Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 499
59 998
113
Azert nem illik beülni egy kocsiba úgy, hogy nem tájékozódsz a müködèséröl. Minden rendszert ki lehet kapcsolni, különben.
:)
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 564
113
Azert nem illik beülni egy kocsiba úgy, hogy nem tájékozódsz a müködèséröl. Minden rendszert ki lehet kapcsolni, különben.
:)
Nem illik? Ismerem a kezelőszerveit egy autónak, le is vizsgáztam belőle: van jogosítványom. Ne kelljen már minden autót külön tanulni egy sima úthoz. Nagyon rossz irány ez a felelősség maszatolás, miközben a régebbi autók nem csináltak ilyen veszélyes aktív beavatkozásokat.

De havert is megszopatta a múltkor az új Mercedes "vezetéssegítője", tévesen tolt egy satuféket az autópálya felhajtón gyorsítás közben.

Ezek a szarok veszélyesek, és nem a menük alján kellene vadászni rájuk, egyetlen master-switch kellene erre. Fizikai. jól elérhető helyen.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 711
10 649
113
Nem illik? Ismerem a kezelőszerveit egy autónak, le is vizsgáztam belőle: van jogosítványom. Ne kelljen már minden autót külön tanulni egy sima úthoz. Nagyon rossz irány ez a felelősség maszatolás, miközben a régebbi autók nem csináltak ilyen veszélyes aktív beavatkozásokat.

De havert is megszopatta a múltkor az új Mercedes "vezetéssegítője", tévesen tolt egy satuféket az autópálya felhajtón gyorsítás közben.

Ezek a szarok veszélyesek, és nem a menük alján kellene vadászni rájuk, egyetlen master-switch kellene erre. Fizikai. jól elérhető helyen.
Ha más nem, de a rükverc helyzete és biztosítása elég nagy változatosságot mutat. :) Lehet miata koccanni vagy váltót cserélni rossz esetben. És ez már 30 éve is így volt. Mondjuk ha egy beögzütt mozdulatra máshogy reagál az autó, mert az elektronika beleszól, az rosszabb, mint ha nem is lenne. Kivéve ha a vezető akkor venné észre, hogy tekerni kéne a korányt, mikor az elektronika már elvégezte adolgát.
 

tacticool

Well-Known Member
2015. január 12.
1 217
3 566
113
Biztos ki lehet kapcsolni azt a ketyerét a kocsiban?!
Nem tudom, biztos. Én mentem a dolgomra, percdíjas alapon. Beültem, bekapcsoltam a kocsit (villany), nyugtáztam, hogy nem lesz range-anxietym (200k km vs. 20km ahova mennék), beállítottam a tükröket, üléseket, bluetooth, és mentem dolgomra. Egyrészt időre mentem, másrészt ne legyenek rossz alapértelmezések.
Normális autókon egy gombnyomással ki lehet kapcsolni... szerencsére. :)

Valami hasonló szimbolikájú gombot keressetek általában a kormány mögött jobb-bal oldalon:
2b706c18-109f-49ab-84dc-28ccbe878f2b_200.png


Ez meg a start-stop:
f095368c-d4ee-4ddb-b9a7-e9e6f30ec052_200.png
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 204
60 101
113

Kurfürst



Ez egy általános jelenség mégis a sofőrre próbálják ráverni a felelősséget és ez szerintem felháborító!
 

KoviUbi

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
1 830
6 685
113
Egy pilótának hónapokat illetve éveket kell tanulással, képzéssel töltenie, hogy vezethessen egy agyonautomatizált repülőgépet.De a közutakon bármelyik ember vezethet agyonautomatizált autót egy egyszerű jogosítvánnyal, bármilyen nemű képzés nélkül.

Ha meg nem lehet kikapcsolni vagy legalábbis nehezen, akkor mondhatjuk, hogy megvan a közutak MCAS-e?
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113

Kurfürst



Ez egy általános jelenség mégis a sofőrre próbálják ráverni a felelősséget és ez szerintem felháborító!

Most tényleg ismételjem meg ugyanazt? TE kapcsolod be, TE vezetsz, ez meg egy SEGÉDLET, amit nem kötelező használni, és nem képes felülbirálni sem. Ezt kerek perec leírják a cikkben, le van írva a gépkönyvben...

látszik egyébként a videón is, hogy ott villog a sárga kormány műszerfalon, hogy hahó helyzet van valamit nem tudok értelmezni, elvesztettem a sávot, vedd át! nem veszem, épp a csajommal sms-eztem, bumm, íjjj ez a rohadt rendszer életveszélyes.

Sőt, nem kötelező olyan kocsit sem választani, venni, bérelni, ahol ezek a segédek ugyan benn vannak, csak éppen szarul működnek.

Ugyanis Valahogy mindig a BMW, Suzuki sávtartóra látom a panaszt, meg most a Hyundai-ra. Meg jön a video az X5-ös hogy csapja el a bábut.

Várják, ezek pont azok a gyártók akik rohadt későn ébredtek a témában, amikorra mások már évtizede fejlesztették a saját rendszereiket, és most nekik is hirtelen / kevés fejlesztés költséggel össze kellett dobni valamit, mert közben ugyanolyan előírás lett ez is, mint a féklámpa, meg egyébként is vérciki hogy nincs rajta a felszereltségi listán..

Szóval ehhez továbbra is annyit tudok hozzátenni, hogy nálam tök jól és megbízhatóan működik, teszi a dolgát, a sávelhagyásgátló is egyetlen fizikai gomb megnyomásával kikapcsolható, ahogy bármelyik ESP rendszer is. Marha jó hogy van és baromi kényelmes vele, csak ésszel kell használni, mert ez vezetésTÁMOGATÓ és nem pedig önvezető rendszer.
 

Lord Gazember

Well-Known Member
2015. március 18.
1 345
2 363
113

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 602
12 709
113
Most tényleg ismételjem meg ugyanazt? TE kapcsolod be, TE vezetsz, ez meg egy SEGÉDLET, amit nem kötelező használni, és nem képes felülbirálni sem. Ezt kerek perec leírják a cikkben, le van írva a gépkönyvben...

látszik egyébként a videón is, hogy ott villog a sárga kormány műszerfalon, hogy hahó helyzet van valamit nem tudok értelmezni, elvesztettem a sávot, vedd át! nem veszem, épp a csajommal sms-eztem, bumm, íjjj ez a rohadt rendszer életveszélyes.

Sőt, nem kötelező olyan kocsit sem választani, venni, bérelni, ahol ezek a segédek ugyan benn vannak, csak éppen szarul működnek.

Ugyanis Valahogy mindig a BMW, Suzuki sávtartóra látom a panaszt, meg most a Hyundai-ra. Meg jön a video az X5-ös hogy csapja el a bábut.

Várják, ezek pont azok a gyártók akik rohadt későn ébredtek a témában, amikorra mások már évtizede fejlesztették a saját rendszereiket, és most nekik is hirtelen / kevés fejlesztés költséggel össze kellett dobni valamit, mert közben ugyanolyan előírás lett ez is, mint a féklámpa, meg egyébként is vérciki hogy nincs rajta a felszereltségi listán..

Szóval ehhez továbbra is annyit tudok hozzátenni, hogy nálam tök jól és megbízhatóan működik, teszi a dolgát, a sávelhagyásgátló is egyetlen fizikai gomb megnyomásával kikapcsolható, ahogy bármelyik ESP rendszer is. Marha jó hogy van és baromi kényelmes vele, csak ésszel kell használni, mert ez vezetésTÁMOGATÓ és nem pedig önvezető rendszer.
Most akkor magyarázzam el, hogy ezek a rendszerek alapértelmezetten rendszerint be vannak kapcsolva, s neked kell egyenként kivadászni, hogy mit, hol lehet kikapcsolni?
Én mondjuk módszeresen kikapcsolom az összes segédletet (ABS-est, ESP-t, tolatókamerát nem), ne legyünk már hülyék.
Tessék szépen odafigyelni, s odatenni magad; egy kibiztosított, éles fegyvert kezelünk, ami minimum egy tonna, s komoly (halálos) mozgási energiája van.
Úgy is kell hozzáállni.

A harminc évnyi hivatásos vezetés alatt igen, volt egy saját hibás balesetem: Egy ráfutásos baleset. S nyilván senkit nem érdekel az, hogy a főút belső sávjában a balra szándékozni akaró Suzukis nem merte folytatni a manővert a nem létező szembe forgalom miatt, mert...mai napig sem tudom miért.
Én voltam, aki benéztem; nem hagytam elég tartalékot időben, térben, s fékteljesítményben; enyém volt a felelősség.

Vezettem télen - nyáron, felhőszakadásban, sárlavinában, ónos esőben.
Éjszaka hóviharban (emlékeztek a konkrét esetre; mindenki üljön át másik autóba) hátsókerék hajtásos 15 személyes mikrobuszt úgy, hogy Budapesttől Miskolcig egy kamionra tapadtam 10 centire a szélárnyékában neki 8 óránál, hogy egyáltalán az autópályán maradjak - egy relaxációs élmény volt.
Na pl. ott kíváncsi lettem volna, hogy ezek a segédletek hogy segítettek volna...
Ezek meg random megijednek árnyéktól, nem létező akadálytól, s besatuznak az Árpád hídon, mert csak:

Ki lesz a hibás, ha beránt a sávon tartó az útról Felsőhámorba egy háztetőre a lillafüredi úton?
Biztos a BMW konszern fog fizetni...
Neked meg lesz pár halott rokonod, pénzbüntetésed, meg szabadságvesztésed egy bizonyíthatatlan(?) vezérléshiba miatt.
Addig, amíg egy kritikus tömeget nem ér el a közlekedésben a - hálózatalapú - önvezetés, de tele lesz kevés rutinú autóssal (bocs; de a napi kétszer 10 perc nem rutin), addig én vezetek, s igen, s azért vállalom én a felelősséget. De nem egy falevéltől megzavarodott szenzorért.
Látnotok kéne, hogy mi folyik a Naaaaagy, Kööööözponti oltás miatt (ahelyett, hogy a háziorvos olthatna, de akkor ki kéne vinni a vakcinát mindenhova, így meg folyik be a pénz az államkasszába a tankolásból) a kórházunk területén, ahol a rutintalan, megzavarodott, stresszes, idős, vidéki autósok tömegei összevissza tévelyegnek váratlan manőverekkel; az irányító katonát eltolják az öreg Suzukival, mert oda van írva nagy piros betűvel, nyíllal: Oltópont!

Ui: Most már közlekedési rendőrök is vannak kivezényelve, azok erősebb visszatartó erők...
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Látnotok kéne, hogy mi folyik a Naaaaagy, Kööööözponti oltás miatt

Édesapám temetése miatt letoltam az elmúlt héten 2 országjáró utat (Komárom-Kisvárda oda-vissza).
Vadiúj Merci/BMW/Volvo stb. jön mint állat, de mikor látja hogy előzöm a kamionsort akkor tisztes távolból kivárja, csak akkor közelít amikor a sor végéhez közeledve kirakom az irányjelzőt, hogy félre fogok állni.
Fehér (alap) audi, használt bömi, új YARIS??? Ő nem ér rá, bújik a seggembe, villog, dudál, jobbról előz... Úgy, hogy a sebességhatár fölött megyek én is 5-10-zel...
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
9 814
39 264
113
Édesapám temetése miatt letoltam az elmúlt héten 2 országjáró utat (Komárom-Kisvárda oda-vissza).
Vadiúj Merci/BMW/Volvo stb. jön mint állat, de mikor látja hogy előzöm a kamionsort akkor tisztes távolból kivárja, csak akkor közelít amikor a sor végéhez közeledve kirakom az irányjelzőt, hogy félre fogok állni.
Fehér (alap) audi, használt bömi, új YARIS??? Ő nem ér rá, bújik a seggembe, villog, dudál, jobbról előz... Úgy, hogy a sebességhatár fölött megyek én is 5-10-zel...
Részvétem
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 564
113
Most akkor magyarázzam el, hogy ezek a rendszerek alapértelmezetten rendszerint be vannak kapcsolva, s neked kell egyenként kivadászni, hogy mit, hol lehet kikapcsolni?
Én mondjuk módszeresen kikapcsolom az összes segédletet (ABS-est, ESP-t, tolatókamerát nem), ne legyünk már hülyék.
így van! A főkapcsolóját amit fentebb egyik kolléga mutatott majd keresni fogom az új autókon.