Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest

A rendőrségi feljelentés információink szerint megtörtént az ügyben, aminek külön örülünk, ugyanis olyan esetben, ha van feljelentő, mint sértett, akkor ugye nem hivatalból kell a rendőrségnek eljárni, emiatt sok szempontból egyszerűsödik az ügymenet.

Nagyon helyes. Már csak a kocsit kellene a segge alól kiverni a delikvensek.
A videó végén az index nélküli sávváltás és záróvonal átlépése is csudaszép.
 
M

molnibalage

Guest

De urbanisztikába is talán mehet.
Egyébként számomra elszomorító, hogy a kérdések túlnyomó része mennyi buta volt, illetve látszott rajta az, hogy a szakembereket teljesen hülyének és inkompetensnek tekintik. Kb. azt éreztem rajta, hogy a Józsika és Micike oktatja a szakembert, hogy miért hülyék és buták ls baromság ez az egész körvasút és elővárosi koncepció.
  • Elővárosi utasforgalom fejlesztése a cél, majd jönnek állandóan a V0-lal, ami várostól 50 km-re futna...
  • Legyen zajvédő fal, de 0 méter helyigénye legyen...
  • Miért nem épül alagút. Ezek szerint a vágányok max lejtése és szögfüggvény túl meredek feladat az átlagpolgárnak. Az meg végképp, hogy megnézze mibe kerül 1 km alagút, itt meg lenne 4 vágány úgy, hogy akkor a meglevőt is a föld alá kéne vinni. Az igen...
  • A három legcukibb komment hogy:
    • XX. századi elavult megoldást XXI. századra erőltetése ez...
    • Figyeljenek a esővízcsatornára. Remek. Egy 200-300 mrd projekt esetén majd randomra kezünk tervezni és ásni...
    • De azon is padlót fogok, hogy annyira egyszerű dolgot nem értenek meg, ami miatt aggódnak, a zaj

      Eddig is volt rezgés és zaj is. Régi pálya van tudtommal és zajvédő fal 0 a Hamzsabégin és kintebb sincs emlékeim szerint.

      Mi lesz a bővítés után? Sokkal jobb minőségű pálya , kisebb rezgés = kisebb zaj, és zajvédő fal, ami eddig nem is volt. Tehát minden egyes jármű zaja kisebb lesz. Eddig kapacitáshiány miatt éjszaka jártak a vonatok. Most mivel lesz kapacitás nappal betolható lesz jó esetben az egész, tehát eleve akkor lesz a forgalom döntő része, amikor otthon sincs az átlagember. Még akkor is, ha nőne a teherforgalom.

      És erre mi jön le egyesek fejében? Nőni fog a zaj. Most erre mit mondjon az ember...?
És ezek az emberek szavaznak. Ezért van az, hogy ilyen dolgokról nem szavazunk, mert ilyen remek emberek döntése nyomán itt aztán soha semmi nem épülne...
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 186
10 661
113
Egyébként számomra elszomorító, hogy a kérdések túlnyomó része mennyi buta volt, illetve látszott rajta az, hogy a szakembereket teljesen hülyének és inkompetensnek tekintik. Kb. azt éreztem rajta, hogy a Józsika és Micike oktatja a szakembert, hogy miért hülyék és buták ls baromság ez az egész körvasút és elővárosi koncepció.
  • Elővárosi utasforgalom fejlesztése a cél, majd jönnek állandóan a V0-lal, ami várostól 50 km-re futna...
  • Legyen zajvédő fal, de 0 méter helyigénye legyen...
  • Miért nem épül alagút. Ezek szerint a vágányok max lejtése és szögfüggvény túl meredek feladat az átlagpolgárnak. Az meg végképp, hogy megnézze mibe kerül 1 km alagút, itt meg lenne 4 vágány úgy, hogy akkor a meglevőt is a föld alá kéne vinni. Az igen...
  • A három legcukibb komment hogy:
    • XX. századi elavult megoldást XXI. századra erőltetése ez...
    • Figyeljenek a esővízcsatornára. Remek. Egy 200-300 mrd projekt esetén majd randomra kezünk tervezni és ásni...
    • De azon is padlót fogok, hogy annyira egyszerű dolgot nem értenek meg, ami miatt aggódnak, a zaj

      Eddig is volt rezgés és zaj is. Régi pálya van tudtommal és zajvédő fal 0 a Hamzsabégin és kintebb sincs emlékeim szerint.

      Mi lesz a bővítés után? Sokkal jobb minőségű pálya , kisebb rezgés = kisebb zaj, és zajvédő fal, ami eddig nem is volt. Tehát minden egyes jármű zaja kisebb lesz. Eddig kapacitáshiány miatt éjszaka jártak a vonatok. Most mivel lesz kapacitás nappal betolható lesz jó esetben az egész, tehát eleve akkor lesz a forgalom döntő része, amikor otthon sincs az átlagember. Még akkor is, ha nőne a teherforgalom.

      És erre mi jön le egyesek fejében? Nőni fog a zaj. Most erre mit mondjon az ember...?
És ezek az emberek szavaznak. Ezért van az, hogy ilyen dolgokról nem szavazunk, mert ilyen remek emberek döntése nyomán itt aztán soha semmi nem épülne...
ezért kell a lakossági fórumot hétköznap délelőtt tartani.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Egyébként számomra elszomorító, hogy a kérdések túlnyomó része mennyi buta volt, illetve látszott rajta az, hogy a szakembereket teljesen hülyének és inkompetensnek tekintik. Kb. azt éreztem rajta, hogy a Józsika és Micike oktatja a szakembert, hogy miért hülyék és buták ls baromság ez az egész körvasút és elővárosi koncepció.
  • Elővárosi utasforgalom fejlesztése a cél, majd jönnek állandóan a V0-lal, ami várostól 50 km-re futna...
  • Legyen zajvédő fal, de 0 méter helyigénye legyen...
  • Miért nem épül alagút. Ezek szerint a vágányok max lejtése és szögfüggvény túl meredek feladat az átlagpolgárnak. Az meg végképp, hogy megnézze mibe kerül 1 km alagút, itt meg lenne 4 vágány úgy, hogy akkor a meglevőt is a föld alá kéne vinni. Az igen...
  • A három legcukibb komment hogy:
    • XX. századi elavult megoldást XXI. századra erőltetése ez...
    • Figyeljenek a esővízcsatornára. Remek. Egy 200-300 mrd projekt esetén majd randomra kezünk tervezni és ásni...
    • De azon is padlót fogok, hogy annyira egyszerű dolgot nem értenek meg, ami miatt aggódnak, a zaj

      Eddig is volt rezgés és zaj is. Régi pálya van tudtommal és zajvédő fal 0 a Hamzsabégin és kintebb sincs emlékeim szerint.

      Mi lesz a bővítés után? Sokkal jobb minőségű pálya , kisebb rezgés = kisebb zaj, és zajvédő fal, ami eddig nem is volt. Tehát minden egyes jármű zaja kisebb lesz. Eddig kapacitáshiány miatt éjszaka jártak a vonatok. Most mivel lesz kapacitás nappal betolható lesz jó esetben az egész, tehát eleve akkor lesz a forgalom döntő része, amikor otthon sincs az átlagember. Még akkor is, ha nőne a teherforgalom.

      És erre mi jön le egyesek fejében? Nőni fog a zaj. Most erre mit mondjon az ember...?
És ezek az emberek szavaznak. Ezért van az, hogy ilyen dolgokról nem szavazunk, mert ilyen remek emberek döntése nyomán itt aztán soha semmi nem épülne...


Állandóak a pereskedések a lakosság részéről a MÁV ellen, környezetvédelmi osztály foglalkozik a zajszennyezéssel, már elég gyakorlottak benne, max fél éve alatt bukja a delikvens, max a vasút fizet neki egy ablakcserét.
Leggyakoribbak az frissen beköltözöttek, akik miután a falu másik végéhez képest fél áron megvették a telket és ráépítkeztek felháborodnak azon, hogy ott 100+ éve vasút jár.
Ferencvárosi átépítéssel a vasút teljes területén az uniós norma alatt lesz a zajszennyezés.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 186
10 661
113
Állandóak a pereskedések a lakosság részéről a MÁV ellen, környezetvédelmi osztály foglalkozik a zajszennyezéssel, már elég gyakorlottak benne, max fél éve alatt bukja a delikvens, max a vasút fizet neki egy ablakcserét.
Leggyakoribbak az frissen beköltözöttek, akik miután a falu másik végéhez képest fél áron megvették a telket és ráépítkeztek felháborodnak azon, hogy ott 100+ éve vasút jár.
Ferencvárosi átépítéssel a vasút teljes területén az uniós norma alatt lesz a zajszennyezés.
Teszem azt hozzá, a zajszámító szakember kb azt hoz ki amit kérsz...
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711
M

molnibalage

Guest
Teszem azt hozzá, a zajszámító szakember kb azt hoz ki amit kérsz...
Itt azért köhögök egy sort, mert a numerikus modellező szoftverrel csak akkor, ha a bemeneti oldalon hazudik. Mert a hang nem fog máshogy terjedni. Nem tudod lehazudni azt, hogy a vasút mért zaja x dB majd benyögöd, hogy 50 méterre szintben levő ablak az csendes.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 412
20 574
113
Egészen elképesztő, hogy a jelek szerint ennyire buta embernek telik ilyen kocsira, vagy van olyan bank aki neki adott erre hitelt...
https://turo.com

Lazán bérelsz egyet napi 100$-ért

8R0uuJp.png


De van akár Maserati, Ferrari, Lamborgini is (400+$/nap), vagy sima praktikus autók akár 20$/nap-tól.
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Itt azért köhögök egy sort, mert a numerikus modellező szoftverrel csak akkor, ha a bemeneti oldalon hazudik. Mert a hang nem fog máshogy terjedni. Nem tudod lehazudni azt, hogy a vasút mért zaja x dB majd benyögöd, hogy 50 méterre szintben levő ablak az csendes.

Nem pillanatnyi értéket mérsz és nem is csúcsértéket, és jónéhány korrekciós tényező is van, mert a valós mérési körülmények sosem úgy néznek ki, hogy van egy darab vonat meg tőle 50 méterre egy darab ablak.

Csoda nyílván nem fog történni de ahol határeset, ott pláne a vasút embere tud kicsit kreatív lenni.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 878
32 495
113
575 km-t futott 1986-os ZIL-130.
(Bolgár katonai készletből, jól letárolt, mondom: jól letárolt. Hátha a MH-nál is leesik.)

 
  • Tetszik
Reactions: misinator

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 186
10 661
113
Itt azért köhögök egy sort, mert a numerikus modellező szoftverrel csak akkor, ha a bemeneti oldalon hazudik. Mert a hang nem fog máshogy terjedni. Nem tudod lehazudni azt, hogy a vasút mért zaja x dB majd benyögöd, hogy 50 méterre szintben levő ablak az csendes.
Én is ezt hittem, míg nem dolgoztam velük..
Ott kezdődik hogy milyen állapotú pályára modellezzen, milyen járművel, ezt most nem adja meg semmilyen szabvány. Innen csak rajta múlik hogy mit hoz ki végeredménynek. Nyilván van aki rendesen megcsinálja, na őt nem mindig alkalmazzák. :)
Közútra ha jól tudom akkor pontosabban van definiálva, a "ÚT 2-1.302 Közúti közlekedési zaj számítása" egész jól leírja mit kell figyelembe venniük.
De sajnos nem lenne baj ha mindig alkalmaznának kontroll számítást valamilyen ellenőr céggel, kötelezően nagyobb projekteknél. (nyilván mindig van megelőző zajmérés), Azért ha őszinték akarunk lenni - ha nem nő nagyon a teherforgalom- akkor a vasúti pálya átépítésével mindig csökken a zaj, sokkal jobb egy új pálya mint a régi, így a lakók nem nagyon járnak rosszabbul.Meg mindig rakják ki a falat is veszettül, kivéve ha nagy a lakossági ellenállás. (a Velencei tónál volt ilyen, ott a sínkamrába ragasztott elemet raktuk be zajcsillapításra, sajnos be kell vallani hogy az általunk kinézett gumielem helyett talált a kivitelező olcsóbbat, ami a kiirt műszaki paramétereket tudta, csak a zajt alig csökkenti, azt biza elbasztuk, ő meg fogott egy nagy valag pénzt, mondjuk a fene gondol mindig az aljasságra)
 
M

molnibalage

Guest
Lágymányosi híd, pesti oldal, a körforgalom előtt. Piros a lámpa megyek felé azzal a tempóval, hogy pont zöldre érjek oda, már az elején átsoroltam sávba.
Majd dübörögve érkezik a KKS-597 rendszámmal közeledő teherautós baromarc, aki jobbról előzve indexelés nélkül bevág. Én satufék, de még így is alig fél méterre tőlem. Biztos késztetést érzett, hogy rendszámnak megfelelően vezzesen a Kis Köcsög Szarházi.

FKF-es a jármű amúgy...
Nem ez volt az első FKF-es, aki előadta ezt...
https://electool.com/sourcingtool/public/public/5589222.pdf?workspaceId=5568789

Ja, és mindezt úgy, hogy a forgalom szinte semmi, nyert vele 5 másodpercet azon az áron, hogy majdnem eltaposott.

Egyre erősebb késztetést érzek arra, hogy kamerával bringázzak. Nagyjából most jutottam el arra a pontra, hogy legyen kamera és az összes ilyen húzást beküldöm a szervnek. Házmester mentalitás? Lehet, és kurvára leszarom. Kezd elegem lenni, hogy lassan konstans veszélyben vagyok az utakon. Mindnekihez olyan nyelven kell beszélni, amit megért. Ha csak abból, hogy remélhetőleg pofánbassza a szerv, akkor majd abból.

Ezt meg csak úgy itt hagyom.
https://totalcar.hu/magazin/velemen...chologiai_vizsgalathoz_a_jogositvanyszerzest/

kK7zPgn.png
 

KoviUbi

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
1 830
6 685
113
Lágymányosi híd, pesti oldal, a körforgalom előtt. Piros a lámpa megyek felé azzal a tempóval, hogy pont zöldre érjek oda, már az elején átsoroltam sávba.
Majd dübörögve érkezik a KKS-597 rendszámmal közeledő teherautós baromarc, aki jobbról előzve indexelés nélkül bevág. Én satufék, de még így is alig fél méterre tőlem. Biztos késztetést érzett, hogy rendszámnak megfelelően vezzesen a Kis Köcsög Szarházi.

FKF-es a jármű amúgy...
Nem ez volt az első FKF-es, aki előadta ezt...
https://electool.com/sourcingtool/public/public/5589222.pdf?workspaceId=5568789

Ja, és mindezt úgy, hogy a forgalom szinte semmi, nyert vele 5 másodpercet azon az áron, hogy majdnem eltaposott.

Egyre erősebb késztetést érzek arra, hogy kamerával bringázzak. Nagyjából most jutottam el arra a pontra, hogy legyen kamera és az összes ilyen húzást beküldöm a szervnek. Házmester mentalitás? Lehet, és kurvára leszarom. Kezd elegem lenni, hogy lassan konstans veszélyben vagyok az utakon. Mindnekihez olyan nyelven kell beszélni, amit megért. Ha csak abból, hogy remélhetőleg pofánbassza a szerv, akkor majd abból.

Ezt meg csak úgy itt hagyom.
https://totalcar.hu/magazin/velemen...chologiai_vizsgalathoz_a_jogositvanyszerzest/

kK7zPgn.png

Neked lassan aktuális lesz egy harckocsi vásárlása. Azt szorítsák le :D
 
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 412
20 574
113
Lágymányosi híd, pesti oldal, a körforgalom előtt. Piros a lámpa megyek felé azzal a tempóval, hogy pont zöldre érjek oda, már az elején átsoroltam sávba.
Majd dübörögve érkezik a KKS-597 rendszámmal közeledő teherautós baromarc, aki jobbról előzve indexelés nélkül bevág. Én satufék, de még így is alig fél méterre tőlem. Biztos késztetést érzett, hogy rendszámnak megfelelően vezzesen a Kis Köcsög Szarházi.

FKF-es a jármű amúgy...
Nem ez volt az első FKF-es, aki előadta ezt...
https://electool.com/sourcingtool/public/public/5589222.pdf?workspaceId=5568789

Ja, és mindezt úgy, hogy a forgalom szinte semmi, nyert vele 5 másodpercet azon az áron, hogy majdnem eltaposott.

Egyre erősebb késztetést érzek arra, hogy kamerával bringázzak. Nagyjából most jutottam el arra a pontra, hogy legyen kamera és az összes ilyen húzást beküldöm a szervnek. Házmester mentalitás? Lehet, és kurvára leszarom. Kezd elegem lenni, hogy lassan konstans veszélyben vagyok az utakon. Mindnekihez olyan nyelven kell beszélni, amit megért. Ha csak abból, hogy remélhetőleg pofánbassza a szerv, akkor majd abból.

Ezt meg csak úgy itt hagyom.
https://totalcar.hu/magazin/velemen...chologiai_vizsgalathoz_a_jogositvanyszerzest/

kK7zPgn.png
Óvatosan! Sok a hülye :(

Kínai GoPro klón, sisakra ragasztva? SUV?