan.
És ezt a kicsi Gréta hagyta? Nem olvas be a nagy cégeknek? Mi lesz így a klímaváltozással? :eek:
 

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 771
5 128
113
https://www.portfolio.hu/ingatlan/2...00-evvel-ezelotti-viszonyok-uralkodnak-413411
"A budapesti vasúti közlekedés fejlesztéséről beszélt Vitézy Dávid, az atv-nek adott interjújában. A megalakuló Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója szerint a fővárosi vasútfejlesztésében 20 évnyi feladat biztosan van, a nyugati pályaudvar biztosítóberendezéséhez például 100 éve nem nyúltak hozzá."
 

monster

Well-Known Member
2016. február 21.
2 347
11 203
113
Az klassz, ez mennyi, az összes eladott autó 1 százaléka?

Nagyjából, jelenleg túl sok kompromisszumot kell kötni, és megfelelő körülmények kellenek ahhoz, hogy valaki elektromos autót vegyen és tartson, mi is törjük a fejünket itthon, hogy kellene egy új második számú autó a gyerekek oviba / iskolába / egyéb helyekre fuvarozására a városban (Győrben), de mivel a mostani erre tartott suzuki swiftet pont azért cserélnénk, mert a vezetőülés mögött, ha én vezetek, nem fér el egyik gyerek lába se már, nagyobb kellene valamivel, mondjuk egy nissan leaf, a kispolszki méretűek nem játszanak. Az meg használtan is 4,5-től indul (3-4 évesnél régebbit nem vennék), újonnan meg 10 milla. Kiából meg nézem a rio-t, újonnan 4-4,5 millió, 3-4 éves meg 2,7-2,8. Tehát konkrétan feleannyiba kerül, mint a leaf. Ezzel a kocsival évente megteszünk kb. 5000 km-t, tehát a benzinen túl sokat nem fogunk spórolni (éves benzinköltség talán eléri 100ezer Ft-t, a szervizköltség is elég alacsony, mivel nem nagyon kopik el rajta semmi emiatt). Így meg ha még ingyen tölteném is az elektromost, akkor is talán 10-15 év alatt hozza vissza a felárat. A használt. Szóval valószínűleg nem elektromos lesz a suzuki utódja sem.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal and Pocok75

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
A becsületesnepper után szabadon - Honda Jazz. ;) Nagyon jó, tágas kisautó. Most elvileg lesz belőle hybrid is, de erre a km mennyiségre teljesen felesleges, a benzines is alig eszik valamit 6 literekkel elszaladgál városban.
 

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 771
5 128
113
https://444.hu/2020/01/24/kiemeltek-a-teljesen-elrozsdasodott-szoke-tiszat
"Csütörtökön kiemelték a legnagyobb Magyarországon épült lapátkerekes gőzöst, a 2012-ben elsüllyedt Szőke Tisza roncsait Szeged-Tápén."
Nagy bravúr, de ezzel most mit is szeretne kezdeni a Hajózásért Alapítvány, mert az nem derül ki a cikkből. Ha ez egy ilyen nagymúltú, ereklye volt, egyáltalán miért hagyták az enyészetnek...
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 924
73 048
113
https://444.hu/2020/01/24/kiemeltek-a-teljesen-elrozsdasodott-szoke-tiszat
"Csütörtökön kiemelték a legnagyobb Magyarországon épült lapátkerekes gőzöst, a 2012-ben elsüllyedt Szőke Tisza roncsait Szeged-Tápén."
Nagy bravúr, de ezzel most mit is szeretne kezdeni a Hajózásért Alapítvány, mert az nem derül ki a cikkből. Ha ez egy ilyen nagymúltú, ereklye volt, egyáltalán miért hagyták az enyészetnek...
Igy mar antikabb. Meg kellett varni mig tiz ev alatt lassan elsullyedt meg szetloptak rajt mindent. Par eve szetflexeltek a fedelzetet es elvittek rola mindent nagyreszt a mehbe. A belso berendezese akkor lett teljesen es vegervenyesen a semmive. Fogalmam nincs mit akarnak ezzel torzoval meg, minek mar ebbe olni milliokat. Xarra van rohadva, az mar uszni soha nem fog, olyan mint a papir. Ha jol remlik talan a kormany meg a lepcso amit valaki elmentett meg talan talan egy ket oszlop. Minden faburkolat meg egyeb berendezes vagy szetrohadt vagy ment a mehbe. https://www.google.com/amp/s/szellemvarosok.blog.hu/2015/03/28/a_szoke_tisza_gozhajo?layout=5
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 606
12 737
113
Nagyjából, jelenleg túl sok kompromisszumot kell kötni, és megfelelő körülmények kellenek ahhoz, hogy valaki elektromos autót vegyen és tartson, mi is törjük a fejünket itthon, hogy kellene egy új második számú autó a gyerekek oviba / iskolába / egyéb helyekre fuvarozására a városban (Győrben), de mivel a mostani erre tartott suzuki swiftet pont azért cserélnénk, mert a vezetőülés mögött, ha én vezetek, nem fér el egyik gyerek lába se már, nagyobb kellene valamivel, mondjuk egy nissan leaf, a kispolszki méretűek nem játszanak. Az meg használtan is 4,5-től indul (3-4 évesnél régebbit nem vennék), újonnan meg 10 milla. Kiából meg nézem a rio-t, újonnan 4-4,5 millió, 3-4 éves meg 2,7-2,8. Tehát konkrétan feleannyiba kerül, mint a leaf. Ezzel a kocsival évente megteszünk kb. 5000 km-t, tehát a benzinen túl sokat nem fogunk spórolni (éves benzinköltség talán eléri 100ezer Ft-t, a szervizköltség is elég alacsony, mivel nem nagyon kopik el rajta semmi emiatt). Így meg ha még ingyen tölteném is az elektromost, akkor is talán 10-15 év alatt hozza vissza a felárat. A használt. Szóval valószínűleg nem elektromos lesz a suzuki utódja sem.
A becsületesnepper után szabadon - Honda Jazz. ;) Nagyon jó, tágas kisautó. Most elvileg lesz belőle hybrid is, de erre a km mennyiségre teljesen felesleges, a benzines is alig eszik valamit 6 literekkel elszaladgál városban.

...már most egy hét kimaradt a HTKA-ból; elkezdtünk a zasszonnyal Colombo-t néznio_O:D

Az egyik kis sógor korban 30 feletti, az autók eddig is teljesen kívül estek az érdeklődési körén.
(Elvittem a srácot parkolóparádéra, beültettem legendákba; Csikós Zsolt - azóta már eladott - hathengeres benzines Mercijébe, Citroën BX-be, Alfa 164-be, a szemébe néztem; na milyenek?

...ááá, hagyjuk...

Pár éve megtette a legrosszabbat, amit tehetett: Megszerezte a jogosítványt, de nem vett autót. Hurrá; garantáltan beégtek a tanulás alatt kialakult és a rutinnal még fel nem oldott félelmek.
Amúgy sosem értette, hogy az autó lényege; a mozgás szabadsága.
Vett a lakásuktól vagy 40 km-re szőlőt borházzal; távolsági busszal, meg ugye gyalog jártak ki, hónuk alatt a fűkasza, gyerek, stb
...aztán nemrég a másfél éves gyerek a telken beverte a fejét a sárkaparóvasba.
Most már érti, hogy miért kell az autó:(:eek:

Megkérdezte, hogy miket ajánlok. Elmondtam neki, hogy milyen szempontokat vegyen figyelembe (a gereblye is beférjen a csomagtartóba, meg minden is, árkon bokron képes legyen átmenni stb), mire számítson az üzemeltetésben, károk esetén, mennyi pénze legyen tartalékban gond esetén stb.

Úgyhogy elvetette a használtan is méregdrága Jazzt, s vett élete első autójának egy 2006-os 1.4-es Fiat Albeát 550 ezerért.
Szervizben átnézve (MűhelyPRN), az eladó rokona szembe szomszédja.
Egy életre megfogja tanulni tisztelni a fizikai határokat (mindig úgy kezdi a futómű, hogy na, akkor én most 'itten felborulok, pedig nem), el fog benne férni kényelmesen a kiccsalád, meg a rotakapa, elmegy 6 literrel, s 130-nál is csendes s amúgy végtelenül üzembiztos, tehát azért jó, mert jó.
Ami meg rossz, az az, hogy az utángyártott alkatrészpiac nem ismeri, ami típusspecifikus, az méregdrága.


Most már csak az a baj, hogy színre, felszereltségre is olyan, mint az enyém; hogy én mennyit fogok hallgatni a többi sógortól...ajjaj...:hadonaszos:
:rolleyes:
 

monster

Well-Known Member
2016. február 21.
2 347
11 203
113
A becsületesnepper után szabadon - Honda Jazz. ;) Nagyon jó, tágas kisautó. Most elvileg lesz belőle hybrid is, de erre a km mennyiségre teljesen felesleges, a benzines is alig eszik valamit 6 literekkel elszaladgál városban.

Néztem azt is, de használtan van 3,5-től hirdetve, a fiatalabb használt rio-t meg 5-600ezerrel olcsóbban. És hát mi alapból kiásak vagyunk (a családi autó egy carens, a gyerekek születése előtt meg egy korábbi rio volt 8 évig), így mivel alapvetően nagyon elégedettek vagyunk a márkával, akkor váltanánk, ha tényleg komoly különbség lenne a kihívó javára. Ilyen előnyt egyelőre nem látok, a tesztek, vélemények alapján a Jazz jobb felszereltséggel bír (parkolóradar, tempomat, szenzoros ablaktörlő), illetve talán pár centivel tágasabb, nagyobb csomagtérrel, ezek viszont egy iskola-óvoda-bevásárlás feladatra tartott autóba kevésbé fontosak, a gyerekek pedig már a rioban is elférnek majd mögöttem. Hogy világosabb legyen a probléma: A mostani swiftben ha én vezetek, a sofőrülés mögött kb. 10 centi a lábtér. Amíg a kisebbik gyerek nem lógott ki a gyerekülésből, ez kevésbé volt gond, de mostanra megnőtt annyira, hogy lelógatná a lábát, így viszont beszorul szegény. És kisebb már nem lesz, úgyhogy ennek megoldására kell csak nagyobb autó, de alapvetően nem akarunk bele sok mindent pakolni, vagy nyaralni menni :)