Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
https://m.origo.hu/gazdasag/20200124-veget-erhet-egy-korszak-a-vasutvonalakon.html
"A közút után a vasúton is kitilthatják a dízelmotorokat az Európai Unióban, ugyanis az új, szigorúbb normáknak megfelelő dízelmozdony jelenleg nem kapható. Helyette elektromos hibridekkel vontathatják majd a vonatokat ott, ahol nem kifizetődő a villamosítás - hívja fel a figyelmet a Magyar Nemzet.":eek:
Ez az a pont, ahol tarkónbasznám azt, aki ezt kitalálta.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
https://m.origo.hu/gazdasag/20200124-veget-erhet-egy-korszak-a-vasutvonalakon.html
"A közút után a vasúton is kitilthatják a dízelmotorokat az Európai Unióban, ugyanis az új, szigorúbb normáknak megfelelő dízelmozdony jelenleg nem kapható. Helyette elektromos hibridekkel vontathatják majd a vonatokat ott, ahol nem kifizetődő a villamosítás - hívja fel a figyelmet a Magyar Nemzet.":eek:

Ez így ebben a formában nem igaz, Flirt-ből van akkus verzió, 70km hatótávval...

Szerk.: az amúgy is 40-50 éves mozdonyparkokat ez nem igazán fogja érinteni, csehek már a 3. modernizációs csomagot árulják a Szergejhez.
 
  • Tetszik
Reactions: gergo55

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 188
10 661
113
https://m.origo.hu/gazdasag/20200124-veget-erhet-egy-korszak-a-vasutvonalakon.html
"A közút után a vasúton is kitilthatják a dízelmotorokat az Európai Unióban, ugyanis az új, szigorúbb normáknak megfelelő dízelmozdony jelenleg nem kapható. Helyette elektromos hibridekkel vontathatják majd a vonatokat ott, ahol nem kifizetődő a villamosítás - hívja fel a figyelmet a Magyar Nemzet.":eek:
Hát, ez egy ritka nagy baromság vetít előre, de így jöhetne a MÁV-nál a vonalai felének bezárása, mert minden BZMOT-ot lecserélni elég drága mulatság lenne. De amúgy is rossz helyen keresgélnek, nem a vasutat kell basztatni hanem a szénerőműveket Németországban és Lengyelországban, maximális autópálya sebesség legyen 110km/h, az öt méternél hosszabb autókat betiltani a hamu hibridekkel együtt. Kamionos lobbit picsánrugni, minden távolsági szállítás menjen a vasúton.

Meg amúgy is, azt kell mondani az M62-re hogy bakkert az egy hibrid, dizel elektromos, szinte Toyota Prius?
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Hát, ez egy ritka nagy baromság vetít előre, de így jöhetne a MÁV-nál a vonalai felének bezárása, mert minden BZMOT-ot lecserélni elég drága mulatság lenne. De amúgy is rossz helyen keresgélnek, nem a vasutat kell basztatni hanem a szénerőműveket Németországban és Lengyelországban, maximális autópálya sebesség legyen 110km/h, az öt méternél hosszabb autókat betiltani a hamu hibridekkel együtt. Kamionos lobbit picsánrugni, minden távolsági szállítás menjen a vasúton.

Meg amúgy is, azt kell mondani az M62-re hogy bakkert az egy hibrid, dizel elektromos, szinte Toyota Prius?

Legszebb, hogy közben USA-ban már 1000km alá zsugorodott a villamosított vonalak hossza, Amtrak-ot kivéve szinte kizárólag dízel vontatás van.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 188
10 661
113

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 188
10 661
113
Kiviteli tervek nélkül gányolni. Magyarország, én így szeretlek...
Ha tényleg csak térkövet cserélnek meg festenek ahhoz nem kell terv, csak igényes munkavégzés és átvétel. Azt nem nagyon értem mi került annyiba viszont azon a felújításon..
2000-3000m2 térkő (bár nem hiszem hogy volt annyi) festés, utastájékoztatás, peronelemet nem cseréltek csak rágányoltak ennek ki kellett volna jönnie 50-60 millióból. Ami felette van az a jatt.
Az utastájékoztatás már más kérdés, ahhoz szerintem kell terv ha eddig nem volt kiépítve.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 188
10 661
113
Ha tényleg csak térkövet cserélnek meg festenek ahhoz nem kell terv, csak igényes munkavégzés és átvétel. Azt nem nagyon értem mi került annyiba viszont azon a felújításon..
2000-3000m2 térkő (bár nem hiszem hogy volt annyi) festés, utastájékoztatás, peronelemet nem cseréltek csak rágányoltak ennek ki kellett volna jönnie 50-60 millióból. Ami felette van az a jatt.
Az utastájékoztatás már más kérdés, ahhoz szerintem kell terv ha eddig nem volt kiépítve.
Amúgy tud a MÁV szépet is:
http://iho.hu/hir/megszepult-a-kenderesi-vasutallomas-200127
(bár persze hogy megállóhelyre megérte-e elverni ennyi pénzt, szerintem nem, de a felújítás nagyon szép lett)
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Kiviteli tervek nélkül gányolni. Magyarország, én így szeretlek...

Sima térkövezéshez mégis milyen ‘kiviteli terveket’ akarsz? Egyrészt nem kell, másrészt a gyakorlatban ha van is, akkor is ‘Józsi az állomás végéig rakd le diafonálban a piros kővel’ úgyis felülírja. A lényeg hogy Józsi keze szarból vagy aranyból van.. namost a legtöbb mostani Józsi aki most dolgozik kb. múlt hét óta térkövezik.

Tudatlan de magát polihisztornak képzelő bloggerek, én így szeretlek titeket..
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711
M

molnibalage

Guest
Sima térkövezéshez mégis milyen ‘kiviteli terveket’ akarsz? Egyrészt nem kell, másrészt a gyakorlatban ha van is, akkor is ‘Józsi az állomás végéig rakd le diafonálban a piros kővel’ úgyis felülírja. A lényeg hogy Józsi keze szarból vagy aranyból van.. namost a legtöbb mostani Józsi aki most dolgozik kb. múlt hét óta térkövezik.

Tudatlan de magát polihisztornak képzelő bloggerek, én így szeretlek titeket..
Ha nincs semmiféle terv és műszaki tartalom és terv, akkor mégis mi alapján kérnek számon...? Hasra?
A MOL-ban, ha te 300 millió Ft-ot kérsz tervek nélkül projektre szerinted mennyire röhögnek ki...?

Te mindenhez is értesz, mint a székely Áron bácsi.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Ha nincs semmiféle terv és műszaki tartalom és terv, akkor mégis mi alapján kérnek számon...? Hasra?

Szerződés, fajta, mennyiség. Te se nagyon láttál még építési szerződést. A legtöbb egy, max két oldal amit ilyen munkára kötnek ha kötnek egyáltalán. Jó esetben leírják hogy asszonya 500 négyzetmétert burkolva, esetleg az anyagot is, meg egy árat, nettó.

Teljesen felesleges rá terv, amikor a kutya sem fog engedélyeztetni, akkor meg minek? Vagy nálatok annyira nagy a faszvakarás hogy ha 200 méter hosszan, 10 méter szélesen le kell rakni térkövet egymás mellé, akkor neki állsz 1:1 méretaranyban műszaki tervet csinálni erre, és van valami majom megrendelő aki ezt ki is fizeti?

A MOL-ban, ha te 300 millió Ft-ot kérsz tervek nélkül projektre szerinted mennyire röhögnek ki...?

A céges faszjancsik approvolos - meetingelős - felelősségmaszatolós világának nem sok köze van a valós élethez. Bohócvilág, elbasznak kétszer annyit is, csak policy compliant legyen meg approval. :D

Te mindenhez is értesz, mint a székely Áron bácsi.

Nos veled ellentétben nyertem már építőipari pereket, és nem hülyegyerekek blogjaiból tájékozódom. :p
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711
M

molnibalage

Guest
Szerződés, fajta, mennyiség. Te se nagyon láttál még építési szerződést. A legtöbb egy, max két oldal amit ilyen munkára kötnek ha kötnek egyáltalán. Jó esetben leírják hogy asszonya 500 négyzetmétert burkolva, esetleg az anyagot is, meg egy árat, nettó.

Teljesen felesleges rá terv, amikor a kutya sem fog engedélyeztetni, akkor meg minek? Vagy nálatok annyira nagy a faszvakarás hogy ha 200 méter hosszan, 10 méter szélesen le kell rakni térkövet egymás mellé, akkor neki állsz 1:1 méretaranyban műszaki tervet csinálni erre, és van valami majom megrendelő aki ezt ki is fizeti?


A céges faszjancsik approvolos - meetingelős - felelősségmaszatolós világának nem sok köze van a valós élethez. Bohócvilág, elbasznak kétszer annyit is, csak policy compliant legyen meg approval. :D



Nos veled ellentétben nyertem már építőipari pereket, és nem hülyegyerekek blogjaiból tájékozódom. :p
MTO-hoz terv kell. Meg informatív ajánlat legalább...
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 188
10 661
113
Szerződés, fajta, mennyiség. Te se nagyon láttál még építési szerződést. A legtöbb egy, max két oldal amit ilyen munkára kötnek ha kötnek egyáltalán. Jó esetben leírják hogy asszonya 500 négyzetmétert burkolva, esetleg az anyagot is, meg egy árat, nettó.
Teljesen felesleges rá terv, amikor a kutya sem fog engedélyeztetni, akkor meg minek? Vagy nálatok annyira nagy a faszvakarás hogy ha 200 méter hosszan, 10 méter szélesen le kell rakni térkövet egymás mellé, akkor neki állsz 1:1 méretaranyban műszaki tervet csinálni erre, és van valami majom megrendelő aki ezt ki is fizeti?
A céges faszjancsik approvolos - meetingelős - felelősségmaszatolós világának nem sok köze van a valós élethez. Bohócvilág, elbasznak kétszer annyit is, csak policy compliant legyen meg approval. :D
Nos veled ellentétben nyertem már építőipari pereket, és nem hülyegyerekek blogjaiból tájékozódom. :p
Egy részletes projektleírás és közbeszerzés kell egy ekkora állami munkához.
Ez a való világ, felelősségmaszatolós minden állami projekt.
Ha meg a MÁV letudott egy 300millliós építkezést közbeszerzés, versenyeztetés nélkül az elég fura. Biztos hogy nem a saját emberei csinálták, mert egyrészt azok már nincsenek, másrészt arra is alkalmatlanok hogy egy ereszcsatornát kitakarítsanak.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Ha tényleg csak térkövet cserélnek meg festenek ahhoz nem kell terv, csak igényes munkavégzés és átvétel. Azt nem nagyon értem mi került annyiba viszont azon a felújításon..
2000-3000m2 térkő (bár nem hiszem hogy volt annyi) festés, utastájékoztatás, peronelemet nem cseréltek csak rágányoltak ennek ki kellett volna jönnie 50-60 millióból. Ami felette van az a jatt.
Az utastájékoztatás már más kérdés, ahhoz szerintem kell terv ha eddig nem volt kiépítve.

Egy részletes projektleírás és közbeszerzés kell egy ekkora állami munkához.
Ez a való világ, felelősségmaszatolós minden állami projekt.
Ha meg a MÁV letudott egy 300millliós építkezést közbeszerzés, versenyeztetés nélkül az elég fura. Biztos hogy nem a saját emberei csinálták, mert egyrészt azok már nincsenek, másrészt arra is alkalmatlanok hogy egy ereszcsatornát kitakarítsanak.

Előbb szerintem tisztázd magadban is, hogy kell vagy nem kell.

A közbeszerzést meg honnan tudod? Itt tudtommal egy halom állomást felújítanak, sanszosan arra volt valamilyen közbeszerzés és ha tippelnem kell az alapján készült általános keretszerződés a felújításra.

Ha keretszerződésben meg van határozva a munka egységára akkor gyanítom egyedi megrendelő is elég lehetett (pl. 3000 nm burkolása az FA szerinti áron), de erről a kozbeszezéses részéről kb. semmit sem tudunk.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 188
10 661
113
Előbb szerintem tisztázd magadban is, hogy kell vagy nem kell.

A közbeszerzést meg honnan tudod? Itt tudtommal egy halom állomást felújítanak, sanszosan arra volt valamilyen közbeszerzés és ha tippelnem kell az alapján készült általános keretszerződés a felújításra.

Ha keretszerződésben meg van határozva a munka egységára akkor gyanítom egyedi megrendelő is elég lehetett (pl. 3000 nm burkolása az FA szerinti áron), de erről a kozbeszezéses részéről kb. semmit sem tudunk.
Terv a peronfelújításhoz nem kell ezen a színvonalon, hiszen semmi nem engedélyköteles belőle, semmilyen új műszaki megoldás nincsen.
Mostmár utána néztem, 2018-ban épült ki a vizuális utastájékoztatás, így ahhoz sem kellett terv.
Viszont közbeszerzéshez egy programtervnek, műszaki dokumentációnak, valaminek készülnie kellett ami alapján megtörtént a megrendelés. Ha más nem egy helyszíni bejárás a nyertes ajánlattevővel.
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst