Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
De akkor nem csinált volna ennyire ócskavasat a kocsiból és magából. A biztonsági utascella teljesen dezorganizálódott. Ehhez szerintem 60 kevés.

Egy 20+ éves autónál, amelynél a küszöb és a padlólemez rozsdásodása esélyesen már tényező? Nem hiszem, hogy kell ehhez 60km/-nél több.
Ugyan ez nem feltétlen mérvadó, csak érdekesség inkább: 2002-es Mitsubishi Lancer Sedan, amerikai teszt, 50km/h sebességgel oldalról egy autóütközést imitálva ( https://www.iihs.org/ratings/vehicle/Mitsubishi/lancer-4-door-sedan/2002#side ) . Említést érdemel, hogy a teszten egyébként a bő egy generációval újabb autó is rosszul szerepelt, illetve nem egy keskeny oszlop, hanem egy imitált autó oldalirányú becsapódását vizsgálták.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Egy 20+ éves autónál, amelynél a küszöb és a padlólemez rozsdásodása esélyesen már tényező? Nem hiszem, hogy kell ehhez 60km/-nél több.

De az acéloszlop előtt még kiütött egy közlekedési lámpát és egy betonoszlopot is, ami konkrétan lerepült a nyilvános WC lejáratán.

17 éves kölyök vezetett, 14 éves volt az utas.
Módosítanék is a fentin, valszeg a jobb eleje elkapta az út szélén levő betonoszlopot (videón látni, hogy ott is tört) és az forgatta rá az acéloszlopra.
Ez viszont szerintem kizárja, hogy ""szabályosan"" közlekedett volna 60-nal.

z0pRdDw.jpg

y33HYIX.jpg

9oAKqbc.jpg
 
M

molnibalage

Guest
De az acéloszlop előtt még kiütött egy közlekedési lámpát és egy betonoszlopot is, ami konkrétan lerepült a nyilvános WC lejáratán.

17 éves kölyök vezetett, 14 éves volt az utas.
Módosítanék is a fentin, valszeg a jobb eleje elkapta az út szélén levő betonoszlopot (videón látni, hogy ott is tört) és az forgatta rá az acéloszlopra.
Ez viszont szerintem kizárja, hogy ""szabályosan"" közlekedett volna 60-nal.

z0pRdDw.jpg

y33HYIX.jpg

9oAKqbc.jpg
Ez már egészen tarthatatlan szint. Mikor jön majd elő a pikk ász? Amikor ezek a száguldozó idióták vétleneket fognak elkasználni...?
Ha nem fogja fel a közlekedő, hogy ez veszélyes üzem, akkor
KI
KELL
BASZNI
Az UTAKRÓL.

Pont.
Az, hogy motoros járművet basszanak a segged alá bárkinek, az nem alkotmányos alapjog.
Ez a hülyegyerek is csak nagyjából magát vitt el, remélhetőleg az utasa megússza.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 409
20 569
113
Basszák a sittre, basszák pofán. A sorrend számomra mindegy, csak csinálják már.
Ezért máshol letöltendőt adtak...
https://hvg.hu/cegauto/20191213_Let...y_kamionos_egy_eletveszelyes_elozesert__video
Foglalkoztatás körében elkövetett veszélyeztetés.

Aki foglalkozási szabály megszegésével más vagy mások életét, testi épségét vagy egészségét gondatlanságból közvetlen veszélynek teszi ki, vagy testi sértést okoz, vétség: 1 év.
Mivel sérülés nem történt, a többi súlyosabb tételt nem idézem be.
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 711
10 651
113
.
Basszák a sittre, basszák pofán. A sorrend számomra mindegy, csak csinálják már.
Ezért máshol letöltendőt adtak...

Nem kell letöltendő. Minden kategória letiltva 1 évre, B kategórián kívül a többi csak psychológiai alkalmassági vizsga és újravizsgázás után járna vissza. Esetleg még 100.000 HUF fájdalomdíj a furgonosnak mert elvett 1 órát az életéből :)
 
  • Tetszik
Reactions: misinator

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Beázott kárpit szárítására van valakinek valami jó trükkje? Alatta ahol lehet már kiszedtem a vizet.

Sajnos a jó időnek annyi, úgyhogy a napocska nem játszik. Jobb ötletem meg nincs mint hogy fűtés csutkára és pár óráig járatom a motort..
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Biztos neki is a vérében volt a vezetés.

Normál esetben ebben a kanyarban, meg ilyen sebességgel (kb. 60-70 lehetett max. szerintem) nem kellene megcsúsznod, mondom hogy valami ócska márkájú, keményre öregedett, simára kopott gumi lehetett a kocsiján, és elkezdett kipörögni a segge... és úgy néz ki rosszul is reagálta le fékezéssel, ami csak rontja ilyenkor a helyzetet (ellenkormányozni kellene)

Az is látszik a (távolodó perspektívából felvett) videón, hogy pattognak a kanyarban a kerekek (szar már a hátsó futómű is), nincs tapadás.

Ez semmiben nem mentesíti a srácot, de a kocsi műszaki állapota erősen közrejátszhatott a balesetben.
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
Szerintem senki nem lepődött meg.
Sietett átvenni a Darwin díjat.
Biztos neki is a vérében volt a vezetés.


Hatalmas szerencse, hogy senki nem állt az útjában.

Teljesen megérdemelte a Darwin-díjat.
Szerencsére üres volt az út, el lehet ezt képzelni gyalogos és biciklis forgalom mellett...