Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Nagyon rossz a hang. Ezt én így nem hallgatom meg. Mi az okosság? Jó lesz az állami pénzszosztó projekt, vagy nem?

(Szerintem erre se kéne pénzt adni, ahogy az elektromos autóra se, meg napelemekre se)
????
Semmi baj nincs nálam a hanggal. Sőt, igen jó minőségű. Vagy a mély hang túl sok neked?
szerk: Már értem. A mikrofon sok helyen mozog és serceg...

A villanybringát és max. francia módon, tartós bérletként támogatnám az elővárosokban vagy ahol van értelme, mert 2 autó helyén elfér vagy 20 db bringa.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

Árpicsek

Well-Known Member
2016. október 7.
2 744
11 915
113
Nagyon rossz a hang. Ezt én így nem hallgatom meg. Mi az okosság? Jó lesz az állami pénzszosztó projekt, vagy nem?

(Szerintem erre se kéne pénzt adni, ahogy az elektromos autóra se, meg napelemekre se)

Csak az a hajtány kap támogatást, amit tekerni kell. Ami magától is megy, az nem. Meg kéne valamit kezdeni velük KRESZ ügyileg, mert egyre jobban terjednek és mindenki úgy megy vele, ahogy a kedve tartja. De a hivatalos szervek részéről nem érkezett érdemi válasz a kérdéseikre.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán
T

Törölt tag 1711

Guest
Október 15-től Magyarországon is előrendelhető a román márka első villanyautója, a Spring nevű kis SUV.
Kínában pár hónapja már kapható Renault City K-ZE európai piacra szánt változata
26,8 kWh-s lítiumion-akkumulátor
200 km-es hatótáv (NEDC)
44 lóerős, a nyomatéka 125 Nm
105 km/h-s végsebesség
kimaradt belőle a fékenergia-visszatermelés, így a lassítást kizárólag az elöl tárcsás, hátul dobos fékrendszer végzi
az állami támogatások levonása után
2,7 millió forintnak megfelelő jüan (Kínában lenyomták az árat az államilag dotált hazai gyártók)

https://www.origo.hu/auto/20201009-dacia-spring-elo.html

Ha 4 millió körül (támogatásokkal) kapható lesz városi népeknek pont jó lesz ICE helyett, még talán az elővárosi ingázóknak is.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Csak az a hajtány kap támogatást, amit tekerni kell. Ami magától is megy, az nem. Meg kéne valamit kezdeni velük KRESZ ügyileg, mert egyre jobban terjednek és mindenki úgy megy vele, ahogy a kedve tartja. De a hivatalos szervek részéről nem érkezett érdemi válasz a kérdéseikre.

Sok vénasszonnyal nem lehet mit kezdeni Kresz módosítással, megy járdán, zebrán, piroson, zöldön...
Ha megállítaná a rendőr úgyis köcsög orbánozás lenne, aztán menne tovább ugyanúgy.
 
  • Tetszik
Reactions: Árpicsek
M

molnibalage

Guest
Október 15-től Magyarországon is előrendelhető a román márka első villanyautója, a Spring nevű kis SUV.
Kínában pár hónapja már kapható Renault City K-ZE európai piacra szánt változata
26,8 kWh-s lítiumion-akkumulátor
200 km-es hatótáv (NEDC)
44 lóerős, a nyomatéka 125 Nm
105 km/h-s végsebesség
kimaradt belőle a fékenergia-visszatermelés, így a lassítást kizárólag az elöl tárcsás, hátul dobos fékrendszer végzi
az állami támogatások levonása után
2,7 millió forintnak megfelelő jüan (Kínában lenyomták az árat az államilag dotált hazai gyártók)

https://www.origo.hu/auto/20201009-dacia-spring-elo.html

Ha 4 millió körül (támogatásokkal) kapható lesz városi népeknek pont jó lesz ICE helyett, még talán az elővárosi ingázóknak is.
Akkor így a 26,8 kWh elég vékony...
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 879
32 499
113
Október 15-től Magyarországon is előrendelhető a román márka első villanyautója, a Spring nevű kis SUV.
Kínában pár hónapja már kapható Renault City K-ZE európai piacra szánt változata
26,8 kWh-s lítiumion-akkumulátor
200 km-es hatótáv (NEDC)
44 lóerős, a nyomatéka 125 Nm
105 km/h-s végsebesség
kimaradt belőle a fékenergia-visszatermelés, így a lassítást kizárólag az elöl tárcsás, hátul dobos fékrendszer végzi
az állami támogatások levonása után
2,7 millió forintnak megfelelő jüan (Kínában lenyomták az árat az államilag dotált hazai gyártók)

https://www.origo.hu/auto/20201009-dacia-spring-elo.html

Ha 4 millió körül (támogatásokkal) kapható lesz városi népeknek pont jó lesz ICE helyett, még talán az elővárosi ingázóknak is.
Nem úgy van, hogy a támogatási keret már kimerült? Elég szkeptikus vagyok, hogy 4 körül lenne, még támogatással is; lassan már nincs a piacon ennyiért új autó, az alá meg nem mennek, pláne, hogy a konkurenciák is, ami árakra emlékszem az utóbbi idők autós műsoraiból, igen csak magasabbak.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 412
20 576
113
Nem úgy van, hogy a támogatási keret már kimerült? Elég szkeptikus vagyok, hogy 4 körül lenne, még támogatással is; lassan már nincs a piacon ennyiért új autó, az alá meg nem mennek, pláne, hogy a konkurenciák is, ami árakra emlékszem az utóbbi idők autós műsoraiból, igen csak magasabbak.
Európában eleve minden drágább. Adók. Adók. Meg vannak még Adók is, amik máshol nincsenek. Ja meg adók is vannak :D
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 879
32 499
113
Nem a rés mérete az érdekes, hanem az, hogy a szélessége egyenletes legyen körben. Arra utal, hogy a gyártás pontos egyenletes minőséget képes hozni, nem úgy kell a helyére feszegetni utólag.

De ez a Trabant igazán modern szellemiségben készült; kézműves termék, ami azért különleges, mert Hans minden apró mozdulatában ott a tradicionális tapasztalat, a szív és a lélek. Mikor a kézművesség és a modern technológia találkozik. Extra felár.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Nem olyan rossz ez. Praktikus kis autó. Ezeket kéne támogatni a batár ingyen parkolós zöld rendszámos tankok helyett.

Nem úgy van, hogy a támogatási keret már kimerült? Elég szkeptikus vagyok, hogy 4 körül lenne, még támogatással is; lassan már nincs a piacon ennyiért új autó, az alá meg nem mennek, pláne, hogy a konkurenciák is, ami árakra emlékszem az utóbbi idők autós műsoraiból, igen csak magasabbak.

Nálunk az éttermek vettek vmi Nissan kiszállítóautót, meg egy milliárdos vállalkozó a Porsche Cayenne mellé egy Hyundai Konát mikor meghirdették a támogatást...
Váltásban csüngenek a város által fizetett ingyen töltőn (igen a Kona is)...
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 879
32 499
113
Nálunk az éttermek vettek vmi Nissan kiszállítóautót, meg egy milliárdos vállalkozó a Porsche Cayenne mellé egy Hyundai Konát mikor meghirdették a támogatást...
Váltásban csüngenek a város által fizetett ingyen töltőn (igen a Kona is)...
Nem a város fizeti, hanem Te, meg a többi lakos.
Mennyibe kerül egy töltő kiépítése? Mennyibe kerül a fenntartása, működtetése?
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 606
12 730
113
Nem olyan rossz ez. Praktikus kis autó. Ezeket kéne támogatni a batár ingyen parkolós zöld rendszámos tankok helyett. A fékerő visszatermelés mennyit tudna városi használatban dobni rajta? Épp ezen a kategórián/felhasználási módon sokat dobhatna...

Ebben a tesztben a Clio hibridet "B" (gondolom Brake), tehát erőteljes visszatermeléses üzemmódban próbálták ki városi használatban: 2,7 l/10km...
Gyakorlatilag alig-alig kapcsolt be az 1.6--os Atkinsos ciklusos benzin motor, ami a rendszerfelépítésből adódóan csak hatótávnövelőként működik úgy 50-60 km/h óra alatt.
Tehát tényleg sokat tud dobni tudatos kezeléssel a visszatöltés.
Persze az emberi hülyeséget nem lehet kivédeni; volt olyan kollégám, aki a motorféküzemi üzemanyag elzárós karburátoros benzines, meg az elektronikus vezérlésű adagolós dízelt állandóan üresbe dobálva gurította, a szimpla karburátorost, meg a mechanikus adagolós dízelt meg bőszen visszakapcsolgatva motor fékezve használta.
S akkor ugye itt vannak a plug-in hibridek, amiket sohasem töltenek a felhasználóik, csak cipelik gyakorlatilag feleslegesen az 50 kilogrammos cementes zsákokat...
Szerintem lesznek, akik az elektromos autókról is lefogják vasalni a fékeket.


Anno még nekem is volt szerencsém aszinkron váltós autókat vezetni (Minden tanulót ilyennel kezdenék tanítani, megtudnák, hogy hol lakik az Úristen!:hadonaszos::D:D:D), illetve háromszor mentem végig Múcsonytól Miskolcon keresztül Felsőzsolcára elszakadt kuplungbovden miatt pedál zsonglőrködve a kuplungon és a gázon Nagypolszkival...
Úgyhogy már nagyon várom, hogy kipróbáljam a a Clio hibridet; ritka fifikás műszaki perverzió!
(Ha lenne pénzem rá, sem a megtakarításért venném meg; sanszosan amit megspórol a benzinen, azt valaki ki fogja fizetni az akkumulátorcserénél)

https://totalcar.hu/magazin/technika/2020/01/09/hibridbol_hasonlo_se_volt_meg/

Addig is bőszen lesem és fülelem az eddigi youtube-os videókat róla.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 606
12 730
113
háromszor mentem végig Múcsonytól Miskolcon keresztül Felsőzsolcára elszakadt kuplungbovden miatt pedál zsonglőrködve a kuplungon és a gázon
Izé...csak a gázpedállal, meg a váltókarral ügyeskedve..oké, az csak egy KGST autó volt; egy mai kézi váltóssal azért ne próbáljátok ki:confused:
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 412
20 576
113
Ebben a tesztben a Clio hibridet "B" (gondolom Brake), tehát erőteljes visszatermeléses üzemmódban próbálták ki városi használatban: 2,7 l/10km...
Gyakorlatilag alig-alig kapcsolt be az 1.6--os Atkinsos ciklusos benzin motor, ami a rendszerfelépítésből adódóan csak hatótávnövelőként működik úgy 50-60 km/h óra alatt.
Tehát tényleg sokat tud dobni tudatos kezeléssel a visszatöltés.
Persze az emberi hülyeséget nem lehet kivédeni; volt olyan kollégám, aki a motorféküzemi üzemanyag elzárós karburátoros benzines, meg az elektronikus vezérlésű adagolós dízelt állandóan üresbe dobálva gurította, a szimpla karburátorost, meg a mechanikus adagolós dízelt meg bőszen visszakapcsolgatva motor fékezve használta.
S akkor ugye itt vannak a plug-in hibridek, amiket sohasem töltenek a felhasználóik, csak cipelik gyakorlatilag feleslegesen az 50 kilogrammos cementes zsákokat...
Szerintem lesznek, akik az elektromos autókról is lefogják vasalni a fékeket.


Anno még nekem is volt szerencsém aszinkron váltós autókat vezetni (Minden tanulót ilyennel kezdenék tanítani, megtudnák, hogy hol lakik az Úristen!:hadonaszos::D:D:D), illetve háromszor mentem végig Múcsonytól Miskolcon keresztül Felsőzsolcára elszakadt kuplungbovden miatt pedál zsonglőrködve a kuplungon és a gázon Nagypolszkival...
Úgyhogy már nagyon várom, hogy kipróbáljam a a Clio hibridet; ritka fifikás műszaki perverzió!
(Ha lenne pénzem rá, sem a megtakarításért venném meg; sanszosan amit megspórol a benzinen, azt valaki ki fogja fizetni az akkumulátorcserénél)

https://totalcar.hu/magazin/technika/2020/01/09/hibridbol_hasonlo_se_volt_meg/

Addig is bőszen lesem és fülelem az eddigi youtube-os videókat róla.
Azt a Cliot én is ki akarom próbálni
 
  • Tetszik
Reactions: misinator