torsen
Szerintem abból a szempontból is érdemes megvizsgálni a kérdést, hogy hány motorgyártó volt akkoriban és hány van ma.
Ma van a Merci, Renault, Ferrari, Honda. Ebből a Honda kiszáll, marad 3.
Régebben meg volt a Merci, Renault, Ferrari, Honda, Toyota, BMW, Crosswort . És az se biztos, hogy mindre emlékszem.
Akkoriban elég kevés fiók csapat volt. Ma szinte csak azok vannak. Pont ezért is szűkült össze a mezőny.
Racing Point, nagyrészt merci kasztni merci motor, vagy az Alfa ami ferrari kasztni ferrari motor.
Gyakorlatilag a Merci, Ferrari, Redbul, Renault és a Mclaren megy saját kasztnival. A többi fél legálisan kapja ezektől az anya cégektől.
Ezzel szemben régen majd minden csapat autója egyedi volt.
Ezért volt nagyobb a szórás és ettől volt jobb a verseny!
A turbós hibrid hajtás bevezetése pedig kifejezetten rosszat tett a versenynek!
Annyira költséges egy ilyen kifejlesztése, hogy eleve kevesebb cég vállalkozik rá, e miatt kisebb a választék.
Az összetettségből jön a magas ár, ami sújtja a kis csapatokat, kevesebb marad a többi fejlesztésre.
E mellet óriási helyigénye van, meg súlya. Vagyis batár nagy kocsikat kell gyártani. Nehezebb a fejlesztés és a logisztika is.
A túl magas költségekkel jól kinyírták a sportot!
Eleve nem értem, hogy a V8-ról minek kellet váltani. De ha már váltani kellet miért nem sima V6?
Anno a V12-ből V10 lett majd V8 , de mégsem szálltak el a költségek, mert a hengerszámokkal arányosan csökkent a köbcenti is.
3 liter V10----->2.4 liter V8.
Ha túl nagynak ítélték a tempót akkor minek kellet a turbó motor??? Azzal már a 80's években is 1000+ lóerőt tudtak!
Komolyan mondom szánalmasok!