Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
https://flowcycle.hu/korforgalmat-a...g6mr3o_2yoB0KssUT5bYNaQgM0bX63FUdi3iD5gF0s_Qg
Na az anyját, közlekedési szakember úrnak! És azt mondták neki hogy a combino az milyen hosszú és amit felvázolt az nem fér be a térre ha rendes rajzot próbál csinálni nem egy vacak animációt?!
54m hosszú a villamos, legalább 6m széles az útpálya, 5m a kerékpárút szélessége, az már 76méter. De a villamosnak még kell némi biztonság (elegyen 5m) hogy nehogy becsússzon a forgalomba, valamint biztonsági elválasztás az autós és a kerékpáros közé, legalább egy autónyi hogy aki átmegy a kerékpáros sávon de nem jut tovább az elférjen, az meg legalább +6m (a holland példában is van.)
Tehát 54+2*6+2*5+2*6+5=95m, nagy kár hogy csak kb 85m van. És szerintem mindenhol több fog kelleni ennél, tehát ez egy balfasz ötlet, jó hogy rakott bele energiát.
A helyzet rosszabb, mert a rossz irányban mérted le.
A 0 méter biztonsági távot nézek, akkor 58 méter hely van most. Kintebb tolni az utat csaj a járda rovására lehetne, mert az épületek nem mozdulnak.És akkor sehol nincs még se bringaút, se semmi.

BH3zlOt.png
 
M

molnibalage

Guest
  • Azt sem értem, hogy egy rohadt nagy forgalom közepén levő körfogralom az miféle rekreációs környezetet ad. Ülni a 80 dB zajban...?
  • Ezen felül a körforgalom nem folyamatos ívű lenne, ha nem megtörve, ezáltal a forgalom sebessége közel sem lenne annyira egyenletes a mai gyök2 vezetési magatartást feltételezve, ahol a sofőrök egyből gyorsítana,k, ha egyenest látnak.
  • Hogy mi kerül egy jelzőlámpán 50 millió forintba az nem világos, amikor SIL minősítési ipari folyamatirányító rendszerek, aminek csak néhány jel kezelése a feladata, az ennek töredéke...
 

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 771
5 127
113
https://m.origo.hu/gazdasag/20200211-uj-allomast-epit-mav-fovaros-eszaki-resz.html
"Tavaly májusban két hétig ideiglenesen, csúcsidőszakban személyvonatok közlekedtek a balparti körvasúton, a Budapest–Hatvan vasútvonalról Újpesten át Piliscsabára. A felmért utasigények, a járatok nagy kihasználtsága visszaigazolta a vasúttársaság azon elképzelését, hogy ebben a viszonylatban a közlekedés állandó jelleggel megvalósuljon - írja közleményében a MÁV."
 
  • Tetszik
Reactions: zeal and fip7

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
https://flowcycle.hu/korforgalmat-a...g6mr3o_2yoB0KssUT5bYNaQgM0bX63FUdi3iD5gF0s_Qg
Na az anyját, közlekedési szakember úrnak! És azt mondták neki hogy a combino az milyen hosszú és amit felvázolt az nem fér be a térre ha rendes rajzot próbál csinálni nem egy vacak animációt?!
54m hosszú a villamos, legalább 6m széles az útpálya, 5m a kerékpárút szélessége, az már 76méter. De a villamosnak még kell némi biztonság (elegyen 5m) hogy nehogy becsússzon a forgalomba, valamint biztonsági elválasztás az autós és a kerékpáros közé, legalább egy autónyi hogy aki átmegy a kerékpáros sávon de nem jut tovább az elférjen, az meg legalább +6m (a holland példában is van.)
Tehát 54+2*6+2*5+2*6+5=95m, nagy kár hogy csak kb 85m van. És szerintem mindenhol több fog kelleni ennél, tehát ez egy balfasz ötlet, jó hogy rakott bele energiát.

Négy kerék rossz, két kerék jó típusú militáns "szakértő" az úr. Lapozzunk.
 
M

molnibalage

Guest
Négy kerék rossz, két kerék jó típusú militáns "szakértő" az úr. Lapozzunk.
Nem értem azt, hogy ha valaki csak ennyire elmért dolgokat, akkor miért kell ideológiát gyártani mellé...
Egyébként meg teljesen nyilvánvaló és levezethető, hogy a szűk belvárosban a négy kerék igenis rossz. Nem ellenség, de valahol meg kell húzni a határt. Nem ott, ahol ma van, hogy 60 centisnél keskenyebb járdán imádkozok, hogy a gyorshajtó ne üssön el a Ferenciek terétől egy köpésre.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Nem értem azt, hogy ha valaki csak ennyire elmért dolgokat, akkor miért kell ideológiát gyártani mellé...
Egyébként meg teljesen nyilvánvaló és levezethető, hogy a szűk belvárosban a négy kerék igenis rossz. Nem ellenség, de valahol meg kell húzni a határt. Nem ott, ahol ma van, hogy 60 centisnél keskenyebb járdán imádkozok, hogy a gyorshajtó ne üssön el a Ferenciek terétől egy köpésre.

Vettem a fáradságot és megnéztem a munkásságát mielőtt zsigeri megérzés alapján lefikáztam, és az eddigi munkássága alapján a négy kerék rossz két kerék jó klubba tartozik. Mindenről ugyanaz jut az eszébe, a facebookján a kontent kb. abból ál hogy szabálytalanul közlekedő, parkoló autókról ("fémdoboz" ) tölt fel képeket, meg boldog biciklistákról 1 évestől 100 éves korig. Mert ez ugye ennyire egyszerű. Mellesleg a faszi a videóiban olyan iszonyatos faszságokat tol folyamatosan, mint hogy a lassú forgalom kevésbé szennyező (feltételezem sosem látott még real time fogyasztási ~= kibocsátási adatokat 20 km/h és 70 km/h vonatkozásában, mert az előbbi kb 3-4x-es adott távra, mint az ideális sebességnél). Az Oktogonos ötlete ahhoz képest befogadható (persze kilóg a lóláb - igazából egysávosított körutat akar geci nagy dugókkal).

Szóval de, a faszi csak barát/ellenség szinten gondolkodik és teljesen hiteltelen.
 

fulcrum11

Well-Known Member
2015. április 17.
246
293
63

Épp most akartam belinkelni :) Úgyhogy akkor csak a bevezetőt írom ide:

ADAC Ecotest 2020, az idei modellekkel.

"(...) szén-dioxid-kibocsátás, amelyet minden hajtási megoldásnál forrástól a kerékig, vagyis Well-to-wheel mérnek, figyelembe véve az üzemanyag előállításához szükséges energiát a német energiamix alapján. Így a villanyautók sem kapják meg rá alanyi jogon a maximális pontszámot. Újítás ettől az évtől kezdve, hogy a másik tényező, a károsanyag-kibocsátás (...) mérésénél is beleszámolták a villamosenergia-előállítás során felszabaduló mennyiséget is."

Korábban volt pár vita itt pont erről, úgyhogy akkor most megérkezett a válasz is :)
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 215
60 208
113
Kicsit off, de ide teszem. Csillag motor:
giphy.gif



"https://totalcar.hu/magazin/technik...e=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link"

Ehhez annyit hozzá tennék, hogy a német újságírásban már külön művészet az , hogy volkswagen termék legyen mindig minden teszten az első.
Volt már ebből botrány Németországban....
Ellenben az tény, hogy a gázos autók és a toyota/honda hibridek nagyon jók környezet védelmi szempontból.
 

laiki

Well-Known Member
2013. május 23.
3 934
13 547
113

Ha egy japán Kei autót is beengednének a tesztbe, utcahosszal agyonverné az egész mezőnyt.

Mondjuk a korábban nálunk is futott Suzuki Alto-t, a maga 2,7 liter / 100 km-es fogyasztásával. Ja kérem, a Trabantnál is kisebb, alapváltozatban 610 kg üres tömeg, meg az apró, 660 cm3-es háromhengeres ezt tudja. (Tudom-tudom japán mérési ciklus szerint, ami alacsonyabb sebességet jelent.) De a japánoknak legalább van annyi esze, hogy alacsonyabb sebességhatárokat állapítsanak meg, ami jó hatással van a fogyasztásra, a légszennyezésre, a porszennyezésre, a zajszennyezésre, az út élettartamára, a jármű élettartamára és nem utolsó sorban a biztonságra is. Megjegyzem az autópálya és lakott területen kívüli sebességhatár jelentős csökkentése (a városié nem, mert 50 km/h alatt már alacsonyabb sebességfokozatot kellene használni) az a módszer, amivel azonnali eredményt lehetne elérni a kibocsátás terén (is) a meglévő autóparkkal. Mindezt irdatlan támogatás költségek és az autók árának komoly emelkedése nélkül. Ráadásul esetleg rászorítaná a közlekedőket, hogy a városi csillagromboló tankok divatja helyett kevésbé böhöm, nehéz és túlmotorizált járműveket vegyenek.

A Kei autók 3,4 méteres hosszukkal és 1,48 m szélességükkel parkolóhelyet is kevesebbet foglalnak. Miközben a beltér nem kisebb, mint egy európai A, sőt akár B szegmensbe tartozó járgányban. A 3,4 méter hosszból szinte nem is jön le orr, annyira kis helyre begyömöszölik az apró hajtásláncot. A tengelytáv az Alto esetében 2,46 m. A szélesség korlát ellenére a középkonzol hiányával érik el, hogy normálisan elférjen benne 4 ember (az összes ilyen típus CVT automata váltója a műszerfalon van). A 4 sarkába kipakolják az apró virsli gumikat. Jó szúk a fordulókör. Mindenhova be lehet manőverezni és be is fér. Nem sűrűn okoznak vele balesetet mert nem száguldozásra való, ha meg igen, akkor is kevesebbet rombol a tömege miatt, tehát joggal lehet olcsó a kötelezője. Meghalni sem szoktak benne a népek, pedig nincs NCAP törtésztesztje. Talán a száguldozás hiánya, a manőverezőképessége és a minimális fékútja miatt. Azért amennyire kell, annyira ez is tud menni. Ekkora tömeget még a szívó motorváltozat 54 lóereje is megfelelő dinamikával mozgat. 3 hengeres, soros, szívó benzinmotor az alacsony élettartamot produkáló kényszermegoldások nélkül. Elpusztíthatatlan. Meg persze olcsó. Pakisztánban alapváltozatban kb. 2 millió Ft-ért gyártják a legújabb modellt is. Mondjuk a hangja az ronda, de ez is leginkább csak azért hallható, mert Japánban a hangszigetelésre nincs előírás. A zajkibocsátását is gond nélkül minimálisra lehetne csökkenteni, nem túl nagy többlet költséggel ha lenne zajra is megszorítás.

Így néz ki egy racionális megoldás arra, amire Európában a 1,5 - 2,5 tonnás elektromosokat erőltetik, támogatással is csillagászati áron, zéró kibocsátásúnak hazudva.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113

laiki

Well-Known Member
2013. május 23.
3 934
13 547
113
Volt /van ilyen Kei Car szerűsêg, a Smart, csak szinten a kutyának sem kell mert európában nagyobb távolságokra is mennél vele, arra meg szar, plusz messze nem olyan zsúfolt mint japán.

A Smart egy túlárazott divatcikk volt. Észszerűen gondolkozó embernek azért nem kellett, mert bőven drágább volt egy átlagos városi kisautónál. Nem is fogyasztott kevesebbet. A szerviz is drágább volt. Az árát sem tartotta úgy. Ezzel szemben kevésbé volt használható.

Viszont a Smart, Toyota IQ, Suzuki Alto, Suzuki Wagon R, Daewoo Matiz (Chevrolet Spark) első változata, Fiat Seicento, régi Mini, Maruti 800, kis Polszki mind belefért hosszra a 3,4 méterbe. De a Renault Twingo I is csak 3 centivel volt hosszabb. A Toyota Aygo (Citroen C1, Peugeot 107/108) jelenleg is csak pár cm-el lóg túl a 3,4 méteren. A VW UP! (SEAT Mi, Skoda Citigo), Fiat 500, Hyundai I10 első generáció, az első Kia Picanto, sem sokkal nagyobb. A belterük pedig még annyira sem. Az első Suzuki Swift (az Esztergomban gyártott "mi autónk") tengelytávja és beltere is kisebb volt. A Zastaváé, vagy a Trabanté meg pláne. De még a Skoda 105/120-nak sem volt számottevően nagyobb a beltere.
Szóval szaladgált Európa és Magyarország útjain ilyen méretű autóból nem kevés. Elmentek velük családok az Adriára nyaralni egy heti ellátmánnyal.
Csak az autógyártók az összes modellt minden ráncfelvarrással felhizlalták és az új generációk egyre nagyobbra nőttek.
A japánoknál a Kei autók aránya 35-40% és vidéken még több van belőle, mint városban (mert olcsó megvenni és fenntartani a kisebb keresetű vidékieknek). Ők is elfurikáznak velük sok száz km-eket egyhuzamban.

Azt direkt nem említem, hogy a lengyelek mekkora pakkokkal jöttek el ide (400-600 km át a Kárpátokon), kispolszkival piacozni, mert az már szerintem is egy kalodaipari termék volt. 3 méter permanens halálfélelem, 23 lóerővel.

Egyébként javaslom hogy néz meg pár videót a kategória képviselőiről, mert a Kei autók beltere egyáltalán nem olyan kicsi és nem igaz, hogy kényelmetlen lenne.
Itt egy Japánban élő magyar pár beszél a Kei kategóriás kocsijukról és mutatják be menet közben. A férfi elég megtermett és áradozik arról, hogy menyi hely van benne:



Viszont a Hondának lassan itt a cuki kis városi autója, a Honda E, ami persze elektromos és relatív drága (10 misi körül). És állítólag jó és átgondolt.

https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2020/02/08/imadni-valo-apro-villanyauto-a-hondatol-honda-e/

Hogy is van ez? Ha benzines és kicsi, akkor "nagyobb távolságokra szar". Csak mert kicsi. (Ami mellesleg nem igaz, mármint hogy nagyobb távolságra olyan szar lenne). Ezzel szemben ha elektromos és nem csak hogy kicsi, de még a hatótávja is igen szerény, akkor már nincs vele baj nagyobb távolságokon sem, meg cuki és az sem gond, ha 10 misi?
Na és persze az elektromos az jól átgondolt (állítólag), de a Kei kategória, amit sok évtizede csiszolgatnak ugyanazok a japánok és ami a japán autópark több mint 1/3-át kiteszi, az bezzeg nyilván nem.

Szerintem ez semmivel sem kevésbé cuki (Suzuki Alto Lapin):
905750.jpg


Vagy például ez (Daihatsu Mira e:S):
mira-es-0-500x300.jpg


Esetleg ez (Honda N-One):
1hondan-one.jpg


Ennek a három fenti autónak a tengelytávja 2455 és 2520 mm között mozog. 100-ra sem gyorsulnak rosszabbul, mint a régi Suzuki Swift ("mi autónk") és az összes szocialista népautót verik a Wartburg kivételével. A 0-60-as gyorsulásuk pedig egy mai városi kisautó alapmotoros változatával is bőven versenyképes. Mindhárom röhögve teljesíti az értelmetlen EU-s 95g CO2 / km flotta előírást és veri CO2 kibocsátásban is az elektromosokat.

Amúgy például egy amerikainak az európai autók is matchboxok és berakná őket a kocsija kesztyű tartójába, mert ő a hatalmas batárt szokta meg.